Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2013, 07:28
Verwijderd
Ik ben vast niet de enige die het kijkt en ik zag er geen topic over en dacht, waarom niet? Ik ben vast niet de enige die het kijkt (keek, net de laatste episode van seizoen 3 gekeken).

Anyone?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2013, 07:59
Verwijderd
Ik ben fan. Als larper raak ik sowieso in extase van het kijken naar die kostuums en aankleding. Daarnaast vind ik het verhaal goed en zijn de personages realistisch neergezet. Ze zijn niet ééndimensionaal, niemand is gewoon slecht of goed (op eentje na natuurlijk) en er zitten soms eenvoudige en soms complexe redenen achter waarom ze doen wat ze doen. En het mooiste vind ik dat 'goed' niet standaard wint. Nobel zijn brengt je vaak genoeg niets op als je tegenover anderen staat die wel bereid zijn offers te brengen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 09:29
Verwijderd
Ik heb net het derde seizoen afgekeken.. Ben er een beetje in de war van.

Echt een van de leuke dingen vind ik ook dat het van het een op het andere moment helemaal om kan slaan, maar dan ook echt, bij wijze van, een 180 graden draai. Er kan elk moment wel iets gebeuren.. zoals je vast wel in episode 9 gezien heb.

Hoewel ik betwijfel of ik het nog vaker ga kijken...

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 11:48
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 00:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben fan. Als larper raak ik sowieso in extase van het kijken naar die kostuums en aankleding. Daarnaast vind ik het verhaal goed en zijn de personages realistisch neergezet. Ze zijn niet ééndimensionaal, niemand is gewoon slecht of goed (op eentje na natuurlijk) en er zitten soms eenvoudige en soms complexe redenen achter waarom ze doen wat ze doen. En het mooiste vind ik dat 'goed' niet standaard wint. Nobel zijn brengt je vaak genoeg niets op als je tegenover anderen staat die wel bereid zijn offers te brengen.
Nu ben ik wel benieuwd om wie dat gaat.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik wel benieuwd om wie dat gaat.
Er is er maar eentje echt excessief wreed 'omdat het kan' zonder dat we een duidelijke verklaring daarvoor hebben gekregen,
Spoiler


Ik weer overigens niet goed wat ik wel en niet moet spoileren, dus eh ja.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 13:12
Verwijderd
Sowieso fan, hoewel sinds ik de boeken heb gelezen de serie wel op een lager pitje is gaan staan. Het feit dat je niet na aflevering 1 al kan raden wie er uiteindelijk altijd blijft leven/continue de tegenstand te slim af is is al een verademing op zich.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 14:54
Verwijderd
Dan nog kan je niet echt verwachten wanneer het gebeurd, omdat het je eerst 'comfortabel' wordt gemaakt en dan opeens omspringt. Ik betwijfel of mensen het echt verwachten wat/wanneer het gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 03:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Er is er maar eentje echt excessief wreed 'omdat het kan' zonder dat we een duidelijke verklaring daarvoor hebben gekregen,
Spoiler


Ik weer overigens niet goed wat ik wel en niet moet spoileren, dus eh ja.
Spoiler


Citaat:
Dan nog kan je niet echt verwachten wanneer het gebeurd, omdat het je eerst 'comfortabel' wordt gemaakt en dan opeens omspringt. Ik betwijfel of mensen het echt verwachten wat/wanneer het gebeurd.
Maar dat maakt de serie juist zo leuk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Dan nog kan je niet echt verwachten wanneer het gebeurd, omdat het je eerst 'comfortabel' wordt gemaakt en dan opeens omspringt. Ik betwijfel of mensen het echt verwachten wat/wanneer het gebeurd.
Zoals ik al zei: Dan zit je een andere serie te kijken dan ik. Ja, je krijgt hoop, maar als jij geen stemmetje in je achterhoofd hebt dat roept dat alles te goed gaat en dat er overal verraders zijn, dan ben je gewoon te gewend aan en te verwend door alle happyhappyjoyjoy films en series waar het goede altijd wint van het slechte.
Je verwacht niet wat en je weet natuurlijk het precieze tijdstip niet, maar je zou moeten weten dat het er aankomt.

Tijd terug had iemand het over fantasy en dat het escapisme is, wegvluchten van de vreselijke realiteit. Nou, GoT moet je niet kijken of lezen om weg te vluchten of je beter te voelen. Het is daar nog ellendiger ^^

Citaat:
Spoiler
Ik denk de boeken, ik kan het me niet zo herinneren.
Spoiler


Citaat:
Maar dat maakt de serie juist zo leuk.
Inderdaad, niet altijd die zoete happy endings Hoewel een happy ending mij wel een fijn gevoel geeft, waardeer ik films en series die dat niet doen altijd meer.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 08:40
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Spoiler
Raar verhaal. Waarom in hemelsnaam?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 10:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, goede serie. Sowieso goed geacteerd. Héél soms vervalt de serie wel eens in campy momenten, met haast soap-achtige elementen, maar die momenten zijn gelukkig schaars.

Ik wil op zich wel graag de boeken lezen, maar momenteel geniet ik nog zoveel van de serie, dat ik niks wil spoilen. Terwijl de boeken volgens mij nog beter en complexer zijn.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 10:53
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Spoiler
wist ik dat alles kon gebeuren en was mijn positieve hoop voor de serie verdwenen...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!

Laatst gewijzigd op 01-07-2013 om 11:47. Reden: spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 11:47
Verwijderd
We doen allemaal ons best om niet teveel te zeggen en dan flats jij even de verrassing van seizoen 1 op tafel Ik heb het in een spoiler gezet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik wil op zich wel graag de boeken lezen, maar momenteel geniet ik nog zoveel van de serie, dat ik niks wil spoilen. Terwijl de boeken volgens mij nog beter en complexer zijn.
Jep.

Ik heb boek 1 nu bijna uit en ik merk nu dat ik in seizoen 1 al heel veel heb gemist/ben vergeten, omdat je in de serie sneller wordt overspoeld met een shitload aan personen en plaatsen en gebeurtenissen. Het boek is natuurlijk langer van stof waardoor dingen beter blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 13:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Leuke serie, ja. Seizoen 2 was wel behoorlijk naf, maar seizoen 3 maakt het gelukkig (deels) goed.

Citaat:
Ze zijn niet ééndimensionaal, niemand is gewoon slecht of goed (op eentje na natuurlijk)
Zijn we de twee Boltons en Walder Frey vergeten?

Die zijn echt veel kwaadaardiger dan Joffrey. Hun tactische en politieke machinaties mogen dan complex zijn, hun moralen zijn dat absoluut niet. Dat wordt overigens pas echt duidelijk met de komst van Stoneheart en de BwB.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 13:20
Verwijderd
Maar zij doen het wel met een reden: er zelf beter van worden (overigens weet ik niet over hoe ver jij nou zit te praten want er is in de serie nog niet heel veel duidelijk over Bolton
Spoiler
en Frey). Joffrey hoeft nergens meer beter van te worden, hij kan niet meer bereiken dan wat hij is
Spoiler
Misschien zijn Bolton en Frey ook zo maar tot nog toe hebben zij wel een motief voor hun daden.

Maar de tweede 'Bolton' was ik inderdaad even kwijt. Heb je overigens gezien wat hun zegel is?
Spoiler

Maar je hebt dus gelijk, ik was hem vergeten. We hebben twee valse honden.



Eigenlijk zouden we dit gewoon een spoilertopic moeten maken, al die spoilers zijn wel heel erg irritant
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 17:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Spoiler
Nee hoor

Spoiler
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2013, 17:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens ben ik bij elke spoiler wel bang dat iemand er een boekspoiler doorheen gooit
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 17:22
Verwijderd
Ja, dat ook.

En je hebt gelijk, ik kan me daar natuurlijk ook geen voorstelling bij maken, maar ik weet wel hoe compleet mentaal kapotmakend datgene is wat ik noemde.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Overigens ben ik bij elke spoiler wel bang dat iemand er een boekspoiler doorheen gooit
Zou die titelwijziging helpen?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 19:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, verdomme zeg, zo kan ik niet strooien met mijn boekenkennis
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 19:44
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Maar zij doen het wel met een reden: er zelf beter van worden (overigens weet ik niet over hoe ver jij nou zit te praten want er is in de serie nog niet heel veel duidelijk over Bolton
Spoiler
en Frey). Joffrey hoeft nergens meer beter van te worden, hij kan niet meer bereiken dan wat hij is
Spoiler
Misschien zijn Bolton en Frey ook zo maar tot nog toe hebben zij wel een motief voor hun daden.

Maar de tweede 'Bolton' was ik inderdaad even kwijt. Heb je overigens gezien wat hun zegel is?
Spoiler

Maar je hebt dus gelijk, ik was hem vergeten. We hebben twee valse honden.

Eigenlijk zouden we dit gewoon een spoilertopic moeten maken, al die spoilers zijn wel heel erg irritant
Roose en Walder zijn gewoon slimmer, ambitieuzer, geduldiger, stabieler, zelfbewuster en vooral betere acteurs dan Joffrey. Het feit dat ze complexe doelen proberen te verwezenlijken vanuit een delicate machtspositie, maakt hen wellicht ietsje minder accuut levensgevaarlijk, maar zeker niet minder "evil", imo.

Joffrey is behalve gewetenloos en sadistisch ook gewoon een onnadenkende, impulsieve dwaas, waardoor de incidentjes zich sneller opstapelen en het lijkt alsof hij veel slechter is dan de rest.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 19:59
Verwijderd
Dat kan, maar dat hebben we nog niet in de serie mogen aanschouwen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 20:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Zou die titelwijziging helpen?
Nee, want moet je nou gebeurtenisen uit de serie wel of niet een spoiler geven.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, want moet je nou gebeurtenisen uit de serie wel of niet een spoiler geven.
Dat zijn we nu wel aan het doen, dus tja. Ikweethetookniet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 12:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, want moet je nou gebeurtenisen uit de serie wel of niet een spoiler geven.
Boekspoilers mogen helemaal niet, seriespoilers alleen tussen tags. Lijkt me wel vrij duidelijk zo, toch?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 13:04
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Kunnen we dan geen 'wie gaat er dood in seizoen 4' quiz spelen?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 13:36
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik ga er gewoon van uit dat iedereen dood gaat, dan kan ik niet teleurgesteld zijn.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 22:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ga er gewoon van uit dat iedereen dood gaat, dan kan ik niet teleurgesteld zijn.
En de laatste mag dan het lampje uit doen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 23:21
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik ben nu bij seizoen 3 en ik vind het awesome.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 16:12
Verwijderd
Spoiler


Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 21:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik verheug me op seizoen 4, nog een deel van boek 3, dus dat gaat wel interessant worden
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 22:12
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Inmiddels ook de eerste twee boeken in huis! Die gaan mee op vakantie
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 22:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
-boekenfan meldt zich-

Ik sluit me verder aan bij wat Dinalfos zegt, prima omschreven.

Verder zijn de karakters die zich in het grijze gebied vinden, net als in de 'echte wereld', het meest succesvol. Je komt pas ergens als je ook veel op durft te offeren en niet vies bent van wat manipulatie her en der. Frank Underwood weet er alles van!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 11:07
EstherVdh
EstherVdh is offline
Super serie! Lord of The Rings voor volwassenen! Klinkt er misschien wel over, maar vindt dat men hier tenminste in durft!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2013, 11:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik wist niet dat lotr voor kinderen was?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 11:29
Verwijderd
Lotr is vrij duidelijk een kinderfilm/reeks. De boeken wellicht in mindere mate.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 04:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik wist niet dat lotr voor kinderen was?
Volgens mij valt het onder de categorie voor alle leeftijden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 11:55
Verwijderd
Net als bambi.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij valt het onder de categorie voor alle leeftijden.
12+
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 16:05
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
12+
Dat is ook maar de mening van een stel niet zo relevante mensen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 18:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Volgens mij worden films geclassificeerd aan de hand van een standaard vragenlijstje, die de distributeurs overigens zelf moeten invullen. Meningen hebben er niet zo heel veel mee te maken. Nou ja, behalve dan misschien ooit bij de inceptie en uitwerking van die lijst.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 18:38
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Volgens mij worden films geclassificeerd aan de hand van een standaard vragenlijstje, die de distributeurs overigens zelf moeten invullen. Meningen hebben er niet zo heel veel mee te maken. Nou ja, behalve dan misschien ooit bij de inceptie en uitwerking van die lijst.
klik

Hier kun je ook het formulier vinden
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 15:13
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Volgens mij worden films geclassificeerd aan de hand van een standaard vragenlijstje, die de distributeurs overigens zelf moeten invullen. Meningen hebben er niet zo heel veel mee te maken.
Natuurlijk wel. Of een film seks, drugs en geweld bevat is wel objectief vast te stellen, maar of het genoeg seks, drugs en geweld is voor een 16+ rating is subjectief. Angst en discriminatie al helemaal.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 18:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Natuurlijk wel. Of een film seks, drugs en geweld bevat is wel objectief vast te stellen, maar of het genoeg seks, drugs en geweld is voor een 16+ rating is subjectief. Angst en discriminatie al helemaal.
Nee, niet helemaal. Voor al die categorieen zijn namelijk vrij duidelijke richtlijnen aangegeven. Aangaande seks tellen borsten bijvoorbeeld niet, maar piemels in een seksuele context weer wel. Bij geweld mag er geen sprake zijn van opspattend bloed of gapende wonden. In het geval van angst mogen er geen "extreem angstige mensen" in beeld te zien zijn, enz. M.a.w, Men doet een beroep op de redelijkheid en eerlijkheid van de beoordeler.

Natuurlijk is er daarbij altijd de kans op ratings die niet conform zijn, maar omdat bedrijven daar alleen zichzelf mee hebben, komt dat betrekkelijk weinig voor.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 19:41
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee, niet helemaal. Voor al die categorieen zijn namelijk vrij duidelijke richtlijnen aangegeven. Aangaande seks tellen borsten bijvoorbeeld niet, maar piemels in een seksuele context weer wel. Bij geweld mag er geen sprake zijn van opspattend bloed of gapende wonden. In het geval van angst mogen er geen "extreem angstige mensen" in beeld te zien zijn, enz.
Maar die richtlijnen zijn opgesteld door mensen die besloten hebben wat 'telt' en wat niet. En daar valt genoeg over te twisten. Ik ben het in ieder geval lang niet altijd met ze eens.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 18:48
Verwijderd
Halverwege boek 1 en nu blijkt België de vervolgseizoenen toch maar eens op een voor iedereen kijkbare zender uit te zenden. Ik wacht vol ongeduld op seizoen 4.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 08:43
Verwijderd
Ik ben overigens aan de boeken begonnen en het punt van seizoen 3 voorbij, ik kan nu nog minder wachten ^^

Overigens, ik merk sinds halverwege boek 2 dat ze wel echt inkorten en samenvoegen en ik snap het ook wel, want hoe groot het drama en toestanden en familiale weetikveelwats in de serie al is, het is nog veel uitgebreider. Ik vond sowieso al dat de personages echt goed werden neergezet, maar er speelt zoveel meer waar ze natuurlijk geen tijd voor kunnen nemen in de serie. En in de boeken wordt ook vaak iets weggegeven door de manier van schrijven en met visioenen en voorspellingen en verhalen, je weet meer dan je denkt ^^

Maar ik vind nog steeds dat ze alles goed verwerken en neerzetten. Schiet maar op met seizoen 4
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 09:06
Verwijderd
Ik was trouwens benieuwd naar wie de Red Viper ging neerzetten, Pedro Pascal blijkbaar. Geen idee wie de vent is (ook niet meer uit Homeland), maar de foto's gaven me niet echt veel hoop voor hoe ik hem in gedachten had. Maar wie weet...
http://www.huffingtonpost.com/2013/0...n_3706815.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.