Oud 22-11-2004, 16:40
Verwijderd
Hier thuis ligt een cross netwerkje tussen twee pc's. De pc zonder internet (XP pro) wil ik graag koppelen aan de pc met internet (98 SE).

- Ik heb op de pc zonder internet al bij gateway het IP van de computer met internet ingevoerd.
-Op de computer met internet heb ik het windows programma 'Delen van internet verbinding' geinstalleerd.

Maar het werkt niet, ik kan via de pc met internet niet internetten als het netwerk actief is. Het netwerk zelf werkt naar behoren, ik kan er gewoon bestanden over delen en mee gamen. Wat doe ik verkeerd?

Het heeft al eerder gewerkt, maar nu werkt het niet meer. Ik wil er geen router ofzo bijkopen, het moet gewoon via dit bestaande netwerk kunnen zoals het eerst was .

In andere topics over dit onderwerp worden bovenstaande stappen ook vermeld, en ik zou de DNS nog moeten instellen. De dns heeft degene ingesteld die het netwerkje heeft aangelegd hier dus daar zal het niet aan liggen denk ik?

Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 16:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 17:15
Verwijderd
Moet ik op de computer met internet ook iets van DNS instellen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:20
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
je hebt in XP een netwerk wizard. Als je die volgd werkt het wel...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:21
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
Firewalls als Norton gooien ook altijd alles in de war, die moet je ook ff configureren.
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:25
Verwijderd
Die Wizard in Windows XP heb ik al gevolgd maar dan verandert er niets. Het netwerk zelf blijft het nog gewoon doen, maar het internet doet het op de client pc nog steeds niet.

Firewalls, virusscanners e.d. zijn niet geinstalleerd, dus dat kan het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:26
Michael_oud
Michael_oud is offline
ik heb voor internet-sharing een heel eenvoudige oplossing, installeer een router'tje. dit is een oplossing van een goeie 50euro. zo kan je met beide pc's eenvoudig op het net.
__________________
fear is the only thing that can really kill you
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:29
Verwijderd
Ja, maar een router kost weer geld en dan moet ik weer gaan uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Het heeft gewerkt via deze opstelling (cross cable) en daar was ik best tevreden mee, dus ik wil het graag zo weer in de oude staat zien . Van de ene op de andere dag werkte het niet meer, vandaar dat ik via deze weg een oplossing zoek. Zelf heb ik er nauwelijks verstand van.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:17
Michael_oud
Michael_oud is offline
kijk eens of het protocol Netbeuil nog is ingesteld bij je netwerk-instellingen. dit is nodig op de communiceren tussen je 2 computers.
__________________
fear is the only thing that can really kill you
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Wireless] Ad Hoc netwerk
Orion
1 04-12-2003 19:58
Software & Hardware [netwerk] internet op andere pc
BBEM
7 14-11-2002 18:44
Software & Hardware [netwerk] internet delen (xp)
mixtape
6 09-09-2002 19:16
Software & Hardware internet- delen!!!!!
dj-tiesto
15 17-07-2002 13:17
Software & Hardware internet delen
bas_1985
10 22-03-2002 00:08
Software & Hardware ZO moet je internet delen:
chatfreak2002
10 19-10-2001 11:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.