Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 08:38
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Gek word ik er van. Mensen proberen te helpen uit egoïsme, alleen maar om niet naar mezelf te hoeven kijken. Altijd mezelf richten op derden.

Godverdomme wat heeft het voor zin? de mensen die ik tracht te helpen worden er alles behalve beter van, krijgen op ten duur een hekel aan mij en ik kan weer tevreden (hoewel?) verder lopen, m'n eigen pijn negerend.

Gisteravond in de kroeg. Een lief meisje sloopt zichzelf. Heb geprobeerd haar te waarschuwen te helpen. Werkt niet, ze moet er zelf achter komen. Averechts, dat is het effect.

Ik moet er maar vrede mee hebben; je krijgt wat je verdient
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2001, 08:51
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

Ik moet er maar vrede mee hebben; je krijgt wat je verdient

Sommige mensen krijgen juist wat ze niet verdienen...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 09:56
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Marit schreef:
Sommige mensen krijgen juist wat ze niet verdienen...
misschien, maar ik niet, ben ik bang

(of weet ik eigenlijk wel zeker)
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 14:10
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Een egoïst is iemand die zijn eigenbelang nastreeft zonder met anderen rekening te houden. Als je anderen alleen maar helpt om er zelf beter van te worden ben je inderdaad een egoïst. Echter: "Gisteravond in de kroeg. Een lief meisje sloopt zichzelf. Heb geprobeerd haar te waarschuwen, te helpen." Dit is niet bepaald het gedrag van een egoïst, integendeel zelfs. Dat het je niet gelukt is om haar te helpen is inderdaad heel vervelend. Waar het echter om gaat is dat je het probéért.
Mijn advies is: zet het idee dat je een egoïst zou zijn van je af en probeer op een positieve manier naar jezelf te kijken. Als je hier verder met me over wilt praten kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.

[Dit bericht is aangepast door mathfreak (22-12-2001).]
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 14:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hm, ik herken er wel iets in.

Ik haal de meeste hulp voor mezelf uit het helpen van anderen (msn, forum).
Dat is mijn grootste steun.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 17:54
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Gek word ik er van. Mensen proberen te helpen uit egoïsme, alleen maar om niet naar mezelf te hoeven kijken. Altijd mezelf richten op derden.
Alles wat je doet is egoisme; ieder mens doet alles wat hij ook doet uit egoisme... Dat is niet gek; dat hoort zo....

Godverdomme wat heeft het voor zin? de mensen die ik tracht te helpen worden er alles behalve beter van, krijgen op ten duur een hekel aan mij en ik kan weer tevreden (hoewel?) verder lopen, m'n eigen pijn negerend.

Als je mij helpt werkt het wel! Echt....


Gisteravond in de kroeg. Een lief meisje sloopt zichzelf. Heb geprobeerd haar te waarschuwen te helpen. Werkt niet, ze moet er zelf achter komen. Averechts, dat is het effect.

Ik moet er maar vrede mee hebben; je krijgt wat je verdient
Ik snap wat je bedoelt: ik doe precies hetzelfde....I couldn't take it yesterday....daarom viel ik gewoon flauw van de stress....En iedereen dacht dat ik sliep! Maar je moet echt wel aan jezelf denken lieverd...makkelijker gezegd dat gedaan...I know....

[/B]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:20
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Mag het ook zijn omdat je zelf hoopt dat je iets terug krijgt? Ook wel egoïstisch, maar ja.

Ik doe het omdat ik graag iets terug wil. Ik wil dat mensen vragen wat er is, ik wil dat mensen een arm om me heen slaan, ik wil dat ze met me praten en echt laten zien dat ze het beste met me voor hebben. Daar doe ik al een jaar of 2 me best voor, ik heb nog niets terug gehad.

Jammer maar helaas.. Anyways wat ik dus wilde zeggen; het is niet alleen daarom...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:33
Moeder van captain
Moeder van captain is offline
Jij hebt me enorme steun gegeven met "moekes"zijn oke
Ik herken je probleem....je eigen pijn negerend....probeer er mee te leven...tis hard...maar het kan...Ooit zul je trots op jezelf zijn
__________________
Heeft ruzie nut, als er niet de bereidheid is om er van te leren......? en dat zie ik van 2 kanten :)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 20:39
Ninnoc
Ninnoc is offline
heb ik heel vaak, mensen met problemen opzoeken zodat je je eigen vergeet...maar nu ken ik niemand met ergere problemen en komt dat van mij van de afgelopen 2 jaar eruit.
Geef dus ook altijd genoeg aandacht aan jezelf
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.