Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 22:53
jantje006
jantje006 is offline
Beste mensen, Ik heb vandaag een cd-brander aangeschaft van philips. ik heb deze gwoon aangesloten en hij gaat open en dicht. toen ik de pc opnieuw opstartte zei hij dat er nieuwe hardware gevonden was. xp ging het installeren en voila schijf e was erbij gekomen.

allemaal prima. alleen toen ging ik de bijbehorende software installeren: PINNACLE INSTANT CD/DVD SE. na dit gedaan te hebben wou ik voor me zelf maar eens een vcd branden. dit duurde heel lang voordat hij begon en heb ik dit weggeklikt. vervolgens ging ik een audio cd maken. hij zei dat hij prima aan het branden was ( wat overigens wel heeel snel ging) en toen hij klaar was heb ik hem geprobeerd: er zat helemaal niks op!. ik nero erop gezet ( jaja illegaal) en als ik brand staat er nog steeds niks op . ik vind het wel raar allemaal. ( het is zeker weten een leeg cd'tje wat ik gebrui)

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 23:22
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Kan het zijn dat je op een bepaalde hoge snelheid probeert te branden die je CD-R's niet aankunnen?

Probeer ook eens een ander merk CD-R erin te doen.

Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 00:28
jantje006
jantje006 is offline
Ik heb ook op verschillende snelheden geprobeerd, het merk cd is TDK en volgens mij wel goed, maar ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 08:42
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Misschien heb je de software op "test burn" oid laten staan? Je hebt wel eens programma's die standaard daar op ingesteld staan, moet je even een vinkje weghalen of zo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 11:07
jantje006
jantje006 is offline
Hmm. ik heb iets heel engs/raars ontdenkt : Toen ik bij de winkel was ( paradigit) vroeg ik om een cd brander. ik had al op de site gekeken en deze is 45 euro. ik heb hiervoor ook 45 moeten betalen. maar nu ik op de site gekeken heb en wat informatie over de brander heb opgezocht zie ik dat de brander er anders uitziet!!. Die ik nu heb is net een gewone cd-rom drive. Er staat ook een soort code voor : PHILIPS CDD7052 dit staat bij eigenschappen van de cd-rom station E:

ps: hij heeft ook heel raar uitzich zelf een cd-rom station F aangemaakt maar dat doet niks.

Ik hoop eigenlijk dat het gewoon een brander is want als dit echt een cd-rom drive is dan ehh.. begin ik heel erg boos te worden...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 11:59
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
jantje006 schreef op 02-11-2003 @ 12:07:
Hmm. ik heb iets heel engs/raars ontdenkt : Toen ik bij de winkel was ( paradigit) vroeg ik om een cd brander. ik had al op de site gekeken en deze is 45 euro. ik heb hiervoor ook 45 moeten betalen. maar nu ik op de site gekeken heb en wat informatie over de brander heb opgezocht zie ik dat de brander er anders uitziet!!. Die ik nu heb is net een gewone cd-rom drive. Er staat ook een soort code voor : PHILIPS CDD7052 dit staat bij eigenschappen van de cd-rom station E:

ps: hij heeft ook heel raar uitzich zelf een cd-rom station F aangemaakt maar dat doet niks.

Ik hoop eigenlijk dat het gewoon een brander is want als dit echt een cd-rom drive is dan ehh.. begin ik heel erg boos te worden...
Dat zie je toch direct joh of het een brander is. Er moet aan de voorkant sowieso iets opstaan van CD-R, CD-RW; of 24*12*24 (iets in die trant). Ik zal ff dat typenr. natrekken voor je.

EDIT:
Zo te zien is de 'PHILIPS CDD7052' wel een Cd-Brander:


Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:18
jantje006
jantje006 is offline
de getallen staan er niet op maar er staat wel heel vaag rewrighteble op idd. maar nu heb ik eigenlijk niet de brander die ze me hadden moeten geven, maar goed das verder geen probleem. Hoe kan ik nu wel branden?..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:23
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Kan je wel een beschreven Ceedee lezen?
Verder zou je eens een firmware update kunnen uitvoeren; en andere brandprogramma's gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:32
jantje006
jantje006 is offline
Ik heb een cd'tje erin gedaan en hij kan gewoon lezen. Ik heb iets net op het internet gezien in een soort forum waari neen persoon voreg naar drivers voor dezelfde brander als ik heb. hij verwees toen naar Roxio. Dus ik denk dat ik dat maar eens ga installeren. hopen dat ie iets doet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:34
jantje006
jantje006 is offline
Nou, ik heb drivers geinstalleerd, maar bij het programma dat ik bij mijn brander kreeg zegt hij als hij wilt gaan branden : ''instant list bounds out'' of zo iets...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:09
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Misschien moet je je brander nog selecteren in je Brandsoftware? Bij Nero is dat: Recorder>> Choose Recorder. Bij andere software zal dat ook ongeveer zo te vinden zijn. Probeer dat ook eens.

Heb je ook al eens verschillende Brand-Software gebruikt. Dus niet alleen Nero en die bijgeleverde. Maar probeer ook eens wat anders; zoals WinOnCD bijvoorbeeld. Kan je dezelfde manier vinden zoals je Nero vond...

Welke Windows-versie heb je?

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:50
jantje006
jantje006 is offline
Ik heb xp. als ik bij nero een recorder wil kiezen kan ik kiezen uit een image recorder. verder heb ik winOnCd gedownload maar was verkeerde. ik zal proberen om deze te krijgen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 15:08
IceManX
Avatar van IceManX
IceManX is offline
Citaat:
jantje006 schreef op 02-11-2003 @ 15:50:
Ik heb xp. als ik bij nero een recorder wil kiezen kan ik kiezen uit een image recorder.
Je hebt de verkeerde code gebruikt. Nero werkt met verschillende codes per fabrikant. Een code voor bv een LG zal zeker niet werken met een Philips brander.

Je hebt Nero toch al illegaal, zoek dan naar een code voor Philips.
__________________
More than meets the eye - www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 15:55
jantje006
jantje006 is offline


Hij doet ut !! echt super bedankt:
wat was nou het probleem: de bijgeleverde software is rotzooi en nu heb ik een speciale versie van nero die mijn brander ondersteunt naja hij doet het en ben helemaal blij
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:23
IceManX
Avatar van IceManX
IceManX is offline
Da's dan 20 euro helpdesk kosten.



__________________
More than meets the eye - www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 18:09
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Uhh.. ik zei ook dat 'ie andere brandsoftware moest gebruiken. Das dan die 20 euro delen vrind. Ik moet ook rondkomen elke maand.

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:21
Tuinkabouter !!
Avatar van Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
en dan zeg ik dat er ook updates zijn, iets van 5.5.10.35 en dan wil ik ook nog wat mee van die 20 euro

Want dat ging bij mij prima, mn brander is nieuwer als mn (legale) nero 5.5.

Dus als iets niet meteen doet, kijk eerst naar updates
__________________
Wie typefouten vindt in bovenstaande post, mag ze houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware CD brander kapot?
Bananeneter
2 23-11-2007 08:44
Software & Hardware [cd brander] win XP ziet brander als cd speler
zenuwpees
6 07-07-2004 01:39
Software & Hardware [CD-RW] Plextor kan geen 800MB branden
langejongen
15 27-12-2003 19:36
Software & Hardware [CD's branden] Muziek op CD-RW?
Boogie
3 03-10-2002 16:22
Software & Hardware Cd-brander vraagje
Verwijderd
12 02-06-2002 21:27
Software & Hardware Philips CDRW800 Cd Brander probleem
Cybernetic Joosie
7 28-08-2001 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.