Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 08:16
Madgirl
Avatar van Madgirl
Madgirl is offline
Ik heb denk ik vorige week kou gevat op mijn rug. Alleen dacht ik dat dat wel binnen een paar dagen over zou gaan. Op advies van me moeder heb ik er 2 dagen een warme kersenpitkruik tegen gehouden, en dat hielp wel een beetje. Maar het is nou nog steeds niet over, lijkt wel of het erger wordt. Soms kan ik eventjes niet meer recht lopen, of moet ik me ergens aan vast houden..
Weet iemand wat dit is, of wat ik er tegen kan doen zodat de pijn minder wordt?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 08:52
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Ik heb het ook gehad, ben naar de dokter gegaan en die heeft me doorverwezen naar de fysiotherapeut. Die zei dat m'n wervels bekneld zaten en dat is ze gaan behandelen en nu gaat het al weer stukken beter. Ik zou gewoon even naar je dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 08:58
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
misschien spit?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:55
Madgirl
Avatar van Madgirl
Madgirl is offline
Ja, als het maandag nog steeds zo erg is, ga ik dinsdag even naar de dokter. Het is gewoon lastig, want ik ben net stage aan het lopen in een winkel, dus ik moet de hele tijd staan en rondlopen. Moet maar hopen dat het snel overgaat..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Madgirl schreef op 09-04-2004 @ 17:55 :
Ja, als het maandag nog steeds zo erg is, ga ik dinsdag even naar de dokter. Het is gewoon lastig, want ik ben net stage aan het lopen in een winkel, dus ik moet de hele tijd staan en rondlopen. Moet maar hopen dat het snel overgaat..
Als je last hebt van je rug zou ik niet zulk werk gaan doen. Als je door blijft lopen gaat het natuurlijk nooit over. Dus meld je anders ziek.

En draag altijd een hemd als je last hebt van je rug! Het eerste wat onze dokter vraagt als je er met rugpijn aankomt is of je een hemd draagt. Zo niet, dan kun je direct weer vertrekken en er thuis alsnog één aan gaan doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:37
shy girl
shy girl is offline
tis idd nie verstandig om te werken met zulke rugpijn! wordt het alleen maar erger van..kheb het gehad na carnaval , khad egt te veel gelopen en gestaan, ko nook haast nie meer lopen, na veel gerust te hebben was tgelukkig weer over! dus ikzou wat rust neme! als dat nie helpt zou k idd wel naar de dokter gaan! xxxsucces
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 23:40
ieniemienie
ieniemienie is offline
Je zegt zelf al dat je denkt dat je kou gevat hebt, dan is het heel belangrijk dat je de spieren van je rug warm blijft houden, een hemd of truitje dat je in je broek kunt stoppen.
Proberen zoveel mogelijk je spieren te ontspannen en door blijven gaan met je normale bewegings patroon (weet dat dat soms moeilijk kan zijn door de pijn) maar in iedergeval niet stil gaan zitten of liggen of de spieren verkrampen.
Als het niet over gaat zou ik langs de dokter gaan.
__________________
the time to be happy is NOW!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 07:53
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
ieniemienie schreef op 17-04-2004 @ 00:40 :
Je zegt zelf al dat je denkt dat je kou gevat hebt, dan is het heel belangrijk dat je de spieren van je rug warm blijft houden, een hemd of truitje dat je in je broek kunt stoppen.
Proberen zoveel mogelijk je spieren te ontspannen en door blijven gaan met je normale bewegings patroon (weet dat dat soms moeilijk kan zijn door de pijn) maar in iedergeval niet stil gaan zitten of liggen of de spieren verkrampen.
Als het niet over gaat zou ik langs de dokter gaan.
Een hele goede tip! Sommige mensen denken vaak dat door helemaal niets meer te doen de pijn verdwijnt. Niets is minder waar (uit eigen ondervindingen ontdekt na een geschiedenis van o.a. een hernia en versleten tussenwervels). Gewoon bewegen, niet krom gaan lopen en natuurlijk niets forceren in de zin van bedden opmaken of zoiets. Zitten en staan zijn heel slecht voor je rug dus wissel dat vaak af met een stukje lopen.
Je zou eventueel kunnen blijven werken (leidt af), mits je het allemaal op je eigen tempo mag doen.

@ TS: Ga in ieder geval wel naar de dokter. Ik liep indertijd een jaar met een hernia rond zonder dat ik het wist. Misschien als ik eerder was gegaan en naar mijn lichaam geluisterd had, had ik misschien niet te hoeven worden geopereerd.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle hoe was je dagggg
idontcare
499 13-07-2007 01:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.