Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2001, 17:40
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Heey.
Wat is er toch met me aan de hand??? Heb ik een paranomale gave??? Ik ben een tijdje heel close geweest met een leraares op school. (ik heb haar een groot probleem vertelt)
Ik had altijd al dat ik soms dingen over haar wist die ik niet gewoon kon weten. Nu sins kort kan ik haar fijn voorspellen wat ze aan heeft de volgende dag(klopt ook nog) of ze ziek is en hoe ze haar haar draagt etc. Wat is dit voor iets. Het maakt me een beetje bang. In gespreken kan ik haar gedachte gangen volgen. Ik wil niet het contact verbreken, maar ik zit hier heel erg mee.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
alvast bedankt.

dikke kus
Phoebe
__________________
..dyslexie vraagt ff aandagt...srry..kan dr ook nix aan doen...
Advertentie
Oud 23-12-2001, 17:47
Marc S
Marc S is offline
Hoeft niet per se 'paranormaal' te zijn... wanneer je iemand gewoon doorhebt, is dat heel normaal...

Of ben ik nu ook raar?
Oud 23-12-2001, 17:51
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hoeft niet per se 'paranormaal' te zijn... wanneer je iemand gewoon doorhebt, is dat heel normaal...

Of ben ik nu ook raar?



Het lijkt mij niet 'normaal' dat je weet wat de ander denkt .. Dat is iets anders dan iemand -een beetje- kunnen voorspellen. Dat komt gewoon omdat je kunt raden hoe iemand reageert op/in een situatie doordat je de persoon langere tijd kent.


Ik kan me goed voorstellen dat je dit eng vind. Weet die desbetreffende lerares ervan?
Oud 23-12-2001, 17:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
PinkPrinces schreef:
Het lijkt mij niet 'normaal' dat je weet wat de ander denkt .. Dat is iets anders dan iemand -een beetje- kunnen voorspellen. Dat komt gewoon omdat je kunt raden hoe iemand reageert op/in een situatie doordat je de persoon langere tijd kent.
Ik weet vaak van te voren wat anderen gaan zeggen en soms 'voel' ik ook dingen aan. Is misschien dat wat jij bedoelt, maar beter uitgediept... komt waarschijnlijk omdat ik erg onzeker / gevoelig / wantrouwend ben...
Oud 23-12-2001, 18:00
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik weet vaak van te voren wat anderen gaan zeggen en soms 'voel' ik ook dingen aan. Is misschien dat wat jij bedoelt, maar beter uitgediept... komt waarschijnlijk omdat ik erg onzeker / gevoelig / wantrouwend ben...



Gevoelig zal er wel mee te maken hebben. Je moet weten hoe je met zo'n 'gave' moet omgaan, anders lijkt me zoiets razend vermoeiend.

Oud 23-12-2001, 18:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
PinkPrinces schreef:
Gevoelig zal er wel mee te maken hebben. Je moet weten hoe je met zo'n 'gave' moet omgaan, anders lijkt me zoiets razend vermoeiend.
Vooral wanneer je aanvoelt hoe mensen over jou denken...

't hoeft niet meer dan een korte blik te zijn, een afdwaling van de ogen, een zucht... je 'weet' gewoon dat je niet op de juiste plaats en het juiste moment bent...

Maar ja, ik moet leren tegen mensen in te gaan. Als ze mij niet mogen, pech gehad. Dat is het enigste wat ik kan doen ten einde 'er mee om te gaan'...
Oud 23-12-2001, 18:17
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Vooral wanneer je aanvoelt hoe mensen over jou denken...

't hoeft niet meer dan een korte blik te zijn, een afdwaling van de ogen, een zucht... je 'weet' gewoon dat je niet op de juiste plaats en het juiste moment bent...

Maar ja, ik moet leren tegen mensen in te gaan. Als ze mij niet mogen, pech gehad. Dat is het enigste wat ik kan doen ten einde 'er mee om te gaan'...


Ik doelde meer op het 'voelen wat mensen denken'. Om het even of dat persoonlijk, negatief of positief is. In het algemeen lijkt het me een eigenschap die erg positief kan werken, mits je weet hoe je ermee moet omgaan.

Oud 23-12-2001, 18:27
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
------>mystiek
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Oud 23-12-2001, 18:57
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Mijn leraares durf ik het nie goed te vertellen. Ze betekent namelijk erg veel voor me en ik wil haar echt niet kwijt hierdoor. Mijn vraag is wat is dit. Dat ik haar gedachten kan volgen letterlijk en weet wat ze denkt dat is toch niet normaal. Ik weet zelfs wanneer ze wat nieuws aan gaat doen en hoe dat eruit ziet. Dat is geen toeval lijkt mij.

xxxjes
Phoebe

PS: denken jullie dat ik het m'n leraares moet vertellen?
__________________
..dyslexie vraagt ff aandagt...srry..kan dr ook nix aan doen...
Oud 24-12-2001, 12:06
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
dus als ik tegen je zeg: morgen draag je een jurk -- en je doet het... dan ben ik paranormaal?

je hebt wellicht een sterke inzicht, paranormale krachten 'bestaan' niet. Alles wat gebeurt bestaat en kan tot op zekere hoogte. De toekomst is grotendeels onbeschreven, kleine dingen vallen uiteraard te beschrijven aan de hand van het nu.

Als jij kunt PRECIES kunt zien [en dan niet in grote lijnen want dat is puur inzicht of gok] wat ze morgen draagt en doet en het NIET aan haar vertelt tot het moment aangebroken is en zij kan ALLES verifïeren dan ben jij uniek en moet zo snel mogelijk te observering opgenomen worden in een instituut die dit onverklaarbare fenomeen kan bestuderen. NIEMAND kan dit momenteel -- de PRECIEZE toekomst voorspellen en NIEMAND zal het ooit kunnen. Want jij kunt geen dingen voorspellen waar jij geen kennis van hebt.

[Dit bericht is aangepast door legatus (24-12-2001).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 24-12-2001, 12:44
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef:

denken jullie dat ik het m'n leraares moet vertellen?
Jawel, ik zou het haar uitleggen. Dan begrijpt ze je misschien beter, en kun jij er ook beter mee omgaan.
Oud 24-12-2001, 12:46
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
legatus schreef:
*knip*
Wie zegt dat ze het voorspellen moet? Als ze haar gedachten kan lezen EN haar goed kent, lijkt me dit wel mogelijk... mensen zijn gewoontedieren waar je deels onbewust op in kunt spelen...

Soms weet je meer dan voor jezelf eigenlijk mogelijk lijkt, terwijl dit vaak puur een voorspelling is op basis van gewoonte...

Gedachtenlezen lijkt me trouwens wel mogelijk. De toekomst voorspellen niet.
Oud 24-12-2001, 13:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
------>mystiek
Denk dat daar wel zeker zeker de experts zitten

Van Psychologie naar Mystiek verplaatst
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 24-12-2001, 13:17
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben altijd wat sceptisch over dit soort dingen.

- Wat is de kans dat je het goed raadt? Is dat twee keer per week of elke dag?
- Werkt het niet op basis van suggestie? (die kleding)

Schrijf eens een week lang op elke keer wat je denkt dat ze aan heeft. Klopt dat de volgende dag, dan schrijf je dat erbij op je briefje. Op die manier sluit je suggestie voor een groot deel uit.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.