Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2011, 22:30
Verwijderd
Vanmiddag werd ik wakker door een heftige pijn in mijn benen. Ik kan niet echt zeggen waar de pijn vandaan kwam. Rond mijn knieën leek het het ergst. De pijn kwam in golven, steeds een paar seconden wat minder heftig en dan weer een paar seconden heel heftig. Ik heb als een klein kind liggen kermen. Vanwege andere medicijnen mocht ik alleen paracetamol slikken. Gek genoeg, maar godzijdank, was het na twee uur weer over.

Ik vraag me echt af wat dit kan zijn. Ik heb eerder last van mijn gewrichten gehad, maar dit was echt heel anders, ik heb dus niet het idee dat het daar iets mee te maken heeft. Kan het misschien te maken hebben met de prednison die ik slik? In de bijsluiter kan ik er niks over vinden, maar misschien waren het ontwenningsverschijnselen? (ik ben sinds donderdag van 80 naar 60 mg gegaan en door oud en nieuw sliep ik vandaag dus tot half 2, terwijl ik normaal om 10 uur mijn prednison neem). Ook heb ik gisteren 3 rennies genomen omdat ik last had van brandend maagzuur, dit heb ik nooit eerder genomen. Wederom kan ik niks in de bijsluiter vinden. Wel zag ik dat een hoofdbestanddeel van rennies calciumcarbonaat is. Omdat ik dus prednison in hoge dosering lang moet slikken en dat botontkalking kan veroorzaken, krijg ik sowieso elke dag extra calcium. Zou ik dan een teveel aan calcium binnen kunnen hebben gekregen?

Nou goed, het is nu dus over, maar ik maak me wel een beetje zorgen omdat het echt heel veel pijn deed en ik ben bang dat het terug komt. Als het terug komt ga ik meteen naar een arts, maar dat is nu een beetje zinloos. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 11:19
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Bijzonder verhaal. Ik lees wel in de bijsluiter:

Na langdurige therapie kan staken van de toediening van corticosteroïden een corticosteroïdonthoudingssyndroom tot gevolg hebben, begeleid door koorts, myalgie, artralgie en malaise.

Krijg je het nog een keer dan zou ik zeker even naar een arts gaan.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.