Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2001, 03:16
Alopecia
Alopecia is offline
ik snap het ff niet..

ik vertoon best veel symptomen van depressiviteit: denken aan zelfmoord, nergens zin meer in hebben, twijfelen, in bed willen liggen de hele dag, vermoeid zijn enz enz..

maar toch mastubeer ik overmatig, terwijl er juist overal staat dat depressieve mensen juist geen zin hebben in sex.

ben ik nou depri of niet?
__________________
Powered by: Ultimate Bulletin Board (UltimateBB), Version 5.44a
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2001, 03:18
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Is masturbatie niet meer een vlucht dan bevrediging???
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 03:22
Alopecia
Alopecia is offline
Citaat:
Doc schreef:
Is masturbatie niet meer een vlucht dan bevrediging???
is combinatie met blowen is/was het inderdaad een vlucht, vergelijkbaar met een heroine shot (niet dat ik het ooit heroine heb geprobeerd)
__________________
Powered by: Ultimate Bulletin Board (UltimateBB), Version 5.44a
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 03:26
Alopecia
Alopecia is offline
maar goed ... ik voel me zeker wel bevredigd na het mastuberen.. het is zeer verslavend voor mij.. als ik een dag niet mastubeer, word ik erg down.
__________________
Powered by: Ultimate Bulletin Board (UltimateBB), Version 5.44a
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 03:28
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Doc schreef:
Is masturbatie niet meer een vlucht dan bevrediging???
hm ja denk het... (moet dan best wel veel vluchten)
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 07:25
Marc S
Marc S is offline
Ach ja... de ene snijdt, de ander masturbeert...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:06
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ach ja... de ene snijdt, de ander masturbeert...




rofl!!
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:44
Alopecia
Alopecia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ach ja... de ene snijdt, de ander masturbeert...


dit meen je toch niet
__________________
Powered by: Ultimate Bulletin Board (UltimateBB), Version 5.44a
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Alopecia schreef:
dit meen je toch niet
Het klinkt misschien krom, maar waarom niet?

Mensen die snijden raken er ook 'verslaafd' aan, halen er een soort van 'genot' uit. Het bevrijdt hun van het rotgevoel dat ze hebben...

Does this sound familiar?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:03
DarkCat
DarkCat is offline
T klinkt idd alsof je iets zoekt waardoor je je beter kan voelen... ik ben ook een jaar depressief geweest en had in die tijd een vriend... maar niet minder zin in seks ofzo... alleen merkte ik toen ik niet meer depressief was, dat ik er nooit voor de volle 100% van had kunnen genieten, maar vooral een uitvlucht zocht om me tijdelijk beter te voelen...
Ik weet niet of dat zo slecht is, ik denk dat het beter is dan iets negatiefs zoeken, zoals snijden e.d. Pas als het een probleem voor je wordt, een echte obsessie, moet je uit gaan kijken.

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Does this sound familiar?
Kan, maar om dat als definitie aan te geven vind ik fout. Masturberen = een vorm van jezelf liefde geven. Wanneer je dat noraal gesproken mist van je omgeving, masturbeer je meer omdat je die liefde niet krijgt.

Snijden kun je ook uit haat doen maar masturberen uit haat.. hmm.. denk niet dat dat veel voorkomt!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Kan, maar om dat als definitie aan te geven vind ik fout. Masturberen = een vorm van jezelf liefde geven. Wanneer je dat noraal gesproken mist van je omgeving, masturbeer je meer omdat je die liefde niet krijgt.
Vind ik ook niet geldig als definitie. Ik masturbeer niet overmatig, eigenlijk best weinig. Van wie krijg ik liefde?

In dat opzicht ben ik dus koud.

Citaat:
Snijden kun je ook uit haat doen maar masturberen uit haat.. hmm.. denk niet dat dat veel voorkomt!
Ghehe, waarom wil ik hier niet verder op in gaan?

Ik zie het al voor me, iemand die zich gewelddadig uit haat gedreven als een gek zit te rukken tot daar beneden alles pijn doet
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 13:00
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Alopecia schreef:
ik snap het ff niet..

ik vertoon best veel symptomen van depressiviteit: denken aan zelfmoord, nergens zin meer in hebben, twijfelen, in bed willen liggen de hele dag, vermoeid zijn enz enz..

maar toch mastubeer ik overmatig, terwijl er juist overal staat dat depressieve mensen juist geen zin hebben in sex.

ben ik nou depri of niet?
Mastuberen hoeft niet aan sex gerelateerd te zijn, tenminste wel enigzins gerelateerd, maar niet de hoofdmotivatie/drang.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 13:18
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
Marc S schreef:


Ik zie het al voor me, iemand die zich gewelddadig uit haat gedreven als een gek zit te rukken tot daar beneden alles pijn doet
lol
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 09:49
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Kan, maar om dat als definitie aan te geven vind ik fout. Masturberen = een vorm van jezelf liefde geven. Wanneer je dat noraal gesproken mist van je omgeving, masturbeer je meer omdat je die liefde niet krijgt.
Masturberen een vorm van jezelf liefde geven? Ben ik het mee oneens.

Meeste mensen die ik ken, masturberen omdat ze het lekker vinden, niet omdat ze zichzelf liefhebben.

Ik weet niet, maar het klinkt wel *heel erg* (ongezond) arrogant eigenlijk, dat je jezelf masturbeert omdat je jezelf lief hebt.

*Ziet voor zich, dat Dystopia voor een spiegel staat af te trekken en zichzelf zit te bewonderen*
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 10:17
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*Ziet voor zich, dat Dystopia voor een spiegel staat af te trekken en zichzelf zit te bewonderen*

ROTFLOL

__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 10:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*Ziet voor zich, dat Dystopia voor een spiegel staat af te trekken en zichzelf zit te bewonderen*
ROFL
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 13:36
Potion
Potion is offline
dit gaat nergens meer over...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-12-2001, 15:16
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Potion schreef:
dit gaat nergens meer over...
Het gaat over depressiviteit en seks.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 15:26
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
T klinkt idd alsof je iets zoekt waardoor je je beter kan voelen... ik ben ook een jaar depressief geweest en had in die tijd een vriend... maar niet minder zin in seks ofzo... alleen merkte ik toen ik niet meer depressief was, dat ik er nooit voor de volle 100% van had kunnen genieten, maar vooral een uitvlucht zocht om me tijdelijk beter te voelen...
Ik weet niet of dat zo slecht is, ik denk dat het beter is dan iets negatiefs zoeken, zoals snijden e.d. Pas als het een probleem voor je wordt, een echte obsessie, moet je uit gaan kijken.

Cat

Ja dat heb ik ook.. ik ben ook beetje depressief, maar heb daardoor niet minder zin in sex..
het is denk ik idd zo dat je een uitvlucht zoekt..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:27
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ach ja... de ene snijdt, de ander masturbeert...


hmz ja daar zit wel iets in
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:45
shania
shania is offline

Wat een onderwerp! Ik ben depressief en masturbeer helemaal niet. Maar toch kan ik me wel voorstellen dat je er een bevrediging in vindt. Als het je helpt: ga lekker door.

Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:51
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Mastruberen een uitvlucht? Ik zou toch zweren dat het een simulatie van sex is.

Daarnaast is sex niets meer dan voortplanting, de inhoud die wij eraan gegeven hebben is wat anders. Liefde is een soort lokmiddel om onze afweer te laten vallen en kinderen produceren. Dat het lekker is zorgt ervoor dat wij het vaker doen en dankzij voorbehoedsmiddel vallen grote risico's weg.

In KIJK staat een goed artikel over de mens, de dier en sex.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 15:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Masturberen een vorm van jezelf liefde geven? Ben ik het mee oneens.
Dat kan

Citaat:
Meeste mensen die ik ken, masturberen omdat ze het lekker vinden, niet omdat ze zichzelf liefhebben.

Ik weet niet, maar het klinkt wel *heel erg* (ongezond) arrogant eigenlijk, dat je jezelf masturbeert omdat je jezelf lief hebt.
Je moet 'ns niet zo letterlijk denken, maar meer figuurlijk.

Ooit al 'ns dieper nagedacht over waarom je iets lekkers aan jezelf geeft? Waarom je naar de winkel gaat om jezelf een bos bloemen te geven? Om jezelf te verwennen en dat is een vorm van liefde geven aan jezelf. Ooit al 'ns nagedacht waarom je sex met een ander hebt? Is dat, in jouw ogen, omdat jullie het lekker vinden??? <=- hahahaha ga dan player worden aap.

Je overdrijft het met die spiegel nogal, maakt mijn woorden belachelijk, maar je bent nogal bot in je kop bezig. Bedoel, als je het niet eens bent, zeg dat dan gewoon en hoe verder je snuiter dicht of vraag om uitleg.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 19:28
Rufus
Rufus is offline
ja zelfbeschadiging is toch heel wat anders dan mastruberen. vaak is het zo dat mensen die zichzelf beschadigen in hun jeugd sexueel misbruikt zijn.
maar ja waarom jij depri bent weet je misschien zelf niet. zowiezo veel jongens mastruberen veel. En waarom je een link legt tussen je depri zijn en mastruberen weet ik ook niet. als je er gelukkig van wordt nou ja waarom dan niet. ook zoiets tegenwoordig is 't vaak zo dat mensen erg snel denken dat ze depri zijn, terwijl ze gewoon een beetje down zijn. Ja daar zit weer een verschil tussen depressief/down, dus zeg 't niet te snel
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 20:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je moet 'ns niet zo letterlijk denken, maar meer figuurlijk.
Het was een grapje, sorry hoor.

Citaat:

Ooit al 'ns dieper nagedacht over waarom je iets lekkers aan jezelf geeft? Waarom je naar de winkel gaat om jezelf een bos bloemen te geven? Om jezelf te verwennen en dat is een vorm van liefde geven aan jezelf. Ooit al 'ns nagedacht waarom je sex met een ander hebt? Is dat, in jouw ogen, omdat jullie het lekker vinden??? <=- hahahaha ga dan player worden aap.


Heu, behoeftes, is in mijn ogen, iets anders, dan jezelf lief hebben. Behoeftes staan voor mij los van liefde.

Nee, ik zit niet echt te denken van, "Goh, laat ik mezelf een bos bloemen geven omdat ik is zoveel van mezelf hou", jij wel?!?

Als ik iets koop, is omdat ik het nodig heb of leuk vind. Niet omdat ik van mezelf hou.

En wat heeft seks met zelfliefde te maken? Ik zie seks en liefde als aparte dingen. En ik doe aan seks, omdat het lekker is, en intiem. Niet intiem met mezelf, omdat ik van mezelf houd, maar intiem met mijn vriendin.

Dat voorbeeld/grap met de spiegel was gewoon ter verduidelijking van wat ik bedoel; ja ik werk graag met voorbeelden.

En dan uiteindelijk, NEE, ik trek me zeker NIET af, omdat ik van mezelf houd. Ik trek me af, omdat een of andere malloot die me gemaakt heeft, me dit stukje hersens gegeven heeft, dat hormonen maakt, dat me op momenten zo geil als een stier maakt, dat ik er vanaf wil. Dan trek ik me af. En ik vind een (lichamelijke) verslaving iets anders, dan liefde.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Het was een grapje, sorry hoor.
Aha. Het kwam serieus over, op een serieus forum. Op onzin was wat anders, maar aangezien ik serieus een antwoord gaf.

Heu, behoeftes, is in mijn ogen, iets anders, dan jezelf lief hebben. Behoeftes staan voor mij los van liefde.

Citaat:
Nee, ik zit niet echt te denken van, "Goh, laat ik mezelf een bos bloemen geven omdat ik is zoveel van mezelf hou", jij wel?!?
Nee ik niet. Als ik iets post ga ik niet altijd van mezelf uit.

Denk aan oudere mensen. Bijvoorbeeld je oma, haar man is overleden en dan, op een zondag, gaat ze zichzelf verwennen. Ze gaat boodschappen doen, koopt mooie dingen voor zichzelf en gaat naderhand uit eten met familie. Beide vind ik liefde. Ik zie daar liefde in. Ze geeft zichzelf liefde.

(bdw alweer zelf verzonnen, totaal niet op eigen situatie berust oid.)

Citaat:
Als ik iets koop, is omdat ik het nodig heb of leuk vind. Niet omdat ik van mezelf hou.
Nou ja ik koop ook niet vaak iets voor mezelf omdat ik mezelf wil verwennen maar bijv. een aardigheidje voor iemand kopen, daar zit toch wel liefde in vind ik. Daar gaat het namelijk om: dat je om diegene dacht. Niet om wat het is, dat boeit niet zo (als dat wel zo is dan zit er iets flink fout in die relatie IMHO)

Citaat:
En wat heeft seks met zelfliefde te maken? Ik zie seks en liefde als aparte dingen. En ik doe aan seks, omdat het lekker is, en intiem. Niet intiem met mezelf, omdat ik van mezelf houd, maar intiem met mijn vriendin.
Masturbatie met zelfliefde, kan IMHO met elkaar te maken, net zoals dat in dat oma-voorbeeld.

Citaat:
Dat voorbeeld/grap met de spiegel was gewoon ter verduidelijking van wat ik bedoel; ja ik werk graag met voorbeelden.
Aha. Ach ja, je staat bekend erom het leuk te vinden forumbaasje te pesten, dus vandaar.

Citaat:
En dan uiteindelijk, NEE, ik trek me zeker NIET af, omdat ik van mezelf houd. Ik trek me af, omdat een of andere malloot die me gemaakt heeft, me dit stukje hersens gegeven heeft, dat hormonen maakt, dat me op momenten zo geil als een stier maakt, dat ik er vanaf wil. Dan trek ik me af. En ik vind een (lichamelijke) verslaving iets anders, dan liefde.
Is aftrekken dan een verslaving? Ik denk dat het toch zeker iets met liefde te maken heeft. Ergens iig. Misschien niet helemaal zoals ik zei, maar ergens wel.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 07:25
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Is aftrekken dan een verslaving? Ik denk dat het toch zeker iets met liefde te maken heeft. Ergens iig. Misschien niet helemaal zoals ik zei, maar ergens wel.
Aftrekken heeft bij mij zeker niks met liefde te maken en 't is ook geen verslaving. Het is bij mij meer iets dat zo nu en dan gebeuren moet, wil ik niet om 4 uur 's nachts in mijn eigen kwak wakker worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:24
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Aha. Ach ja, je staat bekend erom het leuk te vinden forumbaasje te pesten, dus vandaar.
Ow ja? Misschien wel, maar heu, daar deed ik in deze topic niet aan.

Als ik forumbaasje pest, dan probeer ik ze te pakken op de forumbazigheden die ze (niet) doen.

..

Citaat:
Masturbatie met zelfliefde, kan IMHO met elkaar te maken, net zoals dat in dat oma-voorbeeld.


Ja, het kan wel ja. (Maar persoonlijk lijkt me dat geen gezond idee)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:27
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Als ik forumbaasje pest, dan probeer ik ze te pakken op de forumbazigheden die ze (niet) doen.
Hmmm, je geeft nu openlijk toe dat je (voormalige) forumbaasjes 'gepest' hebt, in plaats van enkel gegronde kritiek uiten.

Je bent erger dan mij
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:30
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hmmm, je geeft nu openlijk toe dat je (voormalige) forumbaasjes 'gepest' hebt, in plaats van enkel gegronde kritiek uiten.

Je bent erger dan mij


..

Serieus, pesten doe ik niet echt, bekritiseren wel. Maar de laatste tijd doe ik dat ook niet meer. (Heb de hoop al opgegeven )
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:35
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Serieus, pesten doe ik niet echt, bekritiseren wel. Maar de laatste tijd doe ik dat ook niet meer. (Heb de hoop al opgegeven )
Ach ja, nu heb je Paul om je ontevredenheid op uit te leven

In zijn geval speelt er niets in de achtergrond mee, dus kan er ook niet zo veel fout gaan
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 02:31
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Alopecia schreef:
ik snap het ff niet..

ik vertoon best veel symptomen van depressiviteit: denken aan zelfmoord, nergens zin meer in hebben, twijfelen, in bed willen liggen de hele dag, vermoeid zijn enz enz..

maar toch mastubeer ik overmatig, terwijl er juist overal staat dat depressieve mensen juist geen zin hebben in sex.

ben ik nou depri of niet?
lees deze site es door: http://www.seksverslaving.nl/
misschien interessant
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wachten of niet?
doesje
60 09-12-2007 19:31
Liefde & Relatie haar van mij afzetten.
SmuRpHeT
34 28-06-2004 17:17
Psychologie Ik ben gepakt op mijn stempel.
Eend
34 04-05-2004 22:34
Films, TV & Radio Buffy, Seizoen6 einde, GRMBL [[spoilers duh]]
ShadowLady
69 24-06-2002 13:35
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand de antwoorden van CKV De Stad
2 22-03-2001 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.