Oud 22-12-2001, 10:00
Marit_temp
Marit_temp is offline
Ik heb chronische pijn, kan wel heel mn leven gaan lopen zeiken dr over, maar schiet ik daar iets mee op? Ik vind van niet. Dus zeg ik altijd maar dat het wel gaat en dat het wel weer een keer over gaat (niet dus, maar ja), dat er mensen zijn die veel ergere dingen hebben enzo, maar is dat goed? Ik kan dr niet tegen als mensen gaan zeggen van 'je hebt wel pijn', 'je mag wel zeggen dat je het vervelend vindt' en dat soort dingen. Maar is wat ik doe ontkennen of is het gewoon een manier van overleven?

Ik denk dat het een manier van overleven is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2001, 10:12
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ik denk inderdaad dat dit een manier van accepteren van jou leven is. Het is (op zijn kortst gezegd) rot om te leven met chronische pijn en jij zoekt een manier om er mee om te gaan. Mensen accepteren van jou dat je dit hebt, jijzelf misschien nog niet. door je zo op te stellen, voel je misschien ook minder dat je degelijk lijdt. het is een manier van overleven inderdaad. sterkte.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 12:36
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
Marit schreef:
Ik heb chronische pijn, kan wel heel mn leven gaan lopen zeiken dr over, maar schiet ik daar iets mee op? Ik vind van niet. Dus zeg ik altijd maar dat het wel gaat en dat het wel weer een keer over gaat (niet dus, maar ja), dat er mensen zijn die veel ergere dingen hebben enzo, maar is dat goed? Ik kan dr niet tegen als mensen gaan zeggen van 'je hebt wel pijn', 'je mag wel zeggen dat je het vervelend vindt' en dat soort dingen. Maar is wat ik doe ontkennen of is het gewoon een manier van overleven?

Ik denk dat het een manier van overleven is.
Je hoeft er inderdaad niet voortdurend over te 'zeiken'. Maar als iemand je vraagt of het gaat, kun je ook zeggen 'niet zo goed, eigenlijk'. Als je iedere keer tegen je gevoel ingaat door te zeggen dat het 'wel gaat', terwijl dat helemaal niet het geval is, kun je jezelf verliezen. Dan is het geen manier van overleven meer, maar een manier van tegen jezelf liegen ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 07:32
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 27-09-2005 00:03
Levensbeschouwing & Filosofie Dinosaurussen leefden naast de mens?
Hydrogen
91 09-09-2004 00:26
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
De Kantine worst case scenario overlevingstips
Sweet Serenity
12 03-07-2003 19:29
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutie van Bewustzijn
Riconoscente
32 22-06-2003 21:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.