Oud 05-10-2017, 22:30
SethSebasS
SethSebasS is offline
hey iedereen,

Mijn vriendin is momenteel 17 en het gaat al meer dan 10 jaar verkeerd bij haar thuis. Vaak ruzies, slaan, gooien....

Ik vroeg mij af hoe "makkelijk" het is voor haar om bij mij in te trekken? Bij mij thuis is er meer dan genoeg ruimte en ze zou een maandelijks bedrag bijdragen voor boodschappen enzo.

Gezien haar thuis situatie, hoeveel kracht hebben haar ouders? Kunnen ze simpel weg nee zeggen ook al is de thuis situatie vrij erg?

bedankt voor jullie tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2017, 22:47
Verwijderd
Als ze klappen krijgt is het mishandeling. Ze hoeft geen aangifte te doen maar kan daar prima mee dreigen als haar ouders moeilijk gaan doen als ze weggaat zonder het te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 23:29
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Totdat ze 18 is hebben haar ouders in principe zeggenschap over haar. Deadlock heeft zeker een punt met zijn comment. Hoe oud ben jij eigenlijk? En gaan haar ouders moeilijk doen denk je?
Eventueel zou ze ook gewoon aangifte kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Totdat ze 18 is hebben haar ouders in principe zeggenschap over haar. Deadlock heeft zeker een punt met zijn comment. Hoe oud ben jij eigenlijk? En gaan haar ouders moeilijk doen denk je?
Eventueel zou ze ook gewoon aangifte kunnen doen.
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Denk je oprecht dat ouders je tot je 18e mogen slaan? Dat is gewoon kindermishandeling. Maak het eventjes. En daarnaast ben je in Nederland per jaar meer en meer beslissingsbevoegd.

Hoe denk je dat er anders zoiets als dit kan bestaan: http://www.rubicon-jeugdzorg.nl/jeug...et-thuis-wonen

Echt wtf....
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 23:43
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Denk je oprecht dat ouders je tot je 18e mogen slaan? Dat is gewoon kindermishandeling. Maak het eventjes. En daarnaast ben je in Nederland per jaar meer en meer beslissingsbevoegd.

Hoe denk je dat er anders zoiets als dit kan bestaan: http://www.rubicon-jeugdzorg.nl/jeug...et-thuis-wonen

Echt wtf....
Ze hebben zeggenschap in de zin van dat zij hun kind kunnen verbieden uit huis te gaan tot haar 18e. Ik kom het in de praktijk helaas heel vaak tegen. Ze hebben niet het recht tot mishandeling, dat heeft niemand. Maar zolang er niet wordt aangetoont dat er sprake is van mishandeling blijven de ouders hun normale zeggenschap en bevoegdheden houden.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 23:46
SethSebasS
SethSebasS is offline
Citaat:
Totdat ze 18 is hebben haar ouders in principe zeggenschap over haar. Deadlock heeft zeker een punt met zijn comment. Hoe oud ben jij eigenlijk? En gaan haar ouders moeilijk doen denk je?
Eventueel zou ze ook gewoon aangifte kunnen doen.
Ik ben 21, we hebben al iets meer dan een jaar.

Haar ouders gaan hoogst waarschijnlijk enorm moeilijk doen. Haar ouders haten mij omdat ik niet het vader figuur voor mijn vriendin wilt zijn....ik ben haar vriend, niet haar voogd.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2017, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben zeggenschap in de zin van dat zij hun kind kunnen verbieden uit huis te gaan tot haar 18e. Ik kom het in de praktijk helaas heel vaak tegen. Ze hebben niet het recht tot mishandeling, dat heeft niemand. Maar zolang er niet wordt aangetoont dat er sprake is van mishandeling blijven de ouders hun normale zeggenschap en bevoegdheden houden.
Daar is echt best veel aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2017, 00:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Jullie hebben allebei gedeeltelijk gelijk. Mishandelen mag niet maar tot ze 18 is hebben haar ouders het gezag over haar. Als de ts als 21-jarige een meisje van 17 jr. in huis haalt tegen de zin van haar ouders kunnen ze het hem redelijk moeilijk maken wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-10-2017, 06:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het is belangrijk om te beginnen met een melding van kindermishandeling bij een instantie zoals veilig thuis of het AMK (meldpunt kindermishandeling). Het is onwijs lief van je om haar uit huis te willen halen, maar zolang er bij instanties niets bekend is over de mishandeling ben jij straks de bad guy als je haar uit huis haalt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-10-2017, 14:54
SethSebasS
SethSebasS is offline
Bedankt voor de tips iedereen.

We gaan de situtatie melden bij instanties zodat wij wat meer kracht hebben in deze nare situatie.

Laatst gewijzigd op 06-10-2017 om 15:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.