Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2009, 11:16
betterxtogether
Avatar van betterxtogether
betterxtogether is offline
.

Laatst gewijzigd op 18-10-2010 om 20:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2009, 17:40
betterxtogether
Avatar van betterxtogether
betterxtogether is offline
Citaat:
Voor school moest ik een brief schrijven over mijn opdracht zogenaamd gericht aan een medestudent. het is ongeveer 1a4tje wilt iemand deze voor mij nakijken op structuur opbouw en taal? graag via privebericht





omdat ik nog geen reactie heb gekregen. misschien dat iemand hier wilt reageren?

Beste medestudent,

Graag wil ik je vertellen over het artikel wat ik wil gaan schrijven.
Ik wil graag schrijven over autisme. Een kind met autisme of een autisme verwante stoornis ervaart de wereld totaal anders dan "normale" mensen dat doen. Autisme wordt ook wel een informatieverwerkingsstoornis genoemd. De informatie komt bij mensen met een dergelijke stoornis in losse delen binnen, en moet eerst als een soort puzzel in elkaar worden gezet. Mensen met autisme moeite hebben met het verlenen van betekenis aan dingen. Zij weten niet wat komen gaat of wat van hen verwacht wordt,

Mijn reden voor dit onderwerp heeft vooral te maken met mijn vooropleiding en werk. Als sociaal Pedagogisch Werker heb ik veel gewerkt met kinderen en jongeren met een autistische stoornis. Als ik dan aan ander hierover vertelde kreeg ik als reactie ‘ Je moet zeker elke dag hetzelfde doen?’ en opmerkingen als
‘Lijkt me zo moeilijk geen contact te krijgen met zulke gesloten mensen’
Natuurlijk is het van autisme een kenmerk dat de persoon inzichzelf gekeerd is. Het woord "Autisme’’ is immers afkomstig van het Griekse woord "autos" dat "zelf" betekent. Maar het de ene persoon met autisme is echter het andere niet. En dat wil ik de lezers laten zien.

Het tijdschrift waar ik voor kies is ‘ Libelle’ Omdat ik dit zelf een prettig tijdschrift vind. Er staan variërende artikelen in. Het tijdschrift heeft een rustige uitstraling door de frisse kleuren van de lay-out. De artikelen hebben een goede opzet en zinsopbouw en lezen prettig weg. De reden dat ik dit blad ook kies is omdat de libelle ook vooral gelezen wordt door moeders. Deze moeders hebben weer een voorbeeldrol voor hun eigen kinderen en kunnen hen hopelijk meegeven dat autisme niet alleen maar raar is. Natuurlijk is dit artikel ook voor alle andere geďnteresseerden.

Naast mijn ervaring in de omgang met mensen met deze autistische stoornis ben ik ook erg geďnteresseerd geraakt in dit onderwerp. Ik heb er veel over gelezen en gezien op televisie. Vooral de persoonlijke verhalen, hoe ieder het weer anders beleeft fascineerde mij.

Als voorbeeld benoem ik 2 artikels die ik laatst gelezen heb.
Het eerste artikel heeft als titel ‘ ik had geen idee dat ik bijzonder was’
en staat in de ‘ Psychologie Magazine’ uit september 2007.
Dit artikel gaat over Daniel Tammert hij is 28 jaar en word geniaal genoemd. Hij is een van ’s werelds beste rekenaars spreekt tien talen en weet van elke willekeurige datum op welke dag die valt.
Maar als het op omgaan met andere mensen aankomt valt hij totaal in gebreken.
Het 2e artikel heet: Autisme schuilt in een klein hoekje’
Het is een artikel uit Mobiel 3,
Juni/Juli van het jaar 2000. Het beschrijft een verhaal van een 10 jarig meisje genaamd Janneke. Hierin word langzaam verklaard wat autisme is en hoe dit overeenkomt met Janneke.
Ik zal deze artikelen ook toevoegen.

Met mijn artikel hoop ik mensen een duidelijker beeld te geven en het oude beeld los te laten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 22:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
omdat ik nog geen reactie heb gekregen. misschien dat iemand hier wilt reageren?

Beste medestudent,

Graag wil ik je vertellen over het artikel wat ik wil gaan schrijven.
Ik wil graag schrijven over autisme. Een kind met autisme of een autisme verwante stoornis ervaart de wereld totaal anders dan "normale" mensen dat doen. Autisme wordt ook wel een informatieverwerkingsstoornis genoemd. De informatie komt bij mensen met een dergelijke stoornis in losse delen binnen, en moet eerst als een soort puzzel in elkaar worden gezet. Mensen met autisme moeite hebben hebben moeite met het verlenen van betekenis aan dingen. Zij weten niet wat komen gaat of wat van hen verwacht wordt, punt

Mijn reden voor dit onderwerp [b]Beetje lelijk, "de reden waarom ik over dit onderwerp wil schrijven" oid klinkt beter[b] heeft vooral te maken met mijn vooropleiding en werk. Als sociaal Pedagogisch Werker is dat met hoofdletters? heb ik veel gewerkt met kinderen en jongeren met een autistische stoornis. Als ik dan aan ander anderen hierover vertelde kreeg ik als reactie ‘ Je moet zeker elke dag hetzelfde doen?’ en opmerkingen als
‘Lijkt me zo moeilijk geen contact te krijgen met zulke gesloten mensen’
Natuurlijk is het van autisme een kenmerk "Natuurlijk is een kenmerk van autisme" klinkt beter dat de persoon inzichzelf in zichzelf gekeerd is. Het woord "Autisme’’ is immers afkomstig van het Griekse woord "autos" dat "zelf" betekent. Maar het de ene persoon met autisme is echter het de andere niet. En dat wil ik de lezers laten zien.

Het tijdschrift waar ik voor kies is ‘ Libelle’ Omdat ik dit zelf een prettig tijdschrift vind. Er staan variërende artikelen in. Het tijdschrift heeft een rustige uitstraling door de frisse kleuren van de lay-out. De artikelen hebben een goede opzet en zinsopbouw en lezen prettig weg. De reden dat ik dit blad ook kies is kies is ook omdat de libelle ook vooral gelezen wordt door moeders. Deze moeders hebben weer een voorbeeldrol voor hun eigen kinderen en kunnen hen hopelijk meegeven dat autisme niet alleen maar raar is. Natuurlijk is dit artikel ook voor alle andere geďnteresseerden.

Naast mijn ervaring in de omgang met mensen met deze autistische stoornis ben ik ook erg geďnteresseerd geraakt in dit onderwerp. Ik heb er veel over gelezen en gezien op televisie. Vooral de persoonlijke verhalen, hoe ieder het weer anders beleeft fascineerde mij.

Als voorbeeld benoem ik 2 artikels die ik laatst gelezen heb.
Het eerste artikel heeft als titel ‘ ik had geen idee dat ik bijzonder was’
en staat in de ‘ Psychologie Magazine’ uit september 2007.
Dit artikel gaat over Daniel Tammert hij is 28 jaar en wordt geniaal genoemd. Hij is een van ’s werelds beste rekenaars spreekt tien talen en weet van elke willekeurige datum op welke dag die valt.
Maar als het op omgaan met andere mensen aankomt valt hij totaal in gebreken.
Het 2e artikel heet: Autisme schuilt in een klein hoekje’
Het is een artikel uit Mobiel 3,
Juni/Juli van het jaar 2000. Het beschrijft een verhaal van een 10 jarig meisje genaamd Janneke. Hierin wordt langzaam verklaard uitgelegd zou ik geloof ik zeggen wat autisme is en hoe dit overeenkomt met Janneke.
Ik zal deze artikelen ook toevoegen.

Met mijn artikel hoop ik mensen een duidelijker beeld te geven en het oude beeld los te laten.






't Is laat dus ik heb misschien over het een en ander heen gelezen. Op zich is het qua spelling en grammatica, op een paar puntjes na, in orde. Alleen je zinsopbouw is af en toe een beetje raar.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 23:19
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Citaat:
Beste medestudent,

Graag wil ik je vertellen over het artikel wat ik wil gaan schrijven.
Ik wil graag schrijven over autisme. Een kind met autisme of een autisme verwante stoornis ervaart de wereld totaal anders dan "normale" mensen dat doen. Autisme wordt ook wel een informatieverwerkingsstoornis genoemd. De informatie komt bij mensen met een dergelijke stoornis in losse delen binnen, en moet eerst als een soort puzzel in elkaar worden gezet. Mensen met autisme moeite hebben hebben moeite met het verlenen van betekenis aan dingen. Zij weten niet wat komen gaat of wat van hen verwacht wordt, punt

Mijn reden voor dit onderwerp Beetje lelijk, "de reden waarom ik over dit onderwerp wil schrijven" oid klinkt beter heeft vooral te maken met mijn vooropleiding en werk. Als sociaal Pedagogisch Werker is dat met hoofdletters? heb ik veel gewerkt met kinderen en jongeren met een autistische stoornis. Als ik dan aan ander anderen hierover vertelde kreeg ik als reactie ‘ Je moet zeker elke dag hetzelfde doen?’ en opmerkingen als
‘Lijkt me zo moeilijk geen contact te krijgen met zulke gesloten mensen’
Natuurlijk is het van autisme een kenmerk "Natuurlijk is een kenmerk van autisme" klinkt beter dat de persoon inzichzelf in zichzelf gekeerd is. Het woord "Autisme’’ is immers afkomstig van het Griekse woord "autos" dat "zelf" betekent. Maar het de ene persoon met autisme is echter het de andere niet, dat wil ik de lezers laten zien.

Het tijdschrift waar ik voor kies is ‘ Libelle’ omdat ik dit zelf een prettig tijdschrift vind. Er staan variërende artikelen in. Het tijdschrift heeft een rustige uitstraling door de frisse kleuren van de lay-out. De artikelen hebben een goede opzet en zinsopbouw en lezen prettig weg. [persoonlijk vind ik dit mooier maar jou zin kan ook: De opzet en zinsopbouw van de artikelen zijn goed en lezen prettig weg.] De reden dat ik dit blad ook kies is kies is ook of Een andere reden dat ik dit blad kies is omdat de libelle ook vooral gelezen wordt door moeders. Deze moeders zijn een voorbeeldrol [en informatiebron] voor hun eigen kinderen en kunnen hen hopelijk meegeven dat autisme niet alleen maar raar is. Natuurlijk is dit artikel ook voor alle andere geďnteresseerden.

Als voorbeeld benoem ik 2 artikelen die ik laatst gelezen heb. [ik snap deze zin niet goed, zijn dit voorbeelden van artikelen die jij wilt gaan schrijven? dan zou ik de zin maken: Twee voorbeelden van artikelen over het onderwerp waarover ik wil gaan schrijven zijn ‘ ik had geen idee dat ik bijzonder was’ en Autisme schuilt in een klein hoekje’. Het artikel 'Ik had geen idee dat ik bijzonder was’ staat in de ‘ Psychologie Magazine’ uit september 2007 en gaat over Daniel Tammert. Hij is 28 jaar en wordt geniaal genoemd. Ook is hij een van ’s werelds beste rekenaars, spreekt tien talen en weet van elke willekeurige datum op welke dag die valt. Het artikel 'Autisme schuilt in een klein hoekje’ staat in de Mobiel 3 juni/juli van het jaar 2000 en het beschrijft een verhaal van een 10 jarig meisje genaamd Janneke. Hierin wordt langzaam verklaard uitgelegd zou ik geloof ik zeggen [ik ook] wat autisme is en hoe dit overeenkomt met Janneke. Deze artikelen zal ik ook toevoegen.

[Ik zou dit als slot pakken, want dat miste ik een beetje.]
Naast mijn ervaring in de omgang met mensen met deze autistische stoornis ben ik ook erg geďnteresseerd geraakt in dit onderwerp. Ik heb er veel over gelezen en gezien op televisie. Vooral de persoonlijke verhalen, hoe ieder het weer anders beleeft fascineerde mij. Met mijn artikel hoop ik daarom mensen een duidelijker beeld te geven over autisme en het oude beeld erover los te laten.
Sorry voor het voor het vele rood, maar het meeste is maar een kleine aanpassing waardoor de zin ietswat veranderde. Verder leuk stukje om te lezen, inleiding en kern zijn goed en zo heb je ook een goed slot. Ik hoop dat je er iets aan hebt

Laatst gewijzigd op 22-05-2009 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 10:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Jij hebt dat gedaan waar ik gisteren geen energie meer voor had Tim_Riswick, dank

Maar wel een vraag: Je veranderde "Moeders hebben een voorbeeldrol" naar "Moeders zijn een voorbeeldrol", zeg je dat inderdaad zo?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 12:08
betterxtogether
Avatar van betterxtogether
betterxtogether is offline
Dankjewel mensen
Ik ga er zo gelijk mee aan de slag!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 14:56
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Citaat:
Maar wel een vraag: Je veranderde "Moeders hebben een voorbeeldrol" naar "Moeders zijn een voorbeeldrol", zeg je dat inderdaad zo?
Nu begin ik idd wat te twijfelen, miss dat het idd zo is dat het "hebben een voorbeeldrol" is of "zijn een voorbeeld".
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:26
Carss
Avatar van Carss
Carss is offline
Moeders hebben een voorbeeldrol,

haal voorbeeld weg:

moeders hebben een rol.

--------------------------------------

moeders zijn een voorbeeldrol

haal voorbeeld weg

moeders zijn een rol ...

---------------------------------------------------------------------

hebben is het goede
x'd
__________________
Acceptatie voorkomt discriminatie! ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij opdracht gezocht
Gijs20022
0 27-01-2016 15:14
Verhalen & Gedichten Frans nakijken
SennaZ
1 09-01-2013 16:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlandse opdracht nakijken op style fouten
Prue Halliwell
2 10-05-2012 17:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (EN) Formele brief nakijken
Spare123
2 25-03-2007 10:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand misschien mijn Engelse stukje (klein stukje) nakijken?
joyceje
9 08-01-2007 16:22
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen heb nl--> en vertaald, kan iemand nakijken aub
fistik
10 03-11-2004 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.