Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 21:00
Tjaslon
Tjaslon is offline
Een vraag waarop ik zelf antwoord op denk te hebben, maar dat is puur theoretisch. Ik was benieuwd wat de mening was van mensen/jongeren die er wat vaker en directer mee betrokken zijn. Een jongeren forum lijkt mij helaas de doelgroep voor zo`n vraag. Wat is volgens jullie het nut van pesten? Doen jullie het zelf of hebben jullie er anders ervaring mee? (maar het gaat vooral om de eerste vraag)

Ps het is een anoniem forum, ik hoop dat niemand iemand anders aanvalt als deze beweert de dader te zijn: het is en blijft menselijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 21:03
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
jezelf 'zekerheid' geven
stoer doen

en heeel erg triest zijn.... (als pester dan)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:05
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben TEGEN pesten. Heb t nooit gedaan, en zal t ook nooit doen. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe erg pesten is, hoe diep het iemand kan raken...
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
voor mij heeft het geen nut.
wat voor anderen het nut zou kunnen zijn?
misschien wel zichzelf beschermen om zich te verweren zelf gepest te worden? het gevoel hebben bij de 'machtige' groep te horen? zoiets, dus het voor jezelf voorkomen en bij een groep willen horen.

maar ik zou zelf nooit pesten, ik weet hoe ver het kan komen... helaas ...
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:15
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Sommigen vinden het leuk om iemand de grond in te boren
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:15
Mark87
Mark87 is offline
Ik ben dagelijks gepest en ook bijna elke dag in elkaar geslagen. In mijn geval door kinderen die problemen thuis hadden en meelopers. Het heeft me helemaal kapot gemaakt toen, en ik durfde ook niet meer naar school, maar ik mocht het niet aan m'n ouders laten merken, zelfs nu weten ze nog niet van die kinderen die mij dagelijks in elkaar mepten.

Ik had vroeger maar een klein beetje zelfvertrouwen en ik was heel dun en weerloos. Ik was een makkelijke prooi voor die kinderen en werd daarom ook gepakt door velen. Op een gegeven moment ontwikkelde ik ideen over mijn eigen wereld en na de dood, ik heb wat pogingen ondergaan met een overdosis, maar van de verkeerde middelen, zoals Salbutamol en Becotide, spullen die niet echt geschikt zijn om aan dood te gaan.

Ik ben alle jaren van de basisschool gepest, en tot groep 7 bijna elke dag in elkaar geslagen omdat ik toen begon te trainen en ik een keer een van mijn pesters buiten bewust zijn heb geslagen, iets wat mij heeeel veeeel problemen met schadevergoedingen heeft opgeleverd, toen was ik 1 week nog heel hard in elkaar geslagen door vrienden en 1 keer z'n broer met een betalen buis, en toen stopte het.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:18
Mark87
Mark87 is offline
Iets wat ik zelf ook nog heb meegemaakt, was toen het heel hard regende, dat ik op straat heb gelegen toen ik net in elkaar was geslagen met die metalen buis, is dat ik daar op de grond lag en dat ik mezelf daar zag liggen in een soort droom, heel raar.

Dat is ook de reden waarom ik zo bang ben voor die reclames van zinloos geweld en in films waar je iemand in de regen ziet liggen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ mark87

dat bedoelde ik dus ook (ongeveer) met mijn kleine lettertjes van:

maar ik zou zelf nooit pesten, ik weet hoe ver het kan komen... helaas..

ik bedoel dan niet direct wat ik bij mezelf heb meegemaakt, dat was hierbij vergeleken zo erg nog niet.

maar ik zal 1 ding zeggen. als iemand tegen jou (niet tegen mij, een jongen uit mijn klas toen, maargoed) zegt van, doe toch hetzelfde als je vader, we zullen jou echt niet missen. Dan gaat dat me echt veel te ver als je bedenkt dat zijn vader voor de trein is gesprongen. jupz, hij heeft daarna ook een zelfmoordpoping ondernomen, hij is niet dood, en het gaat nu gelukkig goed met hem. Maar ik bedoel maar, men kan HEEL ERG VER GAAN!

mm ja, ik wilde alleen ff zeggen dat ik het heel kut voor je vind.
sorry als dit nutteloos is...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:28
Tjaslon
Tjaslon is offline
Nutteloos en vervelend voor het slachtoffer, compleet mee eens. Maar de vraag is (het is een pijnlijk onderwerp, indien ik iemand beledig moet die persoon mij pm`en. Dan wis ik het bericht) wat is het nut voor de pester, en nog verder: de groep?

ps jammer dat niemand het lef heeft om te zeggen dat ze hebben gepest, er zijn nu ongeveer 240 mensen online. Het forum kent totaal 30.793 leden. Niet iedereen is een slachtoffer.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:31
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
jezelf een hogere positie in de groep geven
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:36
Tjaslon
Tjaslon is offline
Precies. Nu is de vraag, waarom worden er nog steeds jongeren gepest die duidelijk laten merken dat ze niet in de groep zitten? Afstand nemen van hun klas, club etc? In theorie is het nutteloos om die personen te pesten (want hun hebben niets te maken met de sociale structuur die zich aan het vormen is).

een andere vraag is: hoe laat je duidelijk merken dat je afstand neemt van de groep?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 02-05-2003 @ 22:28:
Nutteloos en vervelend voor het slachtoffer, compleet mee eens. Maar de vraag is (het is een pijnlijk onderwerp, indien ik iemand beledig moet die persoon mij pm`en. Dan wis ik het bericht) wat is het nut voor de pester, en nog verder: de groep?

ps jammer dat niemand het lef heeft om te zeggen dat ze hebben gepest, er zijn nu ongeveer 240 mensen online. Het forum kent totaal 30.793 leden. Niet iedereen is een slachtoffer.
op dat laatste wil ik even reageren.
ik heb dus gezegd dat ik zelf nooit zou pesten.
daar blijf ik bij, tenzij je onder pesten ook plagen verstaat. (en ik versta onder plagen dat niet een iemand aldoor het slachtoffer is, maar de ene keer plaag jij (een maat) en de andere keer hij/zij jou, volgens mij doe je plagen ook meer als je iemand WEL mag)
maargoed, als volgens jou plagen daar ook onder valt, moet ik schuld bekennen

maar pesten, nee, dat doe ik echt niet.
zoals ik al zei, ik weet hoe ver het kan komen...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:47
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Ik ben zelf nooit extreem gepest. Wel buitengesloten en vernederd.

In de eerste was er een meisje in de klas dat erg onzeker was. Ze werd dus ook buitengesloten en ook uitgescholden zodat haar zelfvertrouwen nog minder werd. Op ee gegeven moment werd ik naast haar in de klas gezet, en toen raakte we bevriend. De rest van mijn klasgenootjes kwamen naar mij toe om te zeggen dat ze heel stom was en dat ik niet met haar om moest gaan. Ik ben met haar om blijven gaan omdat ik vind dat je pas over iemand kan oordelen als je iemand kent.

Ik werd ook buitengesloten en uitgescholden. Maar ik heb best veel zelfvertrouwen en dus hielp ik altijd mijn vriendin. Ik raakte bijna al mijn ''vrienden'' kwijt, maar dat waren dus blijkbaar geen echte vrienden.

Langzaam heeft ze haar zelfvertrouwen terug gekregen en nu is ze af en toe nog onzeker maarja dat hoort bij die leeftijd. En we zijn zo langzamerhand al 4 jaar vriendinnen, en door al die pesterijen heb ik alleen maar meer zelfvertoruwen gekregen.

Ik vind het echt heel erg dat zoiets als bij Mark gebeurt, maar heeft helemaal niemand je kunnen helpen zoals je ouders, leraar of buurvrouw ofzo?
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:50
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 02-05-2003 @ 22:18:
Iets wat ik zelf ook nog heb meegemaakt, was toen het heel hard regende, dat ik op straat heb gelegen toen ik net in elkaar was geslagen met die metalen buis, is dat ik daar op de grond lag en dat ik mezelf daar zag liggen in een soort droom, heel raar.

Dat is ook de reden waarom ik zo bang ben voor die reclames van zinloos geweld en in films waar je iemand in de regen ziet liggen.
Hmm soort droom ja... ja op een gegeve moment wor je echt gek van die pesterijen.
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:50
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Mensen pesten om aanzien te krijgen vaak zijn ze zelf erg onzeker.


Vaak hoor je dat mensen die pesten vroeger ook gepest zijn en ze pesten om te zorgen dat ze zelf niet gepest worden.

Mensen die vaak worden gepest zijn vaak anders, apart van uiterlijk, onzekerheid enz. dat denk ik.
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:57
tacidvs
tacidvs is offline
Pesten is gewoon een vorm van hiërarchie-verstigen. Lullig voor degene die gepest is, maar zo slecht zijn mensen nu eenmaal.

En wat heef het nut om te weten wie er gepest hebben? De eeuwige 'waarom-vraag'?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:58
tacidvs
tacidvs is offline
Pesters hoeven niet abnormaal te zijn en hun slachtoffers ook niet.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:03
majin
majin is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 02-05-2003 @ 22:15:
Ik ben dagelijks gepest en ook bijna elke dag in elkaar geslagen. In mijn geval door kinderen die problemen thuis hadden en meelopers. Het heeft me helemaal kapot gemaakt toen, en ik durfde ook niet meer naar school, maar ik mocht het niet aan m'n ouders laten merken, zelfs nu weten ze nog niet van die kinderen die mij dagelijks in elkaar mepten.

Ik had vroeger maar een klein beetje zelfvertrouwen en ik was heel dun en weerloos. Ik was een makkelijke prooi voor die kinderen en werd daarom ook gepakt door velen. Op een gegeven moment ontwikkelde ik ideen over mijn eigen wereld en na de dood, ik heb wat pogingen ondergaan met een overdosis, maar van de verkeerde middelen, zoals Salbutamol en Becotide, spullen die niet echt geschikt zijn om aan dood te gaan.

Ik ben alle jaren van de basisschool gepest, en tot groep 7 bijna elke dag in elkaar geslagen omdat ik toen begon te trainen en ik een keer een van mijn pesters buiten bewust zijn heb geslagen, iets wat mij heeeel veeeel problemen met schadevergoedingen heeft opgeleverd, toen was ik 1 week nog heel hard in elkaar geslagen door vrienden en 1 keer z'n broer met een betalen buis, en toen stopte het.
dit komt mij dus ook bekend voor! alleen is het na de basisschool begonnen met mensen van de basisschool. ik was kranten aan het lopen en ik kijk met een oog soms een beetje schil en toen werd ik voor van alles uitgemaakt en toen zij ik van ach kijk is in de spiegel en toen ben ik weer verder met mijn kranten gegaan en toen begon het hele gezijk. ik werd bedrijgt kreeg messen naar mij toegericht alleen ik zat op judo en dat gaf me veel zelf vertrouwen en hun waren dan wel met een grote groep maar dat deed me eigenlijk niet zoveel alleen het was wel vervelend en toen heb ik er met mijn ouders over gepraat dat ik aangifte ging doen alleen hun vonden dat niet zo´n goed idee (voor de gevolgen erna) maar ik heb het toch gedaan en idd een paar dagen erna was ik de lul! toen heb ik weer aangifte gedaan van aanranding of hoe je het wil noemen en zijn ze opgepakt en sindsdien lopen ze met een grote boog om me heen en word ik niet meer gepest!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2003, 22:41
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 02-05-2003 @ 22:36:
Precies. Nu is de vraag, waarom worden er nog steeds jongeren gepest die duidelijk laten merken dat ze niet in de groep zitten? Afstand nemen van hun klas, club etc? In theorie is het nutteloos om die personen te pesten (want hun hebben niets te maken met de sociale structuur die zich aan het vormen is).

Waarom zouden in die theorie alleen mensen die geen afstand van de groep nemen gepest worden? Ik denk dat de mensen die niets met de groep te maken willen hebben/afstand nemen evengoed gepest worden. Als je iemand die niet in die groep zit pest versterk je de groepsband 'wij' tegen 'die niet bij ons (willen) horen' en ben je de held van de groep.

een andere vraag is: hoe laat je duidelijk merken dat je afstand neemt van de groep?

Naar een andere school gaan? Met andere mensen omgaan? De normen van de groep niet aannemen? Das toch niet zo moeilijk
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb laatst op school iemand proberen te overtuigen van de gevolgen van zijn acties. Er was namelijk iemand op school (al heel lang geleden) met sinterklaas voor de hele school uitgeroepen tot etterbak van het jaar. Die jongen heeft daarna een zelfmoordpoging ondernomen.
Toen ik dat vertelde aan een jongen die behoorlijk kon pesten, vertelde hij mij dat iemand die zo'n onschuldig geintje niet kon hebben niet op een normale school hoorde te zitten. Ik kan daar npg steeds zo boos om worden: hij probeert gewoon iedereen de schuld van alles te geven behalve zichzelf!

Ik ben zelf ook vaak gepest, door groepen in elkaar geslagen, vernederd en buitengesloten. Ik heb vaak aan zelfmoord gedacht maar nooit een poging ondernomen. Mensen hebben vrijwel nooit aan mij kunnen zien hoezeer ik eronder leed, want ik had altijd een stalen gezicht wat er ook gebeurde...

Ik pest zelf nooit. Er is weleens iemand naar een leraar gestapt die beweerde dat ik haar pestte, maar dat valt niet onder pesten. Het was een wederzijdse ruzie waar zijzelf ook een behoorlijk aandeel in had en waar ze zich heel goed van bewust was. Dat is later allemaal wel weer goed gekomen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:48
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Ciao Che schreef op 02-05-2003 @ 23:41:
Waarom zouden in die theorie alleen mensen die geen afstand van de groep nemen gepest worden?
In theorie is het nut van pesten inderdaad het maken vestigen van een sociale positie, waarom zou je iemand die geen bedreiging is voor je positie toch aanpakken alsof die dat wel is?
En inderdaad in praktijk werkt dit anders, mensen worden evengoed gepest als ze een duidelijke afstand nemen van die zelfde groep.
Citaat:
Als je iemand die niet in die groep zit pest versterk je de groepsband 'wij' tegen 'die niet bij ons (willen) horen' en ben je de held van de groep.
Daar heb je inderdaad een punt, maar dan gaat het niet meer om je plaatsing binnen een groep, maar inderdaad over de "kracht" van de groep zelf (tegen de hun).

Laatst gewijzigd op 02-05-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:54
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 02-05-2003 @ 23:48:
In theorie is het nut van pesten inderdaad het maken vestigen van een sociale positie, waarom zou je iemand die geen bedreiging is voor je positie toch aanpakken alsof die dat wel is?
En inderdaad in praktijk werkt dit anders, mensen worden evengoed gepest als ze een duidelijke afstand nemen van die zelfde groep.
Daar heb je inderdaad een punt, maar dan gaat het niet meer om je plaatsing binnen een groep, maar de "kracht" van de groep zelf.
Dan gaat het wél ook om de plaatsing van een individu binnen de groep want als je de kracht van de gehele groep weet te versterken ben je ook populairder binnen de groep. Das dubbelop, vandaar dat ik dacht dat dat vaker voorkomt.
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 07:48
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
jezelf meer zekerheid geven

vaak geven pesters als reden, 'dan moet hij maar normaal doen' dus misschien is voro de pesters een reden om te pesten om de gepeste persoon normaal te laten doen.. en met normaal bedoel ik zoals de rest, wat aangenomen is dat normaal is door de pester

ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar ik heb wel vaak als buitenstander toegezien hoe iemand gepest werd.. En het viel me op dat alle gepeste mensen op de een of andere manier opvielen

en nee, ik kon niet voor die persoon opkomen omdat ik dan zlef ook gepest werd EN ik dat joch ook niet kon uitstaan.. heb echter wel gezegd dat ze hem met rusdt moetne laten als ze weer wat van plan waren.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 08:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
jezelf beter voelen. jezelf sterker voelen.
geaccepteerd worden door bepaalde "vrienden".
ik pest niet, ben meestal doelwit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 09:01
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ben nooit gepest geweest, en ik heb nooit iemand gepest. Het lijkt me het vreselijkste wat er is, en dat draag je mee voor de rest van je leven.
Mensen zeggen:" Kinderen kunnen zo wreed zijn, ze beseffen nog niet goed wat ze doen" maar da's zo'n bullshit: ik had wél een idee van wat kon en wat niet kon, ik kwam zelfs op voor gepeste kindertjes (in tegenstelling tot de groep die erbij staat en toekijkt, wat ik nog het ergste vind, met de angst om zelf gepest te worden als je er tussenkomt)
Tja veel mensen missen een rechtvaardigheidsgevoel...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2003, 09:06
diane
Avatar van diane
diane is offline
Het nut van pesten

Voor de pester denk ik dat het het gevoel is meer te zijn dan een ander en zich daardoor beter te voelen.
Ik ben zelf een hele tijd gepest en ben voor mijn verwerking begonnen met een website de antiepestclub .Zo help ik anderen en verwerk ik voor mezelf ook mijn verleden.Het enige wat ik wil zeggen pesten zal nooit een goede reden hebben
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 09:17
Lidewij
Lidewij is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 02-05-2003 @ 22:50:
Mensen pesten om aanzien te krijgen vaak zijn ze zelf erg onzeker.

Vaak hoor je dat mensen die pesten vroeger ook gepest zijn en ze pesten om te zorgen dat ze zelf niet gepest worden.

Mensen die vaak worden gepest zijn vaak anders, apart van uiterlijk, onzekerheid enz. dat denk ik.
Hier sluit ik me voor het grootste deel bij aan. Alleen met dat anders/apart zijn ben ik het niet zo eens...wie is er nou niet anders, iedereen is toch anders? Onzekerheid wel, dat maakt je een makkelijk doelwit.

Voor zo ver ik weet heb ik nooit gepest, ik weet wat de gevolgen kunnen zijn, ik zal het dus ook nooit doen. Ik kwam/kom eerder voor mensen die gepest worden op, omdat ik weet hoe het voelt/kan voelen en welke gevolgen het kan hebben en gepest werd ik toch al. Wat diane zegt ben ik het ook erg mee eens: pesten zal nooit een goede reden hebben.

Over dat iemand die pest vroeger zelf vaak gepest is; ik weet dat een jongen die mij pestte, vroeger zelf enorm gepest is. Maar ik vind dat geen goede reden om anderen te pesten, dan zou je het juist niet moeten doen. En pesten om de gepeste persoon normaal te laten doen vind ik helemaal waanzinnige onzin, waar haalt de pester het lef vandaan om te denken dat hij daar de persoon voor is, vooral op die manier?

Pesten zal nooit een goede reden of een nut hebben, tenzij je het nuttig vind om iemand het leven zuur wilt maken en/of het leven wilt ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:30
Verwijderd
zelf ben ik eventjes gepest, het was niet echt erg ofzo, maar zo voelde het toen wel. ik was nieuw op school (basisschool). we waren net verhuisd en ik was de nieuweling in de klas. ik was anders want ik kwam uit een andere plaats. het heeft een weekje geduurd, toen werd ik redelijk geaccepteerd.

ik heb zelf ook gepest. ook dit was op de basisschool. een meisje viel erbuiten, zij werd met de hele klas uitgescholden en voor 'dief' uitgemaakt, omdat iedereen in de klas pennen miste en zij er een heleboel had. (hoezo onzinnig.. ) zij heeft hier toch wel degelijk last van gehad en ik heb nog een keer slaande ruzie met haar gehad. toen we uit waren met een of ander feest was zij daar ook en toen heeft ze met haar zatte hoofd en hardstikke stoned mij en een vriendin nogal hard geslagen. ze rekende alles op mij af, vraag me niet waarom, en ik had de volgende dag een blauw oog. inmiddels is het uitgepraat en zeg ik gewoon 'hoi' ofzo tegen haar als ik haar tegenkom.

het was allebei zwaar nutteloos.. dat ik gepest werd sloeg nergens op en dat wij haar pestten was ook belachelijk.. pesten heeft geen nut.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:49
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Kinderen die pesten, pesten omdat ze bang zijn dat zij anders gepest worden. Of kinderen die pesten, die zijn vroeger gepest en denken dat ze machtig zijn als ze zelf gaan pesten.

Maarjah, ik denk niet dat pesten nut heeft. Het is gewoon angst om er niet bij te horen....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:14
Verwijderd
PESTEN HEEFT NOOIT NUT!

in de brugklas en in begin van dit jaar (4e) ben ik verschrikkelijk gepest. werd met alles wat ik deed de grond ingestampt. ze hebben me zoveel verdriet aangedaan. in het begin kraakte ik mezelf maar vast af, zodat het minder hard aankwam als een ander het ook nog even benadrukte. nu is mijn 'vijand' van school gestuurd, en kan ik eindelijk weer met een gerust hart door school lopen zonder steeds te moeten denken: zou ik hier strax weer opmerkingen over krijgen? k heb nu ook eindelijk een aantal goede vrienden die me wel waarderen zoals ik ben. en daar ben ik blij om. maar t heeft even geduurd voor ik zelf weer uit mn schuilplaats kwam, en weer ging doen zoals ik altijd deed.

conclusie: met pesten verpest je iemands leven..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ candle,

goed dat je toegeeft dat je zelf ook gepest hebt.
nog beter, dat het allemaal is goedgekomen.
-xxx- wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:19
Verwijderd
pesten heeft absoluut geen nut.. de persoon die pest is er alleen maar op uit om de ander zoveel mogelijk verdriet te doen...
* ik spreek uit ervaring, ben ook wel eens gepest, maar daar wil ik het niet over hebben*

voor alle mensen die zelf pesten: KAPPEN DAARMEE!! je kunt iemands leven totaal kapotmaken, en je wilt ook niet dat ze dat bij jou doen!!!

voor alle mensen die gepest worden: praat er met iemand over als je nu gepest word, en zorg ervoor dat de pestkop gestraft word...

suc6 voor iedereen!!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:07
Verwijderd
@ ... aka wendy,

logisch dat je zoiets toegeeft, kvind het niet meer dan normaal. als je zo 'stoer' bent om iemand te pesten, ben dan ook stoer genoeg om toe te geven dat je het gedaan hebt..! (licht veranderde uitspraak van Para! en ik geef haar grooot gelijk..!)

xx karlijn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
candle schreef op 03-05-2003 @ 17:07:
@ ... aka wendy,

logisch dat je zoiets toegeeft, kvind het niet meer dan normaal. als je zo 'stoer' bent om iemand te pesten, ben dan ook stoer genoeg om toe te geven dat je het gedaan hebt..! (licht veranderde uitspraak van Para! en ik geef haar grooot gelijk..!)

xx karlijn
@candle aka karlijn ()

je hebt gelijk,
en toch doet niet iedereen dat...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:47
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Pesten heeft wel nut voor diegene die het doet, vaak zie je dat ze populair worden, hoe fout dat ook klinkt.

Pesters zijn vaak mensen die erg stevig in hun schoenen staan merk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 03-05-2003 @ 19:47:
Pesten heeft wel nut voor diegene die het doet, vaak zie je dat ze populair worden, hoe fout dat ook klinkt.

Pesters zijn vaak mensen die erg stevig in hun schoenen staan merk ik.
Ik denk dat pesters het pesten juist nodig hebben om het gevoel te hebben dat ze stevig in hun schoenen staan. Zonder het pesten zijn ze eigenlijk weinig of zelfs niks. Pesters zijn denk ik vaak alleen populair, omdat anderen bang voor ze zijn, bang om zelf gepest te worden enz.

Dat is iig wat ik vaak merk/gemerkt heb.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2003, 19:09
Verwijderd
- het lucht verschrikkelijk op
- het geeft jezelf aanzien
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 19:12
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 19:51:
Ik denk dat pesters het pesten juist nodig hebben om het gevoel te hebben dat ze stevig in hun schoenen staan. Zonder het pesten zijn ze eigenlijk weinig of zelfs niks. Pesters zijn denk ik vaak alleen populair, omdat anderen bang voor ze zijn, bang om zelf gepest te worden enz.

Dat is iig wat ik vaak merk/gemerkt heb.
Dat niet helemaal waar, die mensen die mij hebben gepest stonden al stevig in hun schoen, ook voordat ze mij begonnen te pesten. vaak zijn dit ook de mensen die het erg ver schoppen in het leven. Het klinkt misschien hard en heel erg fout (is het ook), maar als ik zou kiezen tussen pesten en gepest worden zal ik voor dat eerste gaan, ook al ben ik tegen pesten
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 03-05-2003 @ 20:12:
Dat niet helemaal waar, die mensen die mij hebben gepest stonden al stevig in hun schoen, ook voordat ze mij begonnen te pesten. vaak zijn dit ook de mensen die het erg ver schoppen in het leven. Het klinkt misschien hard en heel erg fout (is het ook), maar als ik zou kiezen tussen pesten en gepest worden zal ik voor dat eerste gaan, ook al ben ik tegen pesten
Ik zeg dat dat is wat ik gemerkt heb en dat is dan wel helemaal waar. Misschien niet voor wat jij gemerkt hebt, maar daar had ik het ook niet over.

Ik zou nooit kiezen voor zelf pesten, ik ben tegen pesten en ik ga niet iets doen waar ik echt tegen ben. Als ik iets bereik wil ik dat zelf doen en niet ten koste van anderen.

Hoe weet jij dat de mensen die jou pestten stevig in hun schoenen stonden? Dat kan ook schijn zijn. Weet ik uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 19:28
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2003 @ 20:18:
Hoe weet jij dat de mensen die jou pestten stevig in hun schoenen stonden? Dat kan ook schijn zijn. Weet ik uit ervaring.
Ze waren knap, konden iedereen krijgen, hadden veel vrienden en deden het goed op school. Bovendien straalde ze dat uit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 03-05-2003 @ 20:28:
Ze waren knap, konden iedereen krijgen, hadden veel vrienden en deden het goed op school. Bovendien straalde ze dat uit.
De punten in je eerste zin zijn niet meteen reden om sterk in je schoenen te staan. Ik ken veel mensen die het uitstralen, maar toch alles behalve stevig in hun schoenen staan...

Maar goed, meningen verschillen. En nu ga ik Everwood kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 22:29
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
wat is het nut van pesten?


tsja das een goede ik denk dat ze het zo leuk en prettig vinde andere totaal de grond in te trappen enzo en zich er zelf beter door gaan voelen want ze hebben het vaak niet door wat ze doen.

En wat zij het nut ervan vinden zou het echt niet weten mischien om stoer over te komen ofzo... maar ze zijn alles behalve dat gewoon mietig heet dat. En zodra je er volgens hun goed uitziet dan pas praten ze met je ... das pas vage chit

Ze vinden vaak dat ze heel wat zijn en vaak zijn ze nog populair ook waaro snap ik echt niet... en tsja pesten hoeft echt niet altijd te zijn door mensen die je kent als iemand op straat roept dat je een dom schaap bent of een lelijk wijf of weet ik veel wat .. die ken je vaak ook niet. Zijn dezelfde mensen die naar andere roepen dat ze 'lekker' zijn en naar andere 'lelijk wijf' ofzo


ik heb het namelijk zo meegemaakt echt overal waar ik kwam riepen ze van alles en steeds verschillende die ik wel.. en niet kende...
toen heb ik een paar kleine dingetjes aan mezelf veranderd > lenzen, haren los.
en nu lopen sommige jongens knipogend voorbij of roepen ze 'lekkerding' dat haat ik dus omdat ik weet dat ze andere stom wijf noemen ofzo.

en die toen van alles riepen voelen zich nu goed genoeg om tegen me te praten... raar he als ik nix terug zeg

maar nu heb ik gewoon schijt aan wat iedereen zegt wat ik aan heb hoe ik eruit zie... iedereen kijkt eerst naar het uiterlijk dat is gewoon zo... maar kijk ook naar het innerlijk

jacqueline
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 01:27
Verwijderd
Jezelf voor korte tijd beter laten voelen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 03:20
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Ik denk dat het nut van pesten macht krijgen of behouden is. Pesters zijn vaak mensen met veel aanzien van "de groep" mensen die gepest worden zijn vaak mensen die buiten de groep vallen. Ik ben zelf vaak gepest vanwege mijn joodse afkomst en omdat ik vrij alternatief ben. Ik heb op de middelbare school altijd mijn afkomst verborgen gehouden. Nu ben ik daar over heen gegroeid en ben ik trots op mijn afkomst en heb ik mijn eigen groep gevonden waar mensen mij niet meer raar vinden en zelfs tegen mij op kijken

Voor mensen die gepest worden heeft het pesten totaal geen nut. Ik heb persoonlijk het idee dat als je er word gepest dat je daar altijd last van zult hebben in je verdere leven want het neemt gewoon een stuk van je zelfvertrouwen weg en je word geisoleerd doordat jij bijvoorbeeld niet meer de straat op durft omdat je anders gepest word en daardoor ga je dus weer delen van je sociale ontwikkeling missen die andere kinderen wel hebben omdat die wel buiten kunnen spelen en niet alleen maar binnen zitten. Ook is het als je eenmaal gepest word dat je daar vrij moeilijk van af kunt komen door bijvoorbeeld te verhuisen of naar een andere school te gaan want de schade van pesten neem je gewoon mee waardoor je je dus kwetsbaarder op steld en in de nieuwe buurt/school zal dat door pesters opgemerkt worden en zal je dus gewoon weer gepest worden.

Jullie zullen wel denken van wow wat lult die kerel vaag maar heb gewoon een gruwelijke theorie hier over maar die komt er niet echt lekker uit omdat ik net terug ben van een vette Psychedelic/GOA trance party en nog ff midden in de nacht op internet wilde gaan en ja dan krijg je last van al die alcohol...
Ik zal morgen nog wel een paar reply's posten met wat ik nou precies bedoel en anders PMed degene die het wilt weten me maar.

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 03:23.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 06:45
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
ik denk dat het nut van pesten is:
* plezier om te zien hoe een ander zich schaamt, wegkruipt en dat soort dingen
* gevoel van macht
* tegenoveer vrienden laten zien van: ´Zo, ik heb Jantje (wat een kutnaam, daar wordt je inderdaad mee gepest) bang gemaakt joh.´


sit zijn natuurlijk redene die nergens op slaan. ik ben zelf ook wel gepest. dat was vooral op mn lifestyle, maar nu ik een paar dingetejes heb veranderd is dat ook weer over
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 10:37
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik ben zelf gepest voor ongeveer 1,5 jaar op de basisschool. Ik had namelijk een jongen een liefdesbrief gestuurd wat hij niet zo goed opvatte.

Ik heb zelf nooit gepest, want ik weet hoe erg het is gepest te worden. Het heeft een hele grote inpact op je leven en ook al heb je het goed verwerkt er zijn altijd nog dingen die je zegt of doet om jezelf te beschermen dat het opnieuw begint.

Ik denk dat de drijfveer voor de pester is om zelf macht te voelen. En van wat ik gezien heb welke personen pesten zijn dat vaak mensen die erg sterk staan in de groep vaak erg populair zijn en veel overwicht hebben om anderen te beinvloeden. Daarom zijn er vaak ook meelopers waardoor de gepeste geen bijstander meer heeft.

Mijn pesten is opgehouden omdat een vriendin van mij me heeft geholpen. Ze heeft zelf daardoor ook redelijk wat pesterijen moeten opvangen, maar na een poosje werd het pesten steeds minder. Ik ben haar daar heel erg dankbaar voor en besef hoe moeilijk het is om een gepest persoon te helpen, want het gevolg is vaak dat jij ook gepest wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 10:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
*ashamed*
ik herinnerde me gisternacht in mn bedje...
ik zat in groep 3...
een jongen, werd best gepest, mja, genegeerd zeg maar.
hij zei een keer hoi tegen me.
en ik zei 'rot op'
ik weet nog dat ik me daarover 2 jaar lang schuldig heb gevoeld.
dat is de enige keer dat ik mee heb gedaan aan pesten.
*slecht slecht, ik weet het*
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 10:44
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
... schreef op 04-05-2003 @ 11:41:
*ashamed*
ik herinnerde me gisternacht in mn bedje...
ik zat in groep 3...
een jongen, werd best gepest, mja, genegeerd zeg maar.
hij zei een keer hoi tegen me.
en ik zei 'rot op'
ik weet nog dat ik me daarover 2 jaar lang schuldig heb gevoeld.
dat is de enige keer dat ik mee heb gedaan aan pesten.
*slecht slecht, ik weet het*
vuile pestkop!!!

ik heb vroeger nooit echt meegedaan aan pesten en werd zelf nooit gepest, ik kwam zelfs weleens op voor degene die gepest werd (jaja echt waar)
waarom mensen het doen, populair doen bij vriendjes door een ander de grond in te trappen
klein deel ook onzekerheid denk ik
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 10:52
Medea
Avatar van Medea
Medea is offline
Ik wou dat ik kon pesten, dat ik wat harder was dan nu.
Ik ben het beu om altijd als "slachtoffer" op het bureau van Het Opperhoofd te komen.
't Is toch niet eerlijk?
Als ik gepest word of het moeilijk heb of me ziek voel word ik op het matje geroepen en moet ik me verantwoorden, als die *****zakken iets misdoen, beginnen schelden, meisjes bijna aanranden, vechten, roepen krijgen ze juist te horen dat ze het niet mogen doen. En dat is het dan. Lang leve de beste school van België!
Is het omdat ze van die zakken zelf geen last hebben en van mij wel? Bij ons op school is het iets van 'zelf pesten of gepest worden' en diegenen die onder de categorie 'gepest worden' vallen geven ze liefst het advies opgenomen te worden in een instelling.
Het nut van pesten dus: je vliegt niet buiten op school.
kan je alles veroorloven en krijgt een ego dat groter is dan dat van Bush.

/Offtopic/ Ze zullen me niet krijgen! /Offtopic/
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 04-05-2003 @ 11:44:
vuile pestkop!!!

ja... ik weet het, het was stom ja...
gelukkig kan ik ook niet meer dingen bedenken.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Bully
Jasmijn.
32 06-11-2005 11:24
Verhalen & Gedichten LOTR: Het verhaal van Aldor van Rohan.
Eye of Sauron
4 23-07-2005 18:42
Psychologie ik zie het ook niet meer zitten:S
PhoenixX
17 16-06-2004 09:18
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.