Oud 21-12-2004, 16:49
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline

Tell Sell presenteert; Oranje vlooienbandjes


Zo ergens in december
aan het einde van de maand
Gaat de mensheid denken
aan het leed dat hen beschaamd

Want december is naïef genoeg
om na te denken over al het leed
Het leed waaraan voorheen
niemand ooit iets deed

De mensen kijken wel teleurgesteld
als ze koppen in de krant zien staan
Maar wanneer het erop aan komt
wijzen ze direct een ander aan

Maar Tell Sell heeft iets nieuws
het is een soort van vlooienband
Wanneer je deze netjes draagt
is er niets meer aan de hand!

Respect zal onze wereld vullen
de mensen houden van elkaar
Maar ik denk bij mezelf,
was het allemaal zo simpel maar...
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...

Laatst gewijzigd op 21-12-2004 om 21:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 18:39
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Leuk. Erg fijn om te lezen ook en de inhoud is goed: was het inderdaad maar zo gemakkelijk!
In de eerste strofe (derde regel) moet gaan wel gaat zijn, omdat de mensheid enkelvoud is. En beschaamd moet met een t. Je hebt trouwens ook presenteerd in de topictitel verkeerd geschreven.. maar ik neem aan dat dat een typfout is, want de keer daarna doe je het wel goed.
Verder heb ik er niets op aan te merken. Gewoon erg leuk!
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:44
Forumschorum
Avatar van Forumschorum
Forumschorum is offline
Citaat:
Re3m schreef op 21-12-2004 @ 18:39 :
Leuk. Erg fijn om te lezen ook en de inhoud is goed: was het inderdaad maar zo gemakkelijk!
In de eerste strofe (derde regel) moet gaan wel gaat zijn, omdat de mensheid enkelvoud is. En beschaamd moet met een t. Je hebt trouwens ook presenteerd in de topictitel verkeerd geschreven.. maar ik neem aan dat dat een typfout is, want de keer daarna doe je het wel goed.
Verder heb ik er niets op aan te merken. Gewoon erg leuk!
Jij moet lerares/juffrouw worden!
__________________
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:56
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ja, sorry, het viel gewoon op.
En spelfouten zijn lang niet zo erg als dat het gedicht niet goed in elkaar zou zitten.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:27
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik vind vooral de inhoud goed Was het idd maar zo makkelijk...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Re3m schreef op 21-12-2004 @ 18:56 :
Ja, sorry, het viel gewoon op.
En spelfouten zijn lang niet zo erg als dat het gedicht niet goed in elkaar zou zitten.
Hm. Ik vind spelfouten erger. Als je niet eens foutloos kunt schrijven, waarom wil je dan dichten?

En dat je niet weet of het insect of insekt is, of racete of racede (wat allebei kan doordat het een woord uit het Engels is), alla, maar dt-fouten zijn echt om snikkend in een hoekje te gaan wanhopen over je verdere leven. Een uitgever zal je gedichten niet eens lezen als je je brief nog niet eens foutloos kunt schrijven, een bedrijf gooit sollicitatiebrieven die zo zijn geschreven zonder na te denken in de prullebak, stel je voor dat je als lerares zo voor de klas komt, de kinderen lachen je uit, vooral als je zo'n kutkind zoals ik in de klas krijgt dat je bij elke fout hardop verbetert... Je kunt misschien wel gaan poetsen ofzo. En dat is niet grof bedoeld tov Anno, maar gewoon in het algemeen, ik vind het onderwijs in Nederland de laatste tijd bedroevend en het interesseert de mensen steeds minder. En het staat echt lelijk. Ik ga die titel ook aanpassen.

Er staat ook nog een typo: wanner ipv wanneer.

Het onderwerp , oranje vlooienband, de gedachte erachter, fantastisch, maar over je stijl ga ik zwijgen, al past die hier goed bij .
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:07
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik heb de d/t in de titel ook niet kúnnen verbeteren. Dat paktie niet ;-) De rest gelukkig wel. De fouten kwamen doordat ik hem ergens anders al anders had staan en dmv kopiëren plakken wat veranderingen aangebracht heb...

Wat betreft jouw mening over spelfouten Mutant; een beetje jammer. Niets eens omdat ik mij direct aangevallen voel, maar denk voortaan ff na....Een mening van deze 'kutkinderen in de klas' is vaak gebasseerd op eigen interpretatie die niet altijd even correct is...
Of dát een mening is? Ik weet het niet. Lijkt me meer een tikkel arrogantie; 'dit is mijn mening, blablabla; je kan vinden wat je vindt, maar ik ben niet van plan mijn mening te veranderen."

Vergeef mij dergelijk spelfouten in deze reactie, ik schaam mij hier niet voor. Solicitatiebrieven gaan mij trouwens prima af, en ook voor de klas doe ik het - voor alsnog - prima. Een fout is menselijk, geen schande...

Per slot van rekening sta ik ook niet te smeken bij een uitgever en maak ik mij daar niet druk om. Dat hoeft ook niet; uitgevers komen vanzelf wel naar je toe als je werk iets waard is...

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:40
Verwijderd
Is het arrogantie als je de moeite wil doen fatsoenlijk te schrijven? We hebben allemaal een hekel aan breezah-schrift, maar zijn zelf even laks (ik heb het met mijn x ipv ks) Ik vind dat verloedering en ontzettend jammer.

En ik heb het over kutkinderen omdat ik zelf altijd zo ben genoemd. Ik was een betwetertje en de juffen en meesters konden er niet tegen dat ik hen verbeterde. Buiten dat mag ik kinderen niet, maar het was op mezelf bedoeld, niet op alle kinderen in de wereld, want zij mogen mij blijkbaar wel.

Ik heb het niet eens over smeken bij een uitgever. Ik heb het over het totaal. Omdat we nu op DoP zitten, gebruikte ik het voorbeeld van de uitgever. Je werkt met taal, je wil daar iets mee doen, je doet de moeite om iets moois op papier te zetten, waarom dan niet even de moeite nemen het te laten herlezen als je niet zeker bent.

Daarbij was mijn reactie op re3m, niet op jou, terwijl ik toch duidelijk het algemeen heb proberen te houden. Jammer genoeg schiet je in de verdediging op het algemene, en zie je niet dat ik je nog een compliment heb gegeven over JOUW gedicht.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:06
white witch
Avatar van white witch
white witch is offline
off-topci: Ik ben het met Mutant eens.

on-topic: Erg origineel. Leuk om te lezen.
__________________
Don't get mad, get everything
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:17
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
white witch schreef op 21-12-2004 @ 22:06 :
off-topci: Ik ben het met Mutant eens.
Hahaha!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:24
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Haha, ik schaam mij diep...
Laten we erover ophouden en het compliment onthouden

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:04
white witch
Avatar van white witch
white witch is offline
Citaat:
Renard schreef op 22-12-2004 @ 13:17 :
Hahaha!
Oeps. Maar dat is een typfout en geen spelfout.
__________________
Don't get mad, get everything
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:47
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Je weet het verhaal met de moraal prachtig te vatten in het gedicht. Het is niet het soort gedicht waar ik écht van houd, omdat het geen uitdaging vormt om te lezen, maar het steekt goed in elkaar en er valt weinig op aan te merken. Ik heb wel één ding waaraan ik me stoorde:

om na te denken over al het leed

Ten eerste vind ik de zin niet lopen en ten tweede komt er hierdoor wel heel vaak het woordje 'leed' in je gedicht voor. Deze zin zou ik dus aanpassen, maar verder .
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 11:59
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-12-2004 @ 21:40 :
Is het arrogantie als je de moeite wil doen fatsoenlijk te schrijven? We hebben allemaal een hekel aan breezah-schrift, maar zijn zelf even laks (ik heb het met mijn x ipv ks) Ik vind dat verloedering en ontzettend jammer.

En ik heb het over kutkinderen omdat ik zelf altijd zo ben genoemd. Ik was een betwetertje en de juffen en meesters konden er niet tegen dat ik hen verbeterde. Buiten dat mag ik kinderen niet, maar het was op mezelf bedoeld, niet op alle kinderen in de wereld, want zij mogen mij blijkbaar wel.

Ik heb het niet eens over smeken bij een uitgever. Ik heb het over het totaal. Omdat we nu op DoP zitten, gebruikte ik het voorbeeld van de uitgever. Je werkt met taal, je wil daar iets mee doen, je doet de moeite om iets moois op papier te zetten, waarom dan niet even de moeite nemen het te laten herlezen als je niet zeker bent.

Daarbij was mijn reactie op re3m, niet op jou, terwijl ik toch duidelijk het algemeen heb proberen te houden. Jammer genoeg schiet je in de verdediging op het algemene, en zie je niet dat ik je nog een compliment heb gegeven over JOUW gedicht.
Ik ben het zeker met je eens dat het jammer is dat men tegenwoordig zoveel spelfouten maakt en ja, dat is inderdaad verloedering van de taal.
Misschien zie ik zoiets - net zoals jij - gewoon vlug en daarom kan ik me niet voorstellen dat andere mensen dat níet zien. Maar schijnbaar is dat wel zo. En ik heb me daarbij neegelegd.
Wat ik bedoelde met mijn opmerking was, dat het minder erg is om de spelling te verbeteren - omdat dit algemeen geldt - dan iets in het gedicht zelf, omdat je eigen stijl veel persoonlijker is.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.