Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 12:15
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
De leegte van een perron,
duister in de nacht.
De leegte van een perron,
één iemand die wacht .
Alleen maar ik ,
in stilte wachtend.
Een beetje schrik ,
naar de trein smachtend ..
Een traan rolt weg...
Doe ik het of doe ik het niet ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2006, 12:28
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Waarom heb je sommige woorden dikgedrukt, sommige schuin en sommige onderstreept? Dat staat heel rommelig en leest heel vervelend voor het gedicht zelf.

De herhaling van 'de leegte in een perron' is storend. Ook het twee keer gebruiken van wachten-wacht is vervelend. De rijm is te geforceerd en het onderwerp is niet origineel. Ik vind het gedicht dus niet echt mooi


(misschien kun je dit soort gedichten beter in het gedichtentopic bij psychologie plaatsen?)
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 09:12
ganja
ganja is offline
waar slaat het op dat die in psychologie moet? het is een gedicht, geen levensverhaal van iemand die psychologische hulp ofzo nodig heeft.

OT: ik vond het een heel mooi gedicht, goed geschreven
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 09:41
Orpheus
Orpheus is offline
Mwa, ik vind het overgeconstrueerd.
Bij psychologie plaatsen is onzin, het is wel de titel 'gedicht an sich' waardig.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 10:06
Traumtaenzer
Avatar van Traumtaenzer
Traumtaenzer is offline
Op zich een mooi gedicht, vooral het einde van Doe ik het of doe ik het niet? bevalt me, al is het een beetje vaag.
Wat absoluut slecht geformuleerd is volgens mijn mening is:

Citaat:
The_kiwii schreef op [pl=22925587]21-09-2006 @ 13:15
Een beetje schrik ,
naar de trein smachtend ..
Waarbij de naïve kracht, die je door "een beetje schrik" zou kunnen krijgen volledig word ondermijnd door de onregelmatige, dus stotterend klinkende formulering van de trein. Bovendien klinkt het een beetje belachelijk als je naar een trein smacht... Romantiek op het verkeerde moment is grappig, maar dat is hier niet de bedoeling en daarom maak je je eigen gedicht een beetje kapot.
En zoals al door MiniTokje gezegd, de tekstverwerking met onderstrepen, schuin en dik is lelijk. Een gedicht is geen schilderij.

Blijf oefenen.
__________________
Ik doe mijn best voor spelling, maar als je spelfouten vindt, mag je ze houden, want je krijgt geen vindersloon.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 11:18
Illilise
Avatar van Illilise
Illilise is offline
Het gebruik van dikgedrukte tekst en schuin is leuk om mee te spelen,... maar niet door eengedicht

Het onderwerp is misschien uitgekauwd maar wel op een mooie manier neer gezet hier.. Verder wil ik je even na geven, het leest idd wat rommelig, doordat je wel en geen rijm gebruikt.. het herhalen van zinnetjes vind ik wel leuk tot op zekere hoogte.. dit kan wel, maar niet zo heel mooi in DIT gedicht

Samengevat een redelijk gedicht waar wat aangeschaaft mag worden
__________________
Passie, maar dan op papier! AH WK Weken! Wij staan boven aan!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:20
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Citaat:
Traumtaenzer schreef op 22-09-2006 @ 11:06 :

Bovendien klinkt het een beetje belachelijk als je naar een trein smacht... Romantiek op het verkeerde moment is grappig, maar dat is hier niet de bedoeling en daarom maak je je eigen gedicht een beetje kapot.
Naar de trein smachten is niet echt romantisch bedoeld: Het is meer bedoeld als: Waneer komt die rot-trein nou dan kan ik me oftewel d'r onder werpen of gewoon opstappen..Helemaal niets romantisch bedoeld dus!!Voor de rest kan het misschien een beetje romntisch overkomen jah..
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:23
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
The_kiwii schreef op 22-09-2006 @ 13:20 :
Naar de trein smachten is niet echt romantisch bedoeld: Het is meer bedoeld als: Waneer komt die rot-trein nou dan kan ik me oftewel d'r onder werpen of gewoon opstappen..Helemaal niets romantisch bedoeld dus!!Voor de rest kan het misschien een beetje romntisch overkomen jah..
Soms kun je de lezer beter in de waan laten, dan te vertellen wat je ermee bedoelt. Juist raadselen of vragen zijn wat aandacht vasthoud.

En denk alstjeblieft aan je interpunctie.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:34
Illilise
Avatar van Illilise
Illilise is offline
Als je lezers een compleet verkeerde indruk hebben, ( ligt dat waarshcijnlijk ook aan de formulering van je woorden) maar dan is dat heel storend vooral.. jij bedoeld er iets mee.. er zit een keiharde boodschap achter.. en dan wil je niet dat ze het verkeerde gaan dneken
__________________
Passie, maar dan op papier! AH WK Weken! Wij staan boven aan!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
ganja schreef op 22-09-2006 @ 10:12 :
waar slaat het op dat die in psychologie moet? het is een gedicht, geen levensverhaal van iemand die psychologische hulp ofzo nodig heeft.

OT: ik vond het een heel mooi gedicht, goed geschreven
In de regels

Citaat:
Sommige gedichten zijn erg gevoelsmatig geschreven, hoewel ze om aandacht lijken te vragen, is het niet de bedoeling dat er daarop ingegaan wordt. DoP dient voor de dichtkunst, niet voor de psychologische kant. Daar is het psychologie-forum voor. Als je alleen reacties op de inhoud wil, of aandacht voor iets wil vragen, post je je gedicht beter op psychologie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 19:32
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Emo?

Eerlijk is eerlijk, hetzelfde gedicht had ik even goed op mijn 12 kunnen schrijven.

Ik vind je gedicht niet bewonderenswaardig, mede door de verkeerde opmaak.
Duister in de nacht en één iemand die wacht is echt té gedwongen rijm.
Naar de trein smachtend is inderdaad ook een beetje stom, je hoéft ook niet te rijmen, de woordkeuze verpest het een beetje.

Jouw laatste zin vind ik wel erg bruikbaar.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik voel me alleen
Jason2
34 12-01-2011 22:09
Verhalen & Gedichten [verhaal] commandant X en ik (graag commentaar)
Verwijderd
22 07-02-2006 20:12
Verhalen & Gedichten enkel alleen
joes
1 12-08-2005 23:37
Psychologie Alleen
-Melody-
7 16-07-2004 23:18
Verhalen & Gedichten Alleen
HipHopSter
2 11-05-2002 18:41
Verhalen & Gedichten alleen....
silketje
3 02-02-2002 10:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.