Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2012, 18:50
poekpoek.
Avatar van poekpoek.
poekpoek. is offline
Hoi allemaal,

Ik ben achttien en heb sinds een paar dagen (!!) weer een relatie met mijn vorige vriend. Voor de zomervakantie heeft hij onze relatie voor de derde keer beeindigd. Hij was in alle drie de gevallen degene die een einde maakte aan onze relatie om verschillende redenen. Belangrijkste was dat hij het moeilijk vond om vrouwen dichtbij hem te laten komen en daarom trok hij mij telkens naar zich toe en daarna duwde hij mij steeds weg. Vlak voor de zomervakantie was dus de derde keer en toen heb ik besloten om het af te sluiten. Dit lukte redelijk omdat we beide op vakantie waren. Maar toen we beide weer terug van vakantie waren begon hij meteen weer contact te zoeken en mij ervan proberen te overtuigen dat hij zou gaan veranderen en daarvoor nog één laatste kans nodig had.

En ja. Die heb ik hem gegeven. Hij woont een stuk van mij vandaan en we hebben elkaar nu weer één keer ontmoet. Dit voelde erg fijn en vertrouwd. Echter sinds een paar dagen, of nu ik erover nadenk, al sinds ik weer heb toegezegd komt hij zijn 'afspraken' niet na. Omdat we ver uit elkaar wonen zijn we afhankelijk van MSN. Gisteravond was echter de vierde keer dat hij niet op afgesproken tijd online was. Hij kwam trouwens helemaal niet opdagen en dat gebeurt dus vaker. Ik wacht echter trouw tot hij op komt dagen en voel me dan ontzettend stom omdat hij niet eens komt opdagen. Ik vraag er dan wel naar maar de reden is vaak dat hij ergens is blijven hangen en dan biedt hij natuurlijk zijn excuses wel aan, maar wat heb ik daar aan?
Nu gaat het alleen nog maar over MSN maar als dit al niet goed loopt hoe moet dat dan als we in een verder stadium in onze relatie zijn?

Wat denken jullie? Denkt hij dat hij zijn best niet meer hoeft te doen omdat ik nu zijn vriendin weer ben en zijn ''werk' erop zit? En wat kan ik hieraan doen? En is het normaal dat ik me onbelangrijk voel?
__________________
Sommige buikgeluiden zijn identiek aan het geluid van een gigantische teddybeer.
Advertentie
Oud 24-08-2012, 18:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het sowieso stom dat je er voor de vierde keer intrapt. Je zal best van hem houden enzo, maar dit heeft geen zin. Hij heeft jou blijkbaar niet zo nodig als jij hem. Ik snap echt niet dat je je drie keer laat dumpen en hem dan weer terug neemt. Weet je wel wat hij op vakantie heeft uitgespookt en dat dat niet de reden was dat hij het wilde uitmaken? Misschien is dat 'wegduwen van vrouwen' gewoon dikke onzin.
Wat betreft het wachten tot hij online komt, ik zou maximaal een half uur wachten en hem daarna lekker laten stikken, dat vindt hij blijkbaar ook geen enkel probleem om bij jou te doen. Het lijkt mij een beetje alsof deze relatie eenrichtingsverkeer is.

Je kunt het er met hem over hebben of je kunt er een einde aan maken en de eer aan jezelf houden. Of ben je van plan te wachten tot hij weer een kronkel in zijn kop krijgt en je weer als oud vuil aan de kant zet?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-08-2012, 18:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wil je echt een vriend die je al drie keer eerder gedumpt heeft, of wil je liever een jongen voor wie jij wel waardevol bent?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 24-08-2012, 19:10
poekpoek.
Avatar van poekpoek.
poekpoek. is offline
Het voelt alsof ik me aanstel omdat ik geen aandacht van hem krijg. In het verleden hebben we er ook de nodig discussie over gehad omdat ik vond dat ik niet genoeg aandacht kreeg en hij het normaal vond om een dag of vier niets van zich te laten horen. In sommige relaties zal dat normaal zijn maar voor mij is het in een relatie wel belangrijk om elkaar regelmatig te spreken. Wat een betere benadering is: geen idee. Maar ik weet niet of ik sterk genoeg ben om te zeggen: sorry, maar ik heb iemand nodig die me genoeg aandacht geeft en me daarmee een fijn gevoel geeft. Het stelt me teleur dat hij zei dat hij zou veranderen en dat ik daar nog weinig van merk.

En wat betreft die 'vierde keer': ik heb een verschrikkelijk zwak voor hem. Het is misschien naief maar toen ik toezei geloofde ik dat hij werkelijk zijn best zou doen om onze relatie naar een hoger niveau te tillen. Niet komen opdagen op msn is maar een klein dingetje maar misschien wel veelzeggend voor de rest van de relatie? Ik weet ook niet hoe ik dit aan de kaak moet stellen en hoe ik tot hem door moet dringen.
__________________
Sommige buikgeluiden zijn identiek aan het geluid van een gigantische teddybeer.
Oud 24-08-2012, 19:14
poekpoek.
Avatar van poekpoek.
poekpoek. is offline
@ Phoebe:


Voor de vakantie gaf hij al aan dat hij mij niet kon beloven dat er niets zou gebeuren met een ander meisje. Wist toen echt niet wat ik ermee aan moest. Hij had me helemaal klem. Echter, na de vakantie vertelde hij mij dat er niets was gebeurd omdat hij onbedoeld toch veel aan mij had gedacht en niets voor eventjes had gewild als hij ook iets voor langer (mij) kan hebben.
__________________
Sommige buikgeluiden zijn identiek aan het geluid van een gigantische teddybeer.
Oud 24-08-2012, 19:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
poekpoek je kan die jongen niet veranderen. Als hij geen zin heeft om op msn te komen, dan doet hij dat niet. En wat heb je nou aan een jongen die tegen zijn zin toch op msn komt? Dat is trekken aan een dood paard.
Kennelijk verwachten jullie allebei iets anders van de relatie.
En ik vind het wel een beetje raar dat hij het net voor de vakantie uitmaakt en dan nu na de vakantie weer verder wil, wilde hij op vakantie lekker met andere meisjes kunnen rommelen ofzo? *knuppel in hoenderhok gooi doet* Wat heb je nou aan zo'n jongen?

Dat je een zwak voor hem hebt snap ik wel, en hij weet dat hij jou met zoete woordjes terug kan krijgen, maar wat geeft hij je nou afgezien van dat zwak?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-08-2012, 19:25
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Natuurlijk heb je iemand nodig die net zo veel om jou geeft als jij om hem, en dat ook van tijd tot tijd laat merken. Maar daar lijkt bij hem geen sprake van te zijn, en het lijkt mij eerlijk gezegd ook iets te optimistisch om te denken dat dat nog gaat komen, ten eerste omdat mensen meestal niet zo een-twee-drie blijvend veranderen en ten tweede omdat je daar al drie keer tevergeefs op hebt gehoopt.

Het zal vast heel vertrouwd en 'net zo leuk als het vroeger soms was' voelen op bepaalde momenten, maar dat kun je ook opbouwen met andere mensen die je misschien nog gaat ontmoeten, en het lijkt me dat daartussen ook mensen zijn die minstens zoveel voor je kunnen betekenen als wat hij jou (nog) te bieden heeft. Jij lijkt hem gewoon niet zo veel uit te maken, terwijl jij wel erg om hem geeft en bereid bent veel energie in hem te steken om ondanks zijn tegenzin een relatie op te bouwen waar jullie je beiden fijn in voelen. Ik zou zeggen bespaar je de moeite, hoe spijtig dat ook mag lijken.
Oud 24-08-2012, 19:27
poekpoek.
Avatar van poekpoek.
poekpoek. is offline
@ Pluis

Je hebt natuurlijk gelijk. Hij zal me waarschijnlijk alleen maar een vervelend trutje vinden dat één voor één zijn haren eruit trekt. En dat terwijl hij zelf degene is die de relatie nog een kans wil geven. Ik lijk nu degene te zijn die zijn best doen en afspraken maakt om elkaar weer te ontmoeten enzo. Voelt ontzettend als een omgekeerde wereld. Gistermiddag moest ik naar de huisarts en dat wist hij. Hij had beloofd dat we elkaar die avond nog zouden spreken. Ik ben dus weer begonnen met medicatie en had dat graag gisteravond met hem gedeeld, maar natuurlijk was hij er niet. Maar wat moet ik in hemelsnaam doen? Onze relatie zit nog maar weer in de startblokken en ik ervaar alweer kleine strubbelingen.
__________________
Sommige buikgeluiden zijn identiek aan het geluid van een gigantische teddybeer.
Oud 24-08-2012, 20:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het "moeilijk vinden om vrouwen dichtbij te laten komen" is natuurlijk gigantische nonsens. Verder laat je je gebruiken en laat je over je heen lopen. Dumpen dus, en niet weer aan een relatie beginnen tot je wat zelfrespect hebt gekweekt.
Oud 24-08-2012, 20:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
@ Pluis

Je hebt natuurlijk gelijk. Hij zal me waarschijnlijk alleen maar een vervelend trutje vinden dat één voor één zijn haren eruit trekt. En dat terwijl hij zelf degene is die de relatie nog een kans wil geven. Ik lijk nu degene te zijn die zijn best doen en afspraken maakt om elkaar weer te ontmoeten enzo. Voelt ontzettend als een omgekeerde wereld. Gistermiddag moest ik naar de huisarts en dat wist hij. Hij had beloofd dat we elkaar die avond nog zouden spreken. Ik ben dus weer begonnen met medicatie en had dat graag gisteravond met hem gedeeld, maar natuurlijk was hij er niet. Maar wat moet ik in hemelsnaam doen? Onze relatie zit nog maar weer in de startblokken en ik ervaar alweer kleine strubbelingen.
Wat je moet doen? je moet niks. Je kan niks doen en het zo laten en jezelf wijs blijven maken dat hij je op een dag gelukkig gaat maken (wat niet gaat gebeuren), of je kan het uitmaken en je heil zoeken bij lievere jongens die er zowaar voor je zijn als je ze nodig hebt. Uitmaken voelt misschien eng en je wordt er verdrietig van, maar de enige zekerheid die je nu met deze jongen hebt is dat hij je nu ook al verdrietig maakt. Dan kan je maar net zo goed even door de zure appel heenbijten.

Ik heb zelf ook eindeloos achter jongens aangelopen die mij lang niet zo leuk vonden als ik hen, ook omdat ik gewoon niet beter wist dan dat jongens zo doen. Ik was altijd zo druk bezig met ervoor te zorgen dat zo iemand bij me bleef en dat ik aandacht kreeg (wat natuurlijk alleen maar averechts werkt), dat ik eigenlijk nooit de tijd kreeg om eens na te denken over wat ik nou eigenlijk zelf wilde. Tot ik het zat was om steeds maar zo rottig behandeld te worden en toen kwam ik per ongeluk een superjongen tegen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-08-2012, 20:37
poekpoek.
Avatar van poekpoek.
poekpoek. is offline
Ha, juist als je er niet naar op zoek bent kom je soms de mooiste dingen tegen. Ik heb nu hetzelfde idee als jij toen had. Ik steek al mijn energie in deze relatie omdat ik denk dat het niet anders hoort. En natuurlijk voelt het ook als het einde van de wereld als ik hem kwijt raak. Ik kan me niet voorstellen dat er een jongen zal zijn die me ongeacht wat er in zijn eigen wereldje gebeurt aandacht geeft en het beste met me voor heeft. Ik heb ook geen idee hoe hij nu tegen mij aankijkt en dat vreet ook aan me. Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk maar ik weet niet waar ik de ballen vandaan moet halen om te zeggen dat ik iets beters verdien dan hem. Het klinkt hartstikke eng om zonder hem verder te gaan, ook omdat ik nu niet graag alleen wil zijn en de kracht daarvoor ook niet kan vinden. Ik val langzaam weer terug in mijn sombere buien die ik vorig jaar veelvuldig heb gehad. Daardoor ben ik ook weer aan de medicatie begonnen en ik heb hem daarbij harder nodig dan ooit maar het voelt erg naar dat hij er nu ook niet is. Zoals je hoort ben ik erg in de war en ik hoor niet degene te zijn met de zorgen omdat hij degene zou moeten zijn die zijn best moet doen. :- \
__________________
Sommige buikgeluiden zijn identiek aan het geluid van een gigantische teddybeer.
Oud 24-08-2012, 21:37
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Is het niet alleen maar erger als hij er wel is maar steeds weggaat? Kun je dan niet beter even alleen zijn en je kut voelen maar sterker worden en op je eigen beter leren staan dan proberen om hem te steunen als hij al meerdere keren heeft laten zien dat hij er niet voor je is?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 24-08-2012, 21:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je kan hem natuurlijk best vertellen dat je teleurgesteld bent dat hij er niet is als je hem nodig hebt. Maar met zulke dingen kan je hem natuurlijk ook bellen he? Hij kan aan van een afstandje natuurlijk ook niet voelen dat jij je rot voelt. En als jij je rot voelt, hem dat laat weten, en hij doet niks dan moet je hem dat zeggen. Vindt hij het dan allemaal niet boeiend dan helpt hij je alleen maar de put in en niet eruit. Juist daar zijn vriendjes voor. Die moet je alles kunnen vertellen en dan horen ze lief te doen.
En dan kan je wel bang zijn om alleen te zijn, maar dat ben je nu ook al. Dan kan je nog beter naar de kroeg gaan en daar met een random jongen een avondje zoenen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-08-2012, 21:41
poekpoek.
Avatar van poekpoek.
poekpoek. is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er goed over nadenken. Zou een Forumbaas dit topic misschien weer kunnen sluiten?
__________________
Sommige buikgeluiden zijn identiek aan het geluid van een gigantische teddybeer.
Oud 24-08-2012, 22:45
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zal m voor je sluiten. Probeer niet te lang na te denken, als je eenmaal weet dat iets niet goed zit weet je het, maar als je er lang over na gaat denken kun je jezelf weer wijsmaken dat het allemaal oké is, en dat kan nare gevolgen hebben. Veel sterkte, in elk geval.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat betekent dit
hansaplast10
3 17-01-2017 20:25
Verhalen & Gedichten Het 'Jezus-wat-betekent-dit-nu-weer-topic'
Porcelain
28 01-04-2008 13:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands Uiteenzetting
sten-vvv
0 06-01-2007 17:09
Psychologie De blik in jouw ogen
Ostentation
88 13-10-2005 18:39
Liefde & Relatie Wat betekent dit?
Channella
12 25-03-2005 18:32
Psychologie Twee tegenslagen tegelijk, nu serieuze dip..
Konijn
14 21-02-2004 14:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.