Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2008, 21:17
Verwijderd
Citaat:
jaja het is al goed


een gum om mee te gummen bedoel je?
van stuf heb ik nog nooit gehoord dus dat zal wel
wel van stuff ;;d;d;d

slechte humor hier zeg
Advertentie
Oud 25-08-2008, 21:18
Verwijderd
Citaat:
wel van stuff ;;d;d;d

slechte humor hier zeg
Oud 25-08-2008, 21:18
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
In Gieten en Emmen is het gewoon "twee week"!
Nou dan is jouw familie raar, want in Emmen is het weken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ik legde een keer "snokken" bij Scrabble, bleken ze het niet te kennen.
snok·ken (onovergankelijk werkwoord; snokte, heeft gesnokt)
1 (in België, niet algemeen) rukken



Ik had eerst een heel goed woord voor galgje, met 6 letters, geen dubbelen en de x, y en q zaten erin. Het was een of ander uitgestorven dierenras.
Oud 25-08-2008, 21:18
Verwijderd
tink komt uit neushoornland
Oud 25-08-2008, 21:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
What's with the neushoornland again, dat heb ik eerder gehoord!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mja, als iemand oud is, maar dan hoort het. Hoewel aan de andere kant snap ik het ook wel, want als iemand het niet verdiende was André het wel (mja, of hij verdiende het juist wel, in het geval van een God en hemel, misschien ).
Dat vond ik dus een heel moeilijk gegeven, toen ze zeiden dat God Andre heeft teruggenomen. Dit vind ik haast niet symbolisch meer maar een onderdeel van hun geloof, iets wat mij te boven gaat. Maar ik heb wel het idee dat hij in de hemel is, in de armen van God. Waar hij gelukkig is en geen twijfels meer hoeft te hebben over zijn geloof omdat hem nu alles duidelijk wordt.
Oud 25-08-2008, 21:20
Verwijderd
vandaag ging een 17-jarig jochie op mijn werk mij proberen uit te leggen hoe je hash in een joint moest stoppen. tyfus, wat een bijdehand kutventje zeg. dus ik zeg iets over rolletjes maken van zachte hash, zegt ie "nee, je moet t eerst zo warm maken en dan kruimelen"
Oud 25-08-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
What's with the neushoornland again, dat heb ik eerder gehoord!
dat heb ik vast toen ook al uitgelegd

*gaat zoekfunctie gebruiken*
Oud 25-08-2008, 21:21
Verwijderd
ik ging een keer naar Drenthe en toen gebruikte de campingbeheerster een hele bizarre uitdrukking die typisch Drents bleek te zijn, maar ik weet niet meer precies wat het was
Oud 25-08-2008, 21:22
Verwijderd
Oh.
Oud 25-08-2008, 21:22
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...&#post25530002

voor tink over nuushornland
Oud 25-08-2008, 21:23
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat vond ik dus een heel moeilijk gegeven, toen ze zeiden dat God Andre heeft teruggenomen. Dit vind ik haast niet symbolisch meer maar een onderdeel van hun geloof, iets wat mij te boven gaat. Maar ik heb wel het idee dat hij in de hemel is, in de armen van God. Waar hij gelukkig is en geen twijfels meer hoeft te hebben over zijn geloof omdat hem nu alles duidelijk wordt.
Ik vond sowieso dat hele stuk waarin ze de karaktereigenschappen van André beschreven heel erg agressief.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:23
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Haha. Btw: neushoornlaand
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ik vond sowieso dat hele stuk waarin ze de karaktereigenschappen van André beschreven heel erg agressief.
agressief?
Oud 25-08-2008, 21:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
agressief?
Hm, ja, het was vrij heftig. Het is moeilijk te omschrijven als je het niet hebt meegemaakt, maar als niet-gelovige of 'doorsnede' Christelijke was dat erg zwaar.
Oud 25-08-2008, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Nou dan is jouw familie raar, want in Emmen is het weken.
Het is (nog) niet mijn familie.
Oud 25-08-2008, 21:28
Verwijderd
ieder zijn ding, maar orthodox-protestanten:
Oud 25-08-2008, 21:29
Verwijderd
Jezus wat is die hvj een doos.
Oud 25-08-2008, 21:29
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
agressief?
Zeg maar onder het rustig vertellen ineens schreeuwerig dingen zeggen en heel erg vurig alles met God verbinden en eigenlijk meer daarover praten. Maar vooral dat schreeuwerige vond ik agressief overkomen.

Ik ben katholiek opgevoed en daar gaat het wat gemoedelijker, wat Duivelaartje al zei in een topic op onzin, meer het 'samen op weg' idee.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Jezus wat is die hvj een doos.
Check het onzin-topic voor een flinke portie lulz.
Oud 25-08-2008, 21:29
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Het is (nog) niet mijn familie.
Nou dan zou ik ze eerst maar beter Nederlands leren, zelfs Drenten doen het goed.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ieder zijn ding, maar orthodox-protestanten:
Nee, Andre was niet orthodox (en de gemeente ook niet). Hoho. Het kan echt nog heftiger hoor.
Oud 25-08-2008, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Zeg maar onder het rustig vertellen ineens schreeuwerig dingen zeggen en heel erg vurig alles met God verbinden en eigenlijk meer daarover praten. Maar vooral dat schreeuwerige vond ik agressief overkomen.

Ik ben katholiek opgevoed en daar gaat het wat gemoedelijker, wat Duivelaartje al zei in een topic op onzin, meer het 'samen op weg' idee.
Ik heb een aantal katholieke begrafenissen meegemaakt en ik vond die "geef ons meer geld, dan bidden wij vaker"-mentaliteit behoorlijk misselijkmakend eigenlijk.
Oud 25-08-2008, 21:30
Verwijderd
ik ben altijd naar zo'n samen op weg-dienst geweest (toen ik nog naar de kerk ging) en bij ons was het helemaal niet schreeuwerig. ik vind katholiek juist heel erg strikt en sekte-achtig.
maar apostolisch en dat praise-gedoe is het ergste vind ik. en gereformeerde zooi natuurlijk.
enge mensen
Oud 25-08-2008, 21:31
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Nja ik vind de opmerking van je broer heel treffend en mooi, dat ie een talentje was. Echt, dat onthoud ik voor altijd!
Jasper had zelf waarschijnlijk niet half door hoe treffend het was. Mja.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Check het onzin-topic voor een flinke portie lulz.
I know.
Oud 25-08-2008, 21:32
Verwijderd
ik ben een tijdje bij de Kerk van de Nazarener geweest, evangelisch christendom ftw!
Oud 25-08-2008, 21:33
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik heb een aantal katholieke begrafenissen meegemaakt en ik vond die "geef ons meer geld, dan bidden wij vaker"-mentaliteit behoorlijk misselijkmakend eigenlijk.
Nja bij ons is dat blijkbaar niet zo dan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:33
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Hm, ja, het was vrij heftig. Het is moeilijk te omschrijven als je het niet hebt meegemaakt, maar als niet-gelovige of 'doorsnede' Christelijke was dat erg zwaar.
Citaat:
Zeg maar onder het rustig vertellen ineens schreeuwerig dingen zeggen en heel erg vurig alles met God verbinden en eigenlijk meer daarover praten. Maar vooral dat schreeuwerige vond ik agressief overkomen.

Ik ben katholiek opgevoed en daar gaat het wat gemoedelijker, wat Duivelaartje al zei in een topic op onzin, meer het 'samen op weg' idee.
Schreeuwerig, wat? Ik ben redelijk 'doorsnede' Christelijk opgevoed. Maar ik kan me hier echt geen voorstelling bij maken. Of nja, wel een voorstelling, maar niet dat dat in onze kerk zo zal gaan.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:33
Verwijderd
Citaat:
ik ben een tijdje bij de Kerk van de Nazarener geweest, evangelisch christendom ftw!
dat zijn echt zulke freaks!! "wij hebben zelfs een homo"
ieueeeewwww
Oud 25-08-2008, 21:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha jullie halen alles door elkaar. Andre was juist niet samen op weg; samen op weg zijn alle geloofstromingen eigenlijk samen, milde diensten die vertellen over God en het christelijk geloof op verschillende manieren benaderen. Iets om zelf over na te denken en overal over de bijbel en het Christendom te leren (oude én nieuwe testament).

En gereformeerd is dus altijd niet 'extreem'. Hangt er vanaf in welke gemeente/omgeving je zit. Daar kun je geen pijl op trekken. Refro's is dus een verkeerde term voor die mensen. Andre was bv. hervormd, maar zou in jullie ogen gereformeerd zijn.
Oud 25-08-2008, 21:34
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ik ben altijd naar zo'n samen op weg-dienst geweest (toen ik nog naar de kerk ging) en bij ons was het helemaal niet schreeuwerig. ik vind katholiek juist heel erg strikt en sekte-achtig.
maar apostolisch en dat praise-gedoe is het ergste vind ik. en gereformeerde zooi natuurlijk.
enge mensen
De termen die je noemt zijn zo breed dat je nu zo'n beetje de hele christelijke gemeenschap genoemd hebt
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:34
Verwijderd
Citaat:
dat zijn echt zulke freaks!! "wij hebben zelfs een homo"
ieueeeewwww
Het enige wat je bij de Kerk van de Nazarener hoeft te weten is dat Jezus ook voor jouw zonden gestorven is, het woord god is misschien 1 of 2x gevallen.
Oud 25-08-2008, 21:36
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben nog nooit naar de kerk geweest. Dus voor mij is het allemaal zo'n beetje een pot nat.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 25-08-2008, 21:36
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Schreeuwerig, wat? Ik ben redelijk 'doorsnede' Christelijk opgevoed. Maar ik kan me hier echt geen voorstelling bij maken. Of nja, wel een voorstelling, maar niet dat dat in onze kerk zo zal gaan.
Ik kan het niet echt uitleggen. Maar gewoon midden in een zin ineens het volume heel erg omhoog halen. Ik denk dat hij het ook gewoon passievol wilde doen ofzo, maar nou ja, op mij kwam dat niet zo over.

Jongens, leg mij het verschil eens uit tussen alle Christelijke stromingen!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Het enige wat je bij de Kerk van de Nazarener hoeft te weten is dat Jezus ook voor jouw zonden gestorven is, het woord god is misschien 1 of 2x gevallen.
Ja duh, daarom heet 'ie ook zo.
Oud 25-08-2008, 21:37
Verwijderd
Citaat:
De termen die je noemt zijn zo breed dat je nu zo'n beetje de hele christelijke gemeenschap genoemd hebt
ik ben dan ook tegen alle christenen eigenlijk, dus dat heb ik dan goed duidelijk gemaakt.

Citaat:
Het enige wat je bij de Kerk van de Nazarener hoeft te weten is dat Jezus ook voor jouw zonden gestorven is, het woord god is misschien 1 of 2x gevallen.
ja, stelletje jc-freaks. blegh.
Oud 25-08-2008, 21:38
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik kan het niet echt uitleggen. Maar gewoon midden in een zin ineens het volume heel erg omhoog halen. Ik denk dat hij het ook gewoon passievol wilde doen ofzo, maar nou ja, op mij kwam dat niet zo over.

Jongens, leg mij het verschil eens uit tussen alle Christelijke stromingen!
Dat klinkt meer als evangelisch/baptist, maar dat kan aan mij liggen
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik kan het niet echt uitleggen. Maar gewoon midden in een zin ineens het volume heel erg omhoog halen. Ik denk dat hij het ook gewoon passievol wilde doen ofzo, maar nou ja, op mij kwam dat niet zo over.

Jongens, leg mij het verschil eens uit tussen alle Christelijke stromingen!
Ja, het was vooral emotioneel, maar dat is een beetje eigen aan deze manier van geloof. God en Jezus is hun passies, waar ze echt voor leven, en ze preizen God écht.

En ja, verschil tussen alle stromingen, jeetje, dat is echt niet te doen. Was André er maar, die heeft er voor gestudeerd. (Maar zelfs hij wist het nooit exact, mensen geven steeds maar een eigen draai aan het geloof totdat het zo is zoals zij het willen geloven.)
Oud 25-08-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ja duh, daarom heet 'ie ook zo.
Ik vond het een fijne kerk eigenlijk, open en modern.
Oud 25-08-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het een fijne kerk eigenlijk, open en modern.
Sylph.
Oud 25-08-2008, 21:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ik ben dan ook tegen alle christenen eigenlijk, dus dat heb ik dan goed duidelijk gemaakt.

ja, stelletje jc-freaks. blegh.
Hm, waarom ben je tegen Christenen? Ben je dan ook tegen Moslims en Joden? Die geloven immers op dezelfde manier in dezelfde God. Alleen verschillen er wat dingen.
Oud 25-08-2008, 21:40
Verwijderd
*jeej* van mezelf krijg ik voor mijn verjaardag een nieuwe tatoeage. van jelle (death or glory tattoo) \o/

ben er nog niet helemaal over uit wat het precies gaat worden en waar, maar de ideeen spoken door mijn hoofd. ik ga hem sowieso dat sterretje op mijn pols laten fixen (strakkere lijnen en ietsje dikker) en als de nieuwe tat bevalt bespreken wat mijn plannen voor mijn rug zijn. oeoeoeoeoeooewww spannend!!!


mijn zusje wil maria én ganesha op haar arm, en toen zij zo'n wandelende afgestorven hersencel dat ze dat respectloos vond. respectloos voor wie?
Oud 25-08-2008, 21:40
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ik ben nog nooit naar de kerk geweest. Dus voor mij is het allemaal zo'n beetje een pot nat.
Dat, zo ongeveer.
Hoewel ik op een katholieke basisschool heb gezeten maar daar zaten ook weer niet zo veel Christenen dat ik daar heel veel van meekreeg. Mijn stiefopa was protestant en zijn vrouw, mijn oma, is katholief of iets dergelijks, en het schijnt vrij uitzonderlijk te zijn dat die twee groepen met elkaar overweg kunnen, volgens mijn moeder.

Ik vind het wel leuk dat André nu als enige weet of hij nu gelijk had of niet, eigenlijk.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 25-08-2008, 21:40
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb een studiemattie die ook bij zo'n koffiebarachtig iets zit enzo en heel gelovig is, misschien moet ik daar maar eens een praatje mee maken. Ik vind het wel steeds interessanter. Want je hebt Katholiek, Nederlands Hervormd, Gereformeerd etc. maar wat nou het verschil precies is...
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Hm, waarom ben je tegen Christenen? Ben je dan ook tegen Moslims en Joden? Die geloven immers op dezelfde manier in dezelfde God. Alleen verschillen er wat dingen.
ik vind mensen die geloven dom en zwak. blijkbaar hebben ze iets nodig, omdat ze het zelf niet kunnen, leven. opium voor het volk enzo. en ja, ik ben ook tegen moslims en joden als je het zo bekijkt. en tegen domme mensen, en dikke mensen en lelijke mensen en racisten, etc etc etc.
Oud 25-08-2008, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens over accenten gesproken. Ik ging in de auto terug met deadlock, psychopath, evolution en klompje en toen vroegen ze waar ik oorspronkelijk vandaan kwam. Dus ik zei Drenthe. En toen zei deadlock: gelukkig heb je geen Drents accent. Mwuahahaha.


Ik vind het schrijnend dat ik over bepaalde dingen die er gebeurd zijn niet kan praten of alleen over kan PM'en met de mensen die er bij waren
Oud 25-08-2008, 21:41
Verwijderd
Oud 25-08-2008, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het een fijne kerk eigenlijk, open en modern.
ik vond ze eng en bekrompen. ze willen zo graag modern en open zijn dat ze juist heel erg krampachtig gingen doen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 11-10-2008 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.