Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 13:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
De meeste leraren en leraressen zijn (redelijk) goed. Toch ken ik een paar slechte, maar die zijn dan ook ècht slecht.

1) Hoe zit dat bij jullie?

2) Wat doen jullie eraan/ermee?

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?

4) Wat doet de school eraan/ermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2002, 14:03
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
1) Hoe zit dat bij jullie?

Tja, wij hebben ze hier ook.

2) Wat doen jullie eraan/ermee?

Niks. Er wordt toch altijd weer partij gekozen voor de leraar.

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?

Meer dan een scheldpartij op die leraar (en dan alleen in huiselijke kring) doen ze niet.

4) Wat doet de school eraan/ermee?

Niks, want als ze geen klachten over die leraar krijgen, is er voor de school geen reden om er iets aan te doen.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 14:41
Verwijderd
1) Hoe zit dat bij jullie?

We hadden er wel een paar.

2) Wat doen/deden jullie eraan/ermee?

De hele klas gaat dan zeiken bij de mentor, mentor gaat met die vent praten, als blijkt dat wij gelijk hebben over dat de leraar zuigt, ontslaan ze hem.

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?

M'n ouders weten 't niet eens als een leraar slecht is, bovendien kan een mentor er veel meer aan doen dan ouders. M'n ouders zouden denk ik als ze echt het idee zouden hebben dat een leraar slecht is het wel even aankaarten op ouderavond ofzo.

4) Wat doet de school eraan/ermee?

Als blijkt dat hij/zij echt zuigt onslag.

Laatst gewijzigd op 20-04-2002 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 17:20
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
1. Valt wel mee. er zijn er wel veel waar ik een hekel aan heb, maar ze kunnen allemaal wel redelijk goed lesgeven.
2. Vorig jaar hadden we er wel zo een, toen de 'gesprekken met leraren' kwamen, heeft iedereen een gesprek met hem aangevraagt. hij had 2 klassen, en hij kreeg 60 paar ouders op bezoek...
3. naar hem toe gaan dus, als die 10minutengesprekken er zijn.
4. Hij word niet ontslagen, er is al een leraren tekort.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 20:11
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
1) Hoe zit dat bij jullie?
Te veel
2) Wat doen jullie eraan/ermee?
Niets, wat kan ik doen
3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?
Ja soms wel, dan vragen ze of het niet anders kan

4) Wat doet de school eraan/ermee?
Niets, anders zijn ze leraar kwijt
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:45
Klaine Je
Klaine Je is offline
1) Hoe zit dat bij jullie?
valt heel erg mee, er zijn maar een paar figuren die kut zijn

2) Wat doen jullie eraan/ermee?
hem of haar dat duidelijk maken, naar de mentor gaan

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?
ja, op de ouderavond

4) Wat doet de school eraan/ermee?
als mogelijk andere leraar voor dat vak
__________________
*how can hell be any worse when life alone is such a curse?*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:56
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
De meeste leraren en leraressen zijn (redelijk) goed. Toch ken ik een paar slechte, maar die zijn dan ook ècht slecht.

1) Hoe zit dat bij jullie?

De meeste zijn wel goed dus erg veel last hebben we er niet van , alleen soms

2) Wat doen jullie eraan/ermee?
We gaan er met de leraar zelf over praten, meestal vinden die dat zelf ook fijn om te weten

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?

Zo erg was t nog niet, meestal kunnen we dat met een klas best zelf oplossen

4) Wat doet de school eraan/ermee?
Niet veel maar het is ook niet zo dat ze niets doen, als er veel wroeging is gaan ze zowel met leraar als leerlingen praten.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 10:43
[Het Engeltje]
Avatar van [Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De meeste leraren en leraressen zijn (redelijk) goed. Toch ken ik een paar slechte, maar die zijn dan ook ècht slecht.

1) Hoe zit dat bij jullie?
Wij hebben bijna alleen maar slechte..

2) Wat doen jullie eraan/ermee?
Ze doodvervelen en in het verleden heb ik bijles genomen. Nu let ik niet meer op en leg ik het allemaal zelf uit aan mijzelf aan de hand van het werk boek

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?
Mijn ouders denken dat het aan mij ligt

4) Wat doet de school eraan/ermee?
De school is niet zo stom om toe te geven welke docenten niet goed genoeg zijn, alhoewel ze dat bij mnr. Pieters wel hebben gdaan
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 11:44
tacidvs
tacidvs is offline
Ga vooral lekker namen noemen, echt cool. Ik ken trouwens ook een boel slechte leerlingen. Vervelend grut dat het niet waard is les te geven. Als je op school zit wil je toch leren? Ga dan niet op de leraren zitten zeiken, als je geen aap bent...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 16:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
[QUOTE]de abt van sion schreef:
De meeste leraren en leraressen zijn (redelijk) goed. Toch ken ik een paar slechte, maar die zijn dan ook ècht slecht.

1) Hoe zit dat bij jullie?

Eentje is echt heeeeeel erg, ze geeft engels, maar kan het zelf niet.. we praten bijna alleen maar nederlands (of anders: can you check your uhmmm uhmmm antwoorden please?), alle spreekoefeningen slaan we over en ook mondelinge toetsen worden vervangen door schriftelijke toetsen. gewoon omdat ze het zelf niet kan. hoge cijfers krijg je als ze je mag, lage cijfers als ze je dus niet mag...

2) Wat doen jullie eraan/ermee?
We melden veel acties aan mentor enzo, die gaat dan eens praten maar het helpt niks. Ze geven zelf ook aan dat die docente een probleem is en dat ze er niks mee kunnen door het lerarentekort en doordat ze geen voet hebben om op te staan als ze d'r willen ontslaan.
Verder als we slechte cijfers met hele hoge wegingen hebben vragen we om een 2nd opinion van iemand die het wél kan.. zo werd bij een vriendin een 4,6 vervangen door een 8,2!!!!!

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?
nou ja, ze zeggen altijd wel te gaan bellen, maar doen het niet echt. voornamelijk omdat het altijd wel goed komt, nadat we op school hebben gezeurd. er zijn wel een paar ouders die hebben gebeld of op ouderavonden hebben gezeurd. die worden meestal afgescheept met een smoes ofzo

4) Wat doet de school eraan/ermee?

nou ja, zie vraag 2 dus!
als je maar genoeg zeurt met z'n allen dan zeggen ze het probleem wel te kennen en er iets proberen aan te doen, maar ze kunnen meestal weinig. het mens weigert namelijk te luisteren: vindt van zichzelf dat ze heel goed is
nah ja.... we moeten het er maar mee doen he?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 19:05
fliebertje
fliebertje is offline
1) Hoe zit dat bij jullie?

Onze lerares biologie, omdat ze gewoon veel te streng is en ze de stof niet goed uitlegd of soms gewoon niet eens wil uitleggen.
Onze leraar wiskunde, omdat hij totaal niet kan uitleggen en mensen er zonder duidelijke reden uitstuurd.
En onze mentor en leraar Nederlands, omdat het gewoon een enorme klootzak is vanwege alles wat hij onze klas heeft geflikt en wat hij allemaal niet heeft gedaan maar wat hij wel heeft moeten doen.
Drie in totaal dus van de 26 leraren die ik tot nu toe heb gehad, het valt dus nog mee.

2) Wat doen jullie eraan/ermee?

In de brugklas gingen we altijd naar onze mentrix, en die ging dan praten met die leraar. Dat hielp meestal heel goed: bijna alle problemen heeft ze voor ons op kunnen lossen. Dit jaar is onze mentor zelf het grote probleem, dus dat kan nu helaas niet meer.
Gelukkig hebben we ook een paar hele goede leraren die we wel eens om advies vragen wat we kunnen doen. Leraren worden door de schoolleiding heel erg gestimuleerd om elkaar te beschermen en elkaars fouten te dekken, vandaar dat ze ons niet altijd iets helpen, maar soms willen ze wel met een andere leraar gaan praten.

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?

Sommige ouders van mensen in mijn klas zijn heel fel en gaan enorme herrie zitten te trappen op ouderavonden, maar de meeste doen gewoon niets (tenminste, de mijne)...

4) Wat doet de school eraan/ermee?

Een stel brugwuppen heeft over een leraar biologie geklaagd. Schoolleiding heeft leraar meteen van school verwijderd.
Helaas gaat het niet altijd zo makkelijk, dit is het enige voorbeeld dat ik kan noemen, meestal krijgen we geen gelijk...
__________________
Wees reëel, eis het onmogelijke!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:29
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ga vooral lekker namen noemen, echt cool. Ik ken trouwens ook een boel slechte leerlingen. Vervelend grut dat het niet waard is les te geven. Als je op school zit wil je toch leren? Ga dan niet op de leraren zitten zeiken, als je geen aap bent...
Zei er iemand aap?

Anyway, ik heb geen les van 'slechte' leraren.
Wanneer zijn leraren per definitie 'slecht' dan?
(Dan krijg ik zo'n antwoord: ) Ja, nou als ze gewoon geen les kunnen geven.
Volgende vraag: Hoezo kunnen ze geen les geven?
Volgende vraag: Hoezo kunnen ze geen les geven?

Er zijn er wel leraren die ik niet (meer) mag, maar das een ander verhaal.
Maar die zijn niet echt 'slecht'...

xs Juul
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:58
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De meeste leraren en leraressen zijn (redelijk) goed. Toch ken ik een paar slechte, maar die zijn dan ook ècht slecht.

1) Hoe zit dat bij jullie?
ook slechte
2) Wat doen jullie eraan/ermee?
naar mentor ofzo

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen?
ja
4) Wat doet de school eraan/ermee?
kweenie
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:58
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De meeste leraren en leraressen zijn (redelijk) goed. Toch ken ik een paar slechte, maar die zijn dan ook ècht slecht.

1) Hoe zit dat bij jullie?Er zitten slechte bij

2) Wat doen jullie eraan/ermee? Zo veel mogelijk proberen weg te pesten

3) Wat doen jullie ouders eraan/ermee? Durven ze er iets over te zeggen? Niet zo veel. Wat kunnen ze meer doen dan een beetje gaan klagen.

4) Wat doet de school eraan/ermee? Ach, die zijn allang blij dat ze ergens personeel hebben weten te vinden (lerarentekort) en doen er dus niet veel aan. De mensen van de schoolleiding hoeven ook die lessen niet te volgen, niet over te gaan en geen examen meer te doen. Voor sommige vakken is het ook zo moeilijk mensen te vinden, dat zij vinden dat wij niet zo moeten klagen. ER GEBEURT DUS HELEMAAL NIETS
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leraren pesten
Yamyam
27 23-08-2005 00:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.