Oud 06-08-2017, 20:35
Izaahization
Avatar van Izaahization
Izaahization is offline
Hallo!

Ik ben vrijdag geopereerd aan mijn blinde darm. Deze is verwijderd vanwegen een ontsteking. Dit is gedaan via een kijk operatie dus ik heb 3 kleine sneetjes in mijn buik. Nu staat er op de planning om 13 aug een reis te maken naar Tanzania en Zanzibar.
Ik heb de artsen en chirurgen gevraagd of ik gewoon op vakantie zou kunnen gaan. Zij zeggen dat dit gewoon haalbaar is maar mijn familie denkt er anders over.
Ik heb vrijdag een controle afspraak.
Verder ga ik geen gekke dingen doen op vakantie, eerste 3 dagen een wandel,boot en jeep safari en de laatste 7 dagen naar een relaxt resort op zanzibar.

Hoe denken jullie er over ?

Groetjes x
__________________
Bam
Met citaat reageren
Oud 06-08-2017, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je nog hechtingen en wanneer mogen die er eventueel uit? Hebben de artsen iets gezegd over risico op trombose als je op korte termijn gaat vliegen? Mijn broertje moest zichzelf spuiten tegen trombose toen hij kort na een operatie ging vliegen. Verder zou ik pas gaan zwemmen als de wond echt genezen is en misschien nog even voorzichtig zijn met eten en drinken (voorzichtiger dan je normaal al bent op vakantie).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2017, 22:07
Izaahization
Avatar van Izaahization
Izaahization is offline
Ik heb hechtpleisters, deze moeten van zelf oplossen. Nee de arts heeft niets gezegd over trombose, en met eten ben ik sowieso voorzichtig! Ik ben 17 jaar ik weet niet of die injectie leeftijds gebonden is ?
__________________
Bam
Met citaat reageren
Oud 07-08-2017, 09:25
Izaahization
Avatar van Izaahization
Izaahization is offline
?
__________________
Bam
Met citaat reageren
Oud 07-08-2017, 09:43
Verwijderd
De artsen weten het beter dan je familie, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2017, 20:44
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
De injecties voor trombose zijn niet leeftijdsgebonden.

Als je het zelf vertrouwd, er voldoende energie voor hebt en groen licht krijgt van je arts dan zou ik zeker gaan. Het is hierbij van belang dat je luisterd naar je lichaam! Als je twijfelt kun je evt. de afdeling chirurgie of je huisarts bellen om hun deskundige advies.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2017, 21:31
Izaahization
Avatar van Izaahization
Izaahization is offline
Citaat:
De injecties voor trombose zijn niet leeftijdsgebonden.

Als je het zelf vertrouwd, er voldoende energie voor hebt en groen licht krijgt van je arts dan zou ik zeker gaan. Het is hierbij van belang dat je luisterd naar je lichaam! Als je twijfelt kun je evt. de afdeling chirurgie of je huisarts bellen om hun deskundige advies.
Hoe zit het dan met die trombose injecties?
Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord.
Vrijdag een afspraak op de poli.
Erg bedankt

X
__________________
Bam
Met citaat reageren
Oud 07-08-2017, 23:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Tromboseinjecties worden vaak gespoten als je een operatie of ziekteherstel hebt gehad. Bij trombose heb je een soort bloedpropje in een ader waardoor je bloedstroming niet meer goed doorloopt. Tromboseprikken worden gezet om de kans op zo'n bloedpropje te verkleinen.

Als je tromboseprikken moet geeft je arts dit aan. Als je hier vragen over hebt kun je hem dat vragen. Mocht je na je operatie in het ziekenhuis gelegen hebben dan was de tromboseprik het prikje wat ze niet in je arm maar in je buik of been gespoten hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2017, 11:14
Izaahization
Avatar van Izaahization
Izaahization is offline
Citaat:
Tromboseinjecties worden vaak gespoten als je een operatie of ziekteherstel hebt gehad. Bij trombose heb je een soort bloedpropje in een ader waardoor je bloedstroming niet meer goed doorloopt. Tromboseprikken worden gezet om de kans op zo'n bloedpropje te verkleinen.

Als je tromboseprikken moet geeft je arts dit aan. Als je hier vragen over hebt kun je hem dat vragen. Mocht je na je operatie in het ziekenhuis gelegen hebben dan was de tromboseprik het prikje wat ze niet in je arm maar in je buik of been gespoten hebben.
Ik kan mij niet herinneren dat ze dit bij mij hebben ingespoten!
Dankje wel voor de uitleg!

Ook nog enige tips voor het douchen? Mocht na 48 uur weer douchen maar vind het maar beetje eng. Heb van die hechtpleisters...
__________________
Bam
Met citaat reageren
Oud 08-08-2017, 16:01
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb de eerste dagen gedouched op een douchestoel omdat ik extreem moe was. Mocht je geen douchestoel hebben maar ook geen energie hebben om staand te douchen dan kun je er evt een plastic tuinstoel oid onder zetten.

Je kunt in principe normaal douchen en je normaal wassen maar gewoon voorzichtig zijn in de buurt van de pleisters. Die probeerde ik altijd een beetje te mijden. Vooral niet gaan peuteren oid aan die pleisters, zolang ze goed zitten lekker laten zitten. Om de pleisters maakte ik vaak schoon met een washandje. Hechtpleisters zijn trouwens waterdicht, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze ineens los gaan zitten als je aan het douchen bent
Met citaat reageren
Oud 08-08-2017, 16:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook gewoon op de grond gaan zitten onder de douche. Ik zou de douchekop niet vol op de wond zetten en het voorzichtig een beetje wassen met een washandje idd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 08:53
Izaahization
Avatar van Izaahization
Izaahization is offline
Pleisters zijn er af en heb goedkeuring van de arts! Trombose injecties waren niet van toepassing

Bedankt allemaal x
__________________
Bam
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 08:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mooi! Fijne vakantie!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2017, 17:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Pleisters zijn er af en heb goedkeuring van de arts! Trombose injecties waren niet van toepassing

Bedankt allemaal x
Top! Lekker gaan genieten!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.