Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 20:36
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hier kunnen we verder.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2007, 20:39
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik blijf het vreemd vinden Ze moet het wel met opzet hebben gedaan, maar dat ze zichzelf echt dood wilde hebben was ook weer niet zo duidelijk.

En het zou wel apart zijn als zij niet tegen het koude water kan en een man met een stuk metaal in z'n been wel
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:40
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Maar ze is wel echt dood toch? Want bij het voorstukje van volgende week zag je wel dat ze daar lag en dat Christina haar voeten vast pakte toen ze 'afscheid ging nemen van haar vriendin' ... dus is ze of dood, of stervende. En omg, hoe moet het dan nu nog verder, want er zijn toch nog 2-3 afleveringen in dit seizoen? Of zou ze nu nog blijven verschijnen net als Denny aan het einde?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 23-04-2007 @ 20:39 :
Ik blijf het vreemd vinden Ze moet het wel met opzet hebben gedaan, maar dat ze zichzelf echt dood wilde hebben was ook weer niet zo duidelijk.

En het zou wel apart zijn als zij niet tegen het koude water kan en een man met een stuk metaal in z'n been wel
Die man had meer overlevingslust denk ik. Pfff kut serie (natuurlijk geheel positief bedoeld)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij was ze bewusteloos. In het voorstukje zei ze toch juist dat ze nog veel te veel te vertellen had? Dat was voor mij een teken dat ze niet dood wil.
En omg, neeeeeeeee ze mag niet dood. Ik hoop dat het echt misleiding is in de voorstukjes. Of dat ze denken dat ze dood gaat, maar dat Meredith in een gesprek met Danny of die bomgast toch besluit dat ze nog wat heeft om voor te leven.

Wel onwijs lief hoe Mark ineens naast Derek ging zitten. Oh bah, een week wachten. Sterker nog, een week en een dag wachten, want op koninginnedag ben ik niet thuis. Ik ga het alvast opnemen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:49
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ja idd, als ze nog veel te vertellen heeft, stopt ze niet vrijwillig met zwemmen. Haar temperatuur was nog maar 27 graden, dus waarschijnlijk is ze bewusteloos geraakt/onderkoelt door het koude water en kon ze niet meer zwemmen.

Maar ze mag niet dood. Trouwens de aflevering van volgende week heet
Spoiler
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:52
PV
PV is offline
waarom schreeuwde ze niet wat harder om hulp schreeuwde ze eigenlijk wel, dat was zo'n vaag stukje
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:52
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 23-04-2007 @ 21:35 :
Of ze is verlamd geraakt door het koude water?
Zo'n vaart gaat dat helemaal niet. Ze was heel erg dicht bij de kade en had gemakkelijk naar de overkant kunnen zwemmen.

Ik zal mezelf citeren van toen ik de aflevering zelf net had gezien, meer dan een maand geleden. Dit is wat ik er destijds van had gedacht:


Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 00:24 :
Ik geloof zelf dat Meredith niet dood zal gaan, en niet alleen omdat ze de titelfiguur is in de serie, maar ook als je leest over gevallen van hypothermie (onderkoeling) op Internet. Totdat Meredith's lichaam helemaal op normale temperatuur is, is ze niet dood. Zie dit stukje van Wikipedia:

"An important tenet of treatment is that a person is not dead until they are warm and dead. Remarkable accounts of recovery after prolonged cardiac arrest have been reported in patients with hypothermia. This is presumably because the low temperature prevents some of the cellular damage that occurs when blood flow and oxygen are lost for an extended period of time."

Ik voel wel heel erg mee met Derek, maar ik moet zeggen dat het wel knap van 'm is dat hij Meredith überhaupt heeft kunnen vinden in het water. Tegen de tijd dat hij daar was, moet ze allang op de bodem zijn geweest en daar beneden is het aartsdonker - en ik denk niet dat hij een zaklamp bij zich heeft gehad of zo lang zijn adem in heeft kunnen houden tot hij op de bodem was. Beetje onrealistisch dus, maar ja, wat verwacht je van een TV-serie.

Ik snap trouwens best dat het moeilijk was voor Meredith dat haar moeder even een goede, heldere dag had - maar toch vind ik het niet echt iets voor haar om zo snel te breken en suïcidaal te worden. Te ondoordacht. En was zij juist niet altijd sterk en vocht ze zich overal doorheen?

Oké, dat was het wel even. Nu ga ik even alles laten bezinken, want ik heb dit alles meteen na het zien van de afleveringen getypt. Hopelijk is aflevering 17 snel te verkrijgen, zodat ik kan zien hoe het afloopt met Meredith.

O ja, wel kut dat die vent van de bomb squad er was in het afterlife, want Meredith had totaal geen emotionele connectie met hem. In leven was hij een vreemde voor haar, en zij voor hem. Dat Denny er was, vind ik dan nog wel logisch, aangezien ze hem beter kende dan de bomb squad vent en hij bovendien de verloofde was van Izzie. Maar dat die bomb squad vent er uitgerekend moet zijn.... dat had van mij niet gehoeven (so not interesting). Nu lijkt het net alsof hij achter Meredith aan gaat zitten in het afterlife ofzo.

Okay, okay, I'm done now. Whieuw.


Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 09:43 :
Meredith suïcidaal? Je bedoelt dat stukje in het bad? Dat vond ik nog wel meevallen hoor.


Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 15:03 :
Ja, maar ook dat stukje toen ze in het water viel. Ze stopte gewoon met zwemmen en liet zichzelf naar beneden zinken, net zoals in dat bad. Ja, er zullen wel mensen zijn die zeggen dat ze onderkoeld was geraakt en niet meer kon bewegen, maar daar geloof ik dus niks van. Het water was inderdaad koud, maar waarom kon Meredith die twee minuten dat ze in het water zat niet naar de kant zwemmen en weer op de kade klimmen? Die zwarte man was het wél gelukt, terwijl die ook nog eens gewond was én een verdere afstand naar de kade heeft moeten zwemmen. Dus kom op, ik denk eerder aan een zelfmoordpoging.


Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 15:19 :
Zo vond ik het juist helemaal niet overkomen. Kan me voorstellen dat het een beste smakkerd is die je maakt (ze viel echt van heel hoog!) en dat je dan ook dus heel diep in het water gaat en vecht om naar boven te komen, en dus al je kracht geeft en dat je op een gegeven moment gewoon op bent?


Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 20:23 :
Van zo hoog viel ze nou ook weer niet; het is al gevaarlijk als je van een brug over de Thames springt, en de hoogte tussen de kade en het water is zeker niet zo hoog geweest. Heel erg diep kan ze ook niet zijn gegaan, zeker als je met je rug in het water belandt: dan 'bied' je meer weerstand tegen het water dan wanneer je een houding had aangenomen waarmee je soepeler door het water glijdt. Dus dan kom je ook niet zo diep als wanneer je bijvoorbeeld de duik-houding had aangenomen.


Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 15:19 :
Daarnaast wijst de tekst die zij spreekt aan het eind en begin van de afleveringen niet echt iets uit wat er op lijkt dat ze er zelf een einde aan wilde maken.


Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 20:23 :
Ik vond de tekst juist wél iets hebben met datgene wat er gebeurde toen ze in bad zat en toen ze in het water viel. Toen Meredith in bad zat aan het begin van aflevering 15, zei ze het volgende:

"Disappearances happen in science. Disease can suddenly fade away. Tumors go missing. We open someone up to discover the cancer is gone. It's unexplained, it's rare - but it happens. We call it misdiagnosis, say we never saw it in the first place. Any explanation but the truth: that life is full of vanishing acts. If something that we didn't know we had disappears, do we miss it?"

Ze spreekt over verdwijningen, waarmee ze subtiel (nou ja, aan de ene kant wel, en aan de andere kant weer niet) aangeeft dat ze van binnen zoveel pijn heeft (vanwege dat met haar moeder, die op een gegeven moment ook zei dat ze liever had gewild dat Meredith niet geboren was), dat ze zou willen verdwijnen. Vervolgens illustreert ze dit verlangen door kopje onder te gaan in bad en onder water te blijven. Als ze alleen was geweest, was de kans aanzienlijk groot dat ze zou zijn verdronken - maar nee, Derek kwam haar redden. Dit beginstukje is tevens de 'foreboding' van wat er later in de aflevering 16 gaat gebeuren: Meredith bevindt zich dan weer in water, gaat kopje onder maar dan vindt Derek haar wéér.

Meredith is duidelijk depressief - ergens gedurende aflevering 15 zei ze geloof ik ook nog ergens dat ze onzichtbaar (en dus ook: onbelangrijk) is geworden. Haar moeder heeft Alzheimer en begint haar dochter te vergeten: aangezien haar moeder de enige familie is die Meredith heeft leren kennen toen ze opgroeide (het zou me niet verbazen als Ellis zelfs met haar eigen familie weinig contact heeft gehad, juist vanwege haar moeilijke karakter), is het voor Meredith alsof ze zelf ook ophoudt met bestaan als haar moeder haar vergeet. Al helemaal toen ze te horen kreeg dat haar moeder Meredith liever niet had gehad, omdat ze Richard dan wel voor zichzelf had kunnen hebben. Vind je het gek dat Meredith daarvan een beetje een identiteitscrisis krijgt en depressief wordt (om maar niet te spreken over het feit dat ze aan vaderskant familieleden blijkt te hebben die ze nooit heeft gekend)?

Daarnaast zegt Meredith aan het begin van aflevering 16:

"Like I said, disappearances happen. Pains go phantom. Blood stops running. And people.... people fade away. There's more I have to say. So much more. But.... I've disappeared."

Hiermee duidt Meredith nog eens aan dat ze zou willen verdwijnen (zodat ze aan de pijn kan ontsnappen, zie "Pains go phantom"): maar dit is een beetje dubbel, omdat ze eigenlijk ook niét zou willen verdwijnen (dat bedoelt ze dan met "There's more I have to say, so much more"). Maar ze wil alleen bestaan zónder de pijn, en als dat niet kan, dan neemt ze er tóch genoegen mee om te verdwijnen. Oók al zitten er zeker leuke dingen in haar leven, zoals Derek.

Door te zeggen dat verdwijningen vaak genoeg gebeuren en dus een beetje aan de orde van de dag zijn, probeert Meredith te zeggen dat haar verdwijning niet uniek of uitzonderlijk is en dus gewoon iets normaals en onbeduidends is. Ze heeft dus een laag zelfvertrouwen (wat wil je ook met zo'n moeder, die altijd heeft gezegd dat Meredith niet goed genoeg is en altijd nog beter en meer kan zijn?) en vindt zichzelf een onbelangrijk persoon. Niet belangrijk genoeg om door te blijven leven.

En dan vind ik ook die blik op Meredith's gezicht als ze in het water is en haar hoofd boven water is 'verdacht': het is alsof ze iets beseft, een soort helder moment heeft. Het lijkt alsof ze een besluit heeft genomen: 'het hoeft van mij allemaal niet meer. It ends here, right now.' Voor mij is het geen toeval dat ze dan zegt: "I've disappeared" en juist dan kopje onder gaat en naar de bodem zinkt.


Citaat:
jet schreef op 22-02-2007 @ 17:49 :
maar zij kon er niet uitkomen, en derek wel, MET HAAR in dr handen..

ik vond t ook niet echt van wilskracht getuigen


Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 20:23 :
Ja, precies! De gewonde man met het been kon uit het koude water komen: als je gewond bent, zwem je al aanzienlijk langzamer dan normaal, plus de man moest toch een vrij grote afstand zwemmen (groter dan de afstand die Meredith zou moeten zwemmen om weer terug bij de kade te komen). En dan is er dus ook nog Derek, die weliswaar helemaal gezond is en gewoon uit het water kon komen - mét Meredith. Om maar niet van het feit te spreken dat hij ook nog even naar Meredith heeft moeten zoeken in het koude water, want ze kon overal in zijn gevallen (dat kleine meisje was nou niet bepaald precies) en helemaal op de bodem is het ook nog eens aartsdonker. Ik kan me niet voorstellen dat het water daar zo transparant moet zijn geweest, dus Derek kan Meredith helemaal niet binnen 5 minuten hebben gevonden.

Conclusie: Meredith had gewoon zonder problemen uit het water moeten komen. Maar ze was depressief, en als je depressief bent, heb je inderdaad weinig wilskracht. Het was niet haar bedoeling om zo in het water te vallen, maar toen ze eenmaal in het water was, dacht ze terug aan wat er was toen ze 's morgens in bad zat. Het gevoel om te willen verdwijnen kwam weer terug (en daarmee verloor ze ook de wilskracht om naar de kade te zwemmen). De gewonde man had haar een plezier gedaan door haar in het water te 'duwen', het kwam haar goed van pas. Ze maakte dankbaar gebruik van de onverwachte omstandigheid en ging kopje onder.

Dus, ook al is Meredith niet zelf met opzet in het water gesprongen, je kan niet zeggen dat ze er alles aan deed om uit het water te komen en dus min of meer expres kopje onder ging.


Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 15:19 :
En al helemaal niet toen ze de bomman zag en Denny.


Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 20:23 :
Of je nou zelfmoord hebt gepleegd of niet, vrijwel iedereen zal in zo'n situatie vragen: "Am I dead?" Ook al is het nog zo overduidelijk. Iedereen wil het uit de mond horen van degene die ze in het afterlife zien, omdat het dan pas écht werkelijkheid wordt (voor hun gevoel). Ik zou zelf die bevestiging in ieder geval wel willen horen, om iedere onzekerheid uit de weg te kunnen ruimen.

En de ietwat verbaasde reactie van Meredith is ook begrijpelijk: iedereen maakt zich wel een voorstelling van het leven na de dood, en ik betwijfel of Meredith zich had voorgesteld om weer in het Seattle Grace Hospital te zijn en daar Denny en Dylan te zien. Misschien had ze zich juist voorgesteld in een witte ruimte te zijn en haar grootouders te zien of iets dergelijks.

Maar goed, dat is dus hoe ík de dingen aanvankelijk heb geïnterpreteerd.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:59
Verwijderd
Oke, iedereen zit hier druk te speculeren over de dood of ondood van Meredith.. het enige wat ik nog eraan toe te voegen heb over deze aflevering is Izzie met haar "I'm a rockstar"
Maar ik geloof dat de beelden van volgende week allemaal misleiding is, en dat Meredith zal overleven.
En stiekem vind ik ook dat dat slome kind verantwoordelijk voor Meredith's toestand. Als zij nou es meteen hulp had gehaald..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kreeg het idee dat dat voorstukje was om ons uit te leggen dat ze nog niet dood wilde. Dus dat ze niet daadwerkelijk boven is gekomen om lucht te happen en om eerst nog rustig stil te blijven hangen in het water, maar dat ze meteen bewusteloos raakte in het water. Dus dan kon ze niet schreeuwen. Maar ik kan er naast zitten


EN ik bedacht me net dat als ik tóch de aflevering volgende week niet kan zien ivm koninginnedag, dat ik hem dan net zo goed nu al kan zoeken en kijken. Ik ben er nog niet over uit
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:01
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Dat stukje van Izzie van I'm a Rockstar was inderdaad wel briljant ja
En als dat stomme kind idd niet in shock was geweest, had ze veel eerder gered kunnen worden
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:09
Verwijderd
Iemand wel eens in een dompelbad bij de sauna geweest? Als water flink koud is, is het na een paar seconden al ontzettend moeilijk om nog te zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:17
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Meredith mag niet dood!

En ik dacht ook dat ze onderkoeld was geraakt. Maar die beredenatie van 'zelfmoord' klinkt ook wel aannemelijk
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:19
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ze wilde niet meer want ze stopte ineens. Denk aan de badkuip. Daar had ze zich ook in willen verzuipen al zegt ze niets.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:24
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-04-2007 @ 22:00 :
EN ik bedacht me net dat als ik tóch de aflevering volgende week niet kan zien ivm koninginnedag, dat ik hem dan net zo goed nu al kan zoeken en kijken. Ik ben er nog niet over uit
Ik zit in Italië volgende week, dus ik vond dat ik hem al mocht kijken, en heb dat dan ook gedaan (vorige week ).
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:38
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Dvine schreef op 23-04-2007 @ 22:19 :
Ze wilde niet meer want ze stopte ineens. Denk aan de badkuip. Daar had ze zich ook in willen verzuipen al zegt ze niets.
Je kan jezelf alleen niet in een badkuip verzuipen, ik denk dat je dat als arts ook wel weet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:40
Verwijderd
Het is niks voor Meredith om zomaar zelfmoord te plegen. Ze weet best dat ze er heel veel mensen mee pijn zou doen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:42
PV
PV is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 23-04-2007 @ 22:40 :
Het is niks voor Meredith om zomaar zelfmoord te plegen. Ze weet best dat ze er heel veel mensen mee pijn zou doen.
Dat is bij elke zelfmoord wel zo. Dat maakt niet uit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2007, 21:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-04-2007 @ 21:09 :
Iemand wel eens in een dompelbad bij de sauna geweest? Als water flink koud is, is het na een paar seconden al ontzettend moeilijk om nog te zwemmen.
Ik probeer nooit te zwemmen in het dompelbad, maar er zo snel mogelijk weer uit te gaan
Maar het klopt wel, als ik te lang blijf zitten komen mijn benen moeilijk het trapje op
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:03
Verwijderd
ik was er ooit in gegaan aan de kant waar géén trapje was, en ik kwam nauwelijks aan de overkant terwijl het maar 2 meter was ofzo.

Nah gesprongen is ze sowieso niet, want dat hebben we gezien. Maar misschien had ze ook niet de puf om nog te gaan zwemmen. Al past dat niet bij haar tekst dat ze nog zo veel meer te vertellen heeft.

Ik vond dat laatste stukje wel opeens heel on-GA, tenzij het een NDE of comadroom is natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:09
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
neeeeee!!
ze is toch niet echt dood he? pfff! nou ga ik toch maar eens even die spoilers lezen.....!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:30
Verwijderd
Die knipoog in die spoiler van Nijn is best spoilerig
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 23-04-2007 @ 22:30 :
Die knipoog in die spoiler van Nijn is best spoilerig
de knipoog slaat op het laatste stukje
Citaat:
En is dit eigenlijk wel een spoiler?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:34
Verwijderd
@ Qimm; nu snap ik het niet meer.. ik bedoelde dat ze een spoiler had en daarin stond die blije knipoogje. Dat betekent dus eigenlijk dat het goed nieuws is, wat in die spoiler staat toch? Maargoed, ik heb het niet gelezen ofzo hoor
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:41
Verwijderd
Ik denk dat ze een beetje opgaf - niet bewust suicidaal, maar wel zo van "het is allemaal zo moeilijk en vermoeiend, ik wil ook wel eens rust". Erg stabiel is ze uberhaupt nooit geweest

En ik denk dat ze niet dood gaat want ze is de hoofdpersoon. En die gaan alleen maar dood als er meerdere hoofdpersonen zijn en die zijn er niet echt. La, prachtige redenering. Maar ik vind het wel waanzinnig spannend Aflevering 17 is al 72% binnen dus ik ben benieuwd of ik me in kan houden. Maar als ik het vanavond niet kijk is de druk er al af en vanavond kan het toch niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2007, 22:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 23-04-2007 @ 22:34 :
@ Qimm; nu snap ik het niet meer.. ik bedoelde dat ze een spoiler had en daarin stond die blije knipoogje. Dat betekent dus eigenlijk dat het goed nieuws is, wat in die spoiler staat toch? Maargoed, ik heb het niet gelezen ofzo hoor
het laatste stukje van de spolier vraagt ze zich af of het wel een spoiler is wat er in de spoilerstaat, afgesloten door
Dus de knipoog slaat eigenlijk niet op de spoiler.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 08:02
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik heb de volgende al gekeken want die kan ik maandag ook niet kijken. (En nog 2 afleveringen daarna haha, wat een zelfbeheersing )
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 12:26
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
ik heb em ook gedownd (was er al na een uur en vijf minuuten!! ) weet alleen nog niet of ik em mag kijken van mezelf
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Angel on Earth schreef op 24-04-2007 @ 13:26 :
ik heb em ook gedownd (was er al na een uur en vijf minuuten!! ) weet alleen nog niet of ik em mag kijken van mezelf
Zelfde hier. Ik denk het maar niet, maar ik weet niet of ik me vanavond in kan houden

Alhoewel, ik heb nog een film met Johnny Depp die ik nodig eens moet bekijken
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 12:40
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik denk dat ze niet dood is, en dat christina alleen afscheid moest nemen omdat ze wordt overgeplaatst ofzo, tenminste dat is het enige wat ik kan bedenken...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:05
just_me16
Avatar van just_me16
just_me16 is offline
ze blijft toch wel leven he : o Ze mag niet dood ,want want dan zouden ze de naam van de serie moeten veranderen
Ik heb het gewoon weer niet droog gehouden (net als mijn moeder) best erg eigenlijk

Baal wel, moet het volgende week opnemen omdat ik pas dinsdag avaond thuis kom nog lander wachten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:13
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
okee, mijn zus heeft me net iets verteld, waardoor ik nu aan het downen ben.
Ik heb het goed gepraat met het feit dat ik maandag toch niet thuis ben...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 15:03
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
haha je bent dus bezweken!

ik nog niet, ga toch geen spoilers lezen, ik blijf volhouden!!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 15:50
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
haha... ik ben ook bezweken, en idd ook goed gepraat met het feit dat ik er maandag ook niet ben.. te makkelijk! (stelletje losers dat we zijn )
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 15:51
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
wat een intens slechte 2 afleveringen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 16:12
Verwijderd
Ik vind het dus echt geen fluit meer aan, iedere week gebeurt er wel iets ernstigs met een van de hoofdrolspelers. Dat is me net iets te veel over de top. En 't feit dat ik het liefst wil dat Meredith dood gaat (want ik vind haar echt irritant, telkens dat gezeur over Derek en gewoon dat zelfmedelijden ) zegt al genoeg.

Dus ik haak lekker af, heb ik een uurtje vrij iedere week
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2007, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2007 @ 17:12 :
Ik vind het dus echt geen fluit meer aan, iedere week gebeurt er wel iets ernstigs met een van de hoofdrolspelers. Dat is me net iets te veel over de top. En 't feit dat ik het liefst wil dat Meredith dood gaat (want ik vind haar echt irritant, telkens dat gezeur over Derek en gewoon dat zelfmedelijden ) zegt al genoeg.

Dus ik haak lekker af, heb ik een uurtje vrij iedere week
Vind ik ook! Veel te heftig zo. Maar ik wil niet dat meredith doodgaat. Ik hoop op een bijna doodervaring, maar waarom zou Cristina dan afscheid moeten nemen ..
Ik haak dus nog niet af
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 17:09
TwistedJunkie
Avatar van TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
WAT een jankaflevering ! Ik vond Derek echt zielig en Mark was lief .

Als meredith doodgaat, issut het een kutserie
__________________
This Whole Damn World Can Fall Apart, You'll Be Ok
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 18:52
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
kiek schreef op 24-04-2007 @ 16:51 :
wat een intens slechte 2 afleveringen
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2007 @ 17:12 :
Ik vind het dus echt geen fluit meer aan, iedere week gebeurt er wel iets ernstigs met een van de hoofdrolspelers. Dat is me net iets te veel over de top. En 't feit dat ik het liefst wil dat Meredith dood gaat (want ik vind haar echt irritant, telkens dat gezeur over Derek en gewoon dat zelfmedelijden ) zegt al genoeg.

Dus ik haak lekker af, heb ik een uurtje vrij iedere week
Ik ben het echt zo erg met jullie eens, maar stoppen met kijken vind ik dan ook weer zo radicaal
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Angel on Earth schreef op 24-04-2007 @ 16:50 :
haha... ik ben ook bezweken, en idd ook goed gepraat met het feit dat ik er maandag ook niet ben.. te makkelijk! (stelletje losers dat we zijn )
Oh ik ben er maandag ook niet, dan mag ik ook Als troost voor mijn huischwerk.

Edit: En het was sowieso al slecht (of iig niet bijzonder goed) dus ik heb me allang over m'n schaamte heengezet. Nu Gilmore Girls een stop heeft, kijk ik verder toch helemaal niks. Ik blijf het vermakelijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 19:11
PV
PV is offline
Citaat:
kiek schreef op 24-04-2007 @ 16:51 :
wat een intens slechte 2 afleveringen
hoezo slecht dan? de aflevering kreeg mij bijna aan het janken, en ik jank echt nooit voor de tv
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:38
TwistedJunkie
Avatar van TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Ja ok. Ik kan me wel bedenken dat mensen het slecht vinden.
Bijv. dat geboor van Izzy ging me echt te ver. Mjaa ik probeer er maar niet op te letten . Verder vind ik de personages gewoon interessant waardoor ik blijf kijken.
__________________
This Whole Damn World Can Fall Apart, You'll Be Ok
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:05
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik vind het gewoon allemaal zó nep. Dat 'doodgaan' van Meredith, KOM OP, kunnen ze dan niks beters verzinnen wat spannend is? Gewoon belachelijk dramatisch. Het is allemaal zooo overdreven. Dat stukje van Izzie, van dat "I believe she will survive. I believe you shouldn't have married Callie" echt té slecht voor woorden gewoon. Ook dat 'I'm a rockstar", gewoonweg niet grappig. Ik gaf geen ene zier om Meredith, ik gaf er dan ook niks om dat ze dood zou zijn.

Nog zoiets: toen ze aankwamen op 'the field' (ohja dat ook, dat enthousiasme van de arts-assistenten als ze iets ernstigs moeten doen, in het begin was dat nog leuk maar ik erger me nu echt groen en geel, elke keer als er weer wordt gevochten, gekibbeld of getreurd om een 'scrub in') dat ze dan ongeveer een halve minuut gapend om zich heen kijken naar de ravage. Kijk een aflevering ER en je ziet veel ergere gevallen die veel minder overdreven in beeld worden gebracht. Niet dat erge gevallen nodig zijn, maargoed ze doen bij GA altijd net alsof het wel superspectaculair is. En dat gaatjes boren, praat me er niet van. Dat gemekker van Izzie duurde véél telang omdat je ook al wist dat ze het goed ging doen. En dat 'iets (onverwacht) heel goed doen, ondanks de zenuwen en de onzekerheden' was ook al niet meer nieuw.

Het is gewoon een soap.

En nee ik stop niet met kijken want ik wil kijken of het nog beter wordt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:12
Verwijderd
Ik vond die speech van Izzy ook een beetje jammer...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:37
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ja en die rampscene zag er ook gewoon niet uit Een paar emotionele inzoommomenten en wat gebler maakt een scene nog niet tot een succes. Ik geloof het gewoon niet.

Daarom hou ik ook meer van de wat 'normalere' eps met flink wat humor ipv dat constante gejank en gezeur
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 17:27
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 25-04-2007 @ 16:12 :
Ik vond die speech van Izzy ook een beetje jammer...
Ik vind Izzy een beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 19:12
PV
PV is offline
Mja ER is dan realistischer. Mij maakt het niet veel uit, ik kijk allebei met evenveel plezier Van mij hoeft ook niet alles te kloppen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 20:11
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
kiek schreef op 25-04-2007 @ 15:05 :

En nee ik stop niet met kijken want ik wil kijken of het nog beter wordt
ja ja dat zal

Maar ik heb ook het idee dat ze steeds 'ergere' dingen verzinnen om het spannend te houden. Das wel jammer. Maar ook ik blijf gewoon kijken, vind het verder gewoon erg leuk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 20:40
Verwijderd
Ik vind ER ook beter. GA vind ik ook super, maar das meer soap ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 25-04-2007 @ 16:05 :
Ik vind het gewoon allemaal zó nep. Dat 'doodgaan' van Meredith, KOM OP, kunnen ze dan niks beters verzinnen wat spannend is? Gewoon belachelijk dramatisch. Het is allemaal zooo overdreven. Dat stukje van Izzie, van dat "I believe she will survive. I believe you shouldn't have married Callie" echt té slecht voor woorden gewoon. Ook dat 'I'm a rockstar", gewoonweg niet grappig. Ik gaf geen ene zier om Meredith, ik gaf er dan ook niks om dat ze dood zou zijn.

Nog zoiets: toen ze aankwamen op 'the field' (ohja dat ook, dat enthousiasme van de arts-assistenten als ze iets ernstigs moeten doen, in het begin was dat nog leuk maar ik erger me nu echt groen en geel, elke keer als er weer wordt gevochten, gekibbeld of getreurd om een 'scrub in') dat ze dan ongeveer een halve minuut gapend om zich heen kijken naar de ravage. Kijk een aflevering ER en je ziet veel ergere gevallen die veel minder overdreven in beeld worden gebracht. Niet dat erge gevallen nodig zijn, maargoed ze doen bij GA altijd net alsof het wel superspectaculair is. En dat gaatjes boren, praat me er niet van. Dat gemekker van Izzie duurde véél telang omdat je ook al wist dat ze het goed ging doen. En dat 'iets (onverwacht) heel goed doen, ondanks de zenuwen en de onzekerheden' was ook al niet meer nieuw.

Het is gewoon een soap.

En nee ik stop niet met kijken want ik wil kijken of het nog beter wordt
Oh, de meeste geneeskundestudenten die ik ken staan ook te kwijlen bij bijzondere ziektebeelden en willen maar al te graag gaten in hoofden boren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Grey's Anatomy #8
Verwijderd
402 04-10-2011 19:59
De Kantine Ranking the Scholieren #3.2
Verwijderd
57 27-10-2010 12:43
Films, TV & Radio America's Next Top Model 7
PV
371 07-01-2008 20:58
Films, TV & Radio [ Tv series ] Welke series heb je op dvd/ volg je op tv/verlanglijstje
desperadoz
45 05-01-2008 19:25
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #68
WolterB
500 24-08-2007 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.