Oud 30-07-2013, 12:41
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
http://forum.scholieren.com/attachme...1&d=1375180708

Heey, ik ben met deze tekening bezig. Kunnen jullie zeggen wat jullie er van vinden? En nu belangrijker. Vinden jullie het een man of een vrouw? Dan kan ikweten of ik lang of kort haar doe.
Alvast bedankt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg (370.4 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2013, 13:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dacht eigenlijk meer aan een hond!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 10:01
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Het is een mens hond haha. Mar dat mens. Vinden jullie dat meer op een man of op een vrouw lijken?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 10:29
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Of het een man of vrouw is vind ik nog niet zo duidelijk, maar waar je wel nog even goed naar moet kijken is de vorm van de schedel. Deze persoon heeft wel erg weinig ruimte voor zijn of haar hersenen.
De ogen horen midden in het gezicht te zitten, en dat is hier niet zo.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 10:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou eerlijk gezegd ook de hele kaaklijn eerst aanpassen voordat je met het haar begint. Daar kun je veel meer uit afleiden dan het haar. Kies je voor een hoekige, grove kaaklijn, dan is het een man, Kies je voor een fijne, lichtgebogen kaaklijn, dan kan het voor vrouw doorgaan. Vervolgens kun je dat doorzetten in de ogen (langere wimpers of juist grovere wenkbrauwen) en eventueel in baardgroei. Succes!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 10:54
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Okeee top. Dankjee. Zal t aanpassen
Was vergeten dat door die hondensnuit de mond lager uitkwam.
Als het is gelukt zal ik het zeggen.
Verdere tips zijn welkom
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 11:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik weet niet of je dat al doet, maar kijk een eens goed naar en profils en vervolgens naar je tekening. Goed kijken. Dan zie je vanzelf dat bepaalde anatomische verhoudingen en structuren niet kloppen Succes, en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke resultaat!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 12:39
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline

Wat vinden jullie er van?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 14:03
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Je kunt je foto's idd beter met tinypic.com uploaden, ik kan m namelijk niet zien
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 14:08
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline


nu hopelijk wel foutjee
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 11:31
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Je kunt je foto's idd beter met tinypic.com uploaden, ik kan m namelijk niet zien
Kan jij kijken of ie nu wel tezien is?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 20:01
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Hij is te zien. Hilarish idee. Doet mij wel weer inspireren om te tekenen maarja mijn tekenkunsten... verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 20:06
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Hij is te zien. Hilarish idee. Doet mij wel weer inspireren om te tekenen maarja mijn tekenkunsten... verschrikkelijk
Zolang je het leuk vind maakt t toch niet uit hoe goed je bent. Als je maar geniet van wat je doet
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 11:05
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
[afbeelding]


nu hopelijk wel foutjee
Ik vind het wel interessant om te zien hoe je het hondendeel heel netjes kan en ook netjes hebt uitgewerkt, terwijl het menselijke deel er nog uit ziet als een tekening van iemand die het eigenlijk niet zo heel goed kan...
Het lijkt erop dat je bij het hondenstuk véél beter hebt gekeken naar hoe een hond er uit ziet.
Ga ook eens goed kijken naar hoe mensen eruit zien en niet tekenen wat je denkt.
Let vooral op de vorm van het hoofd. Je voorhoofd komt (meestal) niet recht naar beneden en het achterhoofd is (nog steeds) te klein. En ze heeft wel echt een stierennek.
Ik denk dat je, als je net zo goed naar mensen kijkt als je naar honden hebt gedaan, de tekening een stuk beter wordt.
En ik zou ook nog eens wat gaan nadenken over de aansluiting mens/hond, want zijn nu twee verschillende dingen die je een beetje in elkaar over hebt laten 'faden' (ik kan even geen goed Nederlands woord verzinnen).
Succes!
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 12:00
Ikkeikke1
Ikkeikke1 is offline
Citaat:
Ik vind het wel interessant om te zien hoe je het hondendeel heel netjes kan en ook netjes hebt uitgewerkt, terwijl het menselijke deel er nog uit ziet als een tekening van iemand die het eigenlijk niet zo heel goed kan...
Het lijkt erop dat je bij het hondenstuk véél beter hebt gekeken naar hoe een hond er uit ziet.
Ga ook eens goed kijken naar hoe mensen eruit zien en niet tekenen wat je denkt.
Let vooral op de vorm van het hoofd. Je voorhoofd komt (meestal) niet recht naar beneden en het achterhoofd is (nog steeds) te klein. En ze heeft wel echt een stierennek.
Ik denk dat je, als je net zo goed naar mensen kijkt als je naar honden hebt gedaan, de tekening een stuk beter wordt.
En ik zou ook nog eens wat gaan nadenken over de aansluiting mens/hond, want zijn nu twee verschillende dingen die je een beetje in elkaar over hebt laten 'faden' (ik kan even geen goed Nederlands woord verzinnen).
Succes!
Okeee zal t onthouden
T grappige is juist dat ik bij t honden deel een seconde naar een foto heb gekeken en bij het mensen deel naar verschillende fotos en een heel anatomie boek heb gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 15:46
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Okeee zal t onthouden
T grappige is juist dat ik bij t honden deel een seconde naar een foto heb gekeken en bij het mensen deel naar verschillende fotos en een heel anatomie boek heb gebruikt.
Maar wat ik uit je andere topics zie, teken je vaker honden dan mensen.

Waar het mij aan doet denken zijn de tekeningen die ik maakte voor ik tekenles (als in daadwerkelijke een cursus en niet tekenles op school) had. Toen dacht ik namelijk heel goed te weten hoe mensen in elkaar zaten, maar toch zag het er altijd een beetje apart uit.
Ik denk dat je het kunt vergelijken met de tekeningen die ik als kind maakte van zeilboten. Omdat ik alleen op het achterdek mocht komen was dat altijd minstens de helft van de boot en de rest van het schip dus relatief klein, terwijl het achterdek meestal maar een kwart van de boot is en soms nog minder. Ik dácht dus dat ik wist hoe een boot eruit zag en tekende dat zo, hoewel ik heus die boot wel aan de kade had zien liggen, of andere boten had zien varen en daar ook wel naar gekeken had.
Bij jouw tekening van een mens denk je dat je best wel weet hoe een mens eruit ziet, maar omdat je meestal bij een mens alleen het gezicht goed ziet en daar een interactie mee hebt (tenzij je graag tegen achterhoofden aanpraat...) vindt je hoofd dat belangrijker dan de rest van de schedel. Maar als je goed kijkt naar een schedel en de verhoudingen, zie je dat je het gezicht te groot hebt getekend (ogen horen in het midden maar zitten bij jou te hoog). Het lastige aan jouw tekening is daarbij ook nog eens dat je geen normale kin hebt, maar een hondensnuit, die hangende wangen heeft.
Misschien kun je eerst wat schetsen maken van hoe een mensenhoofd eruit ziet en daarna pas gaan experimenteren met het samenvoegen.
Gezien de tekeningen die van honden e.d. maakt, kun je dat best wel, maar heb je gewoon nog te weinig ervaring met mensen en ken je die verhoudingen nog niet zo goed.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help heb tips nodig!
skinnyho
11 23-05-2012 18:53
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 01:41
ARTistiek [vanalles] Chagrijnige Pinguïn, de mascotte van Catena
Rooster
182 21-08-2007 20:28
Levensbeschouwing & Filosofie dump hier u religieuze teksten
beaming eye
116 05-02-2005 11:19
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 22:50
Levensbeschouwing & Filosofie Kennis over Allah
BiL@L
9 14-10-2004 23:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.