Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 09:13
br4mbo
br4mbo is offline
Waar kan ik deze vinden kan geen goede sites meer vinden..
Advertentie
Oud 12-03-2004, 09:17
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Waarom kan je dat soort sites niet meer vinden? Precies, omdat op die ondertitels auteursrecht zit. Aanbieden van ondertitels is dus illegaal, dus ook het linken hiernaar.

Dit topic zal dus hoogstwaarschijnlijk gesloten worden.
Oud 12-03-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 12-03-2004 @ 10:17:
Waarom kan je dat soort sites niet meer vinden? Precies, omdat op die ondertitels auteursrecht zit. Aanbieden van ondertitels is dus illegaal, dus ook het linken hiernaar.
Och jee... zeker teveel naar Stichting BREIN geluisterd?
Oud 12-03-2004, 09:19
mark100
mark100 is offline
hoi br4mbo

er zijn na ondertitels.nl wel wat sites ook begonnen met NL subtitles.

Ik vind zelf www.nlondertitels.com een goede. die hebben iets van 7000 nederlandse ondertitels.
Oud 12-03-2004, 09:20
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
eddie schreef op 12-03-2004 @ 10:19:
Och jee... zeker teveel naar Stichting BREIN geluisterd?
Ojee, jij kent de regels+wet niet?

Zie verder deze reply van Koen inzake een zelfde soort topic.
Oud 12-03-2004, 09:27
br4mbo
br4mbo is offline
Citaat:
mark100 schreef op 12-03-2004 @ 10:19:
hoi br4mbo

er zijn na ondertitels.nl wel wat sites ook begonnen met NL subtitles.

Ik vind zelf www.nlondertitels.com een goede. die hebben iets van 7000 nederlandse ondertitels.
Bedankt Mark goede site is dit thanks..
Oud 12-03-2004, 09:32
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Yeah, right. Alsof jullie zelf zulke brave jongetjes zijn die nog nooit een mp3tje of filmpje gedownload hebben. Nee, jullie windows installatie is natuurlijk 100% legaal, net zoals jullie MS Office paketten, Photoshop suites en Winzip versies.

Hier een lijstje goeie ondertitelsites:

http://www.movieservice.net (mijn favoriet)
http://www.ondertitels.info
http://www.divxstation.com/searchSubtitles.asp
http://members.lycos.co.uk/ondertitel/
http://www.divxsubtitles.net/

Optieven met dat gezeik of het wel of neit legaal is. Het muziek forum staat vol met aanraders om te downloaden, dat mag dus ook niet, sterker nog, je mag officieel neit eens je mening geven over een spel of een bandje, omdat de kans ernstig groot is dat je hem geript hebt of gebrand hebt!

Ik ben dat hele gezeik en de stupiditeit van sommige mensen beetje vervelend.

Om maar even volgens Raised Fist te spreken: Je zegt dan wel dat je zoveel beter bent, maar jij ript je pc games ook gewoon.
Oud 12-03-2004, 09:42
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
Yeah, right. Alsof jullie zelf zulke brave jongetjes zijn die nog nooit een mp3tje of filmpje gedownload hebben. Nee, jullie windows installatie is natuurlijk 100% legaal, net zoals jullie MS Office paketten, Photoshop suites en Winzip versies.
Inderdaad, ik heb weldegelijk legale licenties, maar lang niet voor alle PC's in huis. Maar dat is mijn eigen keuze.

Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
Optieven met dat gezeik of het wel of neit legaal is. Het muziek forum staat vol met aanraders om te downloaden, dat mag dus ook niet, sterker nog, je mag officieel neit eens je mening geven over een spel of een bandje, omdat de kans ernstig groot is dat je hem geript hebt of gebrand hebt!
Dat is heel wat anders, je mág gewoon géén links geven naar sites die illegale content bevatten zoals subtitles en MP3's. Tuurlijk download ik zelf ook wel MP3's etc., daar kan ik ook zeker voor verantwoordelijk worden gehouden duur Buna/Stemra, maar het gaat nu om het feit dat Scholieren.com als medeplichtige kan worden gezien bij het aanbieden van illegale content. Dat is het hele probleem een beetje /

Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
Ik ben dat hele gezeik en de stupiditeit van sommige mensen beetje vervelend.
Totaal irrelevant, zie mijn voorgaande verhaal.

Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
Om maar even volgens Raised Fist te spreken: Je zegt dan wel dat je zoveel beter bent, maar jij ript je pc games ook gewoon.
Dat ontken ik ook niet, zoals eerder gezegd.
Oud 12-03-2004, 09:48
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Martin schreef op 12-03-2004 @ 10:42:

Dat is heel wat anders, je mág gewoon géén links geven naar sites die illegale content bevatten zoals subtitles en MP3's. Tuurlijk download ik zelf ook wel MP3's etc., daar kan ik ook zeker voor verantwoordelijk worden gehouden duur Buna/Stemra, maar het gaat nu om het feit dat Scholieren.com als medeplichtige kan worden gezien bij het aanbieden van illegale content. Dat is het hele probleem een beetje /
Citaat:
Beste bezoeker,

Veel mensen, waaronder wijzelf, bestellen DVD's uit andere landen, zoals de Verenigde Staten. Vaak zit er op DVD's geen Nederlandse ondertiteling. Omdat een film vaak lastiger te volgen is zonder ondertiteling, is een website welke Nederlandse ondertitelingen ter beschikking stelt natuurlijk zeer handig.

Jammer genoeg is een van de grootste Nederlandse ondertiteling websites recent overleden. Dit heeft tot gevolg dat het bestellen van DVD's uit andere landen zeer onaantrekkelijk wordt. Daarom voelden wij ons genoodzaakt ons in te zetten opnieuw een ondertiteling website te starten. Met hulp van een aantal mensen hebben wij heel veel Nederlandse ondertitelingen weer terug kunnen vinden. Deze staan nu dus allemaal ter beschikking om te downloaden!

De MovieService.NET crew wenst je veel plezier met het bekijken van je films.

Groeten,
MovieService.NET Crew.
Dat is de verklaring van Movieservice.net

En ik ben het helemaal met ze eens. Niks illegaals aan vind ik. En ik denk nog altijd volgens mn eigen normen en waarden, dat bureaucratische regeltjes gezeik van de buma/stemra en de gemiddelde Koen hier kan me eigenlijk weinig schelen

Als mensen om hulp vragen om een ondertitel te vinden, dan geef ik ze dat. Dat is niet de verantwoordelijkheid van scholieren.com, dat is mijn verantwoordelijkheid. Als de buma/stemra hierover komt zeiken, dan stuur je ze maar door naar mij ofzo

Kortom, wanneer krijg ik mijn ban/waarschuwing?
Oud 12-03-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
Yeah, right. Alsof jullie zelf zulke brave jongetjes zijn die nog nooit een mp3tje of filmpje gedownload hebben. Nee, jullie windows installatie is natuurlijk 100% legaal, net zoals jullie MS Office paketten, Photoshop suites en Winzip versies.
Mijn WIndows XP is legaal, ik gebruik geen MS office, photoshop en winzip..
En nu?


Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
Optieven met dat gezeik of het wel of neit legaal is. Het muziek forum staat vol met aanraders om te downloaden, dat mag dus ook niet, sterker nog, je mag officieel neit eens je mening geven over een spel of een bandje, omdat de kans ernstig groot is dat je hem geript hebt of gebrand hebt!
De reden dat wij het doen, is geen reden dat het volgens de wet mag..
De wet heeft onlangs bepaald dat het niet mag, en zo zal het geschieden..
Oud 12-03-2004, 09:52
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
********** schreef op 12-03-2004 @ 10:49:
Mijn WIndows XP is legaal, ik gebruik geen MS office, photoshop en winzip..
En nu?


Yeah right. Ga je meoder voor de gek houden. Dus jij wilt mij gaan evrtellen dat niks dat jij hebt illegaal is? Tuurlijk jongen...


Citaat:

De reden dat wij het doen, is geen reden dat het volgens de wet mag..
De wet heeft onlangs bepaald dat het niet mag, en zo zal het geschieden..
De wet heeft dit nog helemaal neit bepaald. In de wet staat hier namelijk helemaal niks over. De ondertitel sites die er recentelijk mee opgehouden zijn hebben gewoon geen zin in een rechtzaak.
Oud 12-03-2004, 09:52
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Iets wat in het grijze gebied ligt, moet een FB maar over beslissen of deze link mag blijven staan

http://forum.sharereactor.com -> doorklikken naar Dutch (Algemeen) en daar is wel een topic met veel subs erin

(ohw, 't zijn eD2k linkjes, dus ff eMule/overnet/eDonkey installen)
__________________
$karma++;
Oud 12-03-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:52:


Yeah right. Ga je meoder voor de gek houden. Dus jij wilt mij gaan evrtellen dat niks dat jij hebt illegaal is? Tuurlijk jongen...

Waar zie je mij zeggen dat ik niks legaal heb?


Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 10:52:

De wet heeft dit nog helemaal neit bepaald. In de wet staat hier namelijk helemaal niks over. De ondertitel sites die er recentelijk mee opgehouden zijn hebben gewoon geen zin in een rechtzaak.
Nou, veel plezier in je leefwereld dan maar..
(PS. Je leefwereld is dan dus niet hier)

En ik akn zelf ook wel verzinnen dat subs niet mogen, je schend nl het copyright recht van de film.
Je mag nl niet zomaar van een film en boek schrijven en verkopen, een ondertitel is niet meer dan wat er in de film word gezegd enzo.


En al eerder is bepaald dat dit soort topics dicht gaan, dus dit zal weer gebeuren..
Oud 12-03-2004, 09:57
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
LOL, dus ik zou niet naar http://divx.pagina.nl/ mogen verwijzen omdat daar links op staan die naar subtitle sites gaan??
Oud 12-03-2004, 10:02
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
********** schreef op 12-03-2004 @ 10:55:
Waar zie je mij zeggen dat ik niks legaal heb?
Ik heb je zien zeggen dat je vanalles legaal hebt. Ik geloof er geen moer van dat je niks illegaals hebt.

Citaat:
Nou, veel plezier in je leefwereld dan maar..
(PS. Je leefwereld is dan dus niet hier)
d0h!

Citaat:
En ik akn zelf ook wel verzinnen dat subs niet mogen, je schend nl het copyright recht van de film.
Je mag nl niet zomaar van een film en boek schrijven en verkopen, een ondertitel is niet meer dan wat er in de film word gezegd enzo.
Verkocht word het ook niet. Het word weggegeven aan de mensen die de film gekocht hebben, amar hem neit kunnen volgen in het engels omdat de dvd's die je in eht buitenland besteld hebt geen nederlandse ondertitels bevatten.
Dit heet publiek belang, en dat is hetzelfde als dat je zonder problemen bijvoorbeeld handleidingen mag vertalen in een andere taal en beschikbaar stellen. De sites die gestopt zijn na een waarschuwing (overigens van BREIN geloofik) zijn gestopt omdat ze gewoon simpelweg het geld neit hebben voor een langslepende rechtzaak.
Als het voor de rechter zou komen geloof ik er best in dat de ondertitels legaal verklaard worden. Alleen het probleem is dus dat BREIN zoveel geld heeft dat ze gewoon door procederen totdat ze winnen.

Citaat:
En al eerder is bepaald dat dit soort topics dicht gaan, dus dit zal weer gebeuren..
Heb ik toch weer even lol gehad
Oud 12-03-2004, 10:04
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Harrie schreef op 12-03-2004 @ 10:57:
LOL, dus ik zou niet naar http://divx.pagina.nl/ mogen verwijzen omdat daar links op staan die naar subtitle sites gaan??
Volgens de gemiddelde boeren lul niet nee.
Oud 12-03-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 11:02:
Ik heb je zien zeggen dat je vanalles legaal hebt. Ik geloof er geen moer van dat je niks illegaals hebt.
Ik bedoelde uiteraard dat ik niet zeg dat ik niks legaals heb..


Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 11:02:
Verkocht word het ook niet. Het word weggegeven aan de mensen die de film gekocht hebben, amar hem neit kunnen volgen in het engels omdat de dvd's die je in eht buitenland besteld hebt geen nederlandse ondertitels bevatten.
Dit heet publiek belang, en dat is hetzelfde als dat je zonder problemen bijvoorbeeld handleidingen mag vertalen in een andere taal en beschikbaar stellen. De sites die gestopt zijn na een waarschuwing (overigens van BREIN geloofik) zijn gestopt omdat ze gewoon simpelweg het geld neit hebben voor een langslepende rechtzaak.
Als het voor de rechter zou komen geloof ik er best in dat de ondertitels legaal verklaard worden. Alleen het probleem is dus dat BREIN zoveel geld heeft dat ze gewoon door procederen totdat ze winnen.[/B]
Er word echt niks weggegeven hoor..
je bedaald echt wel dik voor die ondertiteling..
En een handleiding is heel wat andera dan een verhaal overnemen...
Beetje appels mte peren vergelijken..

En brein, dat zijn gewoon een stel overgebleven nazi's van de wereldoorlog..
Oud 12-03-2004, 10:29
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
********** schreef op 12-03-2004 @ 11:25:
Ik bedoelde uiteraard dat ik niet zeg dat ik niks legaals heb..
d0h! Een paar posts eerder heb je me al verteld dat je windows xp legaal is! Ik bedoel te zeggen dat je ongetwijfeld een hele zooi illegaal hebt


Citaat:
Er word echt niks weggegeven hoor..
je bedaald echt wel dik voor die ondertiteling..
En een handleiding is heel wat andera dan een verhaal overnemen...
Beetje appels mte peren vergelijken..

En brein, dat zijn gewoon een stel overgebleven nazi's van de wereldoorlog..
Hoezo? Ik snap iets niet, daar krijg ik een handleiding voor. Zo werkt dat toch? Kortom, wat is dan nog het verschil tussen ondertiteling (omdat je engels neit kan volgen) en een handleiding van je paracetamol producten (omdat je de engelse handleiding neit kan volgen).

Niks appels en peren. Ik vind eht ongeveer wel eht zelfde, en dat valt beide onder publiek belang.

En nee, nazi's hadden soms nog leuke ideeen (like snelwegen aanleggen, volkswagen bouwen etc) Brein heeft nog nooit wat leuks gedaan naar mijn weten. Gewoon bereaucratische regeltjes neukers.
Ads door Google
Oud 12-03-2004, 10:32
JJzD
JJzD is offline
heel leuk hoor die verklaring van die site.
Jammer genoeg trok napster het ook niet met alleen de verklaring dat je natuurlijk alleen mag downloaden als je het origineel hebt.

Daarnaast is in de logica het verwijt "jij doet het ook" totaal irrelevant.
Maar ik geloof niet dat een gemiddelde boerenlul dat doorheeft.

Er zijn nou eenmaal regels op dit forum en daar heb je je aan te houden.
__________________
-|-
Oud 12-03-2004, 10:47
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Pruttelpot is een retard.
Oud 12-03-2004, 10:52
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 12-03-2004 @ 11:47:
Pruttelpot is een retard.
Haha. Ja jongetje. Iemand die het stoer vind om zn leeftijd op 69 te zetten is pas cool Ja. Echt wel. Man, ga toch naar je K3 cd luisteren ofzo
Oud 12-03-2004, 11:39
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Gaat lekker zo he...

@topicstarter
Of ondertitels nu helemaal illegaal zijn weet ik niet precies, en hoe het zit met linken naar dergelijke sites. SR is b.v. ook een legale site. Maar totdat iemand mij kan overtuigen lijkt het me het beste als er geen links naar ondertitelsites worden gepost, alhoewel ik de links aangeboden in dit topic niet zal weghalen.

Ik sta open voor commentaar; stuur een email of privébericht.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek WORM - up 'n' coming
1.000.000
18 15-06-2009 22:15
Films, TV & Radio Prison break
Verwijderd
500 05-06-2006 02:27
Software & Hardware [DVD] ondertiteling in DVD zelf zetten
LexCi
3 30-01-2006 16:07
Software & Hardware [DVD-R] Subtitles op een DVD-R film zetten
LexCi
5 30-12-2005 00:29
Software & Hardware [AVI] Subtitle in film zetten
linda!!
2 22-06-2004 18:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luisterdossier!
quiwzy
5 14-05-2001 21:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.