Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 20:58
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoi Menskes,

Ik heb een beetje een probleem. Ik heb op het moment een ontzettend cool bijbaantje in het magazijnencomplex van een groothandel waar ik werk. Vanaf 1 januari lig ik, en vele vele anderen er echter uit wegens reorganisaties en dergelijke waarbij onzettend veel ontslagen vallen.

Nu ben ik dus genoodzaakt om een new baantje te zoeken, aangezien ik anders totaal niet rond zal komen i.v.m mn mega dure hbo studie die ik tot de cent zelf moet financieren.

Ik heb al heel wat sollicitatiebrieven rondgestuurd naar allerlei openstaande vacatures enz, maarjah hier krijg ik altijd een negatief respons op dat ze alle functies inmiddels hebben opgevuld en blablablablablablabla succes bij je zoektocht blablabla je zal het ongetwijfeld herkennen!

Nu ben ik dus van plan om open sollicitatiebrieven te gaan schrijven naar allerlei bedrijven en winkels enz waar ik mogelijk zou kunnen werken met mijn leeftijd (18) en dus slechts een havo diploma op zak enz (volg opt moment hbo studie).

Maar het probleem is dat ik mijn huidige bijbaantje dus al jaren lang heb bij toeval zonder sollicitatiegesprek of brief maar via een vriend toen der tijd.

Heb dus ook nog totaal geen ervaring met open sollicitatiebrieven en het naar binnen lopen bij bv. restaurants, winkels of wat dan ook! Ik kies voor deze opties omdat ik dan toch nog mn eigen ei kwijt zou kunnen denk ik en toch nog zou kunnen opvallen, aangezien dat toch moeilijk gaat bij openstaande vacatures omdat daar tegenwoordig een paar honderd op reageren.

Mijn vraag is dan ook....hoe pak je zoiets aan? het naar binnen lopen bij ?????....wat moet je zeggen/vragen? moet je daarbij nog letten op bepaalde dingen.....want ik ben daar dus echt vet angstig voor om hier naar te gaan vragen enz...any tips? ik kies daarom ook liever voor een open sollicitatiebrief aangezien ik dan rustig alles kan zeggen op precies de manier die ik wil....maar slaat zoiets wel aan? of is het er op af stappen en er naar vragen een persoonlijkere en dus betere manier?

Nujah vet veel vragen en een mega lang topic maargoed misschien kan iemand hier mij een beetje mee helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 21:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben wel eens bij winkels binnen gestapt, maar dat waren voornamelijk supermarkten en kleinere winkeltjes dus misschien is het daar anders dan bij hele nette zaken.

Ik stapte meestal op iemand af waarvan ik dacht dat diegene wel wat te zeggen had (of klopte aan bij een kantoortje oid) en vroeg simpelweg 'Goedenmiddag. Ik ben op zoek naar een baantje en ik vroeg me af of ik misschien hier zou kunnen werken..'. Dan vroegen ze vanzelf wel naar mijn leeftijd en voor hoeveel uur het moest zijn. Bij de ene kreeg ik een sollicitatieformulier mee, bij het andere werd ik direct afgewezen.
Als ik niemand zag die wat te zeggen had stapte ik op een andere medewerker af en vroeg of ik degene mocht spreken die de leiding had.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 13:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
soms heb je mazzel bij een open sollicitatiebrief, een goede vriend van me is op die manier aan een baantje gekomen ik zou het niet opgeven, op monsterboard staan trouwens goede tips betreft een (open) sollicitatie (brief). heb je trouwens nooit gedacht aan een uitzendbureau of zoiets?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 13:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ben wel vaker ergens binnengelopen, leuke baan aan overgehouden. Gewoon doen, elke werkgever zal toch wel een andere manier waarderen.

Oh, en probeer een (studenten) uitzendbureau, die hebben ook regelmatig leuk werk.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 08:53
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Thanks voor jullie reacties, dat stel ik zeer op prijs

Ik heb zekers al van het zogenaamde uitzendbureau gehoord , ik ben er bij een aantal ingeschreven en krijg daar vaak vakantiewerk voor aangeboden (zo werk ik via het uitzendbureau in de zomervakanties de afgelopen jaren)...Maarjah veel vastigheid met baantjes kunnen ze mij niet echt bieden....this meer vakantiewerk of tijdelijk werk! Maargoed....beter iets voor effe dan helemaal niets natuurlijk...

Thanks voor de tip van monsterboard.nl, ik zal er zo meteen effe op rondneuzen opzoek naar tips

Greetz
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Waar woon je ergens?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:42
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Open solliciteren is 1 van de succelvolste methodes, 14 procent van de banen wordt op die manier vergeven:

Netwerk 60%
Open 14%
Brief 13%
Internet 3%
Cwi 3%
Rest minder.

Stel dat 14 op de honderd mensen open solliciteren, is de succesfactor 100%.

Ik heb ook zo mijn baan gevonden, 1e keer raak, vorige baan was via netwerk.

Open solliciteren kan ook via de telefoon, of een brief die bijna hetzelfde is als een normale.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:54
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 01-12-2004 @ 12:16 :
Waar woon je ergens?
Groningen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote sollicitatietopic
Hawahaai
273 12-05-2022 19:37
Werk, Geld & Recht Bijbaan
Verwijderd
7 26-02-2014 09:41
Beleidszaken Open Sollicitatie
Hulk
3 14-05-2006 16:29
Werk, Geld & Recht Sollicitatie + CV
Konijn
13 19-01-2006 10:43
Werk, Geld & Recht sollicitatiebrief
Daantje_0705
14 08-09-2003 13:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.