Oud 14-06-2019, 21:53
Anoniemmeisje12
Anoniemmeisje12 is offline
Ik weet niet echt waar ik dit moest neerzetten e dit leek me de beste plaats dus als je vind dat deze topic ergens anders had moeten staan heb je pech

Ik ga aankomend schooljaar naar de middelbare maar ik ben bang dat ik geen vrienden krijg en dat ik de rest van de middelbare alleen ben heeft iemand tips hoe je makkelijker vrienden maakt en je er beter bijhoort???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2019, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet echt waar ik dit moest neerzetten e dit leek me de beste plaats dus als je vind dat deze topic ergens anders had moeten staan heb je pech

Ik ga aankomend schooljaar naar de middelbare maar ik ben bang dat ik geen vrienden krijg en dat ik de rest van de middelbare alleen ben heeft iemand tips hoe je makkelijker vrienden maakt en je er beter bijhoort???
Laat ik uw 1 gouden tip geven. Werk al zeker aan de manier hoe je een boodschap over brengt. ''heb je pech'' lijkt me toch al direct egoïstisch, zo maak je zeker geen vrienden.

Wat ik u zou aanraden is:
- Wees vriendelijk tegen iedereen, zeker tegen de leerkrachten!
- Wees jezelf, zo maak je het beste vrienden en leren mensen je kennen hoe je bent!
- Ga contacten aan met mensen van de school, de eerste schooldag zit je met vele mensen in de klas die ook in dezelfde situatie als jou zitten. Praat met hun, lach vriendelijk naar hun en het zal zijn eigen wel uitwijzen.
- Steek niet te veel energie in er bij te proberen horen, dit is onzin. Hiermee ga je enkel dingen doen waar je later spijt van gaat hebben, wees vooral jezelf en laat u niet beïnvloeden door anderen.

- Mijn allerlaatste tip: kies je vrienden zorgvuldig!!! Hiermee bedoel ik de vrienden die je nu gaat maken zijn waarschijnlijk de vrienden waar je de komende 6 jaar met ga optrekken en hoogstwaarschijnlijk ook samen buitenschoolse dingen mee gaat doen. Kies hun zorgvuldig, de vrienden die jij kiest zullen deels je toekomst bepalen.

Laatst gewijzigd op 14-06-2019 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 22:56
Verwijderd
Iedereen is zenuwachtig voor precies hetzelfde, het is ook hartstikke spannend! Zijn er klasgenoten van de basisschool waar je mee naar dezelfde school gaat?

Als het goed is, heb je eerst een introductie? Deze is er op gericht dst je de school leert kennen, maar ook je klasgenoten. Kijk wie er een beetje leuk lijkt en met wie je een klik denkt te hebben en sluit daar bij aan. Probeer uit te vinden of er mensen zijn met wie je iets gemeen hebt - dezelfde muzieksmaak, sport, films die je leuk vind? Dit kan een leuk aanknopingspunt zijn om een gesprek te beginnen!

Het is niet zo dat je, als je in de eerste week geen vrienden hebt gemaakt, je de rest van het jaar alleen blijft. De eerste tijd is het voor iedereen proberen wie leuk is en wie niet. Neem de tijd om elkaar te leren kennen.

Als laatste: je vrienden bepalen niet je toekomst. Jij bent de enige die je toekomst bepaalt.
Vrienden kunnen ook mensen zijn die je op school ziet en verder nauwelijks. Dat is ook prima. Vriendschap is voor iedereen anders en dat waar jij je goed bij voelt is goed..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 22:59
Verwijderd
Geloof me zeker wel vrienden spelen een rol in het pad dat je aflegt. Je keuzes maak je zelf en de dingen die je doet, maar je kan beïnvloed worden en op jongere leeftijd gebeurt dit nogal snel om erbij te horen. Zoals je laat merken in je post met ''bij horen''. Niet iedereen heeft een ijzeren karakter en sommige zijn hier zwakker in, dus kies vooral vrienden waar je u goed bij voelt en zeker ook mensen met een positieve vibe enzoverder.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Geloof me zeker wel vrienden spelen een rol in het pad dat je aflegt. Je keuzes maak je zelf en de dingen die je doet, maar je kan beïnvloed worden en op jongere leeftijd gebeurt dit nogal snel om erbij te horen. Zoals je laat merken in je post met ''bij horen''. Niet iedereen heeft een ijzeren karakter en sommige zijn hier zwakker in, dus kies vooral vrienden waar je u goed bij voelt en zeker ook mensen met een positieve vibe enzoverder.
Dan hebben we hier verschillende meningen over. Niet iedereen staat hier hetzelfde in, dat zeg je zelf. Mensen zoeken waar je je goed bij voelt - zeker. Maar niet met het idee "die zou wel eens goed voor mijn toekomst kunnen zijn."
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Zoals je laat merken in je post met ''bij horen''.
Waar zeg ik dit?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Waar zeg ik dit?
Was niet een antwoord op uw post.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Dan hebben we hier verschillende meningen over. Niet iedereen staat hier hetzelfde in, dat zeg je zelf. Mensen zoeken waar je je goed bij voelt - zeker. Maar niet met het idee "die zou wel eens goed voor mijn toekomst kunnen zijn."
Ik heb nooit gezegd dat je een narcist moet worden. Ik geef gewoon mee, niet met de pestkoppen omgaan, niet teveel met de ''stoere'' mensen optrekken, en jezelf niet proberen aan te passen om er bij te horen. Dat is wat ik bedoel, je vrienden bepalen je toekomst.

Heb zo al veel voorbeeldige leerlingen zien aftakelen naar het ''op straat hangen en drugs pakken'' scenario.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 00:47
Verwijderd
Citaat:
- Mijn allerlaatste tip: kies je vrienden zorgvuldig!!! Hiermee bedoel ik de vrienden die je nu gaat maken zijn waarschijnlijk de vrienden waar je de komende 6 jaar met ga optrekken en hoogstwaarschijnlijk ook samen buitenschoolse dingen mee gaat doen. Kies hun zorgvuldig, de vrienden die jij kiest zullen deels je toekomst bepalen.
Onzin, zo werkt middelbare school niet en al helemaal niet in Nederland. Afhankelijk van je niveau zit je de eerste twee tot drie jaar misschien grotendeels met dezelde mensen in de klas, daarna wordt het een chaos. Vrienden veranderen juist vaak van jaar op jaar; je interesses veranderen en daarmee ook je vriendengroep.

Ik ken echt letterlijk geen enkel persoon die zes jaar lang een statische groep om zich heen heeft gehad en maar heel erg weinig mensen die heel erg veel overlap hadden tussen jaar 1 en jaar 4, laat staan jaar 6.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Laat ik uw 1 gouden tip geven. Werk al zeker aan de manier hoe je een boodschap over brengt. ''heb je pech'' lijkt me toch al direct egoïstisch, zo maak je zeker geen vrienden.

Wat ik u zou aanraden is:
Ik ga je corrigeren.

Citaat:
- Wees vriendelijk tegen iedereen, zeker tegen de leerkrachten!
Wees vriendelijk tegen hen die vriendelijk doen tegen jou. Laat verder niet over je heenlopen.

Citaat:
- Wees jezelf, zo maak je het beste vrienden en leren mensen je kennen hoe je bent!
Wees jezelf maar geef niet jezelf zomaar bloot, neem jezelf in bescherming tegen jezelf en anderen.

Citaat:
- Ga contacten aan met mensen van de school, de eerste schooldag zit je met vele mensen in de klas die ook in dezelfde situatie als jou zitten. Praat met hun, lach vriendelijk naar hun en het zal zijn eigen wel uitwijzen.
Waarom zou je vriendelijk moeten lachen? Je kan toch ook gewoon normaal doen zonder rare Amerikaanse toestanden? Dit is Nederland eah, we worden hier onbeschoft geboren, zo zit de cultuur gewoon in elkaar.

Citaat:
- Steek niet te veel energie in er bij te proberen horen, dit is onzin. Hiermee ga je enkel dingen doen waar je later spijt van gaat hebben, wees vooral jezelf en laat u niet beïnvloeden door anderen.
Dit is echt een van de grootste broodje aap verhalen die er bestaan. Helemaal in de brugklas; heb je rare trekjes? Hou het stil. Maak mensen niet wijzer dan ze zijn tenzij ze het verdiend hebben door hun loyaliteit te tonen. Mensen die een socially awkward pinguin zijn of paria's op school daar is ook gewoon vaak wat mis mee. Wij hadden diverse jongens en meisjes op school die heel veel gepest werden maar misschien moet je dan ook gewoon verdomme met je stinkpuberlichaam iedere dag even douchen voor je naar school gaat, "Van Gansewinkel". Die tweeling die altijd met z'n tweeën naast elkaar stonden in de pauze en nooit iets zeiden en dezelfde kleren aan hadden? Die werd niet gepest ook al praatten ze tegen niemand. Erbij horen hoeft niet, maar je bewust afzetten tegen wat de rest doet? Dat zorgt ervoor dat je in een isolement komt, tenzij dat weer bij een bepaalde subcultuur past.

Citaat:
- Mijn allerlaatste tip: kies je vrienden zorgvuldig!!! Hiermee bedoel ik de vrienden die je nu gaat maken zijn waarschijnlijk de vrienden waar je de komende 6 jaar met ga optrekken en hoogstwaarschijnlijk ook samen buitenschoolse dingen mee gaat doen. Kies hun zorgvuldig, de vrienden die jij kiest zullen deels je toekomst bepalen.
Ik zou juist zeggen; laat je verrassen door wat je tegemoetkomt, doe vooral niet moeilijk over anderen hun gebreken, veroordeel mensen niet op hun afkomst maar op hoe ze zich gedragen.

Trek de aandacht niet, dat soort dingen.

Naar de Brugklas klinkt echt veel enger dan het is. Wij mogen jaarlijks ruim 9.000 nieuwe brugklassers verwelkomen in de 60 schoolgebouwen die onze mooie onderwijsinstelling rijk is, en het gedeelte dat er niet in past is echt zo minuscuul.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Onzin, zo werkt middelbare school niet en al helemaal niet in Nederland. Afhankelijk van je niveau zit je de eerste twee tot drie jaar misschien grotendeels met dezelde mensen in de klas, daarna wordt het een chaos. Vrienden veranderen juist vaak van jaar op jaar; je interesses veranderen en daarmee ook je vriendengroep.

Ik ken echt letterlijk geen enkel persoon die zes jaar lang een statische groep om zich heen heeft gehad en maar heel erg weinig mensen die heel erg veel overlap hadden tussen jaar 1 en jaar 4, laat staan jaar 6.
Het is niet omdat jij geen vrienden had destijds dat andere dat niet kunnen hebben. Ik ken genoeg Nederlanders die wel een statisch groepje gedurende hun hele middelbare schoolperiode hadden.

Citaat:
Ik ga je corrigeren.


Citaat:
Wees vriendelijk tegen hen die vriendelijk doen tegen jou. Laat verder niet over je heenlopen.
Akkoord.
Citaat:
Wees jezelf maar geef niet jezelf zomaar bloot, neem jezelf in bescherming tegen jezelf en anderen.
Akkoord.
Citaat:
Waarom zou je vriendelijk moeten lachen? Je kan toch ook gewoon normaal doen zonder rare Amerikaanse toestanden? Dit is Nederland eah, we worden hier onbeschoft geboren, zo zit de cultuur gewoon in elkaar.
Beleefdheid en vriendelijkheid zijn twee eigenschappen die niet veel energie vergen maar tenslotte je wel het verste brengen. Niet iedereen is een zuurpruim hé

Citaat:
Dit is echt een van de grootste broodje aap verhalen die er bestaan. Helemaal in de brugklas; heb je rare trekjes? Hou het stil. Maak mensen niet wijzer dan ze zijn tenzij ze het verdiend hebben door hun loyaliteit te tonen. Mensen die een socially awkward pinguin zijn of paria's op school daar is ook gewoon vaak wat mis mee. Wij hadden diverse jongens en meisjes op school die heel veel gepest werden maar misschien moet je dan ook gewoon verdomme met je stinkpuberlichaam iedere dag even douchen voor je naar school gaat, "Van Gansewinkel". Die tweeling die altijd met z'n tweeën naast elkaar stonden in de pauze en nooit iets zeiden en dezelfde kleren aan hadden? Die werd niet gepest ook al praatten ze tegen niemand. Erbij horen hoeft niet, maar je bewust afzetten tegen wat de rest doet? Dat zorgt ervoor dat je in een isolement komt, tenzij dat weer bij een bepaalde subcultuur past.
Teveel tekst die na de eerste twee zinnen op niets slaagt. Heb overlaatst ook zo'n boek gelezen met van die nonsens dat intelligent overkomt maar op niets slaagt ''mijn strijd'.

Citaat:
Ik zou juist zeggen; laat je verrassen door wat je tegemoetkomt, doe vooral niet moeilijk over anderen hun gebreken, veroordeel mensen niet op hun afkomst maar op hoe ze zich gedragen.
Dan moet je niet quoten op mij en reageer dan op hun post. Dit heeft niets te maken met mijn tekst.
Citaat:
Trek de aandacht niet, dat soort dingen.
Moet normaal meegegeven zijn tijdens opvoeding, tenzij ouders zelf aandacht zoekers waren.
Citaat:
Naar de Brugklas klinkt echt veel enger dan het is. Wij mogen jaarlijks ruim 9.000 nieuwe brugklassers verwelkomen in de 60 schoolgebouwen die onze mooie onderwijsinstelling rijk is, en het gedeelte dat er niet in past is echt zo minuscuul.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Het is niet omdat jij geen vrienden had destijds dat andere dat niet kunnen hebben. Ik ken genoeg Nederlanders die wel een statisch groepje gedurende hun hele middelbare schoolperiode hadden.
Waar heb je het over, ik heb nog met zeker 20 mensen van het middelbaar goed contact en met zeker 5 regelmatig. Ik weet ook niet zo goed wat je de hele tijd wil bereiken met die persoonlijke aanvallen, maar je bent echt alleen jezelf voor lul aan het zetten en niemand anders. En dan helemaal na:
Citaat:
Akkoord.
Akkoord.
dit... Want je geeft me gewoon gelijk, nadat je eerst probeert om mijn geloofwaardigheid onderuit te halen. Heb je ook maar in de verste verte enig idee hoe oneindig sukkelig dat overkomt?

Citaat:
Beleefdheid en vriendelijkheid zijn twee eigenschappen die niet veel energie vergen maar tenslotte je wel het verste brengen. Niet iedereen is een zuurpruim hé
Je hoeft geen zuurpruim te zijn. Je kan normaal doen zonder overmatig vriendelijk te zijn. "Hey, kan ik een pen lenen?" "Ja hoor.", daar hoeft geen hele omkleding omheen, daar hoef je niet bij te lachen, het is simpelweg een praktische overeenkomst.

Citaat:
Teveel tekst die na de eerste twee zinnen op niets slaagt. Heb overlaatst ook zo'n boek gelezen met van die nonsens dat intelligent overkomt maar op niets slaagt ''mijn strijd'.
Ik zal je een voorbeeld geven; ik kom uit een bijzonder bosrijke omgeving, De Veluwe. Daar deden we als kind eigenlijk niets anders dan met vriendjes en vriendinnetjes in de bossen rondrausen want dat was ongeveer 100 meter lopen, heerlijke "wildernis" (tussen aanhalingstekens want zoiets bestaat in Nederland natuurlijk niet echt). Waar wij ontzettend goed in waren was bijvoorbeeld hutten bouwen. Ondergronds, boomhutten of level, die shit pwnden we gewoon. Mijn twee beste maten uit de derde klas en ik vonden dat ook toen nog leuk en één van hen woonde in een villa op een stuk grond waar een klein dorp in had gepast; daar waren we een ondergrondse hut aan het bouwen en een jaargenoot kwam daar achter. Ze hebben toch zeker een half jaar lang geprobeerd om ons daarmee te pesten. Als je niet tegen dat soort pestgedrag kan, dan moet je niet adverteren dat je dat soort dingen doet. Kinderen kunnen ontzettend wreed zijn en stiekem zijn 19 en 20 jarigen ook nog gewoon heel erg kind ook al denken ze dat ze heel wat zijn.

Zelfde geldt voor dingen als met autootjes spelen of met poppen of duplo ofzo; dat is in groep 8 echt prima acceptabel, maar daarna wordt er toch wel van je verwacht dat je dat alleen onder dwang doet als je op je kleine broertjes/zusjes moet passen. Dat soort dingen adverteren is gewoon vragen om problemen.

Citaat:
Dan moet je niet quoten op mij en reageer dan op hun post. Dit heeft niets te maken met mijn tekst.
Euh?

Citaat:
Wat loop je te facepalmen, is er iets over mijn school dat jij wel weet en ik niet?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 09:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is niet omdat jij geen vrienden had destijds dat andere dat niet kunnen hebben.
Het is absoluut niet de bedoeling om zo op de man te gaan spelen. Nergens voor nodig ook, en nergens op gebaseerd. Prima als je het niet met een ander eens bent, maar hou het een beetje respectvol. Ik ga hier topic zo opschonen, want hier heeft TS helemaal niks aan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 19:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Anyways: ts, wees gewoon lekker jezelf en laat het op je afkomen. Iedereen vindt de overgang van basis naar middelbaar spannend. Kijk gewoon rond en spreek de mensen die je leuk lijken aan.

Laatst gewijzigd op 15-06-2019 om 21:27. Reden: Omdat opruimen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 21:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Topic is opgeruimd, graag antwoord geven op de vraag van TS.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2019, 21:35
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ga aankomend schooljaar naar de middelbare maar ik ben bang dat ik geen vrienden krijg en dat ik de rest van de middelbare alleen ben heeft iemand tips hoe je makkelijker vrienden maakt en je er beter bijhoort???
Hoeveel vriend(inn)en had je op de basisschool? Ben je een verlegen persoon? Wel even belangrijk: Je moet er niet "bij willen horen". Ik hoor ook niet "bij de klas". Ik heb 2 vrienden, en daar doe ik het mee. Ik val niet buiten de boot, maar ik ben ook zeker niet overmatig populair. Daarnaast, zijn er nog een paar vriendinnen die naar dezelfde school als jij gaan?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 18:31
Liefde & Relatie Vriend jaloers op mijn ex-vriend
lieve
17 27-04-2005 20:22
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 23:28
Liefde & Relatie Vriendin+ vriendje
Verwijderd
23 26-06-2003 17:50
Liefde & Relatie Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal)
Xerxes
4 27-04-2003 18:48
Liefde & Relatie Wanneer iemand een vriend noemen...
Gothic
12 30-06-2002 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.