Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 16:28
742639
742639 is offline
Stel je voor:
Je hebt een meisje/jongen leren kennen op een feestje van vrienden en een tijdje later bij het uitgaan zoenen jullie. Daarna gaan jullie een tijdje smsen en spreken jullie weer af. Dat is gezellig en jullie blijven smsen. Doordat jullie het allebei nogal druk hebben, komt een 2e afspraak er niet van. Dan komt dat meisje/die jongen erachter dat zij/hij pfeiffer heeft...
Hoe zou jij hiermee omgaan?
Zou het niks veranderen of zouden je het contact toch wat verminderen of nog iets anders...?
__________________
make tea, not war
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 16:32
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Offtopic: je gaat me toch niet vertellen dat je je telefoonnr als nickname hebt he...

Maar goed, aan het contact zou het voor mij vrij weinig veranderen, elkaar goed leren kennen kan nooit kwaad
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:33
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Hmm, dat ligt eraan.

Als je echt verliefd bent zou ik ermee doorgaan, alleen wel duidelijk maken dat je het weet van die pfeiffer en er misschien wel moeite mee hebt. Als je diegene gewoon oppervlakkig 'leuk' vindt, zou ik het contact wel degelijk verminderen, maar er wel bijzeggen dat het vanwege die pfeiffer is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:38
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
even voor de goede orde, diegene die in jouw verhaal voor de keus staat heeft zelf waarschijnlijk ook al Pfeiffer.
mijne excusez als het een L&G verhaaltje gaat worden

Pfeiffer is een virus dat zich idd via speeksel verspreid, maar als je het binnenkrijgt ( hoeft niet per se door een lange lebberzoen te komen) gaat je lichaam antistoffen aanmaken en wordt je immuun.
tezij je weerstand op dat moment slecht is, dan maakt je lichaam deze niet en kun je dus ziek worden.

Pfeiffer is dus een ziekte die voor een bepoerkt aantal mensen een 'bedreiging' kan vormen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:39
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Limaon schreef op 09-11-2004 @ 17:33 :
maar er wel bijzeggen dat het vanwege die pfeiffer is.
"ja sorry, je hebt pfeiffer dus ik houd maar op met het contact"?

Lekker suptiel...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:45
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
ik zou het best lullig vinden als je geen contact meer wil omdat iemand pfeiffer heeft.
Daar kan hij/zij niets aan doen. misschien kan je een tijd ff niet uitgaan, maar je kan toch langsgaan of bellen of smsen of zo. Als je geen contact meer wil dan mag je die persoon volgens mij sowieso al niet.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:53
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
als je met hem/haar gezoend heeft is de kans super groot dat je het zelf ook al hebt opgelopen. gewoon ff naar de dokter gaan voor testje, weet je ook meteen of je het nog kunt krijgen want ze kunnen ook zien of je het al gehad hebt en heb je het gehad dan krijg je het niet meer (zo snel).
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:18
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Multilot schreef op 09-11-2004 @ 17:32 :
Offtopic: je gaat me toch niet vertellen dat je je telefoonnr als nickname hebt he...
Offtopic: Je gaat me toch niet vertellen dat je je niet weet hoeveel cijfers een telefoonnummer heeft he...

En als je toch al met hem hebt gezoend, heb het waarschijnlijk zelf ook. Of je hebt er antistoffen tegen gemaakt.
Ik zou dus niet niet weten waarom je het contact om die reden zou veranderen.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:35
742639
742639 is offline
Ik zal het even een beetje verduidelijken: ik ben hier degene die Pfeiffer heeft en ik vroeg me af hoe de jongen waarmee ik sms enzo zou reageren als ik het hem vertel...
__________________
make tea, not war
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:51
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Wat al eerder gezegd is, als jullie al gezoend hebben, heeft hij het waarschijnlijk toch al. Gewoon vertellen btw; laat hem dan zelf beslissen wat ie doet. In ieder geval niet weer gaan zoenen en dan achteraf nog even melden dat je Pfeiffer hebt.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:05
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
contact vermijden hoeft niet perse.
het hoeft niet eens te betekenen dat hij ook pfeiffer heeft.
De een is er namelijk vat baarder voor dan een ander.
Al is het wel belangerijk dat hij het weet, zodat hij er op kan latenn testen hoe langer je het hebt hoe minder snel het over gaat.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:14
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 09-11-2004 @ 19:05 :
hoe langer je het hebt hoe minder snel het over gaat.
Kryptisch
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:18
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
742639 schreef op 09-11-2004 @ 18:35 :
Ik zal het even een beetje verduidelijken: ik ben hier degene die Pfeiffer heeft en ik vroeg me af hoe de jongen waarmee ik sms enzo zou reageren als ik het hem vertel...
laat het hem gewoon weten en vertel hem dat hij naar de dokter moet gaan voor een test. dan weet hij of hij het ook heeft. het kan namelijk ook best dat jij het van hem hebt en hij er nooit last van heeft gehad.

pfeiffer is namelijk een ziekte die iedereen vroeg of laat wel krijgt, alleen de meeste mensen merken er nooit wat van. sommigen hebben er alleen hele ernstige klachten van, en die verhalen hoor je altijd heh
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:45
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik zou zelf iig niet meer zoenen enzo
Kheb het nooit gehad en dat wilde ik zo gaan houden
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:49
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
ik heb wel een keer met een jongen gezoend die achteraf ook pfeiffer bleek te hebben...
Hoorde ik via via dus vond ik echt heeeeel erg lullig!
Hij heeft toen zelf namelijk opeens niks meer van zich laten horen...

Als hij het me gewoon had verteld dan had ik nog wel gewoon contact met hem willen hebben...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 06:41
Verwijderd
Wel debiel dat iemand die Pheiffer heeft zomaar op een feestje of zo met iemand gaat zoenen..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 06:47
Verwijderd
Ik zou niet ineens het contact verbreken ofzo. Wat is dat nou voor stoms. Dat je dan niet meer wilt zoenen met elkaar, oké, daar kan ik inkomen, maar dan ga je het contact niet mee verbreken. Ik heb een vriendje gehad met leukemie. Dan mag je ook niet zoenen met elkaar. Dan zeg ik toch ook niet: ja, best leuk allemaal hoor, maar ik mag niet met je zoenen. Toedeloe!

Gewoon tegen die jongen zeggen. Wel zo eerlijk ook naar hem toe.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:16
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
aan die jongen vertellen maar je kan gewoon contact blijven houden. als jullie gezoen hebben dan heeft hij het toch al als hij er vatbaar voor is. en anders krijgt hij het niet opeens. maar wees eerlijk tegen hem. als hij het als excuus zou gebruiken zou ik het btw wel zwak vinden
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2004, 11:50
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Natuurlijk zou er wat veranderen. Ik zou daarna niet meer met d'r zoenen totdat ik zeker weet dat ze geen pfeifer meer heeft. Verder zou ik er nog wel gewoon contact mee hebben. Alleen een beetje voorzichtiger want het blijft toch behoorlijk besmettelijk he.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
742639 schreef op 09-11-2004 @ 17:28 :
Stel je voor:
Je hebt een meisje/jongen leren kennen op een feestje van vrienden en een tijdje later bij het uitgaan zoenen jullie. Daarna gaan jullie een tijdje smsen en spreken jullie weer af. Dat is gezellig en jullie blijven smsen. Doordat jullie het allebei nogal druk hebben, komt een 2e afspraak er niet van. Dan komt dat meisje/die jongen erachter dat zij/hij pfeiffer heeft...
Hoe zou jij hiermee omgaan?
Zou het niks veranderen of zouden je het contact toch wat verminderen of nog iets anders...?
Ik zou onmiddellijk geheel gestresst zijn. 'k Heb genoeg gevolgen van Pfeiffer gezien. Ik zou me zo snel mogelijk laten testen en alleen maar (lichamelijk) contact houden als het zeker is dat ik het niet (meer) zou kunnen krijgen (en dat is bijna nooit 100% zeker). En als ik het al had gekregen van deze persoon, dan zou ik met de arts overleggen wat ik het beste kon doen.

Citaat:
"ja sorry, je hebt pfeiffer dus ik houd maar op met het contact"?

Lekker suptiel...
Geen contact gaat inderdaad wat ver. Maar niet meer zoenen/uit hetzelfde blikje drinken/etc vind ik geen overbodige bezorgdheid hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:09
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
als jij met hem gezoent hebt, heb jij waarschijnlijk ook pfeifer

nee, ik zou zeker contact blijven houden! liefde is belangrijker dan pfeifer en dan gaat toch over
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 10-11-2004 @ 14:09 :
als jij met hem gezoent hebt, heb jij waarschijnlijk ook pfeifer

nee, ik zou zeker contact blijven houden! liefde is belangrijker dan pfeifer en dan gaat toch over
Dat is zeker niet waar. Pfeiffer (de keren dat mensen er dus echt last van hebben hè) gaat bij een groot aantal mensen over. Maar er zijn ook erg veel mensen die erna nooit meer helemaal beter worden.. en er zijn ook nog mensen waarbij het daarna overgaat naar ME. Daar ben je mooi klaar mee, geloof me. Er komt wel weer een ander jochie om mee te zoenen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:15
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
een pheiffer-infectie kan natuurlijk wel je leven beinvloeden, er zijn genoeg die school daardoor niet kunnen doen. Ik zou als jullie niet heftig verliefd zijn proberen de boot wat af te houden maar wel zeggen waarom je het doet. Hij heeft recht op een verklaring.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:35
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Envy schreef op 09-11-2004 @ 18:18 :
Offtopic: Je gaat me toch niet vertellen dat je je niet weet hoeveel cijfers een telefoonnummer heeft he...
Offtopic: en jij gaat mij niet vertellen dat je niet weet dat een telefoonnummer zonder netnummer 6 of 7 nummers heeft. (6 als het in dit geval haar telefoonnummer zou zijn)

Ehm ik weet dat mijn vriend Pheiffer heeft gehad en dat een aantal "scharrels" dat toen later ook kregen. Maar ik ben toen wel gewoon voor hem gegaan (ookal wist ik het pas nadat ik met hem gezoend had enzo). En ik heb nog steeds geen Pheiffer (en ik heb het ook niet al eens gehad ofzo) Dus je moet, als het echt heel goed voelt, je door zoiets niet laten afschrikken. Maar dat vind ik dan he. Ik snap wel dat mensen dat anders zouden vinden.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:27
Aine
Avatar van Aine
Aine is offline
Citaat:
Flit schreef op 09-11-2004 @ 17:45 :
ik zou het best lullig vinden als je geen contact meer wil omdat iemand pfeiffer heeft.
Daar kan hij/zij niets aan doen. misschien kan je een tijd ff niet uitgaan, maar je kan toch langsgaan of bellen of smsen of zo. Als je geen contact meer wil dan mag je die persoon volgens mij sowieso al niet.
Mee eens.

In ieder geval moet je het die gene wel vertellen zodat hij erop kan letten of hij ook symptomen heeft. Ach, het kan gebeuren dat je ermee besmet wordt.

Nu heb je een mooi moment om veel te praten en leuke dingen te doen, dat zoenen enzo komt later wel weer
__________________
Love is blind, but friendship closes its eyes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 20:21
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 10-11-2004 @ 07:41 :
Wel debiel dat iemand die Pheiffer heeft zomaar op een feestje of zo met iemand gaat zoenen..
Je bent het besmettelijkst op het moment dat je zelf waarschijnlijk nog niet eens weet dat je Pfeiffer hebt, namelijk helemaal aan het begin, voor de symptomen beginnen..

Verder, ik vind het logisch dat je niet meer met diegene zou willen zoenen, maar je gaat toch niet het contact verbreken omdat iemand pfeiffer heeft? Dat is net zoiets als je vrienden gelijk laten vallen als ze een weekje griep hebben..

(Ok, nu ik het nog eens lees, zie ik dat het meer gaat over iemand met wie je alleen een avondje gezoend hebt.. maar dan alsnog, zou ik persoonlijk niet het contact stoppen..)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 00:10
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
niet beoordelen op een ziekte, dat zowieso niet...

lekker verder afspreken als het mogelijk is en anders lekker bij diegene langsgaan, die zal ongetwijfeld blij zijn dat er mensen over de vloer komen
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid amandelen laten knippen?
ecrivaine
5 15-07-2008 22:47
Psychologie Lijstjes &schema's
Delicate
18 21-02-2005 21:18
Eindexamens 2004 Pfeiffer tijdens examentijd
johnbiezen
21 27-05-2004 15:05
Liefde & Relatie losing my friends
Verwijderd
38 01-05-2004 22:48
De Kantine Je voelt je ziek, maar je moet toch naar school. Wat doe jij?
Roos
26 18-06-2002 17:13
Lichaam & Gezondheid Pfeiffer
Roosa
3 13-05-2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.