Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2001, 21:21
~Lil'KiZzZ~
~Lil'KiZzZ~ is offline
hey mensen...

ik ben nog een heel jong meisje...
maar ik ben waarschijnlijk zwanger, ik heb wel de morning-after gehaald nadat ik met mijn vriend naar bed ben geweest, maar kennelijk was ik te laat...

ik sta echt op het punt om in te storten,
mijn ouders accepteren dit echt niet...
ik heb dit probleem al tegen mijn vriendinnen gezegt, maar ik moet advies van een echte volwassene hebben. Maar elke volwassene die ik ken kijkt dan voortaan heel anders tegen me aan, moet ik weglopen van huis? of het aan me ouders vertellen? hellup...

KuZz...
MiZz InDo
__________________
RAP IS MY LIFE, MY LIFE IS RAP, MY LIFE AINT NUTHIN' WITHOUT RAP !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2001, 21:33
Verwijderd
Offtopic: Kan je te laat zijn met een morningafterpil als je hem de dag erna slikt? da's nieuw voor mij..

Ik weet natuurlijk niet hou jou ouders en jij tegen over elkaar staan. Als jullie een goede band hebben, zal je het ze natuurlijk makkelijker kunnen vertellen. Als jullie geen goede band hebben, dan kan je het misschien beter eerst aan een vertrouwenspersoon op school vertellen.
Deze weet daar heel veel van af en zal ook bereidt zijn je ouders het te vertellen en uit te leggen.

Daarnaast ligt de keuze van 'abortus' of 'baren' natuurlijk bij jóu, dat is jóu beslissing. De enige persoon met wie je het daar moet hebben is je vriend, jullie moeten samen beslissen wat júllie vinden dat er moet gebeuren met het kindje.

Tja.. dat is dus mijn advies..

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 21:43
~Lil'KiZzZ~
~Lil'KiZzZ~ is offline
ja ik was afgl. vrijdag met hem naar bed geweest en zaterdag en zondag was de apotheek dicht, dus moest ik tot maandag wachten, vandaar dat ik te laat ben...
__________________
RAP IS MY LIFE, MY LIFE IS RAP, MY LIFE AINT NUTHIN' WITHOUT RAP !!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 21:49
Verwijderd
Citaat:
~Lil'KiZzZ~ schreef:
ja ik was afgl. vrijdag met hem naar bed geweest en zaterdag en zondag was de apotheek dicht, dus moest ik tot maandag wachten, vandaar dat ik te laat ben...
apotheek dicht?!
hier is hij 24 uur per dag open...

Je kon toch best naar een andere apotheek gaan?

Maar ok.. daar is het nu te laat voor..

Weet je al zéker dat je zwanger bent?
Anders moet je natuurlijk een zwangerschapstest doen...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 22:19
~Lil'KiZzZ~
~Lil'KiZzZ~ is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
apotheek dicht?!
hier is hij 24 uur per dag open...

Je kon toch best naar een andere apotheek gaan?

Maar ok.. daar is het nu te laat voor..

Weet je al zéker dat je zwanger bent?
Anders moet je natuurlijk een zwangerschapstest doen...

ik weet zeker dat ik het ben...

__________________
RAP IS MY LIFE, MY LIFE IS RAP, MY LIFE AINT NUTHIN' WITHOUT RAP !!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 22:40
Verwijderd
Rutger(s?) Stichting bellen, mocht het nog eens voorkomen. Of een dienstdoende huisarts/apotheek, desnoods een ziekenhuis.

Hoe weet je zo zeker dat je zwanger bent? Heb je een zwangerschapstest gedaan? Of denk je het alleen maar heel zeker te weten?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 10:23
~Lil'KiZzZ~
~Lil'KiZzZ~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Rutger(s?) Stichting bellen, mocht het nog eens voorkomen. Of een dienstdoende huisarts/apotheek, desnoods een ziekenhuis.

Hoe weet je zo zeker dat je zwanger bent? Heb je een zwangerschapstest gedaan? Of denk je het alleen maar heel zeker te weten?
ik denk het heeeeel zeker te weten...
__________________
RAP IS MY LIFE, MY LIFE IS RAP, MY LIFE AINT NUTHIN' WITHOUT RAP !!!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 10:41
Verwijderd
Dus het is niet voor 100% zeker, want je denkt het zeker te weten. Ik zou zeggen: ga naar de huisarts. Dan weet je zeker dat je zwanger bent en die heeft beroepsgeheim, dus hij/zij mag je ouders niks vertellen. Vraag wel ff na hoe het met de betaling zit. Als de uitslag negatief is, nou ja, ik denk dat je het dan wel weet . Mocht de uitslag positief zijn, dan denk ik dat je het toch aan je ouders zult moeten vertellen. Als je het je ouders echt niet durft te vertellen, dan kun je altijd naar de vertrouwenspersoon op school gaan. Ik weet niet zeker of hij/zij beroepsgeheim heeft, maar je kunt benadrukken dat je ouders het niet te weten mogen komen. Denk goed na over de keuze houden of niet.
Ik heb nog een aantal sites en telefoonummers verzameld die je allemaal zouden kunnen helpen:
FIOM 073-612.88.21
Nederlands Genootschap van Abortusartsen www.ngva.net
Stichting MR'70 www.xs4all.nl/~mr70/
StiSAN
(adressen van abortusklinieken) www.abortusinfo.nl 023-5287835 www.tienermoeders.nl
VBOK www.vbok.nl 033-4605070 (info) 0900-2021088 (hulp)
Rutgers Stichting www.rutgers.nl 0900-9398 (f1,- p/m)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
~Lil'KiZzZ~ schreef:
ja ik was afgl. vrijdag met hem naar bed geweest en zaterdag en zondag was de apotheek dicht, dus moest ik tot maandag wachten, vandaar dat ik te laat ben...
Wel ja, sorry hoor, maar dan ben je gewoon dom.

Er is altijd een dienstdoende apotheek en huisarts. Dat was dus verschrikkelijk dom, je eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Wel ja, sorry hoor, maar dan ben je gewoon dom.

Er is altijd een dienstdoende apotheek en huisarts. Dat was dus verschrikkelijk dom, je eigen schuld.

Vind ik dus ook eigenlijk wel..


Maar je denk dus zeker te weten dat je zwanger bent, wat zijn dan de aspecten die jou dat doen denken? Ik zou als ik jou was toch echt een zwangerschapstest doen voor iets zeker te weten. Je bent waarschijnlijk bang dat je zwanger bent en dan lijkt alles er ineens op dat dat ook zo ís.

Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 15:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Wel ja, sorry hoor, maar dan ben je gewoon dom.

Er is altijd een dienstdoende apotheek en huisarts. Dat was dus verschrikkelijk dom, je eigen schuld.

Nou, dat was weer zeer behulpzaam en redelijk nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:50
miraclegirl
miraclegirl is offline
Hoe zeker weet je nou dat je zwanger bent? Je denkt het heeeel zeker te weten...... maar je bent afgelopen vrijdag met hem naar bed geweest. Nou ok blablabla... maar zal je niet beter kunnen ´wachten` tot je menstruatie weer moet beginnen? Dan kan je het pas echt zeker weten... offe zie ik nu wat over het hoofd. Ja sorry meid maar echt slim ben je niet. Moet ik ff kwijt. Je zult het zelf ook wel weten neem ik aan. Maar ga aub jezelf niet naar beneden halen door telkens maar weer jezelf uit te maken voor een stomme lomperik enz. Dat werkt niet echt mee. Want het is gebeurd en nu zal je de consenquenties ook moeten dragen. Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent maar als jij zodra je weet dat je niet zwanger bent `````gelijk``` weer je nest in duikt met die vriend van je en daarna zet je weer een topic van: Hellup ik stort in, ik ben zwanger ik ben dom geweest, enz enz. Ja sorry meid maar dan echt, dan hoef je niet zo gauw meer medelijden te verwachten denk ik zo. Ik bedoel dus te zeggen dat dit een goede les voor je moet zijn. Snap je? Ik hoop erg hard met je mee.
Sterkte miraclegirl
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 12:01
shania
shania is offline
Meisje, meisje, meisje toch.
Ik weet hier eigenlijk geen raad mee. Waarom heb je het niet veilig gedaan?????
Je moet het echt aan een vertrouwenspersoon vertellen (op school of als het kan je ouders).
Je kunt me mailen op shania85@hotmail.com
Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 13:16
Chanelly
Chanelly is offline
als jij zegt dat je de vrijdag met je vriend naar bed bent gegaan, en maandag de MAP hebt gehaald...dan ben je nog net binnen de tijdsduur hoor...binnen 72 (dit heb ik nl zelf meegemaakt) uur na de sex kan je de MAP slikken...Dus sorrie hoor, je hebt de MAP al gehaald en ik weet zeker dat ze dit erbij hebben gezegd,,dus hoe denk jij zeker te weten dat jij zwanger bent...een beetje vaag hoor..
En pas 2 weken nadat je onveilige sex met je vriend hebt gehad, kan je een zwangerschapstest doen..
Na iig erg veel succes, maar ik weet heel erg zeker dat je niet zwanger bent..

liefs essie
__________________
I still love my ex-j.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik hier in vredesnaam mee?
Maxwel
3 10-06-2014 07:37
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #63
rare kwast
484 09-07-2006 18:48
Psychologie Het grote lucht je hart topic #53
coopergirl
488 20-03-2006 17:52
Verhalen & Gedichten afscheid...deel 1
nlblue-eyes
3 01-01-2005 15:07
Verhalen & Gedichten Ik stortte me op hem en hij genoot
de doornvogel
0 30-09-2002 16:34
Liefde & Relatie B.N.S.I.E.R'er (Bewust Niet Stortend In Een Relatie'er).... Waarom is dat zo vreemd?
Rio
24 29-04-2002 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.