Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 13:53
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Om maar eens een topic over de virtuele wereld te hebben. Over de beheerders en forumbazen worden veel negatieve dingen gezegd (meestal terecht, uiteraard ) en als ze eens lopen te kutten voor de lol is het machtsmisbruik. Ze sluiten leuke topics, verwijderen boeiende berichten en eigenlijk verpesten ze alleen maar het forum. Als ze er niet waren kon iedereen gewoon lekker z'n eigen gang gaan, doen wat hij / zij leuk vindt en wordt het een leukere plaats voor ons allemaal.

Of is er ook een andere kant? Is het, hoewel het soms vervelend is, toch wel handig dat er regels zijn en dat er mensen voor zijn om ruzies en gespam op te lossen? Kunnen we ze dus ondanks al hun gezeur over ontopic gaan en de waarschuwingen toch wel waarderen?

Geef je mening!

Oh, even een kleinigheidje: dit topic is niet bedoeld om het beleid, de forumbazen of alles wat er mee te maken heeft te bashen of te bediscussiëren. Doe dit dus alsjeblieft ook niet.

TS begint: ik heb opzich niks tegen forumbazen. Ze zijn nuttig, ze sluiten topics met gespam, ze houden topics een beetje in de juiste richting en zonder regels zou een forum nou eenmaal één grote tyfuszooi worden. Ik denk dat hierbij wel geldt dat teveel regels evengoed niet zo handig is, iets wat op dit forum nog weleens vergeten wordt. Verder vind ik het een apart verschijnsel dat mensen van onze leeftijd 'de baas zijn' over andere mensen van onze leeftijd, maar goed, dat schijnt er nu eenmaal bij te horen. Éen ding is zeker, zonder zou het pas echt een tyfuszooi worden.

En jullie?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Advertentie
Oud 24-06-2008, 13:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
dit topic is niet bedoeld om het beleid, de forumbazen of alles wat er mee te maken heeft te bashen of te bediscussiëren.
Ik krijg anders aardig de indruk dat dit een verkapt fb-bash-topic is
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 24-06-2008, 13:58
Verwijderd
Oh natuurlijk zijn forumbazen in het algemeen nuttig, anders waren er wel meer fora zonder enige leiding. Maar dat betekent niet dat ik het af en toe echt absurd vind hoe forumplezier wordt verpest door vervelende regeltjes naleven. Dan kan ik me voorstellen dat ook niet iedereen even lief terugdoet.
Oud 24-06-2008, 13:59
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik krijg anders aardig de indruk dat dit een verkapt fb-bash-topic is
Nee, echt niet. Anders had ik zelf ook wel anders gereageerd etc. Ik vond het juist weleens interessant om te kijken hoe mensen echt over dergelijke dingen denken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-06-2008, 14:02
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nee, echt niet. Anders had ik zelf ook wel anders gereageerd etc. Ik vond het juist weleens interessant om te kijken hoe mensen echt over dergelijke dingen denken.
Ik vind dit topic anders een behoorlijk negatieve lading hebben.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 24-06-2008, 14:04
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik krijg anders aardig de indruk dat dit een verkapt fb-bash-topic is
De titel doet wel zoiets vermoeden idd, maar het valt best mee.

Ik vind ook dat forumbazen nodig zijn, alleen zijn er wat mij betreft teveel regels op dk, zoals het koelkastbeleid waar ik het absoluut niet mee eens ben, en waarom oude topics niet geüpt mogen worden (dat je daar zelfs een ban voor krijgt). Maar ik vind wel dat de regels díe er zijn goed worden nagestreefd door de forumbazen en dat ze ook echt wel hun best doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen allemaal. Op dk althans, ik kom niet zoveel op andere subfora dus daar zou ik het niet weten.
__________________
Nice
Oud 24-06-2008, 14:10
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Veel forumbazen sluiten topics omdat het KAN. Vaak is het helemaal niet nodig. Kinderachtig gespuis vind ik het.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 24-06-2008, 14:12
Verwijderd
Haha, ik houd van grote fora/boards met machtmisbruikende mods. Lal, lekker leden pesten. Maar dat kan alleen op fora met een bepaalde inslag, natuurlijk.

Ik lach me ook altijd kapot om de banlist van Something Awful. Die is gewoon openbaar en de redenen zijn soms echt gaaf.
Oud 24-06-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik houd van grote fora/boards met machtmisbruikende mods. Lal, lekker leden pesten. Maar dat kan alleen op fora met een bepaalde inslag, natuurlijk.

Ik lach me ook altijd kapot om de banlist van Something Awful. Die is gewoon openbaar en de redenen zijn soms echt gaaf.
Sober up or get a spellchecker, as appropriate. User loses posting privileges for 12 hours.

Oud 24-06-2008, 14:16
Lethe
Lethe is offline
Maybe if you used your shift key and capitalized your sentences like an educated adult, the sex would be more pleasant for her. Try it, she'll like it! User loses posting privileges for 12 hours.
__________________
Nice
Oud 24-06-2008, 14:20
Verwijderd
Absoluut terechte bans
Oud 24-06-2008, 15:11
Verwijderd
Forumbazen moeten er alleen maar voor zijn om slotjes op reclametopics te zetten, en de makers van die topics te bannen.
Oud 24-06-2008, 15:13
Verwijderd
Het systeem werkt nou eenmaal zo dat er forumbazen zijn, het zal wel nodig zijn schijnbaar.
ik heb daar niet echt een mening over. en wat dunhout zegt.
Oud 24-06-2008, 15:30
Verwijderd
Ik ben fb geweest en weet dus dat je voornamelijk nuttige dingen doet, spam weghaalt en troll-reacties verwijdert e.d. Dat is ook nuttig, want anders komt er soms écht veel troep tussendoor. Ook is het wel handig als je iemand hebt die evt. ruzies enzo kan sussen (of gewoon deleten ) en zo de sfeer op het forum wat gezelliger houden. Maar je kunt natuurlijk niet voorkomen dat je af en toe iets oneerlijks doet of enigszins hypocriet zelf wel gaat zitten kutten.

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat er op dit forum enkele fb's rondlopen die iets te graag deleten en met waarschuwingen strooien - ik vind het helemaal niet erg als er met enige regelmaat grappige (al dan niet offtopic) reacties in topics staan, zolang er ook maar serieus geantwoord wordt. Maar goed, dat beleid is blijkbaar niet meer gangbaar.
Oud 24-06-2008, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg anders aardig de indruk dat dit een verkapt fb-bash-topic is
Ik ook.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.