Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 16:14
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Een paar leuke POA feitjes, geplukt van verschillende HP sites:

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban opened on 3,855 screens in the US yesterday and grossed $40,800,000 at the box office - the largest opening day total ever.

Azkaban grossed a colossal $9.2m (£5.03m) from 535 locations in its opening day, which was the biggest opening day and single day of all time. The Prisoner of Azkaban was the first film ever to gross over £5m in a single day in the U.K. Its predecessor's had nowhere near that amount of money on their official opening days.

Prisoner of Azkaban has broken another record at UK cinemas, selling £11.5 million ($21,170,000) in tickets in just three days. By comparison, Chamber of Secrets took £10.8m ($19,881,000) when it opened in 2002.


In Autralia POA got an M15+ rating because it was deemed to scary for children.

Meer info over Goblet of Fire die momenteel nu wordt opgenomen:

Beyond Goblet, the future is cloudy. Kloves has been asked to write Order of the Phoenix. But Kloves--who directed 1989's The Fabulous Baker Boys--would like to get back behind the camera again. He will choose between writing Phoenix and helming an adaptation of Mark Haddon's best-seller The Curious Incident of the Dog in the Night-Time within weeks. There's uncertainty with the kids, too. Where once Warner Bros. seemed willing to replace them the second they outgrew their roles or puberty hit them with an ugly stick, the studio now seems eager to keep the trio intact; it realizes that an identification has been made.
According to one source, Warner Bros. president Alan Horn even made a personal appeal to Watson to return for Goblet. All are taking it one film at a time, but Watson is said to be the one who deliberates the most carefully. "It's only just now hit me how big this is. I don't know why," says Watson. "Sometimes, it's flattering. Other times, it's [big sigh]."

And then this, about the GOF film:

"...Cuaron has made one major contribution to Goblet of Fire: According to Kloves, the director convinced him that the epic book should be one movie, not two, as originally planned."
__________________
I'd like to test that theory!
Advertentie
Oud 07-06-2004, 16:22
Verwijderd
Voor de Hermione fans onder ons..
Oud 07-06-2004, 16:36
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
hmm ik heb hier een vaag plaatje van de persoon die victor kruml gaat spelen maar waar staat die op deze foto

http://www.novinite.com/media/images.../big_35276.jpg

*zoekt Stanislav Yanevski*
Oud 07-06-2004, 17:04
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
*is nu ook erg benieuwd wie Stanislav Yanevski is. Ik heb geprobeerd om hem te googlen maar dat schoot ook niet op*

Ik vind die Hermione foto echt geweldig!
Het is een van mijn favorite scene's uit de film
Ik heb er deze avie een tijdje geleden van gemaakt.


Deze vind ik ook geweldig


En dit vind ik hele relaxte foto's van Daniel met z'n basgitaar.
(als ze niet werken rechter muisknop en dan copy past)



__________________
I'd like to test that theory!
Oud 07-06-2004, 17:09
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 16:19 :
Wat bedoel je met realistisch?
Ik bedoelde ermee dat men de film wel moet zien zoals het is; probeer het op een zo theoretisch mogelijke manier te bekijken, wat praktisch en ergens ook objectiever is. Snap je een beetje wat ik bedoel (ik weet dat ik dit niet goed uitleg, ik ben niet zo geweldig met woorden)? Net zoals een arts met zijn theoretische kennis en op een theoretische en praktische manier een diagnose moet stellen.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 16:19 :
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is om echt objectief te zijn als het om het beoordelen van kunst/cultuur gaat. Ik geloof wel dat je als recencent je mening moet onderbouwen en moet laten weten wat je achtergrond is en dat je daarmee een zekere vorm van objectiviteit creert want dan kan je als lezer de beweringen nagaan.
Wat bedoel je precies met 'achtergrond'? De laag van de maatschappij waaruit de recensent afkomstig is, bepaalde sociaal-culturele zaken? Of bedoel je gewoon de carrière van de recensent als recensent (en de films die hij/zij allemaal gezien heeft en waar hij/zij geschoold is)?

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 16:19 :
Kan je dan een voorbeeld geven van recensies die vooringenomen waren? En over welke fouten spreek je?
Ik weet dat de regisseur zaken uit het boek heeft weggelaten en dat sommige dingen zijn veranderd, maar ik zou dat persoonlijk niet een fout willen noemen.
lk heb niet veel recensies gelezen, ik heb over het algemeen gewoon de indruk gekregen dat ze niet veel verder kwamen dan 'Dit is geweldig, tempo is goed, krachtige individuele scènes, goede montage' en zo maar door. Dat is voor mij niet goed genoeg. Ze moeten ook vertellen waaróm de montage goed is, waarom het tempo goed is, waarom bepaalde scènes krachtig zijn, enzovoorts. Eén recensist zei zelfs dat de film wellicht een Oscar verdienen kon, en dat vond ik écht belachelijk. Noem me een zwartkijker of wat dan ook, maar dat ging mij gewoon te ver. Zo goed is de film gewoonweg niet. In mijn mening dan, hè. *bukt om rotte eieren te ontwijken*

Wanneer ik het over fouten heb, heb ik het over dingen die gewoon niet hadden gemogen (zoals de verandering van de omgeving van Hogwarts hier en daar) en fouten die gewoonweg dom zijn, en dan bedoel ik met name het script van Steve Kloves, omdat hij zoveel belangrijke dingen eruit heeft gelaten. Ik heb recentelijk gemerkt dat veel mensen niet blij zijn met Steve Kloves (ik wist voorheen niet eens wie hij was), maar ik begin hun gevoelens te delen....

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 16:19 :
En ik snap best dat het frustrerend is dat bijna niemand van de officiele media jouw mening onderschijft. Ik heb dat ook wel eens met een andere film gehad en toen had ik iets van
Ja, het is best wel frustrerend, dat geef ik meteen toe. Net alsof ze allemaal meegaan in de hype die "Harry Potter" is, bang om écht te zeggen wat ze denken, lijkt het wel (een soort van meelopers dus). Zo voelt het wel een beetje aan, wat mij betreft dan. *bukt om rotte tomaten te ontwijken*

Citaat:
Apomes schreef op 07-06-2004 @ 16:34 :
Severus: Wij uiten ook onze mening maar in deze "democratische " maatschappij!
Waar heb ik gezegd dat jij dat niet mag doen? Nergens dus. Zoals ik al tegen Kiek zei, respecteer ik jouw mening en mag je die gerust uiten. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Wat ik gewoon niet begrijp, is hoe ik opeens aangevallen word. Mijn mening over "Prisoner of Azkaban" is afwijkend van de anderen in dit topic (de meesten hier vinden de film geweldig), ik ben hier dus in de minderheid. Voelen jullie je persoonlijk aangevallen door mijn negatieve mening van de film, vinden jullie dat moeilijk en kunnen jullie dat niet accepteren? Ik kan begrijpen dat het niet leuk is als iemand zijn negatieve mening geeft over een film die jij wél leuk vindt, maar dat vind ik nog geen reden om mij persoonlijk aan te vallen en te zeggen dat ik vervelend en irritant ben (ik vind dat er van een mug een olifant gemaakt wordt). Jullie schilderen me af als een of andere arrogante en egoïstische bitch, en ik ben allesbehalve dat. Jullie mening wijkt van de mijne af, maar daarom ga ik jullie toch ook niet uitschelden? Of pakken jullie me nu omdat ik veel over Alan Rickman en Snape heb gepraat in het vorige topic?

Ik zou willen dat we op een volwassen manier er over konden discussiëren, zonder te verlagen tot persoonlijke aanvallen. Neem bijvoorbeeld de reactie van een man (Shaun) uit een newsgroup op mijn Engelstalige review; die post ik hier even (en wou ik sowieso al posten, omdat hij het op sommige punten met mee eens is en dingen beter verwoordt dan ik, maar omdat hij verder ook normaal zegt waar hij het niet met me eens is). Donkerrood is mijn stuk tekst, en die van Shaun is donkergroen.


>The pace of the film was much too fast - Cuarón went from the one big important event to the other, and so there was no tranquility in the film, everything was hurried, hurried, hurried.

Agreed. This is my biggest criticism of the film. Stop and take a breath once in a while! Let the audience do the same! The LotR films weren't just one giant battle scene after another after another.

>it was devoid of feelings for me

Character work was sacrificed for action, action and more action. As I said in another post, you wouldn't have known this all tookplace over the course of one school year except for those short, gimmicky, transitional scenes showing the sudden changing of the seasons. Without that, a newcomer would think all of the events took place over the course of a few weeks or maybe even a few days. Sure there was snow in Hogsmeade, but that could've been up in mountains somewhere where there's simply always snow. No Halloween or Xmas meals, none of the other nice touches that give you the feeling you're going through an entire year with these people.

>- Harry's Firebolt. (....) But in the film, Harry gets his Firebolt at the very end of the film, which is just not right for me the director eliminated the mystery of Harry wondering who had given him the Firebolt - it would have added to the suspense of the film, and Cuarón just ignored it. That really is a shame.

Yup... No suspense there!

>In the first two films, Hogwarts was located on some small mountain, in a lake. Now, the environment was much more different, and that's especially noticeable when we're at Hagrid's.

I hadn't thought about that, but you're right about the grounds of Hogwarts looking really diffrerent. I like that Cuaron seemed to shoot everything on location and didn't use of the really cheap looking, soundstage matte shots Columbus did (watch the first movie again when the kids are outside in the daylight and they talk to Hagrid, it looks horrible). Still, some attempts to follow the basic setup of the first two movies should've been made.

>- Cuarón included no Sir Nicholas in the film.

Was John Cleese too busy doing voice work for Shrek 2 to do the HP film? Surely not.

>- The Mobilicorpus spell. Cuarón left it entirely out of the film. You know that part of the book where Snape is knocked unconscious and Sirius and the others move him out of the Shrieking Shack (....)

I'd forgotten about that. it's not essential to the story, but it would've been nice to see. Sort of like seeing Ron try to use the phone to call Harry. It means nothing to the story, but it would've been hilarious!

More importantly, I can't believe they skipped the discussion of why Harry's patronus looked like a stag. Harry just seems like a nutjob thinking he might've seen his father saving him. OK, we know Harry really saw his future self, but the connection back to his dad was never made at the end! Likewise, there was no explanation made about the four names on the map, or how Lupin even knew the parchment was actually a map to begin with!

Finally, changing Harry's talk with Dumbledore near the end to a conversation with *Lupin* was plain wrong. Lost were Dumbledore's sagely words about why it was important that Harry spared Peter Pettigrew's life. This not only draws an important distinction between Harry and Voldemort, but Dumbledore's statement that Harry will be glad he let Pettigrew live is essential.


>Oh, and it was just too obvious that the actor playing Peter Pettigrew was wearing make-up, too (and I also think that actor wasn't doing a very good job of portraying Pettigrew).

The part-rat, part-man thing was kinda ridiculous looking. The actor playing Pettigrew was a serious ham (I don't mean that in good way), and he wasn't at all how I pictured Pettigrew looking or acting. I wouldn't mind if they recast that part for next time.

> the Gryffindor trio improved their acting skills, but not much. Emma Watson is the only one of them who made a good enough progress - I don't see that much promise in Daniel and Rupert.

Dan or Rupert were great, and I think they just keep getting better. Dan has kind of tough job considering he has to start taking Harry down some really dark corners. I thought he captured that anger really well. Rupert's just naturally very funny and I think that comes through in the part. Sadly, he really wasn't given a whole heck of a lot to do this time around.

>But you know, I hadn't expected for the quality of the acting of the veteran actors to diminish - Robbie Coltrane's Hagrid was less good than usual (same goes for Maggie Smith). I must say I'm a bit disappointed in David Thewlis' portrayal of Lupin - I had expected a little bit more from him. But he did a better job at playing Lupin than Michael Gambon did playing Dumbledore - I didn't like the way Gambon portrayed Dumbledore (...)

Blame the scripting. The entire secondary cast was shoved aside and given very little to do in this film. It really bothered me. The actors are fine, they just didn't have much to work with. Again, a longer film with more character moments would've really opened things up.

I liked Gambon's performance fine, and I'm really sorry he never had his fatherly chat with Harry near the end. if he had, you might've had a more favorable impression. I miss Richard Harris, but what can you do?

Lupin was good, though he wasn't who I pictured in the part. Fromthe first time I read the book, I pictured Sam Neill as Lupin. After that, anyone they cast was probably going to seem disappointing to me. Still, David Thewlis playing Lupin was fine.


>I really hope Mike Newell will do a much better job with "The Goblet of Fire" - the least he should do, is to stay as true as possible to the book and *not* rush his film. Otherwise, I'm going to be quite pissed.

That's just it. The books keep getting longer, so trying to *shorten* the films and just rushing through the action isn't going to work. There's good *storytelling* involving great characters here, and both Cuaron and Steve Kloves seem to have lost sight of that. Rowling's tales get more complicated with each outing, and that needs to be reflected on screen. Now a lot of stuff can be cut out of the Goblet of Fire movie without losing the story (since the book is much too long and padded with unnecessary filler), but that's not the case with Order of the Phoenix. Trying to capture that excellent novel in just 2 & 1/4 hours could result in a horrendous blunder.


Ik vond Shaun's stukje tekst wel interessant, stemt ook tot reflectie.

Verder wil ik nog even zeggen dat de populariteit van een film nog niet wil zeggen dat die kwalitatief gezien goed is, ook al brengt hij nog zoveel geld op voor de maker(s). Kijk maar naar "Van Helsing"; die film rammelde echt aan alle kanten, maar toch vonden veel mensen hem leuk en zelfs goed (er komt zelfs een sequel van, maar het is duidelijk dat de makers dat alleen doen voor het geld - ze zien "Van Helsing" gewoon als één grote melkkoe). Kwestie van smaak en (film)kennis, lijkt me, of waar je dat moment zin in hebt.

In ieder geval, laten we het incident achter ons leggen. Ik ben aardig en heb geen kwaad in de zin, en dit topic moet leuk blijven. Laten we teruggaan naar het vredelievende en gezellige topic zoals wij dat tot voor kort kenden.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 17:14 :
Kloves has been asked to write Order of the Phoenix.
Alsjeblieft niet zeg!

*voelt zich misselijk worden*

*valt op haar knieën en bidt tot Merlijn om dit niet te laten gebeuren*

Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 17:22 :
Voor de Hermione fans onder ons..
Dankje voor de mooie foto, Cassie - hij fleurt me helemaal op. Emma/Hermione is zó mooi... voor mij nu de mooiste vrouw op aarde, echt waar.

*zucht* Was ik maar een man.... (of: was Emma maar bisexueel )
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 17:12.
Oud 07-06-2004, 17:23
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
ik dacht dat er over opgehouden zou worden?

en bij de weg, het is een gitaar, geen basgitaar
Oud 07-06-2004, 17:26
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-06-2004 @ 18:23 :
ik dacht dat er over opgehouden zou worden?
Ja, maar ik wou er nog een laatste ding over kwijt. Ik zal er nu mijn mond over houden (tenzij er nog reacties op mijn lapjes tekst volgen).
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 17:48
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
heb trouwens wel om snape moeten lachen weet niet waarom, meer zn manier van acteren denk ik, was wel cool
Oud 07-06-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 18:09 :
Dankje voor de mooie foto, Cassie - hij fleurt me helemaal op. Emma/Hermione is zó mooi... voor mij nu de mooiste vrouw op aarde, echt waar.

*zucht* Was ik maar een man.... (of: was Emma maar bisexueel )
Pff, I couldn't agree more Ik hou van Hermione/Emma

Oud 07-06-2004, 18:17
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hmm, lekkerrrr, ze kijkt daar alsof ze een roofdier is die zich zo op je wil storten...

Btw, dit is ook een leuke avie van Hermione die Draco eens goed op z'n nummer zet:



Die avatar was van iemand op het nu verloren gegane Hogwarts Message Board (HMB), ik kan me de naam helaas niet meer herinneren. Maar ik had de avie in ieder geval meteen opgeslagen zodra ik 'm zag.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 18:22
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 18:09 :Wat bedoel je precies met 'achtergrond'? De laag van de maatschappij waaruit de recensent afkomstig is, bepaalde sociaal-culturele zaken? Of bedoel je gewoon de carrière van de recensent als recensent (en de films die hij/zij allemaal gezien heeft en waar hij/zij geschoold is)?
Het is altijd goed om te weten voor welk krant/tijdschrift ect de persoon schrijft en ook wat hij/zij van de vorige films vond. En als we het over fanreviews hebben vind ik het altijd prettig om te weten wat die persoon shipt en wat de favoriete karakters zijn.


Citaat:
>The pace of the film was much too fast - Cuarón went from the one big important event to the other, and so there was no tranquility in the film, everything was hurried, hurried, hurried.

Agreed. This is my biggest criticism of the film. Stop and take a breath once in a while! Let the audience do the same! The LotR films weren't just one giant battle scene after another after another.
Ja het verhaal was snel, maar ik heb het voor geen seconden storend gevonden. Misschien omdat het geen belangrijke scene's oversloeg en omdat er wel degelijk rustpunten in de film zaten en op die momenten kregen de karakters meer diepgang. Ik denk bijvoorbeeld aan een van mijn favoriete scene's op de brug waarbij Lupin Harry verteld over zijn ouders. Het was voor mij een van de eerste keren in alle films dat ik sympathie had met het karakter en waarbij ook nog eens het thema van de film duidelijk werd. Juist omdat het een rustpunt is tussen alle snelle en flitsende scene's werd het voor mij sterker.

Citaat:
>it was devoid of feelings for me
[/colour]
voor mij precies het tegenovergestelde. Het was de eerste keer (buiten de boeken om) dat ik echt sympathie had voor Harry en dat ik zijn haat begreep voor Voldy en Black.

Citaat:
Character work was sacrificed for action, action and more action. As I said in another post, you wouldn't have known this all tookplace over the course of one school year except for those short, gimmicky, transitional scenes showing the sudden changing of the seasons. Without that, a newcomer would think all of the events took place over the course of a few weeks or maybe even a few days. Sure there was snow in Hogsmeade, but that could've been up in mountains somewhere where there's simply always snow.


Daar ben ik het dus echt niet mee eens. De transition scene's tussen de seizoenen vond ik prachtig en het was een hele goede en mooie oplossing om te laten zien dat tijd voorbij was gegaan. De filmconventies op dit gebied werden gebruikt en om het nog eens extra duidelijk te maken eindigden elke transistion scene met een klok.
En ik heb liever een korte transition scene zodat we meer tijd hebben voor de karakters en het verhaal dan dat er kostbare minuten verloren gaan om te laten zien dat we nu een paar maanden verder zijn. En ik vond onder andere de scene's met de Weeping Willow echt ontzettend grappig en het ware nog leuke filmcitaten ook. Het vogeltje dat tegen de boom opvliegt en dood gaat: Shrek en de vallende blaadjes Mothy Python.

Citaat:
>- Harry's Firebolt. (....) But in the film, Harry gets his Firebolt at the very end of the film, which is just not right for me the director eliminated the mystery of Harry wondering who had given him the Firebolt - it would have added to the suspense of the film, and Cuarón just ignored it. That really is a shame.
Ik snap wat je bedoeld, alleen ben ik het met Cuaron eens dat het niet nodig was. Er was al genoeg spanning, al genoeg paranoide aan beide kanten bij zowel bij Harry als de docenten. De functie van dat verhaallijn was om die paronoide te verhogen, maar omdat die elementen er al waren, was het niet crusiaal voor het verhaal en had het weer extra tijd gekost wat er niet was. Het belangrijke feit dat hij een nieuwe firebolt krijgt is wel in het verhaal gelaten, en dat moet ook wel omdat het in het volgende boek/film belangrijk is.

Citaat:
>In the first two films, Hogwarts was located on some small mountain, in a lake. Now, the environment was much more different, and that's especially noticeable when we're at Hagrid's.
Inderdaad andere sets, maar die ik persoonlijk veel mooier vind en veel echter. Bij de eerste twee films had je soms het gevoel dat de set zou omvallen als je zou niesen. En het meer grimmige landschap paste goed bij het meer donkere verhaal.
Dit landschap vind ik meer passen bij de boeken dan de vorige twee films. En als dat betekend dat het inconsequent is kan ik er persoonlijk heel goed mee leven.

Citaat:
>- Cuarón included no Sir Nicholas in the film.
Dat kan je de regisseur niet kwalijk nemen, want Cleese deed Shrek 2 op dat moment. En hij heeft het leuk opgelost met de andere geesten.

Citaat:
>- The Mobilicorpus spell. Cuarón left it entirely out of the film. You know that part of the book where Snape is knocked unconscious and Sirius and the others move him out of the Shrieking Shack (....)
Als Snape fan had ik het graag gezien, maar het was niet crusiaal voor het verhaal. En daarvoor in de plaats krijgen we de groping SS/HG scene goede deal als je het mij vraagt

Citaat:
Finally, changing Harry's talk with Dumbledore near the end to a conversation with *Lupin* was plain wrong. Lost were Dumbledore's sagely words about why it was important that Harry spared Peter Pettigrew's life. This not only draws an important distinction between Harry and Voldemort, but Dumbledore's statement that Harry will be glad he let Pettigrew live is essential.
Ik vond het gesprek tussen Lupin en Harry aan het eind erg mooi en indrukwekkend. En het feit dat Harry Pettigrew niet heeft gedood toen hij de kans had zegt heel veel over zijn karakter. Ik ben het eens met hem dat het erg jammer is dat die scene er niet in zat, maar Harry heeft door zijn acties al laten zien uit wat voor hout hij is gesneden en dat hoeft dus niet perse herhaald te worden door Dumbledore.

Citaat:
>But you know, I hadn't expected for the quality of the acting of the veteran actors to diminish - Robbie Coltrane's Hagrid was less good than usual (same goes for Maggie Smith). I must say I'm a bit disappointed in David Thewlis' portrayal of Lupin - I had expected a little bit more from him. But he did a better job at playing Lupin than Michael Gambon did playing Dumbledore - I didn't like the way Gambon portrayed Dumbledore (...)
Ik vond ze allemaal goed acteren. Inderdaad jammer dat Maggie Smith zo weinig te doen had, want ze is een geweldige actrice. Maar wat ze deed, deed ze goed vond ik.
Ik had verder ook geen probleem met Hagrid en ik vond het ook goed dat ze nu met forced perspective hebben gewerkt waardoor Hagrid nu echt een reus lijkt.
Ik had het niet verwacht maar ik vond Gambon erg goed als Dumbledore. Hij speelde hem met iets meer humour en iets levendige (niet bedoeld als pun).

Severus goede argumenten alleen heel grappig om te zien dat we bijna alles het tegenovergestelde interpreteren!
Ik moet ook zeggen dat mijn kijk-omstandigheden beter waren dan die van jouw. Geen gillende kids, goede zaal en niet overvol. Misschien scheelt dat ook.
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 07-06-2004, 18:26
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
voor de 2e maal naar PoA geweest
ze zijn een paar leuken dialogen uit t boek vergeten,jammer

*er zei zelf iemand dat ik op Hermione leek met mn krullebos, *trots* maar tegelijekrtijd weten dat dat niet klopt*

Hermione = ecxellent
Oud 07-06-2004, 18:27
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 19:17 :
Hmm, lekkerrrr, ze kijkt daar alsof ze een roofdier is die zich zo op je wil storten...

Btw, dit is ook een leuke avie van Hermione die Draco eens goed op z'n nummer zet:

[afbeelding]

Die avatar was van iemand op het nu verloren gegane Hogwarts Message Board (HMB), ik kan me de naam helaas niet meer herinneren. Maar ik had de avie in ieder geval meteen opgeslagen zodra ik 'm zag.
damn ik dacht ff dat ik naar m'n eigen avie zat te kijken

laten we maar zeggen great minds think alike

Ik vond het geweldig dat ze een manier hadden gevonden om die scene twee keer te laten zien in de film!!!
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 07-06-2004, 18:37
Verwijderd
Trouwens, om Alan even niet te vergeten , ik weet niet of iemand het kent, maar hij heeft een sonnet van Shakespeare ( ) voorgedragen. En het heet geloof ik: "My mistress' eyes are nothing like the sun". Dus voor de liefhebbers is het wel een aanrader om die te downloaden .
Oud 07-06-2004, 18:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
En als we het over fanreviews hebben vind ik het altijd prettig om te weten wat die persoon shipt en wat de favoriete karakters zijn.
Ja, dat is bij mij ook het geval.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
En het meer grimmige landschap paste goed bij het meer donkere verhaal.
Als er één ding is dat ik okee vind aan de film, dan is het wel dat het iets donkerder en grimmiger is dan de vorige films. Zelf heb ik dat gevoel niet echt meegekregen toen ik de film zag, maar ja. In ieder geval heb ik zelf ook altijd gewild dat de vorige films wat donkerder waren, en toen bleek dat "PoA" niet zo donker was als ik had verwacht en gewild, was ik best wel teleurgesteld. Mijn verwachtingen zijn nu hooggespannen voor "The Goblet of Fire" en "The Order of the Phoenix."

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
Dat kan je de regisseur niet kwalijk nemen, want Cleese deed Shrek 2 op dat moment. En hij heeft het leuk opgelost met de andere geesten.
Wat betreft andere geesten, ik zou best wel eens wat meer te weten willen komen over de andere geesten van de Houses van Hogwarts, en dan met name de Bloody Baron (van Slytherin House).

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
Als Snape fan had ik het graag gezien, maar het was niet crusiaal voor het verhaal. En daarvoor in de plaats krijgen we de groping SS/HG scene goede deal als je het mij vraagt
Okee, daar heb je gelijk in.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
Ik vond ze allemaal goed acteren. Inderdaad jammer dat Maggie Smith zo weinig te doen had, want ze is een geweldige actrice. Maar wat ze deed, deed ze goed vond ik.
Ik heb Maggie pasgeleden nog gezien in "The First Wives Club", dat vond ik wel lachen.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
Severus goede argumenten alleen heel grappig om te zien dat we bijna alles het tegenovergestelde interpreteren!
Ja, vind ik ook! Misschien komt het omdat ik over het algemeen wat pessimistischer ben ingesteld dan jij, jij bent echt zo'n positieveling die overal het goede in ziet.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:22 :
Ik moet ook zeggen dat mijn kijk-omstandigheden beter waren dan die van jouw. Geen gillende kids, goede zaal en niet overvol. Misschien scheelt dat ook.
Ik denk dat mijn kijk-omstandigheden inderdaad een factor moeten zijn geweest in mijn belevenis van de film.

Citaat:
Kassandra schreef op 07-06-2004 @ 19:26 :
*er zei zelf iemand dat ik op Hermione leek met mn krullebos, *trots* maar tegelijekrtijd weten dat dat niet klopt*
Cool! Van nature heb ik krullen in mijn haar, maar ik heb al superkort haar vanaf mijn 10e, dus bij mij zie je ze niet meer (tenzij ik ze te lang laat groeien, dus als ik bijvoorbeeld zo'n 12 weken niet meer naar de kapper ben geweest).

Citaat:
Kassandra schreef op 07-06-2004 @ 19:26 :
*Hermione = ecxellent
Ik heb op de nieuwsgroep alt.fan.harry-potter gezien dat veel mensen geïrriteerd waren dat er zoveel Hermione in "PoA" zat, dat ze de film net zo goed "Hermione Granger and the Prisoner of Azkaban" kunnen noemen, maar dat vind ik een beetje overdreven (persoonlijk zou ik dat nog niet eens erg vinden ). In de vorige film was ze bijna de hele tijd gepetrified, en in deze film maken ze haar verloren tijd nu goed. Bovendien is een sterke Hermione goed.... en sexy, natuurlijk.

Citaat:
Fransisca schreef op 07-06-2004 @ 19:27 :
laten we maar zeggen great minds think alike
I couldn't agree more with you!

Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 19:37 :
Trouwens, om Alan even niet te vergeten , ik weet niet of iemand het kent, maar hij heeft een sonnet van Shakespeare ( ) voorgedragen. En het heet geloof ik: "My mistress' eyes are nothing like the sun". Dus voor de liefhebbers is het wel een aanrader om die te downloaden .
Oeh, ik wil het meteen downloaden. Kan ik het vinden op de Alan Rickman Download Haven, of moet ik ergens anders zijn?

By the way, op de nieuwsgroep alt.fan.harry-potter heeft iemand zojuist een bericht gepost die precies en goed verwoordt wat ik al een tijdje dacht (en ook wel wou zeggen, maar niet goed verwoorden kon). Die persoon heet Bellatrix en zei het volgende:


I really dont think we can take anything JKR has to say about the
movie at face value. I doubt she's free to speak her mind (I would
almost bet there is a clause in her contract that she can't publicly
criticize the movies). Not saying anything at all would be interpreted
as a negative comment, so she says what she does like. Mind you, there
have been positive things about all three films to say. Another reason
she would never say anything negative would be that it would sabotage
her relationship with directors for future movies. If we ever know
what she truly thinks (both the positive and negative) it will be many
many many years from now after all of the films have been out for a
long long time.

Hence I dont think its valid for people to post JKR quotes as a one
fits all response to any negative comment about the movie. Cant we
accept the good with the bad about each film? Hopefully we'll all live
long enough to see the BBC put out a 40 hour miniseries that is
everything us fans have dreamed of. Until then I remain...

Yours,

Bella



Wat denken jullie?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 19:53 :

Ik heb op de nieuwsgroep alt.fan.harry-potter gezien dat veel mensen geïrriteerd waren dat er zoveel Hermione in "PoA" zat, dat ze de film net zo goed "Hermione Granger and the Prisoner of Azkaban" kunnen noemen, maar dat vind ik een beetje overdreven (persoonlijk zou ik dat nog niet eens erg vinden ). In de vorige film was ze bijna de hele tijd gepetrified, en in deze film maken ze haar verloren tijd nu goed. Bovendien is een sterke Hermione goed.... en sexy, natuurlijk.


Oeh, ik wil het meteen downloaden. Kan ik het vinden op de Alan Rickman Download Haven, of moet ik ergens anders zijn?
Hermione is gewoon geweldig, er kan ook niet te veel van haar in HP zijn. Minder Harry, meer Hermione ( ).

Uhm ik heb dat sonnet via mijn download programma (= acquisition) gedownload, dus ik denk dat jij het ook zo kan downloaden.
Oud 07-06-2004, 19:49
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
WAT een onzin, ik geloof echt wel dat rowling oud en wijs genoeg is om te zeggen wat ze denkt.. djiez..
Oud 07-06-2004, 20:33
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Snape is een geile beer
Oud 07-06-2004, 20:34
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 17:22 :
Voor de Hermione fans onder ons..
[afbeelding]
OMG, wat voor vest heeft ROn aan?
Oud 07-06-2004, 20:36
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 20:08 :
Hermione is gewoon geweldig, er kan ook niet te veel van haar in HP zijn. Minder Harry, meer Hermione ( ).
hmm dat lijkt me wel wat maar Snape mag er ook wel in vookomen en draco, dan kan ze weer meppen
Oud 07-06-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 07-06-2004 @ 21:36 :
hmm dat lijkt me wel wat maar Snape mag er ook wel in vookomen en draco, dan kan ze weer meppen
Precies..ben ik het volledig mee eens
Oud 07-06-2004, 20:57
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 07-06-2004 @ 21:36 :
hmm dat lijkt me wel wat maar Snape mag er ook wel in vookomen en draco, dan kan ze weer meppen
Oeh, wat hoort mijn 'shipper oor daar, nóg een Snape bewonderaar? Ah, this is getting better and better....

Zie je toevallig ook het idee van Snape/Hermione wel zitten...?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 07-06-2004 @ 21:57 :
Oeh, wat hoort mijn 'shipper oor daar, nóg een Snape bewonderaar? Ah, this is getting better and better....

Zie je toevallig ook het idee van Snape/Hermione wel zitten...?
Haha zieltjes winnen he
Oud 07-06-2004, 22:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-06-2004 @ 23:04 :
Haha zieltjes winnen he
Dat is altijd mijn doel geweest bij mijn 'ships, en bij SS/HG begint het blijkbaar pas echt vruchten af te werpen.

Hmm, spread the word, my dearies... SS/HG is the way to go, heh heh.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 07-06-2004, 23:47
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
ohke, net naar de film geweest en ik vond het een ontzettende afknapper na het boek en had er veel meer van verwacht. Erg jammer.. Wel een leuke film opzich maar geen oog voor details en het kasteel(en omgeving) leek mij heel anders..
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 08-06-2004, 06:55
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Oud 08-06-2004, 08:24
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Citaat:
Luna schreef op 08-06-2004 @ 00:47 :
ohke, net naar de film geweest en ik vond het een ontzettende afknapper na het boek en had er veel meer van verwacht. Erg jammer.. Wel een leuke film opzich maar geen oog voor details en het kasteel(en omgeving) leek mij heel anders..
He severus je hebt eindelijk een medestander

En het klopt de film is op een andere locatie opgenomen. Als ik me niet vergis schotland. De vorige twee films waren vooral studiowerk (en dat vod ik ook te merken). Het is inderdaad anders, maar persoonlijk vond ik het een hele vooruitgang.
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 08-06-2004, 12:07
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
[QUOTE]Severus schreef op 07-06-2004 @ 21:57 :
[B]Oeh, wat hoort mijn 'shipper oor daar, nóg een Snape bewonderaar? Ah, this is getting better and better....

Zie je toevallig ook het idee van Snape/Hermione wel zitten...?

jaahh goede match, die harry boeit niet in de film maar de HG/SS vehouding , kijk dáár gaat het om
Oud 08-06-2004, 12:43
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 06-06-2004 @ 22:22 :

Misschien waren Noínden en ik een beetje irritant, maar wij kunnen nou één keer geen films zien zonder er (soms slashy) commentaar bij te geven, kunnen wij het helpen dat het soms leek alsof mensen lekaar op de bek gingen pakken?
Hehe als je met mij in de bioscoop zat had je een poeier voor je oog gehad.

Ik heb een enorme hekel aan mensen die in de bioscoop puberaal doen.
Oud 08-06-2004, 13:31
Noínden
Avatar van Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Satrapold schreef op 08-06-2004 @ 13:43 :
Hehe als je met mij in de bioscoop zat had je een poeier voor je oog gehad.

Ik heb een enorme hekel aan mensen die in de bioscoop puberaal doen.
Ah, stoer Ja, jij komt er wel in het leven.

We zijn wel zachtjes, hoor. Die koters voor/achter/naast ons waren toch nog nét wat irritanter.
__________________
Let me take you by the hand and lead you through the streets of London|*LiveWed-getrouwd met Morgan Le Fay
Oud 08-06-2004, 15:15
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 08-06-2004 @ 09:24 :
He severus je hebt eindelijk een medestander

En het klopt de film is op een andere locatie opgenomen. Als ik me niet vergis schotland. De vorige twee films waren vooral studiowerk (en dat vod ik ook te merken). Het is inderdaad anders, maar persoonlijk vond ik het een hele vooruitgang.
weetje wat het is, de boeken worden steeds dikker en er moeten dus steeds meer details uit gehaald worden, wat ik erg jammer vind. Het eerst boek was dat nog wel te doen en het tweede ook maar deze vond ik echt veelste oppervlakkig, had ook het idee dat mensen die het boek niet gelezen hadden er geen reet van zouden begrijpen.
Verder vind ik dus dat ze deel 4, 5 enz. niet moeten gaan verfilmen, wordt alleen nog maar ingekorter en oppervlakkiger. En dat is zonde!
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 08-06-2004, 19:04
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Luna schreef op 08-06-2004 @ 16:15 :
weetje wat het is, de boeken worden steeds dikker en er moeten dus steeds meer details uit gehaald worden, wat ik erg jammer vind. Het eerst boek was dat nog wel te doen en het tweede ook maar deze vond ik echt veelste oppervlakkig, had ook het idee dat mensen die het boek niet gelezen hadden er geen reet van zouden begrijpen.
Verder vind ik dus dat ze deel 4, 5 enz. niet moeten gaan verfilmen, wordt alleen nog maar ingekorter en oppervlakkiger. En dat is zonde!
Of ze moeten een film van 5 uur ofzo maken
Oud 08-06-2004, 19:09
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
Noínden schreef op 08-06-2004 @ 14:31 :
Ah, stoer Ja, jij komt er wel in het leven.

We zijn wel zachtjes, hoor. Die koters voor/achter/naast ons waren toch nog nét wat irritanter.
sure, wij vielen best wel mee
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Oud 08-06-2004, 21:18
Verwijderd






OMG: klik

Oud 08-06-2004, 21:48
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 08-06-2004 @ 22:18 :
[afbeelding]
!!! ik ken die clip die heb ik in kazaa staan..
heeeeeeerlijke clip
Oud 09-06-2004, 10:07
Verwijderd
YaaaY vandaag kan ik (als het goed is tenminste) Dogma en Michael Collins ophalen bij de FRS..!!

*is helemaal weer vrolijk nu*
Oud 09-06-2004, 10:15
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik ben gister naar HP3 geweest en ik vond het tof, doch niet zoals verwacht. De omgeving van Hogwarts was prachtig maar héél anders, zeker die gigantische afstand naar Hagrids huisje. Ik vond de sfeer ook zeker niet zo toverachtig als de andere 2 films. Ik las in veel recensies dat de film ontzettend duister was, duisterder dan de 2e film. Het enige wat ik enigzins eng vond waren de Dementors/Nazgül (want die vergelijking is echt meer dan treffend) en de waarzegsters die opeens met zware stem zei wat voor verschrikkingen er gingen komen (namens wie zei ze dat eigenlijk). Bij de tweede film zat ik echt op het puntje van mijn stoel, nu vond ik hem soms langdradig en soms veel te snel gaan. Opeens waren ze in het "Krijsende Kot" en binnen 3 minuten is het hele plot van de film uitgespeeld en dat ging zo snel dat ik het even niet kon volgen. Vervolgens gaan Hermione en Harry terug in de tijd (wel onwijs leuk dat ze dat stiekem de hele film al deed) en dat is ook niet echt spannend, wel grappig van die stenen etc. Ik vind het raar dat ze die rat/man niet hebben gevangen, nu lijkt de film nutteloos en was Sirious Black nou wel of geen aanhanger van Voldemort en waarom dacht men dat als het niet zo was?
Verder vond ik de nieuwe Perkamentus helemaal niks.
__________________
.
Oud 09-06-2004, 11:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 09-06-2004 @ 11:15 :
Het enige wat ik enigzins eng vond waren de Dementors/Nazgül (want die vergelijking is echt meer dan treffend)
Pff, je zit ook wel te zoeken naar argumenten zeg. Nazgul vliegen/zweven niet, en zijn bovendien compleet onzichtbaar. Ja, ze hebben een zwarte cape, maar dat is de enige overeenkomst.

Wat betreft de rest: ja, het is jammer dat ze bepaalde stukken moesten droppen, maar die film mag nou eenmaal niet langer zijn dan 3 uur, en de boeken worden steeds dikker.
Oud 09-06-2004, 12:22
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 12:58 :
Pff, je zit ook wel te zoeken naar argumenten zeg. Nazgul vliegen/zweven niet, en zijn bovendien compleet onzichtbaar. Ja, ze hebben een zwarte cape, maar dat is de enige overeenkomst.

Wat betreft de rest: ja, het is jammer dat ze bepaalde stukken moesten droppen, maar die film mag nou eenmaal niet langer zijn dan 3 uur, en de boeken worden steeds dikker.
Ik zit te zoeken naar argumenten waarvoor?
En het spijt me, maar de 1ste keer dat ik iets van een Dementor zag in de trailer moest ik gelijk aan de Nazgül denken. Ik zeg niet dat ze dat idee gejat hebben, tuurlijk vliegen ze niet maar op die beesten en gillen ze hard etc. Mijn brein legde gewoon gelijk de link en dat kan ik ook niet helpen.

De film duurde trouwens maar circa 2 en een half uur.
__________________
.
Oud 09-06-2004, 12:52
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 08-06-2004 @ 13:07 :
jaahh goede match, die harry boeit niet in de film maar de HG/SS vehouding , kijk dáár gaat het om
Geweldig! Als je trouwens goeie Snape/Hermione fanfic wil lezen, moet je even kijken in het vorige topic, daar heb ik Cassiopeia een aantal goeie fic recs gegeven.

Speaking of which.... Cass, heb je d'r al een paar gelezen? Zo ja, welke waren je favorieten?

Citaat:
Satrapold schreef op 08-06-2004 @ 13:43 :
Ik heb een enorme hekel aan mensen die in de bioscoop puberaal doen.
Ah, gun een 'shipper zijn/haar moment.

Citaat:
Luna schreef op 08-06-2004 @ 16:15 :
Verder vind ik dus dat ze deel 4, 5 enz. niet moeten gaan verfilmen, wordt alleen nog maar ingekorter en oppervlakkiger. En dat is zonde!
Dat vind ik ergens ook wel, maar 't is een beetje dubbel: eigenlijk zie ik de volgende boeken toch graag verfilmd, ondanks het feit dat de boeken nogal 'geslacht' worden (wat inderdaad zonde is). Ik denk ook dat nu de "Harry Potter" trein in gang is gezet, men het niet meer kan stoppen. In Hollywood hebben ze geld geroken, want het brengt gigantisch veel geld op, en ze gaan alle boeken verfilmen, no matter what.

Bij "Lord of the Rings" hadden ze er geen problemen mee om een lange film van minimaal 2,5 uur te maken, waarom kunnen ze dat niet met "Harry Potter"? Ik zie het probleem niet.

Citaat:
Freshh~ schreef op 08-06-2004 @ 22:48 :
!!! ik ken die clip die heb ik in kazaa staan..
heeeeeeerlijke clip
Ik heb Texas' "In Demand" al jarenlang op mijn computertje staan, en iedere keer dat ik het kijk, maakt mijn hart een sprongetje en ben ik stinkend jaloers op Sharleen Spiteri (da's die vrouw die met hem danst, obviously).

*zucht* Waarom moeten de beste mannen altijd onbereikbaar zijn? Geen denken aan dat ik een domme vent uit ons kleine dorp wil, ik wil Alan!

Citaat:
Cassiopeia schreef op 09-06-2004 @ 11:07 :
YaaaY vandaag kan ik (als het goed is tenminste) Dogma en Michael Collins ophalen bij de FRS..!!

*is helemaal weer vrolijk nu*
Woooooooeh! Fantastisch, laat ons meteen weten wat je van de films denkt!

*gaat "Dogma" maar weer eens bekijken, want dat had ze lange tijd niet gedaan*

In "Dogma" zit trouwens een scène waarvan je hart een sprongetje maakt en waarvan jij wenst dat jij degene in de plaats van Bethany bent...

In het vorige topic heb ik "Dogma" wallpapers gepost, die kun je gerust saven en op je desktop gebruiken (ikzelf gebruik al tijden één van die wallpapers op mijn desktop).

Citaat:
Gwen. schreef op 09-06-2004 @ 11:15 :
Het enige wat ik enigzins eng vond waren de Dementors/Nazgül (want die vergelijking is echt meer dan treffend)
It appears dat jij me voor bent. Dat wou ik ook al zeggen - ik had een paar dagen geleden voor het eerst "The Two Towers" gezien (ik heb de film gehuurd bij de videotheek, het werd eens tijd), en zodra ik de Zwarte Ruiters (oftewel Nazgûl, en die vliegen niet persé, ze rijden ook op zwarte en bepantserde paarden) zag, moest ik ook meteen aan de Dementors denken. Die cape, die manier van bewegen - ze leken er echt heel veel op. Ik denk alleen dat de Nazgûl in "LotR" wat enger en mysterieuzer zijn weergegeven dan de Dementors in "PoA" - Peter Jackson heeft daar meer zijn best op gedaan dan Cuarón, vind ik.

*gaat gauw "Return of the King" huren, want ze heeft nu wel lang genoeg gewacht op de ontknoping*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 12:55.
Oud 09-06-2004, 13:05
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 13:52 :
Ik heb Texas' "In Demand" al jarenlang op mijn computertje staan, en iedere keer dat ik het kijk, maakt mijn hart een sprongetje en ben ik stinkend jaloers op Sharleen Spiteri (da's die vrouw die met hem danst, obviously).

*zucht* Waarom moeten de beste mannen altijd onbereikbaar zijn? Geen denken aan dat ik een domme vent uit ons kleine dorp wil, ik wil Alan!
jaaaaaaa, ik heb die clip echt zovaak al gezien, elke keer achter elkaar haha
maar ze waren toch allebei fan van elkaar? hij van haar muziek en zij hem als acteur? zoiets had ik ergens gelezen

Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 13:52 :
In "Dogma" zit trouwens een scène waarvan je hart een sprongetje maakt en waarvan jij wenst dat jij degene in de plaats van Bethany bent...
je bedoeld dat stukje met die hand op haar buik?
Oud 09-06-2004, 13:05
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ga naar deze pagina en bekijk iedere post van Lucius Mercurius Aurelius (dat ben ik) die "Dogma" avatars bevat (en dat zijn er heel veel). Ik heb ze een tijdje geleden gemaakt, en ik denk dat jullie ze wel leuk zullen vinden.

En hier nog drie avies van mij (gemaakt in februari/maart), die wou ik gewoon hier posten.









__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 09-06-2004, 13:07
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
in sense and sensebility vind ik emma thompson beter bij alan passen..
Oud 09-06-2004, 13:08
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 09-06-2004 @ 14:05 :
maar ze waren toch allebei fan van elkaar? hij van haar muziek en zij hem als acteur? zoiets had ik ergens gelezen
Dat weet ik niet, maar ik heb wel ergens gelezen dat ze het beiden nogal erotisch vonden. Geen wonder.

Citaat:
Freshh~ schreef op 09-06-2004 @ 14:05 :
je bedoeld dat stukje met die hand op haar buik?
Onder andere....
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 09-06-2004, 13:09
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 14:08 :
Dat weet ik niet, maar ik heb wel ergens gelezen dat ze het beiden nogal erotisch vonden. Geen wonder.


ok. jaloerssssss
Oud 09-06-2004, 13:12
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 09-06-2004 @ 14:07 :
in sense and sensebility vind ik emma thompson beter bij alan passen..
Ja, dat vond ik ook al.

Emma & Alan zijn dikke vrienden, ze zijn in veel films samen te zien, onder andere: "Love Actually", "Judas Kiss", "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" en dus ook "Sense & Sensibility." Plus Alan had haar gevraagd om te spelen in zijn film "The Winter Guest" (waarin je trouwens een beetje naakt van Emma in ziet ), dat zegt voor mij genoeg. Dikke vrienden, die twee.

Citaat:
Freshh~ schreef op 09-06-2004 @ 14:09 :


ok. jaloerssssss
Me too. *zucht*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 09-06-2004, 13:31
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 14:12 :
Ja, dat vond ik ook al.

Emma & Alan zijn dikke vrienden, ze zijn in veel films samen te zien, onder andere: "Love Actually", "Judas Kiss", "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" en dus ook "Sense & Sensibility." Plus Alan had haar gevraagd om te spelen in zijn film "The Winter Guest" (waarin je trouwens een beetje naakt van Emma in ziet ), dat zegt voor mij genoeg. Dikke vrienden, die twee.
ja ik vind het leuk dat hun vrienden zijn, emma thompson vind ik ook een goede actrice..
zij zeiden zelf ook weleens dat het net leek alsof ze getrouwd waren
Oud 09-06-2004, 13:45
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 09-06-2004 @ 14:31 :
zij zeiden zelf ook weleens dat het net leek alsof ze getrouwd waren
Awwww, wat lief! Emma is in het echte leven getrouwd met Greg Wise, da's John Willoughby uit "Sense & Sensbility": ze ontmoetten elkaar op de set en raakten verliefd, leuk hè?

Tijdens de filming van "Love Actually" was Alan een keer zó chagrijnig (een bepaalde scène moest van hem echt perfect op band staan ofzo), dat Emma zei dat ze blij was dat ze niet met hem getrouwd was in het echte leven, haha. Dat weet ik uit een interview dat Fransisca eens een keer ergens op White Flag had gepost (en daarin was het komischer dan hoe ik het nu verteld heb).

Zo, ik ga nu even met de fiets naar de videotheek - "Michael Collins", "Tuck Everlasting" en "Lord of the Rings: The Two Towers" terugbrengen. Ik hoop dat ik "The Return of the King" kan vinden, ik ben echt benieuwd nu.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 09-06-2004, 13:50
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 14:45 :
Awwww, wat lief! Emma is in het echte leven getrouwd met Greg Wise, da's John Willoughby uit "Sense & Sensbility": ze ontmoetten elkaar op de set en raakten verliefd, leuk hè?
eh, dat wist ik helemaal niet.. haha wat lief
zij was wel eerst getrouwd met acteur kenneth branagh

Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 14:45 :
Tijdens de filming van "Love Actually" was Alan een keer zó chagrijnig (een bepaalde scène moest van hem echt perfect op band staan ofzo), dat Emma zei dat ze blij was dat ze niet met hem getrouwd was in het echte leven, haha. Dat weet ik uit een interview dat Fransisca eens een keer ergens op White Flag had gepost (en daarin was het komischer dan hoe ik het nu verteld heb).
oh, haha dat soot dingen zou ik dan altijd willen zien..

Citaat:
Severus schreef op 09-06-2004 @ 14:45 :
Zo, ik ga nu even met de fiets naar de videotheek - "Michael Collins", "Tuck Everlasting" en "Lord of the Rings: The Two Towers" terugbrengen. Ik hoop dat ik "The Return of the King" kan vinden, ik ben echt benieuwd nu.
michael collins wil ik al een hele tijd zien, die is best goed dus?
en heb je judas kiss al gezien, die wil ik ook nog zien...
Oud 09-06-2004, 19:41
Verwijderd
GRR gister wilde ik HP kijken, is mijn dvd speler kapot. Net nu ik Michael Collins en Dogma heb .

@ Freshh~
Judas Kiss heb ik op ook op dvd, het is wel een leuke film, alleen een beetje anders dan de andere films die Alan en Emma gedaan hebben. Er staat vast wel wat op imdb ofzo.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #7
Verwijderd
500 16-04-2007 19:26
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #5
Severus
500 13-10-2005 15:48
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #3
Severus
500 24-11-2004 21:03
Films, TV & Radio Harry Potter and the Chamber of Secrets
niceman1984
28 29-11-2001 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.