Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2012, 17:19
Salietti
Salietti is offline
Hallo iedereen,

Ik zit ergens mee en ik wil graag horen wat jullie hiervan denken. Het zit zo:

Pas gelden vierde ik mijn verjaardagsfeestje (net 17 geworden!). Lekker veel vrienden uitgenodigd en natuurlijk ook mijn vriendin (ook 17 jaar oud).
Op een mooie plek lekker buiten gegeten, en daarna met z'n alle rond de vuurkorf, of althans bijna iedereen.
Want mijn vriendin die ligt een stukje verderop met een andere jongen (een vriend van haar, en een beetje een vriend van mij), samen te praten en naar de lucht te kijken, terwijl ze samen onder een dekentje liggen.

Ik krijg de hele tijd van vrienden te horen (als grapje): "he wist je dat je vriendin met een andere jongen onder één dekentje ligt?"

ze hebben daar zeker een uurtje gelegen. En, nou, ik ben nogal van het type dat snel jaloers is, en mijn vriendin weet dat ook.
Ik begrijp ook dat ik haar niet aan een lijntje kan houden en dat ze ook zelf gewoon dingen doet, maar, nouja, ik had het er best moeilijk mee.

Ik had graag gewild dat ze (op mijn verjaardagsfeest) iets meer aandacht had voor mij.

Later heeft ze nog even tegen mij gezegd dat ze ook gewoon om wil gaan met andere jongens, en dat begrijp ik, maar dat hoeft toch niet zó close?


Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden. Stel ik mij nu aan of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2012, 17:26
Verwijderd
Ja, je stelt je wel een beetje aan. Vertrouw je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 18:52
Kesa
Kesa is offline
Enerzijds is het inderdaad een stukje vertrouwen wat je haar moet geven. Maar als het je toch echt dwars blijft zitten, is het enige middel: met elkaar erover praten.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 19:16
Verwijderd
1. In plaats van je er een uur aan zitten ergeren had je natuurlijk ook gewoon even naar haar toe kunnen gaan en zeggen 'he liefie, ik vind het fijner als jullie elk onder een eigen dekentje liggen'. Dat zou ik geen aanstellen vinden.

2. Snel jaloers is geen type, het is een slechte gewoonte. Die kun je veranderen.

Laatst gewijzigd op 18-08-2012 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 19:30
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Je stelt je aan. Vertrouw haar gewoon tot je een reden hebt daarmee op te houden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 19:36
Salietti
Salietti is offline
Okay bedankt voor al jullie reacties! (:
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 21:52
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
ik vind dat je je NIET aanstelt want het was je verjaardag en zei gaat met iemand anders ergens anders liggen tjaa ik zou het ook helemaal niet leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 23:07
reffear
reffear is offline
Ik begrijp je, ik ben zelf ook nogal snel jaloers.. Waarom zou jouw vriendin met een andere jongen onder een dekentje liggen? Een uur lang? Begrijp ik allemaal niet.. Jouw vriendin moet jouw vertrouwen ook winnen, dat komt ook niet vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 08:18
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind het ook niet nodig om je daarover druk te maken. Had je het ook erg gevonden als het een meisje was geweest?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 08:21
feniks
feniks is offline
Er zal vast niks gebeurd zijn, zo samen onder die dekens. Maar ik vind het wel heel raar dat je vriendin dus blijkbaar liever met een ander onder een deken ligt, op je verjaardag, dan met jou.
Ik zou dat ook niet erg op prijs stellen. Want wat voor signaal geeft ze daarmee af?
En zelfs al geeft ze daar geen signaal mee af, toch vind ik het maar raar. Ik zou van mijn vriendin op mijn verjaardag toch hele andere verwachtingen hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 09:46
Salietti
Salietti is offline
Ik zou het denk ik niet erg gevonden hebben als het een meisje was

En volgens mij is er ook niks gebeurd, maar inderdaad had ik toch gehoopt dat - op mijn feest - er toch wat meer aandacht voor mij zou zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 10:19
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik snap best dat je het vervelend vindt dat je vriendin op je verjaardag met een andere jongen onder een deken gaat liggen, waarschijnlijk dat zij het ook niet leuk zou vinden als jij iets soortgelijks uit zou halen op haar verjaardag, dus ik vind niet echt dat je je aanstelt. Probeer er gewoon rustig met haar over te praten zonder dat je haar meteen verwijten maakt. Zeg bijvoorbeeld dat je haar miste toen ze weg was omdat je graag je meisje naast je hebt op je feestje, wees ook duidelijk en eerlijk over het feit dat je niet denkt dat er iets gebeurt is tussen hun twee maar je het gewoon vervelend vond dat een andere jongen meer aandacht kreeg dan jij.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 10:29
Verwijderd
Tja, als mijn vriend met een ander onder een deken ligt......denk ik dat er wat meer is dan enkel vriendschap.

Hij mag van mij best met anderen (m/v) omgaan en dat moet ook kunnen maar samen onder 1 deken is wat meer dan gewoon vriendschap lijkt me. Het geeft in ieder geval wel een signaal af.

Kan zijn dat ik het verkeerd zie maar als je met anderen 'gewoon' om gaat is dat geen probleem, maarja ieder heeft zijn eigen idee bij 'gewoon' omgaan met anderen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 10:56
Salietti
Salietti is offline
Tja ik zie het 'samen-onder-1-deken-liggen' niet echt als gewoon met elkaar omgaan.

Ik ga zometeen even met haar een ijsje eten en dan ga ik het wel even ter sprake brengen!
Fijn dat er zoveel mensen gereageerd hebben, nu kan ik ook wat zelfverzekerder erover praten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:25
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Mmm...lastig. Aan de ene kant stel je je wel een beetje aan. Maar aan de andere kant kan ik goed begrijpen hoe je je voelt. Ik zou er met haar over praten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 22:51
reffear
reffear is offline
Ik vindt dat het sowieso niet hoort dat je vriendin uberhaubt op zo'n manier alleen is met een jongen.. Of het nou je verjaardag is of niet.. 't is jouw vriendin tenslotte
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 08:50
Femina
Femina is offline
ik vind dat je je niet aanstelt hoor,
tuurlijk je moet elkaar vrijheid geven en elkaar 100% vertrouwen,
maar samen onder een deken? een uur lang? het beeld dat je beschrijft is best romantisch. en zeker op jouw verjaardag. ik vind dat je er met haar over moet praten,
nee je snelt je niet aan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 12:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je stelt je aan. Ik heb meerdere vrienden waar ik dat mee zou kunnen doen en ik hoef van allemaal niks.
Dat je jaloers bent en haar niet kunt vertrouwen, is jouw probleem en je kunt haar daar niet de schuld van geven. Je kunt haar wel vragen of ze dat soort dingen wat beter wil overdenken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2012, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Je stelt je aan. Ik heb meerdere vrienden waar ik dat mee zou kunnen doen en ik hoef van allemaal niks.
Dat je jaloers bent en haar niet kunt vertrouwen, is jouw probleem en je kunt haar daar niet de schuld van geven. Je kunt haar wel vragen of ze dat soort dingen wat beter wil overdenken.
Ik zou zo niet kunnen beoordelen of dat meisje te vertrouwen is, jij kent haar waarschijnlijk want hier zeg je dus gewoon dat ze te vertrouwen is......of bedoel je dat ze hetzelfde is als dat jij bent?

Ben benieuwd hoe jouw vriendenkring er trouwens uitziet als jullie allemaal bij elkaar cosy onder een dekentje gaan zitten........overigens zijn hier 2 partijen onder de deken, niet enkel één partij die je wel of niet kan vertrouwen

It takes two to tango.....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 15:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou zo niet kunnen beoordelen of dat meisje te vertrouwen is, jij kent haar waarschijnlijk want hier zeg je dus gewoon dat ze te vertrouwen is......of bedoel je dat ze hetzelfde is als dat jij bent?

Ben benieuwd hoe jouw vriendenkring er trouwens uitziet als jullie allemaal bij elkaar cosy onder een dekentje gaan zitten........overigens zijn hier 2 partijen onder de deken, niet enkel één partij die je wel of niet kan vertrouwen

It takes two to tango.....
Ik zie hoe het er staat, ik bedoelde dat hij haar niet kan vertrouwen ondanks dat ze (waarschijnlijk) wel te vertrouwen is. Of dit 100% is, weet niemand, maar kom op, als ze echt wat van die gozer wilde, zou ze hoop ik wel wat slimmer zijn en het niet onder de neus van haar vriendje doen.

Denk je dat er iets mis is met mijn vriendenkring, dat je dat zo neerbuigend moet vragen? Het is niet dat we het wekelijks doen en ook niet allemaal tegelijk, maar vroeger (toen ik zo oud was als de TS), gebeurde het regelmatig dat we met z'n allen in een grasveld lagen ja. En ik zie ook niet in waarom niet, kunnen jongens en meisjes geen vrienden zijn zonder gelijk iets van elkaar te willen? Dat was in groep 5 zo. Echter heb ik genoeg mannelijke vrienden waar ik niks van wil en die niks van mij willen, anders dan een vriendschappelijke relatie.

Dat klopt. Maar nogmaals, zou dat meisje zo stom zijn om dat zo openbaar te doen, met haar vriendje in de buurt? En die jongen, die een gedeelde vriend is, zou hij dat doen (waar die vriend zo dichtbij is)? Als ze het echt zouden willen, zouden ze dat stiekem doen. Doe niet zo raar. Ik ben zelf ook stikjaloers, maar meer op dingen die zich afspelen als ik er niet bij ben.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 10:54
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Ik vind van niet. Ze kan best met andere jongens omgaan maar niet op zo'n manier lijkt me. Ook al gebeurde er niks het is nogal een vaag idee.
En ook nog eens op jouw feest dan hoort iedereen toch te zien dat ze bij jou hoort!
Ik kan het fout zien hoor maar praat er een keer met haar over.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 11:06
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik begrijp je wel. Ik zou het ook vreemd vinden als ik jarig ben en mijn vriendin gaat ergens apart liggen met een andere jongen onder een dekentje. Aan de andere kant hoef je ook niet de hele dag elkaars handje vast te houden, maar romantisch onder een dekentje naar de sterren kijken met een andere jongen vind ik dan weer te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 09:10
Verwijderd
Ik vind dat je je aanstelt. Onder een deken liggen stelt niks voor, ik sluit me aan bij Phoebe, ik heb vrienden waarmee ik dat zou doen en daar wil ik niks mee. Mijn vriend vindt dat prima omdat hij weet dat het niet meer is dan dat. Ik kan me voorstellen dat je graag wat meer aandacht had gehad, maar dat kun je aangeven. "Ik vond het jammer dat je zolang met Flippie hebt liggen kletsen, ik had het leuk gevonden als je bij mij was komen zitten!" is al heel anders dan "Ik vertrouw jou en Flippie niet en waarom heb je in godsnaam een uur met hem onder een deken liggen kletsen want normale meiden liggen niet met jongens onder een deken als ze er niks mee willen!". Daarnaast kun je je afvragen wat je het meest vervelend vond - dat zij met iemand onder een deken heeft gelegen en je vermoedt dat er meer aan de hand was of dat zij geen aandacht aan jou gaf?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 19:17
Omar207
Omar207 is offline
Je stelt je helemaal niet aan! Je gaat niet zomaar onder een deken liggen met een andere jongen op de verjaardag van je vriendje, dat doe je gewoon niet! Normaliter vertoont ieder mens terretoriaal gedrag. Als ik naast een goede vriendin ga zitten, neem ik afstand - dat is natuurlijk. 'Onder een deken naast iemand' gaan liggen......daar komen dingen van.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 22:04
S0meone
S0meone is offline
De meningen hier zijn verdeeld, en dat is maar goed ook anders was de wereld zo saai...

Het is dus wat JIJ vind, JOUW mening.
Vind je het erg? Of heb je zoiets van: dat is vriendschap.

JOUW mening telt, het gaat om jouw relatie, als hier de meningen verdeeld zijn heb jij er niets aan lijkt mij.

Dus nu gaat het niet om Wat vind jij?

Ik denk ( Jaa das weer mijn mening) Dat er gedonder van komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2012, 11:37
Verwijderd
En wat is er uit het gesprek gekomen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 09:24
S0meone
S0meone is offline
TS Inactief?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stel ik mij nou aan of niet?
Noddy
59 25-07-2008 23:26
Liefde & Relatie stel ik mij aan.. of ligt het toch aan hem
Mariska1987
55 12-07-2008 00:22
Liefde & Relatie Stel ik me aan?
Verwijderd
47 03-03-2007 08:44
Liefde & Relatie Stel ik me aan? :|
Rareman2
18 04-02-2004 09:14
Liefde & Relatie stel ik me aan..?
devilcat
7 23-08-2003 18:28
Liefde & Relatie stel ik me aan of....?
browneyes
23 15-05-2002 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.