Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 20:11
vornagar
vornagar is offline
Hallo daar,

Ik durf eindelijk eens iets te posten van mijn schrijfsels. In de hoop dat jullie opbouwende kritiek geven.

God is verloren

Kan jij zeggen waarom de nachten mijn wonden niet helen. Waarom zij mijn geweten niet sussen. Ik staar eindloos en doelloos in roetzwarte sterren. Zelf Uw licht vervalt in destructie door de hete adem van monstermachines. Bent U zwak?

We zijn met duizenden, tienduizenden. Gevlucht van ons huis, weg van een land die mij ooit zo dierbaar was. Trotsheid vervaagt in kwelling, ellende en verderf. Weet U ?

Ik kwam terecht in een plaats waar mensen op elkaar wonen. Waar ziekte zich evensnel verspreidt als het wantrouwen, de haat tegenover U. Ja, Mijnheer Uw ziekte sterft uit, net als wij.

Als ik m'n ogen sluit en de stilte, een eenzaamheid van een ongekend gevoel, omarm. Zie ik hun ijskoude blikken. Moet een dood niet eerbiedig zijn? Nee, kinderen hoeven niet te sterven. Uw goedheid kent geen grenzen. Ik zeg U Mijnheer, uw land bestaat niet als het ooit wel bestaan heeft.

Het straatbeeld is troebel en verdronken. Verdronken door drank. Uw nieuwe vijand noemt alcohol. Wij strelen ze en dat maakt ons uw vijand. Haat ons! Verpletter ons! Maakt een einde aan uw eigen geschapen hel! Maarnee, bent U bang, god?. Bang voor u eigen schepping?

Gezanten van uw hemelrijk, neergedaalde engelen om te schepping te perfectioneren. U stuurt ze naar verre landen om de blijde boodschap te verkondigen. Realiteit blijkt anders uit de draaien. U vernietigd eeuwenoude culturen. U versplintert gezinnen als kapbaar hout. Rebellen verliezen hun handen alsof een sadist traag de poten van een mug ontneemt, één voor één. En dat allemaal in uw naam?

En U hebt nog steeds het lef dat wij onze zonden moeten opbiechten tegenover U. U wilt ons slaaf laten worden van een " kwaade " verborgen als het goede. Nee, U bent al te laat. We zijn slaven van ongelovigen, de verlichten.

Nee God, wij zullen U vermoorden. Infeite zal het een zelfmoord zijn.
__________________
We hebben god vermoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2006, 20:55
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
mooi verwoordt maar de inhoud is mind vind ik.
Ik denk wel dat je talent hebt.
Toch enkele foutjes op het eerste zicht:

noemt : heet
strelen ze: alcohol is enkelvoud
kwaade: ik hoop dat dit een typfoutje is....
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 09:12
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Nietzsche was hier volgens mij een goeie inspiratiebron.

Ik vind het goed geschreven, afgezien een paar strubbelingen hier en daar of een klein foutje, een u ipv U (ik geloof niet dat dat de bedoeling was). Meer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:33
vornagar
vornagar is offline
Volgens mij tasten veel mensen in het duister als ze dit lezen. Ik zal proberen wat uitleg te geven.

Dit was eigelijk mijn taak van geschiedenis. Ik moest een verhaal schrijven over de industriële revolutie. Veel van de aanwezige elementen in dit " verhaal " zijn dan ook gelinkt aan deze duistere periode.

Hopelijk kan je er nu iets meer uit maken.

Nietzsche is niet echt mijn inspiratiebron.
__________________
We hebben god vermoord.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:35
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
vornagar schreef op 23-09-2006 @ 21:11 :

Nee God, wij zullen U vermoorden. Infeite zal het een zelfmoord zijn.
Dat deed me wel aan Nietzsche denken, maar bon.

En wat vond de geschiedenisleerkracht ervan?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:40
vornagar
vornagar is offline
@ Fayelinde

Wel, je moet het verhaal schrijven rond historische bronnen. Maar die heb ik gelezen. Wegens niet intressant genoeg voor het verhaal, heb ik ze langs de kant gezet.

Ze had duidelijk door dat het verhaal niet gebasseerd was op de bronnen. Ze heeft mij een 7 gegeven min 1 punt wegens te laat indienen.
__________________
We hebben god vermoord.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:00
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Twee puntjes van kritiek:

Het is een land DAT en niet DIE. Ik bedoel dit stukje: Gevlucht van ons huis, weg van een land die mij ooit zo dierbaar was. T

Daarbij heb je een keer een punt teveel gedaan. Na een vraagteken. Ik kan het alleen zo een, twee, drie niet meer vinden.

Verder moet je maar meer van jezelf posten ben wel benieuwd, dit verhaal is inderdaad een beetje vaag, maar het heeft wel sfeer. Het heeft wel wat dusz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Levensbeschouwing & Filosofie het evangelie
matthi
5 21-10-2007 13:16
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Levensbeschouwing & Filosofie hemel en hel, ieders vrije keuze
Donderzoon
10 03-12-2006 20:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Paus: God is de mensheid zat
Unexplained
97 07-01-2003 22:04
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.