Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2019, 11:13
Verwijderd
Ik heb op veel bescheidener schaal echt wel eens een integriteitsdilemma en de oplossing is doodsimpel: even sparren met de juiste mensen en duidelijk communiceren wat je doet. Dat zou toch ook binnen de kerncompetentie van het gemiddelde kamerlid moeten vallen. Zelfs al doe je het niet uit ethische overwegingen, gewoon cover your ass, “de hele fractie wist dat ik voorzitter van Bouwbedrijf Duur en Te Laat was en dat dit bedrijf in de running was om de verbouwing van het gemeenteraadskantoor van Blaséveen te doen, ik heb dit ook meteen gemeld in de gemeenteraad, ik heb daar nooit geheimzinnig over gedaan. ”.

Dat het toch vaak (?) misgaat met overduidelijke overschrijdingen van integriteits-grenzen geeft aan dat het selecteren op deze kerncompetenties blijkbaar wat nagelaten is een hotline gaat dat natuurlijk niet verhelpen. In theorie wel, voor mensen die niemand hebben om mee te sparren, maar ik kan me daar zo weinig bij voorstellen bij landelijke politici die bestuurder zijn bij stichting zus en NV zo.
Advertentie
Oud 14-06-2019, 11:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
We konden het ook Hoi E3 noemen.
Oud 14-06-2019, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, op die manier is dat inderdaad hilarisch, want deze Roderick in kwestie vraagt zich natuurlijk helemaal niet af of zijn integriteit in het geding is aangezien hij gewoon ronduit corruptie pleegt. Je voorbeeld slaat helemaal nergens op. Ik denk niet dat deze hotline veel toegevoegde waarde heeft, maar het doel is natuurlijk niet om keiharde strafrechterlijke overtredingen er uit te filteren. Flauw om het dan wel daarop te beoordelen.
Het was een grapje. Was dat niet duidelijk?

Voor de rest is het vooral erg cynisch allemaal, VVD en integriteit.
Oud 14-06-2019, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb op veel bescheidener schaal echt wel eens een integriteitsdilemma en de oplossing is doodsimpel: even sparren met de juiste mensen en duidelijk communiceren wat je doet.
Yep. Wij hebben strenge regels over het aannemen van cadeautjes bijvoorbeeld, en ik kreeg afgelopen december van een leverancier een mooie fles rum. De leverancier kwam bij mij thuis werken aan een project in de kerstvakantie.

Daar heb ik toch even over overlegd (niet of ik het aan zou nemen, maar of ik het zou moeten houden). Ik ben wel blij dat er dan zo'n commissie bestaat.
Oud 14-06-2019, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Het was een grapje. Was dat niet duidelijk?
Nee, dat was absoluut niet duidelijk.

Citaat:
Voor de rest is het vooral erg cynisch allemaal, VVD en integriteit.
Dat sowieso.
Oud 14-06-2019, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat was absoluut niet duidelijk.
Net zoals de retoriek achter mijn vraag, of dat niet duidelijk was, niet duidelijk is. Please, hoor

Goed; ik zal voortaan mijn uiterste best doen te illustreren wat de insteek van mijn post is, om zo te accomoderen.
Oud 14-06-2019, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Net zoals de retoriek achter mijn vraag, of dat niet duidelijk was, niet duidelijk is. Please, hoor
Hè, waar heb je het over? Ik gaf gewoon antwoord?

Citaat:
Goed; ik zal voortaan mijn uiterste best doen te illustreren wat de insteek van mijn post is, om zo te accomoderen.
Je bent gewoon afgegleden naar iemand die altijd alleen maar negatief doet over alles, en als je iets wél leuk vindt dat beschrijf je het op een manier die niet zou misstaan in De Speld. Dus ik snap gewoon echt niet wat je nou wil zeggen?
Oud 14-06-2019, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Yep. Wij hebben strenge regels over het aannemen van cadeautjes bijvoorbeeld, en ik kreeg afgelopen december van een leverancier een mooie fles rum. De leverancier kwam bij mij thuis werken aan een project in de kerstvakantie.

Daar heb ik toch even over overlegd (niet of ik het aan zou nemen, maar of ik het zou moeten houden). Ik ben wel blij dat er dan zo'n commissie bestaat.
Ja dit soort dingen. Een vriend met leuke functie binnen een bedrijf nodigt me uit voor een leuk evenement (voetbalwedstrijd - om precies te zijn de wedstrijd waar ik een dag nadat jij hier was heenging). Om intern in zijn bedrijf niet te veel gezeur te krijgen zet hij me op de zakelijke gastenlijst met naam van het bedrijf waar ik werk er op. Waarde van kaartje voor het evenement is in principe groter dan ons maximum aan cadeaus van bedrijven. Maar het bedrijf waar mijn vriend werkt kreeg die kaartjes weer gratis (als sponsor, dus gratis is hier wellicht dubieuze term). Toch even gespard met manager en aan iemand van compliance gevraagd. Geen probleem uiteraard, "ga er lekker heen".

Als Eerste Kamerlid de doorslaggevende stem op een wetsvoorstel geven, waarin adviezen van je eigen bedrijf letterlijk zijn opgenomen, zonder dit ook maar ergens te melden, dat is natuurlijk oerstom. Maar best prima dat je voor gevallen als deze een hotline in het leven roept. Al blijf ik het verbijsterend vinden dat het niet in jezelf op komt om dit ergens te melden.
Oud 14-06-2019, 13:21
Verwijderd
Citaat:
"ga er lekker heen".
Ja, precies. Better safe than sorry. Ik heb mensen echt heftige uitbranders hiervoor zien krijgen.

Citaat:
Als Eerste Kamerlid de doorslaggevende stem op een wetsvoorstel geven, waarin adviezen van je eigen bedrijf letterlijk zijn opgenomen, zonder dit ook maar ergens te melden, dat is natuurlijk oerstom. Maar best prima dat je voor gevallen als deze een hotline in het leven roept. Al blijf ik het verbijsterend vinden dat het niet in jezelf op komt om dit ergens te melden.
Hahaha, wat mij het meest verbaasde is dat er niet een standaardset met richtlijnen en een commissie was tot nu toe
Oud 14-06-2019, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, wat mij het meest verbaasde is dat er niet een standaardset met richtlijnen en een commissie was tot nu toe
Idd. Zowel bij VVD als bij de kamer überhaupt. Wellicht overregulering maar lijkt me sowieso best iets om bij ieder wetsvoorstel op te nemen; melden van eventuele belangenverstrengeling. Wij moeten dat bij iedere nevenfunctie doen, ook al is het onbezoldigd lid van comité van aanbeveling van Stichting De Valse Tuba terwijl je nog nooit daadwerkelijk iets met die stichting hebt gedaan. Snap echt niet dat ze in de politiek daar relatief krampachtig over doen. Zo houd je inderdaad de schijn flink tegen.
Oud 14-06-2019, 13:48
Verwijderd
Dat vrijwillige hoef ik niet te melden. Zou ook onlogisch zijn. Maar ik kan me voorstellen dat dat met jouw werk anders ligt. Wij doen ook geen zaken meer met bedrijven van werknemers trouwens.
Oud 14-06-2019, 13:49
Verwijderd
Oh en dat laatste kan in het onderwijs nog weleens lastig zijn dus die regel wordt voor onderwijzend personeel losjes toegepast. Docenten die methodes ontwikkelen enzo. Alhoewel dat tegenwoordig natuurlijk allemaal aanbesteed is.
Oud 14-06-2019, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Dat vrijwillige hoef ik niet te melden. Zou ook onlogisch zijn. Maar ik kan me voorstellen dat dat met jouw werk anders ligt. Wij doen ook geen zaken meer met bedrijven van werknemers trouwens.
Ja beleggen met voorkennis is nogal dichtgetimmerd qua regels én het bedrijf is er panisch over vandaar dat dit soort regelingen bij ons best ver gaan. Maar: we hebben relatief weinig harde regels hierover, en veel "gezond verstand". Zoals: liever te veel onnodig melden (zoals een vrijwillige functie in het bestuur van een sportvereniging of whatever) dan iets niet melden.

Ik zou dat ook verwachten bij zoiets als een kamerlidmaatschap maar blijkbaar ligt dat toch wat genuanceerder. Niet die meldplicht van nevenfuncties, want die is er geloof ik wel. Maar het melden van potentiële belangenverstrengeling. "Hey deze wet raakt direct een bedrijf waar ik in het bestuur zit, het is maar dat jullie het weten". Ik zou zelf ook nogal snel geneigd zijn om meteen te zeggen "ik wil niet betrokken zijn bij de inhoudelijke behandeling van de wet en ik stem niet/ik stem volgens partijdiscipline". Maar hey, wie ben ik nu helemaal
Oud 14-06-2019, 14:14
Verwijderd
Dat laatste zou ik niet zo snel hebben, want waar trek je dan de grens? Stel nou dat jij als kamerlid die bij je huidige werkgever werkt iets vindt van durfkapitalisme of automated machine trading en daar wat aan wil doen. Ik vind dat dat moet kunnen. Zolang het maar duidelijk is wat de bijbehorende belangen zijn heb ik daar geen moeite mee
Oud 14-06-2019, 15:34
Verwijderd
Wat is Jon Stewart toch ook een eindbaas. Iedere keer als ik denk dat hij niet hoger in mijn achting kan stijgen gebeurt 't toch weer.
Oud 14-06-2019, 19:45
Verwijderd
M'n internet is een beetje op.
Oud 14-06-2019, 19:58
Verwijderd
Hoe kan dat?
Oud 14-06-2019, 20:03
Verwijderd
Maj, ik ben er gewoon doorheen.
Ads door Google
Oud 14-06-2019, 20:07
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Tijd voor een biertje
Oud 14-06-2019, 20:09
Verwijderd
EEN JAAR TE VROEG SCHAAPIE
Oud 14-06-2019, 20:10
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Oud 14-06-2019, 20:10
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
SNEL NAAR DUITSLAND
Oud 14-06-2019, 20:14
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Meer internet oppompen
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-06-2019, 20:16
Verwijderd
Ja, ik ben nu maar een beetje aan het rellen onder FB-berichten over die twee schreeuwhoeren die niet wilden meewerken met een aanhouding.
Oud 14-06-2019, 20:16
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Oh ja die tokkiedeernes
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Oud 14-06-2019, 20:36
Verwijderd
Wie?
Oud 14-06-2019, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Wie?
Van de week verscheen dit filmpje op internet: https://www.dumpert.nl/mediabase/770...klaar_mee.html

EERST KIJKEN DAN PAS SPOILER OPENEN AUB

Heel internet op z'n kop over excessief geweld van een agent.

Spoiler
Oud 14-06-2019, 21:14
Verwijderd
Tering. K snap dat echt nooit zo goed. Maar goed, ik ben dan ook een schijterd. Pas sinds een jaar of zo krijg ik geen paniekaanval als er een politie auto in beeld komt.
Oud 14-06-2019, 21:28
Verwijderd
Hehehe, snap ik, heb ik ook
Oud 14-06-2019, 21:34
Verwijderd
Dit filmpje kon ik niet aanzien: https://www.dumpert.nl/mediabase/770...ze_idioot.html de taxichauffeur heeft een staandevoetje gekregen.
Oud 14-06-2019, 21:35
Verwijderd
Dat soort dingen kijk ik niet. Ik zag m voorbij komen op fb.
Oud 14-06-2019, 21:36
Verwijderd
Die moet echt een stevige tik voor z'n hoofd hebben.
Oud 14-06-2019, 21:38
Verwijderd
Ik lees ook maar zelden over zaken waar gehandicapten of dementerenden of bejaarden bij betrokken zijn. Kan dan wel janken, ik ontwijk dat soort berichten vaak actief.
Oud 15-06-2019, 00:02
Verwijderd
Ja kan ik me goed voorstellen. Ik lees het wel maar ik krijg er altijd een knoop van in mijn maag.
Oud 15-06-2019, 00:43
Verwijderd
Ik heb die domme Neo_Matrix (blasfemie verdomme, zo'n idioot die nauwelijks bestond toen De Beste Film Ooit uitkwam en daar een nickname op baseert) niet eens uitgelokt en toch 3 posts van hem kunnen rapporteren. Daar zijn we denk ik snel weer vanaf.
Oud 15-06-2019, 00:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik heb die domme Neo_Matrix (blasfemie verdomme, zo'n idioot die nauwelijks bestond toen De Beste Film Ooit uitkwam en daar een nickname op baseert) niet eens uitgelokt en toch 3 posts van hem kunnen rapporteren. Daar zijn we denk ik snel weer vanaf.
Zijn spelling is schijt.
Ads door Google
Oud 15-06-2019, 05:16
Verwijderd
Niet alleen z'n spelling.
Oud 15-06-2019, 09:09
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik heb die domme Neo_Matrix (blasfemie verdomme, zo'n idioot die nauwelijks bestond toen De Beste Film Ooit uitkwam en daar een nickname op baseert) niet eens uitgelokt en toch 3 posts van hem kunnen rapporteren. Daar zijn we denk ik snel weer vanaf.
De nieuwe Daniël24.

Daaaaaaaag
Oud 15-06-2019, 10:23
Verwijderd
Hahahaha een nieuw hoofdstuk in de Neo_Matrix soap Hij heeft op alle drie mijn foto's gereageerd. Ik had opeens 3 extra notificaties zonder popup, HOE DAN, nou ja, onder m'n fotoboek "selfie 2015" onder een foto waar als datum 2005 op staat aangezien selfies natuurlijk al veel langer bestaan dan de term zelf.
Oud 15-06-2019, 10:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Er bestaat een fotoboek. Zo leer je elke dag wat nieuws.
Oud 15-06-2019, 12:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline


Ik vind dit best hilarisch
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 15-06-2019, 12:33
Verwijderd
Ik ook
Oud 15-06-2019, 13:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik heb die domme Neo_Matrix (blasfemie verdomme, zo'n idioot die nauwelijks bestond toen De Beste Film Ooit uitkwam en daar een nickname op baseert) niet eens uitgelokt en toch 3 posts van hem kunnen rapporteren. Daar zijn we denk ik snel weer vanaf.
Hopen!!!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-06-2019, 14:37
Verwijderd
Hier staat het Nederlands dames-elftal te spelen op de achtergrond, en steeds wanneer een specifieke speelster iets doet of wordt aangespeeld, moet ik gniffelen. En wel hier om:



Oud 15-06-2019, 16:09
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Kameroen speelde best hard.
Oud 15-06-2019, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb die domme Neo_Matrix (blasfemie verdomme, zo'n idioot die nauwelijks bestond toen De Beste Film Ooit uitkwam en daar een nickname op baseert) niet eens uitgelokt en toch 3 posts van hem kunnen rapporteren. Daar zijn we denk ik snel weer vanaf.
Lol, hij heeft de reacties verwijderd. Gelukkig hebben we de screenshots nog.
Oud 15-06-2019, 18:05
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Neo_Matrix is my city.
Oud 15-06-2019, 20:07
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Zal die Neo_Matrix veel vrienden hebben?
Oud 15-06-2019, 20:09
Verwijderd
Ik gok dat hij behoorlijk eenzaam is.
Oud 15-06-2019, 20:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik dacht dat er geen grotere mongool dan ik vroeger hier zou rondlopen, maar Neo_Matrix heeft het tegendeel bewezen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.