Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2006, 10:58
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Met bibberende handen trekt Nele haar kleren terug aan.
Even wankelt ze op haar benen..Dan spurt ze naar de deur.
Net voor ze aan de trap is voelt ze een hand om haar arm sluiten..Trillend als een espenblad draait ze zich om..
"Wat wil je nog van me?" vraagt ze met een benepen stemmetje.
"Je zegt tegen niemand iets of anders.." Nele weet wat anders..Dan gebeurt hetzelfde met haar jongere zusje..Waarom was ze ook meegegaan met Stijn?! Hij leek haar zo fantastisch! Het was allemaal begonnen op die vervloekte zaterdag..


zaterdag 16 september 08:30

"triiiing" Het geluid van de bel doet een doodse stilte over de speelplaats dalen..Soms klinkt er nog een opgewonden stemmetje maar algauw is er niets meer te horen op de speelplaats..
"Beste jongens en meisjes vandaag is het eindelijk zover! de dag waar jullie allemaal op gewacht hebben:..De schooluitstap!!" Speecht de directeur met plechtige stem..Nele stoot d'r vriendin aan en rolt met d'r ogen..Beiden schieten in de lach!
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 12:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2006, 11:02
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind zelf het opschrijven van een geluid zoals Triiiiing nogal irritant. Waarom doe je trouwens steeds na een zin twee punten achter elkaar? Eentje is genoeg.

Ik zou spreken van het schooluitstapje en niet de schooluitstap, klinkt een beetje vreemd. Je bent hier en daar een hoofdletter vergeten. Dat d'r is meer spreektaal dan schrijftaal, staat niet mooi.

Verder is dit te kort om echt inhoudelijk commentaar te geven. Dus kom maar met meer.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 11:02
Orpheus
Orpheus is offline
Let op je interpunctie.

Niet zoveel enteren en aan het einde van een regel hoort doorgaans één leesteken.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 11:03
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Simoen schreef op 22-09-2006 @ 12:02 :[/B]
Gefeliciteerd
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:16
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Even later komen ze aan op domein "De Zonnebloem". Hier zouden ze een hele dag blijven om alle jaren kennis met elkaar te laten maken. De voormiddag verloopt redelijk stijfjes en tijdens de lunch wordt er meer geroddeld over de andere jaren, dan dat er sprake is van vriendschap tussen verschilende leeftijden. Na de lunch -zo meldt de directeur- is iedereen vrij om te doen wat men wilt. Nele en Saskia besluiten een wandeling te gaan maken. Even later zijn de twee in een gesprek over- wat had je ook verwacht- jongens verwikkeld als ze achter hen gelach horen. Nele kijkt tersluiks achterom en ziet een groepje jongens van een paar jaren hoger. "Gaan we ons even neerzetten?" De vraag van Saskia komt heel onverwacht en Nele kijkt vragend naar haar vriendin.. "Of we ons gaan neerzetten?!" herhaalt Sakia lachend haar vraag. Nele knikt bijna onmerkbaar en ze ploffen zich neer op een bankje. De groep jongens paseert lachend. Nele draait haar hoofd bijna onmerkbaar met hen mee..
Plots draait één van de jongens zich om en komt op hen af gewandeld. Nele wordt even bang. Wat zou een gast van minstens twee, misschien zelfs drie of vier jaar ouder van hen willen?!?
" Hoi, ik ben Stijn!" zegt de jongen speels, waarna hij zich naast Nele op het bankje ploft. "Nele" antwoordt Nele bijna fluisterend. "Ja, ik dacht: die twee lekkere meiden zitten zich daar toch echt wel te vervelen! Dus laat ik me bij hen zetten." Nele bloost en schuift wat dichter naar hem toe. Een halfuur later zit Nele zowat op Stijn zijn schoot en zijn ze wel héél erg close. De tijd vliegt verder en plots is daar alweer het einde van deze mooie dag! "Zie ik je maandag weer op school ?" vraagt Nele met puppy-eyes aan Stijn. "Natuurlijk" antwoord deze lachend.
Maandag en Dinsdag schijnen voorbij te vliegen..net zoals de vlinders in Nele's buik. Woensdag gaat ze met Stijn mee naar huis. " Op z'n kamer wat muziek luisteren" had hij gezegd. Woensdagmiddag na school liep Nele fier naast Stijn over de speelplaats. Als ze bij Stijn thuis aankomen blijken ze helemaal alleen te zijn. Veel trekt Nele er zich niet van aan. Ze is toch bij Stijn?! Er kan haar niets gebeuren!!! "zullen we naar m'n kamer gaan? Daar is het veel gezelliger." vraagt Stijn plots. Nietsvermoedend stemt Nele hier mee in. De eerste minuten zijn geweldig. Terwijl Nele op bed zit zet Stijn een cd'tje op, dan komt hij naast haar op bed zitten. Plost zonder ook maar één waarschuwing steekt Stijn z'n hand onder Nele d'r blouse..Boos slaat ze zijn hand weg. Dat had ze beter niet kunnen doen...
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:29
Orpheus
Orpheus is offline
Ben je Belg?

En - schrijf 2 maar gewoon als 'twee'. Dat staat wat mooier.

Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal, maar ik vind dat je in de titel van het topic/ van het verhaal, te veel weggeeft. Iedereen weet wat er komt.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:31
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 22-09-2006 @ 13:29 :
Ben je Belg?

En - schrijf 2 maar gewoon als 'twee'. Dat staat wat mooier.

Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal, maar ik vind dat je in de titel van het topic/ van het verhaal, te veel weggeeft. Iedereen weet wat er komt.
1: ja ik ben belg.

2:En ja: Je hebt een punt met: iedereen weet wat er gaat gebeuren.
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:33
Orpheus
Orpheus is offline
Okay, dat merkte ik aan een aantal zinsbouwen (dat is geen kritiek).

En wellicht zou je de titel van het verhaal zelf wel kunnen veranderen? Of wil je graag dat mensen het aan zien komen? (Wat ook zou kunnen natuurlijk.)
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:40
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 22-09-2006 @ 13:33 :
Okay, dat merkte ik aan een aantal zinsbouwen (dat is geen kritiek).

En wellicht zou je de titel van het verhaal zelf wel kunnen veranderen? Of wil je graag dat mensen het aan zien komen? (Wat ook zou kunnen natuurlijk.)
Natuurlijk zou ik de titel willen veranderen..Maruh daar is dan weer één probleem
Forumregels zeggen duidelijk:
Je mag de titel van je onderwerp veranderen (voor leden geldt een tijdslimiet van 5 minuten)

5 minuten..Dus kan 'k de titel niet meer veranderen
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:42
Orpheus
Orpheus is offline
Daarom ook - van je verhaal zelf. Niet de topictitel
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:50
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Woedend drukt Stijn Nele tegen het bed en begint aan haar broek te trekken. Nele probeert zich wanhopig te verzetten en slaat, bijt en krabt waar ze maar kan. Na enkele minuten weet Nele dat het geen zin heeft...Stijn is zoveel sterker! Ze probeert nog een laatste keer door héél hard in z'n hand te bijten. Stijn schreeuwt. "Ik heb hem gebeten" denkt Nele verwonderd. Dan springt ze recht van het bed... Ze wil juist naar de deur beginnen rennen als ze een verschrikkelijke pijn in haar nek voelt. "Verdomde trut! Dacht je echt te kunnen winnen van me?!?" Snauwt Stijn haar toe waneer hij haar aan d'r haar terug naar zijn bed sleurt. Met tranen in de ogen laat Nele zich op bed gooien. Het heeft geen zin zich te verzetten weet ze nu...Ze zal hier nooit onderuit kunnen komen. Stijn opent Nele's broek en trekt ze naar beneden, dan is haar blouse aan de beurt... Dan haar ondergoed. Waarom is ze toch met hem mee naar huis gegaan?!? Dat gaat door Nele's hoofd als Stijn op haar ligt en haar verkracht. Waarom, waarom, waarom??? Als hij klaar is met haar rolt Stijn op z'n rug. Snikkend draait Nele zich weg van hem. "Maak dat je wegkomt! Straks komt m'n moeder thuis! En als ze jou zo ziet?!?" Met bibberende handen trekt Nele haar kleren terug aan...
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 18:42
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hier geldt weer hetzelfde als bij dat andere verhaal van je waar ik net commentaar op gaf: let op je spelling en interpunctie. Je gebruikt overmatig veel .. en dat is al niet een kloppend leesteken.

En ik vind dat je teveel woede in je stijl legt. Ik bedoel, het is goed dat je hoofdpersoon boos is en zo, maar ik denk dat je dat beter iets subtieler kunt weergeven dan met "Waarom, waarom, waarom????". Ik snap zelf ook wel dat ze zich afvraagt waarom het gebeurt, dat hoef je mij niet nog duidelijk te maken. Snap je wat ik bedoel? Beschrijf minder wat er gebeurt en meer wat je hoofdpersoon voelt.

Ik geloof trouwens dat ik vrij afkrakend overkom, maar dat is niet de bedoeling. Ik probeer je enkel te helpen maar daar ben ik niet zo goed in, dus word maar boos op me als ik stom doe.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 20:54
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
pfff heb het eerste stukje gelezen
er worden tegenwoordig veel carry slee verhalen op het forum gegooid... (veel is relatief 2 namelijk mar toch ...)
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:10
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:03
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik vind het verhaal een beetje kinderachtig. Bovendien vind ik dat je te snel alles wilt vertellen. Het gaat zo van: "En maandag gebeurde er dit, en dinsdag dit en toen woensdag dit".
Snap je wat ik bedoel? En je gebruikt te veel puntjes. Maar dit is al gezegd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit misbruik(t)
HelpDavy
7 03-04-2017 21:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd'
koelieboelie
29 01-11-2006 12:31
Psychologie seksueel misbruik door kinderen
Andora
113 07-06-2005 22:48
Psychologie Vragen seksueel misbruik
Angelos
23 12-04-2005 19:16
Verhalen & Gedichten Literatuur over misbruik
Maaike dus
7 06-12-2003 09:59
Levensbeschouwing & Filosofie Sexueel misbruik door priesters (afbreuk aan christendom)
Dissolute
12 20-06-2002 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.