Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2001, 18:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Hoezo dan?
De Christenen en de Joden houden zich niet aan de regels. Bovendien, de Bijbel is zo drastisch veranderd dat het niet meer op de waarheid berust ( Bijv. het drinken van alcoholische dranken was voor de Christenen verboden).


[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (06-11-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2001, 10:41
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De Christenen en de Joden houden zich niet aan de regels. Bovendien, de Bijbel is zo drastisch veranderd dat het niet meer op de waarheid berust ( Bijv. het drinken van alcoholische dranken was voor de Christenen verboden).
Iig is sinds het schrijven van de Koran de Bijbel echt niet meer verandert, hoor. Wel eens van de dode zee rollen gehoord?!

:very :
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 12:31
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Iig is sinds het schrijven van de Koran de Bijbel echt niet meer verandert, hoor. Wel eens van de dode zee rollen gehoord?!

:very :
De meesten veranderingen in de Bijbel zijn in de Middeleeuwen aangebracht. Vraag maar aan je geschiedenisleraar.
De Bijbel is al eens veranderd (volgens jou voordat de Koran kwam), dus het zijn niet meer de oorspronkelijke teksten. En dus is het niet meer waarheidsgetrouw.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 13:50
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De meesten veranderingen in de Bijbel zijn in de Middeleeuwen aangebracht. Vraag maar aan je geschiedenisleraar.
Je luistert niet naar me he? Lastig is dat. Geeft nix. We proberen het gewoon nog een keer: WEL EENS VAN DE DODE ZEEROLLEN GEHOORD? Weet je wel? Die dingen die halverwege deze eeuw gevonden zijn? Ja? Does it ring any bells?

[Dit bericht is aangepast door Joël (07-11-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 19:43
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
sorry, maar ik weiger gewoon te geloven in een god die mensen zelfs geen kans zou geven om zich te bekeren naar de zogezegde juiste godsdienst.

Effe een misverstand uit de wereld helpen.
Uitspraak van profeet Mohammed(saw):

''By Him, Who has my soul in His Hand, anyone of this community that comes to know about me and dies without believing in my message wil dwell in Hell-fire, even if he is a Jew or a Christian''.

Dus een Amazone-Indiaan om maar een voorbeeld te noemen kan niet gestraft worden omdat hij nooit in cotact gekomen is met de Islam.

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (10-11-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (09-12-2001).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 20:11
JJzD
JJzD is offline
kay

ik hbe van een collega van je iets anders gehoord
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 20:39
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
kay

ik hbe van een collega van je iets anders gehoord

Maar ik confronteer jou met de tekst zelf.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 20:42
JJzD
JJzD is offline
ik geloof je ook wel

blijft staan dat jullie god niet als vader kennen.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 20:52
Psycho-Dad
Psycho-Dad is offline
Citaat:
Joël schreef:
Nou... In de middeleeuwen lijkt me niet. Daarvoor kloppen IMHO veels te veel documenten met elkaar. In de oudheid zou ziets dergelijks misschien met het OT gebeurt kunnen zijn, hoewel het mij toch sterk lijkt... Maar van het ontstaan van het OT weet ik ook niet zo beister veel af.

joel denk eens wat na plz...alle kopieen uit de middeleeeuwen zullen zoals jij zegt wel met elkaar kloppen maar alleen omdat ze inde middeleeuwen voor 1 versie hebben gekozen en DAT bijna foutloos hebben overgeschreven...

dat al die teksten ZOVEEL m,et elkaar kloppen betekent dus niet dat er niets aan de bijbel is veranderd
__________________
ik ben zoo vrolijk!!!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 21:44
Fessuoy
Fessuoy is offline
Citaat:
Joël schreef:
Laat eens wat leux horen van die wetenschappelijke wonderen, dan?


Ik weet dat dit een oude post is, maar toch wil ik dit nog even laten zien:

Al-Bahr, zee, komt 32 keer voor in de Koran.
Al-Bar, land, komt 13 keer voor in de Koran.

Samen is dit 45, als je procentueel uitekent hoevaak Zee en Land voorkomen krijg je dit:

32/45 X 100% = 71.11111111%

en

13/45 X 100% = 28.88888888%

Citaat:
En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%).
Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de koran.

De wonderen van de koran zullen nooit eindigen.
Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan).
Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper.
Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.
(http://www.redouan.nl/wonderen/koran_rekenkundig.htm)
Dit is even een klein voorbeeldje, kijk eens voor meer bij:
http://www.redouan.nl/wetenschappeli...n_de_Koran.htm
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 15:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fessuoy schreef:
Dit is even een klein voorbeeldje, kijk eens voor meer bij:
<knip>
Zoiets noem ik toeval.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 18:02
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Psycho-Dad schreef:
joel denk eens wat na plz...alle kopieen uit de middeleeeuwen zullen zoals jij zegt wel met elkaar kloppen maar alleen omdat ze inde middeleeuwen voor 1 versie hebben gekozen en DAT bijna foutloos hebben overgeschreven...

dat al die teksten ZOVEEL m,et elkaar kloppen betekent dus niet dat er niets aan de bijbel is veranderd
Kijk een paar posts terug alsjeblieft.

(dode zee rollen?)

Als de meeste veranderingen in de middeleeuwen zijn aangebracht moet het aantal veranderingen daar voor wel heel erg weinig zijn...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 18:13
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Effe een misverstand uit de wereld helpen.
Uitspraak van profeet Mohammed(saw):

''By Him, Who has my soul in His Hand, anyone of this community that comes to know about me and dies without believing in my message wil dwell in Hell-fire, even if he is a Jew or a Christian''.

Dus een Amazone om maar een voorbeeld te noemen kan niet gestraft worden omdat hij nooit in cotact gekomen is met de Islam.
En als ik nou met de Islam in contact kom via iemand als jij? Ligt het dan aan jou of aan mij?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 10:16
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De Christenen en de Joden houden zich niet aan de regels. Bovendien, de Bijbel is zo drastisch veranderd dat het niet meer op de waarheid berust ( Bijv. het drinken van alcoholische dranken was voor de Christenen verboden).
Citaat:
Joël schreef:
Je luistert niet naar me he? Lastig is dat. Geeft nix. We proberen het gewoon nog een keer: WEL EENS VAN DE DODE ZEEROLLEN GEHOORD? Weet je wel? Die dingen die halverwege deze eeuw gevonden zijn? Ja? Does it ring any bells?
Geef 'ns antwoord, met je botte kop.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:04
Helsgebroed
Helsgebroed is offline
Citaat:
Joël schreef:
En als ik nou met de Islam in contact kom via iemand als jij? Ligt het dan aan jou of aan mij?
Dan zal het wel aan jou moeten liggen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:15
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Helsgebroed schreef:
Dan zal het wel aan jou moeten liggen.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Geef 'ns antwoord, met je botte kop.
Voor de allereerste Christenen was het ook ten strengste verboden om alchohol te nuttigen. Maar wat doen alle Christenen nu????

PS Joel heb jij toevallig rood haar????


[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (12-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:34
Helsgebroed
Helsgebroed is offline
Helsgebroed schreef:

Bij deze tekst kan de vraag gesteld worden wie de 'Geest der waarheid' is. Veel Christenen beweren dat hiermee de heilige geest bedoeld wordt. Is dit werkelijk zo? Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus over een andere:

En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen [b] anderen [b/] Trooster geven.

En dit is wat joel ons voorliegt:

Citaat:
Joël schreef:
[B] Trooster wordt in de Bijbel altijd gezien als de Heilige Geest, er zal ongetwijfeld een reden voor zijn. FF navragen.

2 min. later: In Joh. 14 ergens staat: "En Hij zal de Heilige Geest, de Trooster, tot u zenden". Daar zal het wel van komen. En nu de vraag, waarom kun je de profeet Mohammed nou een Trooster noemen?

[B]
Opzettelijk geeft hij het woord anderen niet weer. Hij bedriegt alleen zichzelf niet maar ook God zelf!



[Dit bericht is aangepast door Helsgebroed (12-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 19:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Geef 'ns antwoord, met je botte kop.
En deze "ingenieuze einstein" is nog wel forumbaas geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 19:44
Fessuoy
Fessuoy is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Zoiets noem ik toeval.

*hatsjoe* Paron, wat zei je?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 19:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
En als ik nou met de Islam in contact kom via iemand als jij? Ligt het dan aan jou of aan mij?
Jij hebt ZELF hersenen gekregen om te onderzoeken wat de Islam inhoudt. Jij kan niemand anders de schuld geven voor wat jij ZELF wilt.
En als dat JOU gemoedtoestand nog steeds niet bedaard dan kan je het beste bij de grot van Osama bin Laden aankloppen.




[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (12-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:29
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jij hebt ZELF hersenen gekregen om te onderzoeken wat de Islam inhoudt. Jij kan niemand anders de schuld geven voor wat jij ZELF wilt.
En als dat JOU gemoedtoestand nog steeds niet bedaard dan kan je het beste bij de grot van Osama bin Laden aankloppen.
Ja, dat snap ik. Ik bedoel meer te zeggen: wat als de ware Islam nou een prachtgeloof is, maar dat iemand als jij of mirage mij allerlei leugens voorscholelt... Wat dan? Dan... Ben ik niet met de ware Islam in contact gekomen, oid?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:31
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
En deze "ingenieuze einstein" is nog wel forumbaas geweest.
Zit je d'rmee?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:34
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Helsgebroed schreef:
Opzettelijk geeft hij het woord anderen niet weer. Hij bedriegt alleen zichzelf niet maar ook God zelf!
Ok. Sorry dat ik die Bijbeltekst ff uit mijn hoofd citeerde. Wat maakt dat woordje nu precies voor verschil, wat heeft dat ene woordje met liegen te maken? Je beschuldigd mij VALS van liegen. En, sterker geformuleerd: Wat maakt dat woordje voor verschil als je toch gelooft dat de Bijbel zo vele keren herschreven is? Wat maakt de Bijbel uberhaupt nog voor verschil voor jou? Waar doe je moeilijk over?

[Dit bericht is aangepast door Joël (12-11-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ja, dat snap ik. Ik bedoel meer te zeggen: wat als de ware Islam nou een prachtgeloof is, maar dat iemand als jij of mirage mij allerlei leugens voorscholelt... Wat dan? Dan... Ben ik niet met de ware Islam in contact gekomen, oid?
Wat de Islam zegt, past niet in jouw beeld.
Jij wilt dingen horen (zoals bijv. het drinken van alcohol, feesten, niet tot Allah bidden enz)maar de Islam verbiedt deze.

Volgens mij heb jij nog nooit de moeite genomen om de Islam GOED te bestuderen.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (12-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:44
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat de Islam zegt, past niet in jouw beeld.
Inderdaad. Wat het Chr.dom zegt, past ook niet in jouw beeld. Maar dat wisten we al.

Citaat:
Mujahideen schreef:
Jij wilt dingen horen (zoals bijv. het drinken van alcohol, feesten, niet tot Allah bidden enz)maar de Islam verbiedt deze.
Ik wil niets horen. Het staat zo in de Bijbel. Jezus veranderde water in wijn, en stelde nota bene zelf het anvondmaal in... Met wijn! En dat staat er al zo in sinds 120 na Chr. (zie topic over "De Bijbel is veranderd")

Citaat:
Mujahideen schreef:
Volgens mij heb jij nog nooit de moeite genomen om de Islam GOED te bestuderen.
Nee, idd. Heb ik ook niet zoveel reden voor, ook. Ik weet namelijk wat er in Sura 2:62 staat. Da's het enige dat ik moet weten. En dan kan jij wel zeggen dat de Bijbel verandert is, maar als je daar geen enkel bewijs voor hebt, komen we natuurlijk ook geen ene stap verder.

Edit: Sterker nog, als je geen bewijzen hebt, beschuldig je mij voor de zoveelste keer VALS van liegen.

[Dit bericht is aangepast door Joël (12-11-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 22:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Inderdaad. Wat het Chr.dom zegt, past ook niet in jouw beeld. Maar dat wisten we al.
De Christendom is door menden VERANDERD. Het is niet meer juist. Dus het is niet meer de goede weg naar Allah.
De Islam is wel zwaar enzo maar het is de enigste weg naar Allah.

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 22:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Nee, idd. Heb ik ook niet zoveel reden voor, ook. Ik weet namelijk wat er in Sura 2:62 staat. Da's het enige dat ik moet weten.
Wat staat er dan in die Sura???
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 22:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
En dan kan jij wel zeggen dat de Bijbel verandert is, maar als je daar geen enkel bewijs voor hebt, komen we natuurlijk ook geen ene stap verder.
Volgens mij begrijp jij het niet. De Bijbel is veranderd. Er zijn leugens erin gezet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 22:15
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat staat er dan in die Sura???
Je hebt toch wel een Koran?!?!?!
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 22:17
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Volgens mij begrijp jij het niet. De Bijbel is veranderd. Er zijn leugens erin gezet.
Volgens mij begrijp JIJ het niet. Ik hebt het al meerdere keren gevraagd, maar... WE PROBREN HET GEWOON NOG EEN KEER:

WAAR IS JE BEWIJS?
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003151.html

Je kan wel 1000 keer herhalen dat er leugens in mijn Bijbel staan, en dat de Bijbel door mensen bewerkt is, maar ik hoop echt dat je een keer in gaat zien dat jouw uitspraken geen betekenis hebben als je er geen bewijzen voor hebt.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 06:54
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Joël schreef:
Je hebt toch wel een Koran?!?!?!
Nee hij heeft alleen een sproei-vliegtuigje en flight sim 2001
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 12:47
Fessuoy
Fessuoy is offline
Joël, vroeger mocht men ook wijn drinken, maar toen God zag dat mensen er dronken an werden en gek gingen doen werd dat langzaam aan verboden. Tot het op een gegeven moment helemaal verboden werd. Wetten van hier worden toch ook weleens aangepast?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 13:48
CeCiLiOuS
CeCiLiOuS is offline
hallo hallo !
wat zijn julie geabsordeert met jullie geloof ieder heeft een eigen mening en dus ook een eigen geloof!!!
get it?
__________________
090711
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 16:31
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Nee hij heeft alleen een sproei-vliegtuigje en flight sim 2001
*opgelucht* .

Ik schrok al!
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 16:34
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Fessuoy schreef:
Joël, vroeger mocht men ook wijn drinken, maar toen God zag dat mensen er dronken an werden en gek gingen doen werd dat langzaam aan verboden. Tot het op een gegeven moment helemaal verboden werd. Wetten van hier worden toch ook weleens aangepast?
Zo zou het natuurlijk gegaan kunnen zijn, maar een aantal Moslims zeggen dus dat de Bijbel op punten als dit veranderd is, zonder daarvoor enig argument te hebben. (tot nu toe dan, ik weet niet wat me vanmiddag te wachten staat )
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 18:55
Mirage2000
Mirage2000 is offline
[quote]Joël schreef:
[B] Ja, dat snap ik. Ik bedoel meer te zeggen: wat als de ware Islam nou een prachtgeloof is, maar dat iemand als jij of mirage mij allerlei leugens voorscholelt... Wat dan? Dan... ?

Welke leugens heb ik jou voorgeschoteld?

Citaat:
Joël schreef:
[B] Dan... Ben ik niet met de ware Islam in contact gekomen, oid? [B]
O God, waar is het toch misgegaan met deze jongen? Hij kan helemaal niet denken. Hij heeft kauwgum in plaats van hersenen gekregen.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 22:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
*opgelucht* .

Ik schrok al!
Hahahahahahahhahaha, wat grappig.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 13:20
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Welke leugens heb ik jou voorgeschoteld?
Ik zei niet dat jij mij leugens voorschotelt, ik zei "STEL DAT...". (Let op die twee woorden). Stel nou dat jij mij de Islam helemaal verkeerd uit legt. Dan ben ik wel in contact met de Islam, maar ben ik niet overtuigd geraakt omdat de ware Islam misschien heel anders in elkaar zit. Ligt het dan aan jou? Of aan mij?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
O God, waar is het toch misgegaan met deze jongen? Hij kan helemaal niet denken. Hij heeft kauwgum in plaats van hersenen gekregen.
Ja. Geef Allah maar weer de schuld.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 20:22
Madita
Madita is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Voor de allereerste Christenen was het ook ten strengste verboden om alchohol te nuttigen. Maar wat doen alle Christenen nu????
?

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (12-11-2001).]
hey ,
je maakt hier een foutje.. Jezus dronk alcohol, en in elke heilige mis, die de allereerste christenen vierden dronken ze alcohol ( en ik heb het nu over de christenen die christus zelf gekent hebben)de allereersten christenen dronken natuurlijk wel wijn....
En de joden ook, omdat ze bij het feest van pascua wijn drinken..

Ik heb al gemerkt dat je niet goed snapt wat het christendom is...

En over die veranderingen in het christendom waar je het over hebt:
Het rooms katholieke geloof ( dat is het merendeel van de christenen op deze wereld) leefd het geloofd op precies de zelfde wijze als de eerste christenen...
Zoals ik en meer mensen die hier komen.

Je vroeg wat christenen moeten doen..Joël zei het al, je moet nix, wat God van je vraagd is Hem liefhebben boven alles en je naaste als jezelf...
Dat doet iedereen op hun eigen manier...

Omdat je liefde niet kunt dwingen,

Zoals Allah dat zogenaamd doet, met al die wetten...
( ffies offtopic, maar ik moet dit ffies kwijt:
Die argumenten die jullie moslims hier geven vind ik persoonlijk waardeloos, en ik heb het nu over die argumenten die ik hier gezien heb dat in de koran dingen staan die toen nog niet bewezen waren.... Ik denk dat Allah/God niet zo zou zijn, en mensen op die manier bij hun laten komen, ik denk dat er in het woord van God/ Allah veel belangrijkere dingen moet staan zoals liefde, hoop, dat zijn de essenties van het leven.

ik ga trouwens elke dag naar de kerk, en bidt elke dag...Ik biecht elke week..

maar mijn christelijke kant van het leven is meer gebaseerd op de kleine dingen van het leven, hoe ik met de naaste omga, en of ik door de dag heen aan God denk en op hem vertrouw.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 23:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Madita schreef:
hey ,
je maakt hier een foutje.. Jezus dronk alcohol, en in elke heilige mis, die de allereerste christenen vierden dronken ze alcohol ( en ik heb het nu over de christenen die christus zelf gekent hebben)de allereersten christenen dronken natuurlijk wel wijn....
En de joden ook, omdat ze bij het feest van pascua wijn drinken..

Ik heb al gemerkt dat je niet goed snapt wat het christendom is...
Als je denkt dat Jezus alcohol dronk dan ben je echt dom. Dat hebben die Romeinen o.a. veranderd tijdens het vertalen.

Ik weet precies hoe dat zielige geloofje van jullie in mekaar zit.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 23:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Madita schreef:
En over die veranderingen in het christendom waar je het over hebt:
Het rooms katholieke geloof ( dat is het merendeel van de christenen op deze wereld) leefd het geloofd op precies de zelfde wijze als de eerste christenen...
Zoals ik en meer mensen die hier komen.
Dit is echt de leukste grap dat ik heb gehoord. Wat een grap (hint: dit is sarcasme).

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 23:03
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Ik weet precies hoe dat zielige geloofje van jullie in mekaar zit.
Dit zielig uitspraakje van je, zegt meer over jou dan het geloof waar jij zoveel verstand van zou moeten hebben.

Groetjes
Ben(die nu serieus begint te denken dat er bij hem een steekje los zit)

__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 23:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Dit zielig uitspraakje van je, zegt meer over jou dan het geloof waar jij zoveel verstand van zou moeten hebben.

Groetjes
Ben(die nu serieus begint te denken dat er bij hem een steekje los zit)
Ok, je hebt gelijk. Ik moet me niet tot jouw niveau verlagen. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 06:47
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Madita schreef:
hey ,
je maakt hier een foutje.. Jezus dronk alcohol, en in elke heilige mis, die de allereerste christenen vierden dronken ze alcohol ( en ik heb het nu over de christenen die christus zelf gekent hebben)de allereersten christenen dronken natuurlijk wel wijn....
En de joden ook, omdat ze bij het feest van pascua wijn drinken..

Wie maakt hier nou een foutje?
Je zegt wel dat Mujahideen een foutje maakt, maar leg dan uit hoe dat foutje in elkaar zit? Is de Bijbel tenstrijdig tegen Jezus of is Jezus tegenstrijdig tegen de Bijbel
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 08:37
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
hé, leuk gelul allemaal, maar ik zie heel dat gallige Dogma (kijkt naar topictitel) helemaal niet. Ik wil uitleg!
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 18:39
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Bovendien, de Bijbel is zo drastisch veranderd dat het niet meer op de waarheid berust ( Bijv. het drinken van alcoholische dranken was voor de Christenen verboden).
Citaat:
Joël schreef:
Iig is sinds het schrijven van de Koran de Bijbel echt niet meer verandert, hoor. Wel eens van de dode zee rollen gehoord?!
Citaat:
Mujahideen schreef:
De meesten veranderingen in de Bijbel zijn in de Middeleeuwen aangebracht. Vraag maar aan je geschiedenisleraar.
De Bijbel is al eens veranderd (volgens jou voordat de Koran kwam), dus het zijn niet meer de oorspronkelijke teksten. En dus is het niet meer waarheidsgetrouw.
Citaat:
Joël schreef:
Je luistert niet naar me he? Lastig is dat. Geeft nix. We proberen het gewoon nog een keer: WEL EENS VAN DE DODE ZEEROLLEN GEHOORD? Weet je wel? Die dingen die halverwege deze eeuw gevonden zijn? Ja? Does it ring any bells?
Citaat:
Mujahideen schreef:
De Christendom is door menden VERANDERD. Het is niet meer juist. Dus het is niet meer de goede weg naar Allah.
De Islam is wel zwaar enzo maar het is de enigste weg naar Allah.
Citaat:
Mujahideen schreef:
Volgens mij begrijp jij het niet. De Bijbel is veranderd. Er zijn leugens erin gezet.
Een hoop beweringen, zonder dat er historische feiten of bronnen ter ondersteuning worden genoemd. Je hebt nog steeds niet antwoord gegeven of de vraag of je wel eens van de dode zee rollen gehoord hebt. Op deze manier praten we dus wel een beetje langs elkaar heen. Dus nu... Voor de laatste keer mijn vraag:

Heb je wel eens van de dode zee rollen gehoord, Mujahideen? En zo nee, zou je het leuk vinden als ik je er eens het één en ander over vertel?

[Dit bericht is aangepast door Joël (15-11-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 18:47
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Als je denkt dat Jezus alcohol dronk dan ben je echt dom. Dat hebben die Romeinen o.a. veranderd tijdens het vertalen.

Ik weet precies hoe dat zielige geloofje van jullie in mekaar zit.
Ah. De romeinen veranderde, terwijl ze aan het vertalen waren de Bijbel.

Wat is de historische waarde van jouw uitspraak, Mujahideen? Kun je een bron noemen? Een vondst of iets dergelijks? IETS dat jouw uitspraak bevestigd? Of is dit weer zo'n losse flodder? Ik wil hier KEIHARDE bewijzen voor zien.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 07:30
Madita
Madita is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit is echt de leukste grap dat ik heb gehoord. Wat een grap (hint: dit is sarcasme).
nou waarom vind je dit dan zo een grap??
zeg JIJ mij maar hoe ik anders mijn christelijk geloof beleef dan de eerste christenen??

( en kom niet met argumenten, dat ik geen hoofddoek draag, ik draag broeken, ik heb een tv, want dat heeft nix met het geloof te maken, maar met de cultuur waarin zij leefden en waarin wij nu leven)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 07:32
Madita
Madita is offline
Citaat:
Regalk schreef:

Wie maakt hier nou een foutje?
Je zegt wel dat Mujahideen een foutje maakt, maar leg dan uit hoe dat foutje in elkaar zit? Is de Bijbel tenstrijdig tegen Jezus of is Jezus tegenstrijdig tegen de Bijbel
ik snap niet waarom men denkt waarom je geen alcohol mag drinken.. Joden en christenen hebben dat altijd gedaan.. In de bijbel staat alleen dat je niet mag "bedrinken" zie je het verschil???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar
Gatara
120 07-10-2005 11:22
Levensbeschouwing & Filosofie Bekeerde moslima's
-Daliya-
198 12-02-2005 21:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie De mogelijk verzonnen dogma's van de Islam en Christendom
ZuivereZien
27 26-01-2003 16:34
Levensbeschouwing & Filosofie de reden dat wij "ZE" niet mogen!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
6 03-12-2002 08:25
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.