Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2002, 13:05
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Twaalf jaar cel voor gruwelijke moord
Gepubliceerd op donderdag 12 september 2002 15:16

AMSTERDAM (ANP) - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag F.T. (40) veroordeeld tot twaalf jaar cel voor de moord op Anton van Pelt. Het slachtoffer werd in december in zijn woning in Amsterdam-Oost bewerkt met staven en flessen waarna T. zijn keel doorsneed van oor tot oor.
De 28-jarige medeverdachte E.T. kreeg 5 jaar cel. Het tweetal woonde bij Van Pelt in. In de vroege ochtend van 21 december keerden de mannen terug van een nachtje stappen, samen met een paar kennissen. Het gezelschap had grote hoeveelheden alcohol en cocaïne gebruikt. Er onstond een ruzie tussen het slachtoffer en zijn belagers die ontaardde in een orgie van geweld waarbij F.T. de hoofdrol vervulde.

Toen Van Pelt dood was verpakten de daders het lijk in lakens en vuilniszakken en stopten hem in een gangkast. De politie kwam het misdrijf op het spoor door de aangifte van een vrouw die getuige is geweest van de slachting. Beide mannen hebben een volledige bekentenis afgelegd.

De rechtbank noemde de moord ,,beestachtig'' waarbij het slachtoffer vreselijk heeft geleden. De moord duurde langer dan een uur waarbij het duo tijdens onderbrekingen nog meer alcohol en cocaïne gebruikte. De officier van justitie eiste, twee weken geleden bij de behandeling van de zaak, tegen de verdachten respectievelijk vijftien (F.T.) en negen (E.T.)jaar gevangenisstraf. De rechtbank achtte het duo enigszins verminderd toerekeningsvatbaar.

Echt belachelijk dit.
Kijk wat die varkens hebben gedaan en dan krijgen ze 12 jaar.
Ze zouden verdomme de doodstraf moeten krijgen. En anders minstens de maximaal haalbare straf voor moord in Nederland.

Hier wordt ik echt ziek van. Dit soort zachte beleid.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 13:31
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
ja echt belachelijk laag, de straffen in dit land zijn zowiezo soft en laag. ze hadden bij deze 2 gasten gewoon moeten doen wat ze hun slachtoffer hadden aangedaan. dat was op zijn minst rechtvaardig geweest..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:34
tacidvs
tacidvs is offline
En dan schiete wuh verdomme die hele kankahzooi daro aan gort, hele familie derbij! nederland is een kutland met alleen maar softe bejaarde derin!
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
aardige strraf, misschien nog een behandelinkje bij de aa ofzo erbij en dan komt alles wel weer goed
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik weet het niet hoor, maar ik vind 12 jaar vast zitten erg lang, wat jij? Om welke reden zou jij hem langer vast willen zetten?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:47
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ik weet het niet hoor, maar ik vind 12 jaar vast zitten erg lang, wat jij? Om welke reden zou jij hem langer vast willen zetten?
kan ie zoiets in elk geval niet weer doen
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:


kan ie zoiets in elk geval niet weer doen
Zullen we jou dan ook maar vastzetten, kan je het ook niet doen, je komt op mij een beetje geweldadig over

Als je wilt voorkomen dat hij zoiets weer doet kan je hem toch ook behandelen? Zit er eigenlijk geen tbs bij de veroordeling? Normaalgesproken kom je dan pas weer vrij als de kans op herhaling nihil is.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
alcohol + drugs in grote mate.
dat betekent dat ze hoogst waarschijnlijk geen enkele seconde bewust zijn geweest van wat ze deden...

dan vind ik 12 jaar (wat idd erg lang is! 3/4 deel van mijn leven tot nu toe ) wel terecht.

ik denk dat er in dit geval weinig kans is voor herhaling. Wanneer je zoiets doet zonder er met je verstand bij te zijn (in hoeverre dat ook kan) en je hoort dat achteraf wanneer je wel met je verstand erbij bent, dat dat opzich al een gigantische straf is.
Na 12 jaar denk ik dat die gasten nooit meer een druppel alchohol aanraken, laat staan drugs gebruiken!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:55
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Zullen we jou dan ook maar vastzetten, kan je het ook niet doen, je komt op mij een beetje geweldadig over

Als je wilt voorkomen dat hij zoiets weer doet kan je hem toch ook behandelen? Zit er eigenlijk geen tbs bij de veroordeling? Normaalgesproken kom je dan pas weer vrij als de kans op herhaling nihil is.
Tuurlijk kunnen we hem "behandelen", maar de kans dat zulke mensen in herhaling vallen is behoorlijk hoog.

Wat mij betreft kun je beter Voorkomen dan straffen. en daarom ben ik voor een langere straf.

Mensen die zulke dingen doen moeten heel wat goed doen, in mijn ogen, om ooit nog 1 stap buiten een gevangenis te zetten.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:


Tuurlijk kunnen we hem "behandelen", maar de kans dat zulke mensen in herhaling vallen is behoorlijk hoog.
Misschien word het tijd om te lezen? Bij behandeling word regelmatig gesteld dat mensen pas vrij komen nadat met redelijke zekerheid gezegd kan worden dat ze het waarschijnlijk niet meer doen... En dan maakt het mij niet uit of dat na 1 jaar is of na 30 jaar.

Citaat:
Isobuster schreef:
Wat mij betreft kun je beter Voorkomen dan straffen. en daarom ben ik voor een langere straf.
Dat zei ik al, jij komt agressief op me over, en voorkomen is beter dan straffen

Citaat:
Isobuster schreef:
Mensen die zulke dingen doen moeten heel wat goed doen, in mijn ogen, om ooit nog 1 stap buiten een gevangenis te zetten.
Van mij mogen ze inderdaad eerst ook een grondig psychiatrisch onderzoek krijgen, maar dat zegt niets over de lengte van de tijd die ze vastzitten.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:24
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Misschien word het tijd om te lezen? Bij behandeling word regelmatig gesteld dat mensen pas vrij komen nadat met redelijke zekerheid gezegd kan worden dat ze het waarschijnlijk niet meer doen... En dan maakt het mij niet uit of dat na 1 jaar is of na 30 jaar.

Krijgen ze zeker zo'n onderzoek door een Psycholoog die z'n beste tijd gehad heeft.
Tuurlijk zullen ze zeggen dat ze zoiets nooit meeeeeeeeer Zullen doen. Dan komt nog bij dat de moord bijzonder geweldadig was.

Dat zei ik al, jij komt agressief op me over, en voorkomen is beter dan straffen

Hoezo kom ik "aggresief" over. Iets beweren zonder een reden ervoor te geven is een beetje zielig.

Van mij mogen ze inderdaad eerst ook een grondig psychiatrisch onderzoek krijgen, maar dat zegt niets over de lengte van de tijd die ze vastzitten.

__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:27
Verwijderd
Tja, 12 jaar voor zo'n moord vind ik ook wel weinig, als je ziet wat hun hebben gedaan. Maar ze langer op sluiten in een gevangenis heeft ook weinig nut. Daarom zou ik deze straf in ieder geval handhaven en dat ze daarna eerst een tijdje in een (afgesloten) buurt gaan wonen met allemaal ex-bajesklanten. Dus niet meer in een gevangenis, maar ook niet in de gewone maatschappij. Geef ze daar veel begleiding, zodat ze een aantal jaar later weer verder kunnen gaan met het gewone leven.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
daarna eerst een tijdje in een (afgesloten) buurt gaan wonen met allemaal ex-bajesklanten. Dus niet meer in een gevangenis, maar ook niet in de gewone maatschappij.
En jij denkt dat ze daardoor beter gaan integreren in de echte maatschappij
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:44
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lijkt me wel een goede straf. Ze waren immers onder invloed van alcohol en drugs. Maar geen TBS?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
En jij denkt dat ze daardoor beter gaan integreren in de echte maatschappij
Ja, beter dan wanneer ze die tijd in de bajes blijven zitten en dan ineens weer verder gaan met het normale leven. Dat is na 12 jaar of langer in de bak echt wel wennen. Als je ze eerst in een redelijk gewone buurt, die wel afgesloten is, laat leven dan kan je ten eerste beter kijken of ze weer helemaal vrij kunnen worden of niet. Ten tweede laat je ze dan alvast weer wennen aan de normale samenleving, maar als er problemen komen, dan heb je altijd begleiders die de problemen met of van de crimineel kunnen oplossen. Zo breng je ze dus langzaam weer in de normale maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Ja, beter dan wanneer ze die tijd in de bajes blijven zitten en dan ineens weer verder gaan met het normale leven. Dat is na 12 jaar of langer in de bak echt wel wennen. Als je ze eerst in een redelijk gewone buurt, die wel afgesloten is, laat leven dan kan je ten eerste beter kijken of ze weer helemaal vrij kunnen worden of niet. Ten tweede laat je ze dan alvast weer wennen aan de normale samenleving, maar als er problemen komen, dan heb je altijd begleiders die de problemen met of van de crimineel kunnen oplossen. Zo breng je ze dus langzaam weer in de normale maatschappij.
ik dacht toch echt dat iedereen al een persoonlijke begeleider heeft als je uit de gevangenis komt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:20
Verwijderd
Ja, wist ik niet hoor, maar het lijkt me beter, dan vier jaar extra gevangenis bijvoorbeeld. Verder weet ik niet hoe het met de zware criminelen nu gaat, als ze uit de gevangenis zijn ontslagen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Tja, 12 jaar voor zo'n moord vind ik ook wel weinig, als je ziet wat hun hebben gedaan. Maar ze langer op sluiten in een gevangenis heeft ook weinig nut. Daarom zou ik deze straf in ieder geval handhaven en dat ze daarna eerst een tijdje in een (afgesloten) buurt gaan wonen met allemaal ex-bajesklanten. Dus niet meer in een gevangenis, maar ook niet in de gewone maatschappij. Geef ze daar veel begleiding, zodat ze een aantal jaar later weer verder kunnen gaan met het gewone leven.

er bestaat zoiets als stigmatisering... --> mensen krijgen een bepaald etiket opgeplakt 'jij bent crimineel' --> 'de criminelen' worden uit de maatschappij gestoten --> 'de criminelen' kunnen nog maar één kant op: de andere criminelen die ook al uit de maatschappij zijn gestoten

gevolg:
men vervreemdt van zijn omgeving en komt terecht in een milieu vol met mensen die net als hij/zij ook slechte ervaringen hebben in het verleden. Men kan ook geen kant op, want ze zijn uit de maatschappij gestoten en moeten het met elkaar doen. De enige uitweg die er dan nog is, is het criminele pad vervolgen...
Aan geld komen --> stelen
Problemen vergeten --> drugs
Om nog maar niet te spreken over de paar personen die daar zitten die nog WEL slechte bedoelingen hebben en op die manier de andere criminelen kunnen 'helpen' om wat extra dingetjes te leren.


Kortom: lijkt mij erg slecht idee om dat stigmatiseren aan te moedigen en er zelf ook nog een extra handje aan mee te werken.


Oh ja, Isobuster: je vindt iets beweren zonder er een reden voor te geven een beetje zielig. Mag ik dan weten wat jou reden is wat betreft het feit dat je zegt dat zo'n crimineel dan wel een psycholoog krijgt die z'n beste tijd heeft gehad en hem op z'n woord zal geloven als hij zegt dat hij het nooooiiit meer zal doen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-09-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
er bestaat zoiets als stigmatisering... --> mensen krijgen een bepaald etiket opgeplakt 'jij bent crimineel' --> 'de criminelen' worden uit de maatschappij gestoten --> 'de criminelen' kunnen nog maar één kant op: de andere criminelen die ook al uit de maatschappij zijn gestoten

gevolg:
men vervreemdt van zijn omgeving en komt terecht in een milieu vol met mensen die net als hij/zij ook slechte ervaringen hebben in het verleden. Men kan ook geen kant op, want ze zijn uit de maatschappij gestoten en moeten het met elkaar doen. De enige uitweg die er dan nog is, is het criminele pad vervolgen...
Aan geld komen --> stelen
Problemen vergeten --> drugs
Om nog maar niet te spreken over de paar personen die daar zitten die nog WEL slechte bedoelingen hebben en op die manier de andere criminelen kunnen 'helpen' om wat extra dingetjes te leren.
Kortom: lijkt mij erg slecht idee om dat stigmatiseren aan te moedigen en er zelf ook nog een extra handje aan mee te werken.
Maar ik denk dat deze dingen nu ook helaas gebeuren. Als in een kinderbuurt een ex-pedofiel komt wonen, dan denk ik dat de buurtbewoners daar ook niet blij mee zullen zijn.
Verder dacht ik een keer op school te hebben gelezen dat criminelen nu ook vaak terugvallen in het crimenele wereldje. En als laatste worden er in de gewone gevangenis, dacht ik, ook gewoon contacten gelegd met andere criminelen. "Je komt er slechter uit, dan je er in bent gekomen" volgens een ex-bajesklant die eerst bij ons in de klas kwam.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Maar ik denk dat deze dingen nu ook helaas gebeuren. Als in een kinderbuurt een ex-pedofiel komt wonen, dan denk ik dat de buurtbewoners daar ook niet blij mee zullen zijn.
Verder dacht ik een keer op school te hebben gelezen dat criminelen nu ook vaak terugvallen in het crimenele wereldje. En als laatste worden er in de gewone gevangenis, dacht ik, ook gewoon contacten gelegd met andere criminelen. "Je komt er slechter uit, dan je er in bent gekomen" volgens een ex-bajesklant die eerst bij ons in de klas kwam.
ja dat klopt ook wel, dat dit ook nu gebeurd. Maar door ze bij voorbaad al apart te zetten, krijgt een crimineel niet eens de kans meer om nog te integreren in de maatschappij. Want er zijn óók personen die het wél redden, doordat van hem/haar niet bekend is dat diegene een ex-dief/pedofiel/moordenaar (whatever) is geweest en er ook geen reden toe is, aangezien hij/zij nou wél normaal functioneert!
Je mag er toch op vertrouwen dat de psychologen in Nederland hun vak goed beoefenen en dus vind ik dat een persoon (dus wel nádat hij tbs heeft gehad) ook weer een kans moet krijgen terug in de maatschappij te komen.
Dus niet de maatschappij bij voorbaad al een handje te 'helpen' door alle criminelen naar een apart 'wereldje' te verplaatsen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:54
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
De rechtbank achtte het duo enigszins verminderd toerekeningsvatbaar.
Verminderd toerekeningsvatbaar? Moet je maar geen niet cocaine nemen en dronken zijn. Daarvoor zou ik ze juist meer straffen!

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:28
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
REIE schreef:


Verminderd toerekeningsvatbaar? Moet je maar geen niet cocaine nemen en dronken zijn. Daarvoor zou ik ze juist meer straffen!

REIE
Inderdaad
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:44
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
t.b.s.?
__________________
Tering, dat kriebelt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
ja dat klopt ook wel, dat dit ook nu gebeurd. Maar door ze bij voorbaad al apart te zetten, krijgt een crimineel niet eens de kans meer om nog te integreren in de maatschappij. Want er zijn óók personen die het wél redden, doordat van hem/haar niet bekend is dat diegene een ex-dief/pedofiel/moordenaar (whatever) is geweest en er ook geen reden toe is, aangezien hij/zij nou wél normaal functioneert!
Je mag er toch op vertrouwen dat de psychologen in Nederland hun vak goed beoefenen en dus vind ik dat een persoon (dus wel nádat hij tbs heeft gehad) ook weer een kans moet krijgen terug in de maatschappij te komen.
Dus niet de maatschappij bij voorbaad al een handje te 'helpen' door alle criminelen naar een apart 'wereldje' te verplaatsen.
Ik bedoel eerst apart zetten met veel begeleiding. En daarna gewoon helemaal terug in de maatschappij, dus tussen de gewone mensen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:25
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Zulke mensen verdienen terugkeer naar de maatschappij helemaal niet.

In elk geval niet totdat ze beseffen wat ze hebben aangericht.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 19:38
Verwijderd
Weet je...ik ga me niet eens meer in deze discussie mengen. Jullie zoeken het zelf maar uit.

Voor de mensen onder ons die dit soort problematiek enigszins serieus nemen: lees eens filosofische werken over straffen, zoals 100 jaar Strafrecht door prof.mr. Y.Buruma, 'de delitti è delle pene' van Cesare Beccaria of stukken over het retributivisme van Immanuel Kant.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Isobuster schreef:
En anders minstens de maximaal haalbare straf voor moord in Nederland.
das ook maar 20 jaar hoor ("maar") ... daar wordt je ook niet veel wijzer van
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 23:32
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
bizar.. en van de week is iemand in amerika die een sixpackje bier gestolen had veroordeeld voor 10 jaar cel
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 23:39
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
bizar.. en van de week is iemand in amerika die een sixpackje bier gestolen had veroordeeld voor 10 jaar cel
Right..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 23:49
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
geloof je me nie?

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22095
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 02:54
Verwijderd
Citaat:
MaakUt schreef:
geloof je me nie?

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22095
10 jaar is wel veel
maar ehmz... ontsnappen is ook niet slim natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 08:48
tacidvs
tacidvs is offline
Misschien leuk voor een rechtenstudent, ik weet even geen link of andere verwijzing, maar in 'the United States of America' hebben ze een heel apart systeem om draaideurcriminelen aan te pakken. 3 misdaden en je kan levenslang opgeborgen worden, dacht ik, in ieder geval een mooi lange straf krijgen. Dus: sixpack, ontsnapping en oja! inbraak. Daar ben je dan mooi klaar mee.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 11:19
Xellent
Avatar van Xellent
Xellent is offline
Wie op zn 40ste zo zuipt en snuift mag voor mijn part levenslang opgeborgen worden, zo iemand zal zn leven toch niet meer beteren. 12 jaar om iemand dood te martelen vind ik een belachelijk milde straf. Mijn oplossing: 20 jaar dwangarbeid en de rest van zn leven in een dwangbuis op vrije voeten, dan zal ie 2x nadenken voor ie nog zoiets doet.

groetjes, Xellent
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 14:35
Verwijderd
Ik vind het een terechte straf, aangezien ze onder invloed waren en licht ontoerekeningsvatbaar........ik ben zeer tegen de doodstraf, dan ben je net zo slecht bezig als wat die mensen hebben gedaan, lost dus helemaal niks op.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Xellent schreef:
Wie op zn 40ste zo zuipt en snuift mag voor mijn part levenslang opgeborgen worden, zo iemand zal zn leven toch niet meer beteren. 12 jaar om iemand dood te martelen vind ik een belachelijk milde straf. Mijn oplossing: 20 jaar dwangarbeid en de rest van zn leven in een dwangbuis op vrije voeten, dan zal ie 2x nadenken voor ie nog zoiets doet.

groetjes, Xellent
als hij zijn rest van zijn leven in een dwangbuis moet doorbrengen, kan hij het niet eens meer uitvoeren.................
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 18:05
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
jellerd schreef:
als hij zijn rest van zijn leven in een dwangbuis moet doorbrengen, kan hij het niet eens meer uitvoeren.................
Das toch goed
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2002, 20:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef:
Weet je...ik ga me niet eens meer in deze discussie mengen. Jullie zoeken het zelf maar uit.
waar slaat die opmerking nou weer op?


Citaat:
Isobuster schreef:
Zulke mensen verdienen terugkeer naar de maatschappij helemaal niet.

In elk geval niet totdat ze beseffen wat ze hebben aangericht.
Denk je dat iemand die bijkomt uit een roes waarin ie compleet zonder z'n weten waarschijnlijk iemand vermoord heeft, vervolgens zich niet beseft wat ie heeft aangericht.
Mensen die het doen en niet onder invloed zijn, vind ik gevaarlijker. Deze mensen zullen waarschijnlijk voor de rest van hun geweten getekend zijn door iets wat ze gedaan hebben zonder dat ze er écht bij waren.
Uiteraard verdienen ze alsnog gewoon die straf want het is niet dat je het goed kan praten, dat nooit. Maar ik denk dat ze écht wel beseffen wat ze aangedaan hebben!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:25
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
linda85 schreef:


Uiteraard verdienen ze alsnog gewoon die straf want het is niet dat je het goed kan praten, dat nooit. Maar ik denk dat ze écht wel beseffen wat ze aangedaan hebben!
Denk je dat jij hetzelfde zou doen als jij onder invloed van verboden middelen was? Zoja, dan ben je naar mijn inzien ook behoorlijk gevaarlihjk bezig.

Ik zou zoiets nooit doen. Hetgene wat ze hebben gedaan. Ze moeten de gevolgen nu maar eens gaan voelen..
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:39
Xellent
Avatar van Xellent
Xellent is offline
Citaat:
jellerd schreef:
als hij zijn rest van zijn leven in een dwangbuis moet doorbrengen, kan hij het niet eens meer uitvoeren.................
Beter voorkomen dan genezen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
linda85 schreef:


waar slaat die opmerking nou weer op?
Dat hij waarschijnlijk (net als ik) een beetje moe word van mensen die niet de moeite nemen zich te verdiepen in het hoe en waarom van ons strafrecht, en als een kip zonder kop lopen roepen dat het allemaal langer en harder moet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:37
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Dat hij waarschijnlijk (net als ik) een beetje moe word van mensen die niet de moeite nemen zich te verdiepen in het hoe en waarom van ons strafrecht, en als een kip zonder kop lopen roepen dat het allemaal langer en harder moet.
Zal wel..

Dan hou je gewoon je mond als je er moe van wordt
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 14:29
TECHNique
Avatar van TECHNique
TECHNique is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Twaalf jaar cel voor gruwelijke moord
Gepubliceerd op donderdag 12 september 2002 15:16

AMSTERDAM (ANP) - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag F.T. (40) veroordeeld tot twaalf jaar cel voor de moord op Anton van Pelt. Het slachtoffer werd in december in zijn woning in Amsterdam-Oost bewerkt met staven en flessen waarna T. zijn keel doorsneed van oor tot oor.
De 28-jarige medeverdachte E.T. kreeg 5 jaar cel. Het tweetal woonde bij Van Pelt in. In de vroege ochtend van 21 december keerden de mannen terug van een nachtje stappen, samen met een paar kennissen. Het gezelschap had grote hoeveelheden alcohol en cocaïne gebruikt. Er onstond een ruzie tussen het slachtoffer en zijn belagers die ontaardde in een orgie van geweld waarbij F.T. de hoofdrol vervulde.

Toen Van Pelt dood was verpakten de daders het lijk in lakens en vuilniszakken en stopten hem in een gangkast. De politie kwam het misdrijf op het spoor door de aangifte van een vrouw die getuige is geweest van de slachting. Beide mannen hebben een volledige bekentenis afgelegd.

De rechtbank noemde de moord ,,beestachtig'' waarbij het slachtoffer vreselijk heeft geleden. De moord duurde langer dan een uur waarbij het duo tijdens onderbrekingen nog meer alcohol en cocaïne gebruikte. De officier van justitie eiste, twee weken geleden bij de behandeling van de zaak, tegen de verdachten respectievelijk vijftien (F.T.) en negen (E.T.)jaar gevangenisstraf. De rechtbank achtte het duo enigszins verminderd toerekeningsvatbaar.

Echt belachelijk dit.
Kijk wat die varkens hebben gedaan en dan krijgen ze 12 jaar.
Ze zouden verdomme de doodstraf moeten krijgen. En anders minstens de maximaal haalbare straf voor moord in Nederland.

Hier wordt ik echt ziek van. Dit soort zachte beleid.
Mee eens. Voor dit soort gevoelloze beesten moeten ze de doodstraf invoeren VIND IK!. Eenmaal zo gevoelloos dan word je niet anders en blijf je altijd zon beest.
__________________
He says: Spring is in the air. She Says: Why should i?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 16:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
12 jaar gevangenisstraf, 15 jaar gevangenisstraf. Van die 3 jaar worden ze heus niet beter. En als die gasten na een tijd goed beseft wat ze hebben gedaan, willen ze misschien niet meer in de maatschappij leven. Dan krijg je de stempel moordenaar en daar kom je niet vanaf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:10
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Vice schreef:
12 jaar gevangenisstraf, 15 jaar gevangenisstraf. Van die 3 jaar worden ze heus niet beter. En als die gasten na een tijd goed beseft wat ze hebben gedaan, willen ze misschien niet meer in de maatschappij leven. Dan krijg je de stempel moordenaar en daar kom je niet vanaf.
Eens een moordenaar, altijd een moordenaar. Zo is het toch ook.

Ik merk dat het merendeel meer sympathie voor de dader dan voor het slachtoffer hebben en dat vind ik ronduit belachelijk.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:56
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Isobuster schreef:


Eens een moordenaar, altijd een moordenaar. Zo is het toch ook.
en waarom denk je dat nou weer?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 22:23
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Isobuster schreef:

Hier wordt ik echt ziek van. Dit soort zachte beleid.
Hier nog zo een. Maar waaraan hebben we die softe aanpak te danken ?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 22:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joepie schreef:


Hier nog zo een. Maar waaraan hebben we die softe aanpak te danken ?
het idee dat mensen zich kunnen verbeteren. Dat pure wraak iets is dat in de middeleeuwen thuishoort.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Ik merk dat het merendeel meer sympathie voor de dader dan voor het slachtoffer hebben en dat vind ik ronduit belachelijk.

Wie heeft dat dan

Of is dat weer eens zo'n populistische kreet die we allemaal maar van elkaar overnemen?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:48
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Wie heeft dat dan

Jij en Linda85 schijnen het te hebben
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.