Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 06:48
punkyfish
punkyfish is offline
Heb jij veel zelfkennis? Ken jij je goede en slechte karaktereigenschappen en is dat ook van invloed op je lifestyle? (Je weet bijv. dat je niet tegen je verlies kan en gaat daarom niet op een sport, om maar een voorbeeld te noemen.) Heb je iets aan jezelf wat je zou willen veranderen of ben je eigenlijk wel tevreden?
Heb je in vergelijking met anderen meer of minder zelfkennis? En hoe kom je eigenlijk aan die zelfkennis?
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 07:48
Faery
Faery is offline
Ik vermijd grote groepen mensen want ik heb een hekel aan grote groepen mensen.
Ik heb überhaupt een hekel aan (onbekende) mensen dus ik heb werk waarbij ik amper mensen zie.

Uhja. Onder andere.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 07:49
SuuS
Avatar van SuuS
SuuS is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Heb jij veel zelfkennis? Ken jij je goede en slechte karaktereigenschappen en is dat ook van invloed op je lifestyle? (Je weet bijv. dat je niet tegen je verlies kan en gaat daarom niet op een sport, om maar een voorbeeld te noemen.) Heb je iets aan jezelf wat je zou willen veranderen of ben je eigenlijk wel tevreden?
Heb je in vergelijking met anderen meer of minder zelfkennis? En hoe kom je eigenlijk aan die zelfkennis?


Mja, ken m'n goede en slechte kanten wel; ik weet bijvoorbeeld dat ik er helemaal niet tegen kan als andere meiden bij Florentijn staan....en nee ik doe der nix aan omdat ik weet dat het door mezelf komt. En tuurlijk wil ik iets aan mezelf veranderen; dat ik niet meer zo snel jaloers wordt....En heb geeeeeen ideeeeee hoe ik aan mijn zelfkennis kom...
__________________
[ Laat de rologen rijk'lijk vloeien. ]
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 07:55
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Ik ben te kritiesch geef teveel negatief commentaar op dingen.

Ik heb een hekel aan in de rij staan (bv. in een supermarkt).

Ik kan het ook niet uitstaan om bij van die vreselijk overburgerlijke bijeenkomsten van teveel domme mensen te zijn (zoals bv. markt op vrijdag of een muziekfestival waar alleen maar frans bouwer wanna-b mensen staan of van die iritante en zeer slechte dwijlorkestjes iig dat is voor mij zeer frustrerend).

Ben verder wel zeer sosiaal ingesteld en heb geen moeite om met een vreemde waar ik me voor intresseer een praatje te maken.

En ik kán heel aardig, lief, sosiaal etc. zijn

conclusie: ik ben tof
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 08:22
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
ik denk dat m'n zelfkennis groter is dan die van andere 16 jarige, komt door dingen die je meemaakt, die andere niet meemaken.

Ik heb een negatief beeld over de wereld, en over andere mensen, ik zal ook niet zo snel van het positieve uitgaan van een mens. Over mezelf en over mensen die ik écht mag heb ik een positief beeld..

Ik ben niet sociaal, ben gesloten tov mensen die ik niet ken, kanniet overweg met naieve mensen, maar voor mensen die ik écht mag heb ik álles over.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 08:27
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik heb wel aardig wat zelfkennis, weet hoe ik ( ga ) reageren in bepaalde situaties, maar kan even niet zo snel op een voorbeeld komen.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 08:47
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik heb behoorlijk wat zelfkennis. En dat heeft wel degelijk invloed, soms praat ik gewoon niet met mensen bijvoorbeeld omdat ik weet hoe achterlijk ik ga reageren, of ik ga zoals je zegt niet op een sport omdat ik me tochalleen maar dood zou ergeren, dat soort dingen ja.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:04
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
ik heb oowk behoorlijk veel zelfkennis.. soms weet ik precies hoe ik ergens op ga reageren.. maar dat ontken ik tegenover andere mensen..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:07
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
ik denk trouwens niet dat iemand zal zeggen dat ie geen/weinig zelfkennis heeft
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:40
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
rodina schreef:
ik denk trouwens niet dat iemand zal zeggen dat ie geen/weinig zelfkennis heeft


Nou ja ik sta heus nog weleens van mezelf te kijken
Maar meestal ben ik (voor mezelf) wel aardig voorspelbaar.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:42
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ja, ik ken mezelf wel goed. En ben ook wel tevreden met hoe ik ben.. tuurlijk heb ik negatieve eigenschappen, maar ook genoeg positieve, en ik ben ook wel iemand die die negatieve dingen wel weer positief kan bekijken. Soms ben ik een beetje te hyper, aan de ene kant word ik dan zo moe van mezelf, aan de andere kant denk ik dan ach.. zo blijft het nog een beetje gezellig En zo zijn er zo veel van die dingen... ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:49
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb wel een redelijke zelfkennis.

Ik heb een redelijk dikke huid, maar als je me dan ook echt kwaad maakt, duurt het lang voordat het weer goed is.
Ben zelfstandig, wat andere mensen soms niet kunnen waarderen(als ik me bijv. nix aantrek van wat zij vinden als zij denken dat ze veel in te brengen hebben).
Ben wel een gezelligheidsmens en familiemens, maar heb ook tijd voor mezelf nodig.
Als ik weet dat ik kan winnen en door stom gedoe verlies ik(of sta ik achter) kan ik in t veld wel geirriteerd zijn, na de wedstrijd gaat het leven echter door en ben ik niet meer geirriteerd.
Ik groet altijd iedereen die ik ken.
Mensen die ik niet mag negeer ik, maar ik ga ze niet expres proberen voor lul te zetten ofzo, als zij mij dan echter wel proberen te pakken ben ik heel hard (vooral verbaal, en dan krijg ik weleens reacties van "Dat kun je toch niet zeggen!?!" maar als ik dan zeg waarom dan begrijpen ze het wel).
Ik probeer altijd van het positieve uit te gaan.

Owja, soms ben ik best ijdel, andere dagen weer niet zo.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 11:11
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Ik denk dat ik wel een redelijke zelfkennis heb.

Ik ben best gesloten en verlegen, sta niet snel open voor andere mensen, ben erg afwachtend. Ook ben ik erg kritisch tegenover anderen, dat is wel een slechte eigenschap eigenlijk, maar dat komt omdat ik ook altijd vrij veel kritiek heb gehad en ik was altijd meer een soort van 'buitenbeentje'.

Wel vind ik het geweldig om met mensen te praten, te discussiëren en mensen te kijken. Ik kan op zich ook wel goed met mensen opschieten. Als ik iemand eenmaal goed ken, en het is als een vriend(in) voor me, dan sta ik daar ook voor open en ben ik niet maar voor even een goede vriendin voor diegene.

Verder ben ik vaak vrolijk en druk, vooral met uitgaan en op school enzo, thuis ben ik vrij rustig, maar dan heb ik ook geen reden om overenthousiast te doen
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 11:31
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
misschien bewijst het feit dat iedereen zichzelf denkt te kennen wel het tegenovergestelde.....


__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 11:59
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
rodina schreef:
ik denk trouwens niet dat iemand zal zeggen dat ie geen/weinig zelfkennis heeft
Nou, ik kan dus niet zeggen dat ik mezelf door en door ken. Ik leer wel steeds meer waarom ik iets doe ofzo, maar een paar maanden geleden hoefde je me zoiets niet te vragen, want toen kende ik mezelf echt niet. Door het een en ander op te schrijven (goede en slechte kenmerken van mezelf, dingen waarvan ik (niet) houd, hoe ik over bepaalde zaken denk) en goed op een rijtje te zetten, begin ik mezelf beter te snappen...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:00
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
misschien bewijst het feit dat iedereen zichzelf denkt te kennen wel het tegenovergestelde.....


Ja, ik herinner me ook dat ene topic lang geleden over of je je volwassener voelde dan je leeftijdsgenoten waar íedereen 'ja' op antwoordde, dat kan toch ook niet kloppen...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:04
a new noise
a new noise is offline
soms niet goed genoeg...
leidt weer tot van die acties waar ik spijt van krijg
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:07
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Weet wel een beetje hoe ik in elkaar steek . . . maar sla daar niet altijd acht op. Met alle gevolgen vandien.
Maar mezelf echt kennen, nee nog lang niet heb ik het idee
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2002, 13:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hmm ik ken mezelf toch wel redelijk goed op verschillende vlakken.
Ik ken mijn negatieve eigenschappen wel, maar ik wil ze niet altijd onder ogen zien Vooral luiheid niet.. en het feit dat ik heel veel dingen te lang uitstel.
Mijn positieve eigenschappen ken ik ook wel, ookal sta ik soms nog wel verbaasd van mezelf als ik mensen heel makkelijk overhaal of iets heel makkelijk kan regelen.

Op liefdesvlak ken ik mezelf ook wel.. ik weet vaak al van te voren hoe een bepaalde situatie zal aflopen en of ik echt iets zou willen met een jongen, vaak voor ik diegene al ken. Misschien heb ik een goed inschattingsvermogen ofzo..

Op carrierevlak ken ik mezelf ook wel: vorig jaar een beroepentest gedaan: je moest 5 sectoren selecteren die je leuk vond, en daarna een uitgebreide test maken. Het bleek dat 4 van de 5 sectoren die ik had geselecteerd, ook uit de test naar voren kwamen als "beste keus".
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:28
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heb wel redelijke zelfkennis... Ik onthou altijd 1 zin over zelfkennis: Zelfkennis is het begin van wijsheid en het einde van illusies
Negatieve eigenschap van mij is dat ik té veel commentaar heb, soms erger ik me daaraan, maar soms lach ik erom.
Ook ben ik (té) duidelijk over bepaalde dingen/mensen en mensen vinden me dan grof of hard, maar ik zeg wat ik wil zeggen.
Ik weet niet of deze eigenschap positief of negatief is, maar ik ben zeer aan m'n vrijheid gehecht...
Nouja goed ik kan nog wel meer op gaan schrijven maar ik moet nu weg...


Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:08
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik ken mezelf vrij goed en daarom baal ik ook vaak van mezelf. Ik tracht sommige karaktereigenschappen te keren of in ieder geval te veranderen maar het is moeilijk.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:14
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ik kan mezelf helemaal uitpluizen en weet precies wat mijn goede en slechte kanten zijn..

best handig, soms
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:26
ieyor
Avatar van ieyor
ieyor is offline
ik weet van mezelf dak sterk achter mn mening of beslissing kan staan, maar dan vaak als het erop aankomt voor mezelf laat afweten en dak me laat omlullen of zoiets, omdat ik tegenover anderen niet sterk genoeg ben. ik durf me zelden hard op te stellen in de angst dan iemand daardoor te verliezen.
en zo gaat t wel met meer dingen... ik weet t, maar ik handel er vaak niet naar waardoor ik vaak spijt heb van wat ik doe of juist niet heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:33
a new noise
a new noise is offline
Ik weet bijna zeker dat niemand zichzelf voor 100% kent, geloof je het niet? nou dan kom je er nog wel achter...
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:43
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Ik weet bijna zeker dat niemand zichzelf voor 100% kent, geloof je het niet? nou dan kom je er nog wel achter...
Ben ik helemaal met je eens!
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 14:50
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
voor de vakantie was ik nog agressief, je weet wel, snel op de kast te krijge en zo
maar dat heb ik ff gefixt

nu ben ik maar een kalm mannetje
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:54
ieyor
Avatar van ieyor
ieyor is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Ik weet bijna zeker dat niemand zichzelf voor 100% kent, geloof je het niet? nou dan kom je er nog wel achter...
op deze leeftijd nog niet nee, daar heb je nog niet genoeg ervaring voor (uitzonderingen daargelaten) en hoe kun je nou zeggen hoe je over 10 of zelfs 5 jaar bent? de mens is veranderlijk
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:55
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
ik ken mezelf goed genoeg dat ik oprecht kan zeggen: daniël je bent fucking gestoord.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:01
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Ik denk dat een mens zichzelf nooit volledig zal kennen, er zijn altijd wel dingen waarover je jezelf zal verbazen..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:05
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Ik ken mezelf denk ik redelijk goed. Ik weet bijv dat ik slecht tegen mn verlies kan, ik niet doorzet en soms nogal lui kan zijn.
En ik heb echt totaal geen geduld en heb een hekel aan "domme" mensen.

Maar als ik iets echt leuk vind, ga ik er wel voor en zet ik me ervoor in.
Ook ben ik vrij sociaal, kom op voor anderen en heb een goed recht/onrecht gevoel.
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:08
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik ken mezelf redelijk goed denk ik. Ik denk vaak na over waarom ik sommige dingen (niet) doe. En zo weet ik vrij goed hoe ik op dingen ga reageren. Ik denk alleen dat m'n zelfbeeld wel veel anders is dan het beeld wat andere van mij hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:17
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Heb jij veel zelfkennis? Ken jij je goede en slechte karaktereigenschappen en is dat ook van invloed op je lifestyle? (Je weet bijv. dat je niet tegen je verlies kan en gaat daarom niet op een sport, om maar een voorbeeld te noemen.)
Ik heb inmiddels wel redelijk veel zelfkennis denk ik, vind ik.
En ik hou daar vaak wel rekening mee ja, maar soms ben ik daar gewoon veel te eigenwijs voor.

Citaat:
punkyfish schreef:
Heb je iets aan jezelf wat je zou willen veranderen of ben je eigenlijk wel tevreden?
Ik denk dat ik me teveel realiseer dat ik m'n karaktereigenschappen niet kan veranderen om er over na te denken wat en hoe ik die zou kunnen veranderen.

Citaat:
punkyfish schreef:

Heb je in vergelijking met anderen meer of minder zelfkennis?
Ik kan niet zeker weten hoeveel zelfkennis anderen hebben. Dat kan niemand.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:23
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Hmm.. Ik ben nogal neerslachtig af en toe, voel me snel in de steek gelaten, kan niet goed tegen grote massa's mensen, hou niet van "gezelligheid" (als in dingen doen met de familie), verder ben ik best wel onverschillig.. najah.. zo kom ik meestal over, en ik ben best wel gesloten.. dit heeft als effect op mn lifestyle dat ik nogal een eenling ben.. ik houd niet zo van mensen..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:40
Mysterons
Mysterons is offline
ik ken mezelf wel aardig, maar soms verbaas ik me ook over mezelf.

als ik iets wil, dan WIL ik het ook. ik kan zeuren, ik kan onaardige opmerkingen maken, ik kan iedereen duidelijk maken hoe ik me voel, ik kan mensen afzeiken, ik weet precies welke mensen ik mag en welke niet, en ik kan er niet tegen als ik dat niet weet. of ik iemand aardig vind. ik houd van intimiteit ik houd van gezelligheid.

maar er zijn ook dingen waarover ik mezelf helemaal niet ken. ik weet niet wat ik nou echt leuk vind en wat niet. ehm..

eigenlijk ben ik gewoon een stomme persoonlijkheid
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:58
ieyor
Avatar van ieyor
ieyor is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef:
Ik denk dat ik me teveel realiseer dat ik m'n karaktereigenschappen niet kan veranderen om er over na te denken wat en hoe ik die zou kunnen veranderen.
dat ken ik :-|
alleen blijf ik dan koppig en moet en zal veranderen terwijl dat eigenlijk niet gaat... steeds tegen beter weten in dingen doen :-|
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:18
mill's mess
mill's mess is offline
Eindelijk ben ik mezelf nu weer een beetje aan het terugvinden.

Drie jaar geleden heeft een psycholoog zich een keer heel erg over me zitten verbazen, ze vond dat ik erg veel zelfkennis had. Dat had ik zelf nooit zo goed beseft, maar vanaf dat moment ben ik erop gaan letten en is het daarna helemaal misgegaan. Ik raakte mezelf juist kwijt (misschien had ik een eigendunk hiervan gekregen). Ik wist niet meer wie ik was, hoe ik was en wat ik wilde. Ik duikelde daardoor die jaren daarop bijna de verkeerde kant in, maarja, wist ik veel, ik begreep mezelf toch al niet.

Nu klim ik gelukkig weer terug naar mijn 'oude' ik en heb ik me nog nooit zo opgelucht gevoelt (Ik ben weer terug ). Ik zie welke fouten ik tot nu toe heb gemaakt en tja daar heb ik dan ook wel van geleerd (meer zelfkennis ).

Op een dag zal ik mezelf vast en zeker wel weer kwijt zijn, maar het leven is dan ook niet voor niets een leerproces
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2002, 17:11
Verwijderd
Ik ken mezelf redelijk, denk ik. Eigenlijk ken ik vooral mijn negatieve eigenschappen en sta verbaasd van mezelf als ikzelf of een ander een positief puntje uit mijn gedrag weet te halen. De dingen die ik van mezelf weet is dat ik ga voor de dingen die ik wil bereiken, maar bij de dingen die ik 'moet' doen geen doorzettingsvermogen heb. Daar baal ik heel erg van, ik had vroeger ook een ontzettende hekel aan gym, omdat ik mezelf daar gewoon niet voor motiveren kon. Hetzelfde gold voor de meeste vakken van de Havo, ik zag het nut opzich wel, maar ik kon mezelf er niet toe aanzetten. Ik weet dat ik me nooit wil laten kennen door mensen, maar wel altijd aardig gevonden wil worden. Als ik merk dat iemand me niet mag, zal ik vriendelijk blijven doen. Verder is 't algemeen bekend dat ik redelijk aandachtsgeil ben. Maar dat hoort bij wat ik wil gaan doen, ik wil voor een publiek staan, dus dan moet je dat wel hebben. Mijn zelfkennis is vooral ontstaan doordat ik dingen aan mezelf zag die me niet aanstonden, en die onthoud ik en probeer ik euhmz.. nauwelijks te veranderen eigenlijk, ik ben ook nog eens lui.

Ik heb genoeg dingen die ik aan mezelf zou willen veranderen, maar ook dingen die me wel aanstaan, zoals het feit dat ik redelijk zorgzaam ben en snel enthousiast kan zijn voor dingen, redelijk sociaal ben.. Hmja.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:23
Verwijderd
huilende kinderen!! aaaaah, strontaggresief wordt ik er van.. wou dat dat een beetje minder was..

verder beetje zelfverzekerder, maar dat komt wel goed nu ik bij me werk veel met mensen om ga.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:52
Don't you know?
Don't you know? is offline
ik denk dat niemand ECHT zelfkennis heeft, je zal altiujd wel weer achter dingen komen waar je nog niet achter was van jezelf.
ik weet wel van mezelf dat ik niet tegen druktes kan of als mensen me storen als ik muziek luister.
Ik schrik heeeel erg snel. en kan mezelf dan behooooorlijk voor lul zetten.
Ik wil heel graag aan mezelf veranderen dat ik meer zelfvertrouwen heb. Bijv. dat ik meer met mijn kleding zou durven aangezien ik niet echt vrienden heb die zich hetzelfde kleden als ik.
verder wil ik meer vrienden op gaan zoeken die ik een tijd niet gezien heb (he roel)
__________________
liever gehaat worden om wie je bent dan geliefd worden voor wie je niet bent
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:03
shanli
shanli is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Ik ken mezelf vrij goed en daarom baal ik ook vaak van mezelf. Ik tracht sommige karaktereigenschappen te keren of in ieder geval te veranderen maar het is moeilijk.
ik ook ,

Ik weet dat ik echt niet mezelf ben als ik bij mij vriendje ben,ik weet niet hoe het komt,maar ik blokkeer dan helemaal

Ik weet dat ik tegen discussies met een vriendin,altijd boos wordt,dus die probeer ik te vermijden

Ik weet als ik dingen ga uitstellen(bv schoolwerk) dat het er toch nooit van gaat komen,maar toch stel ik het altijd uit

ik probeer het te veranderen,maar het lukt niet echt
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:40
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Ik weet bijna zeker dat niemand zichzelf voor 100% kent, geloof je het niet? nou dan kom je er nog wel achter...

Kdurf zelfs wel te zeggen dat ZEKER niemand zichzelf helemaal kent...
En dat heeft niks met leeftijd te maken...
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 01:02
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik ken mezelf wel redelijk denk ik, weet wel waar bijvoorbeeld fysiek gezien mijn grenzen ongeveer liggen; en als er een gebeurtenis aan zit te komen kan ik ook aardig goed inschatten hoe ik me zal gedragen. Ik ken mijn negatieve kanten, houd ook ook wel van zelfspot wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:09
heavinly
heavinly is offline
Ik ken mezelf best goed denk ik, ik weet wat ik wel en niet kan doen en hoe ik op bepaalde situaties kan reageren die ik daardoor kan vermijden (of juist niet). Soms heb ik wel eens situaties dat ik zelf niet helemaal snap (dit klinkt vast heel idioot), maar aan de andere kant weet ik vaak genoeg wat ik doe (als ik iets 'fout' doe bv). Ja, lekker wazig verhaaltje dit.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:56
de Duif met de Bijl
Avatar van de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
ik ken mezelf beter dan wie dan ook (logisch? mjah, eigenlijk wel..)
ik weet dat ik snel jaloers ben. Ik kan er absoluut niet tegen als ik iemand zie in iets wat ik van plan was ook te gaan kopen/doen/whatever...Maar als ik iemand zie in iets heel leuks en ik was niet van plan t zelf te kopen ofzo dan kan ik juist heel blij zijn voor diegene :/
Ik ben absoluut niet koppig (in tegenstelling tot de rest van mn familie :/) Mijn mening over dingen staat meestal vast, maar dat wil niet zeggen dat ik niet over te halen ben, maar dan moet iemand wel met goede argumenten komen.
als ik niks te doen heb ga ik vervelend doen en discussies starten over van alles en nog wat waarvan ik normaal zou denken "ah what the hell..forget it" enzo..
Ik ben zelfingenomen, kijk graag de kat uit de boom, praat (liever) niet over mn problemen en dat kan soms heel frustrerend werken :/
Ik weet wat ik wel en niet kan doen bij mensen, ik kan iemands grenzen goed aanvoelen, dat ik weet dat je bepaalde dingen absoluut niet bij diegene moet flikken ofzo..ja, met deze dingen weet ik tot wel wat ik wel en niet kan en weet ik van mezelf ook wat ik wel en niet wil..
__________________
*broekje uittrek* || Duif is zo fijn, ze laat altijd iedereen komen. || Duif voor FB. (y)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 20:22
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
begin mezelf steeds beter te leren kennen ja
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 08:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik ben mezelf behoorlijk tegengekomen in t kut-jaar dat ik achter de rug heb.. Maarjah.. mensen zeiden toen eerlijk wat ze van me vonden en dat kan hard aankomen, maar je leert er wel veel van..

Ik kom op andere mensen heel vaak egoistisch over, terwijl ik dat helemaal niet ben.
Ik ben ook nogal gesloten.. en ik leef voor mn muziek en gedichten.. Ik leer dingen wel snel, maar de meeste dingen vind ik niet de moeite waard om te leren.. (bijv. school).. als ik het niet voor mekaar kan krijgen mezelf te overtuigen dat ik er echt moeite voor moet gaan doen, dan lukt het me gewoon niet :/
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 10:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
1)Heb jij veel zelfkennis?
2)Ken jij je goede en slechte karaktereigenschappen en is dat ook van invloed op je lifestyle?
3)Heb je iets aan jezelf wat je zou willen veranderen of ben je eigenlijk wel tevreden?
4)Heb je in vergelijking met anderen meer of minder zelfkennis?
5)En hoe kom je eigenlijk aan die zelfkennis?
1) Valt wel mee, ik weet in de meeste situaties wel hoe ik ongeveer zal reageren.
2) Ehm, ik kan heel verlegen reageren,
zal dus niet snel toneel gaan spelen oid.
(met mensen die ik niet ken dan,met bekenden is dat alleen maar leuk )
3) Ongeduldig, zeg snel wat ik denk en stoot mensen een btje af..
4) Kweenie, ik denk wel normaal, soms weet ik al wat ik zal doen
als ik in een situatie kom, soms reageer ik totaal anders
dan ik had verwacht..
5) Mja, kweenie, btje op mezelf letten,
situaties vergelijken ed
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 10:46
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik denk dat ik redelijke zelfkennis heb.
Ik ge bijvoorbeeld niet in kleding lopen die me gewoon niet staat alleen omdat ik het mooi vind. (denk aan een voor mij te wijde skate broek)
Verder heb ik een opleiding gezocht die bij me past. Horeca vind ik ook heel leuk, maar dat werkt niet bij mij, dat doe ik wel als bijbaantje.
En zo nog wel meer.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:21
Verwijderd
Ik vind van mezelf dat ik niet genoeg zelfkennis heb.. maar misschien heeft dat ook wel meer te maken met zelfbewustzijn, want zelfbewust ben ik dus niet echt.

Zoals iemand al eerder zei (weet niet meer wie..) ik ken mijn slechte eigenschappen wel beter.
Het is meer het positieve waar ik mee worstel.. En als je je positieve kanten niet durft te benoemen, raakt het hele geheel in de war (zo voelt het dan).

Ik probeer die slechte eigenschappen ook te veranderen, maar dat is moeilijk.. Maar dat ik mezelf zo krampachtig probeer te veranderen, heeft ook invloed op mn zelfkennis.. Ik denk vaak te hooggegrepen. *zoekt woorden die ik niet kan vinden er voor*
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 00:00
roman
Avatar van roman
roman is offline
ik weet van mezelf dat ik vaak te snel dingen zeg, en daarmee mensen kwets, ik maak het me zelf altijd onnodig moeilijk, en ik ben nooit serieus eigenlijk nou ja soms ofzo...
__________________
check this riff, its fucking tasty
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfkennis, hoe vorm je het of hoe werk je er mee?
herby
18 27-11-2006 14:22
Liefde & Relatie Vooroordelen over vrouwen...
bracelance
69 08-09-2004 21:02
De Kantine Vind je jezelf asociaal?
Secreet
71 17-11-2003 21:07
Psychologie ware zelfkennis een utopie??
JJzD
2 15-09-2002 17:21
Levensbeschouwing & Filosofie waar ben je echt bang voor
cyb@gurl
74 06-07-2002 08:54
ARTistiek Over de traan, de leugen en de waarheid (deel 6, tweede deel hfdst. 2)
Internationalist
2 22-11-2001 20:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.