Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2009, 10:40
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Ik heb een probleempje..
Ik doe nu voor de 2e keer 3Havo, en ben vorig jaar dus blijven zitten vanwege schoolverzuim,prive reden. Dit jaar heb ik veel 1e en 2e uur gemist, waardoor de gemiste toetsen zich opstapelden.

Ik zelf ben aangenomen op het Grafisch Lyceum Rotterdam, niveau 4 mediavormgeven.
Dus dat wil ik volgend jaar gaan doen.
Probleem is, dus dat je overgangsbewijs nodig hebt van 3 naar 4 havo.
Maar ik ben wel al geplaatst op het GLR.

Mijn mentor zegt tegen mij dat het onmogelijk is om binnen 3 weken tijd,alle gemisten toetsen in te halen.

De enige mogelijkheden die voor mij open staan ( voor zo ver ik weet) , is dus een opleiding doen die ik niet wil( volgend jaar), op niveau 1 of 2. Of, ik moet praten met Meneer Fok, de directeur van het GLR. In de hoop dat als ik al mijn problemen heb uitgelegd van het afgelopen jaar, a 2jaar, dat hij misschien niet naar mijn overgang wilt kijken,maar meer naar mijn tekeningen en me talenten.

Ik ben zelf 17 jaar, en wordt 28 maart 18 jaar.

Ik weet nou niet wat ik moet doen.
Ik heb wel wat op internet gezocht over vavo enzo, maar daar zitten hele prijzige bedragen tussen.

Ook wil en ga ik geen andere opleiding doen uitgezonderd glr.
Ik wil het gewoon niet, en ookal ben ik leerplichtig. Ik kan volgend jaar niet gaan werken, omdat ik dan nog steeds zonder diploma zit. Bedoel, wat moet ik dan het jaar daarna doen?

Kan iemand misschien mij helpen, of heeft iemand suggesties? Want ik weet het echt niet meer.


xoxo viie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 14:40
Verwijderd
Vraag om een uitzondering en doe je uiterste best om nog al je toesten af te ronden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 16:15
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Ja maar dat kan echt niet. Ik heb er zo enorm veel gemist, en we hebben nu nog maar 3 weken school. Waarvan zelfs 1 week, een toetsweek is. Mijn mentor zei ook dat ookal zou ik 20 a 30 toetsen per week geleerd kunnen hebben, de docenten niet altijd tijd voor me hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 20:08
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik denk dat er niet veel anders opzit dan die andere opleiding doen. Ik denk niet dat ze je snel zullen aannemen zonder overgangsbewijs, welke reden je ook hebt. Die norm staat niet voor niets, anders kunnen ze iedereen wel toelaten.
Op je huidige school hoef je denk ik nergens op te rekenen, zo te horen heb je weinig krediet bij de docenten. Misschien had je er iets eerder achter moeten komen dat je aan het werk moet...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat kan echt niet. Ik heb er zo enorm veel gemist, en we hebben nu nog maar 3 weken school. Waarvan zelfs 1 week, een toetsweek is. Mijn mentor zei ook dat ookal zou ik 20 a 30 toetsen per week geleerd kunnen hebben, de docenten niet altijd tijd voor me hebben.
Dan moet je in overleg gaan met de school waar je naar toe wilt. De situatie uitleggen en eventueel op een of andere manier laten zien dat je voldoende niveau hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 14:45
Mrs.Patton
Mrs.Patton is offline
Praat met Fok..
die gast toont wel begrip voor zulke dingen..
maar dan moet je melden dat je problemen thuis had ofso...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 18:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en we hebben nu nog maar 3 weken school. Waarvan zelfs 1 week, een toetsweek is.
En daarna een week of 7-8 vakantie, niet? Waarvan de school het grootste deel van de tijd nog open zal zijn.

Wellicht is daar nog wel wat in te passen, niet? Bovendien heb je dan de hele dag je handen vrij om te leren als er geen lessen meer zijn.

Stel dat voor, zou ik zeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:15
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Dit gaat helemaal nergens over. Je had gewoon beter je best moeten dus, dit zijn de consequenties. Ga gewoon lekker mbo 2 doen, en stroom op die manier verder door. Desnoods ga je naar de vavo op een ROC.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 11:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Zo duur is de Vavo toch ook niet? Ik heb dat ook een jaar gedaan, 5 vakken, was geloof ik 150 euro.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 14:08
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Mijn school heeft gezegd dat ze leerlingen niet door laten gaan naar de vavo. Omdat er van de 10 ,9 falen. Dus daar doen ze niet aan.

Ik had al voorgesteld om in de vakantie de toetsen in te halen, maar ze zeiden dat het niet mag, omdat dát alleen is, als je bijv. naar de vmbo zou willen. Maar in mijn geval kan dat ook niet, omdat ik in de onderbouw(vorig jaar dus) ben blijven zitten.


---------------------------------------------------------

@Mrs.Patton,

''Praat met Fok..
die gast toont wel begrip voor zulke dingen..
maar dan moet je melden dat je problemen thuis had ofso... ''


-
Ik heb hem net gebeld, en ik vroeg om een afspraak, en hij vroeg of ik het niet aan de telefoon kon zeggen, aang. hij al wist dat ik het ''papiertje'' niet had. Dus ik had gezegd dat ik het liever persoonlijk wou uitleggen. Want aan de telefoon komt het ook zo slapjes over, en misschien kan ik hem face to face beter overtuigen.
Wel heeft hij gezegd dat zonder dat papiertje ik niet geplaatst kan worden.
Dus morgen om 9:00 heb ik een afspraak op het glr met hem.. Dus ik hoop dat hij er begrip voor heeft.

Desondanks, maar ik kan geen bullshit gaan lullen over thuissituatie ofzo, er is genoeg shiit gebeurd wat er o.a voor heeft gezorgd dat ik dit jaar niet heb gehaald, maar verhalen aansterken lijkt me geen goed idee... Zeker niet als die man me dadelijk toch een kans geeft, want dan heb ik er effe misbruik van zitten maken.

Mja, ik hoor het morgen! blehh..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 16:28
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Oke,

Vanochtend heb ik dus met meneer Fok gepraat, en ik heb hem mijn situatie uitgelegd van de afgelopen jaar.
Hij had er inderdaad erg veel begrip voor, maar hij zegt dat hij mij volgens de wet niet mag aannemen als ik geen overgangsbewijs heb.
Mijn coördinator daar in tegen, zegt dat GLR mij op intake mag nemen, om te kijken of ik bij hun niveau pas( ookal heb ik nu al 4 jaar havo gedaan, maar goed...) en dat ze me dan wel mogen aannemen, op basis van mijn intake.
Ik weet niet zo goed hoe dat zit, dus heeft iemand daar ervaring mee? Of weet iemand hoe de regeling is van bureau studiezaken?

Mja, Fok gaf mij twee oplossingen, en dat was, OF gewoon me best doen in de komende tentamen week, om gewoon in elk geval te laten zien dat ik het kan. En dan vragen of mijn mentor mij wilt matsen wat betreft dat papiertje. Want hierna zien ze me toch niet meer. OF hij gaat voor me kijken of hij me anders in 4VMBO kan plaatsen op het GLR. Voor dat laatste moet hij nog even navragen, want hij weet niet of dat eigenlijk wel kan.

Voor dat eerste,,

nja, dan kan ik gewoon op me buik schrijven, want ik heb vandaag mijn coördinator gesproken, en die zei tegen me dat al zou ik nu nog alle toetsen inhalen, allemaal dikke voldoendes voor me tentamens, of zo kei hard me best doen, dat hij me dat papiertje niet gaat geven, in every case.
Hij heeft tegen mij gezegd dat mijn toekomst nu alleen nog in de handen van meneer Fok ligt, en dat hij het verder moet bepalen.

En oh, als ik niet zo snel mogelijk een opleiding weet te vinden, dan gaat mijn *@#(@&# coördinator mij plaatsen in een of andere fuckin school shiizlle, voor jongeren met achterstand, probleemjongeren, en andere rare kwasten die niet willen leren. En dat is dan het niveau van het laagste van het laagste. Waarmee je zelfs geen diploma kan halen, maar het is puur om tijd te verdoen, totdat je niet meer leerplichtig bent.

Dit is zooooooooooooooo enorm fukked up.
En ik hoop gewoon dat een van jullie me kan helpen/adviseren?

xoxo thanks,
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 23:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En oh, als ik niet zo snel mogelijk een opleiding weet te vinden, dan gaat mijn *@#(@&# coördinator mij plaatsen in een of andere fuckin school shiizlle, voor jongeren met achterstand, probleemjongeren, en andere rare kwasten die niet willen leren.
Hoe onterecht zou dat precies zijn, als je je niet inschrijft op de havo van een andere school? Dan heb je maanden gehad om dat te regelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 13:26
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
mijn coördinator zei dat ik mbo 1 of 2 moest gaan doen.
niets over inschrijven op een andere vo school?
ik wist niet dat dat mocht, om eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 16:38
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Update,

Ik mag examenklas vmbo doen op het Grafisch Lyceum Rotterdam! : D
beter iets dan niets,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.