Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 20:02
BaLLooN
Avatar van BaLLooN
BaLLooN is offline
Ik ben byna 16, en de tandarts heeft altijd gezegt dat m'n tanden weer recht groeien. NOU NIET DUZ! En als ik ze nou recht wil hebben moet ik 9 maanden met slotjes lopen. Doen of niet doen? van vinden de jongens onder ons hier van? Wijf met beugel lelijk?
__________________
Those who try to be different, are all the same...!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2003, 20:03
Thomas
Thomas is offline
Je moet niet kijken naar uiterlijkheden. Het gaat erom dat je tanden over 9 maanden mooi recht staan. Daar gaat het toch om? Ik raad je aan om zeker een beugel te nemen, vooral om het resultaat. Boeiend wat anderen ervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:04
fractuur
fractuur is offline
Ik vind het niet erg, 9 maanden is relatief kort. Vooral als je bedenkt dat je er veel langer plezier van hebt.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:04
Verwijderd
Ontzettend lelijk. Ik zou iedere dag langs haar huis fietsen en eieren naar haar raam gooien.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:05
wissie
wissie is offline
Op zich is 9 maanden niet lang. Het is vervelend, maar je hebt de rest van je leven mooie tanden als je het doet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:07
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-09-2003 @ 21:04:
Ontzettend lelijk. Ik zou iedere dag langs haar huis fietsen en eieren naar haar raam gooien.
Lol

Ik zou het wel doen hoor, anders krijg je er vast later spijt van dat je het niet gedaan hebt.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:07
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Doen.

Ik vind het persoonlijk lelijker om iemand in de 40 met
een beugel te zien lopen, dan iemand van 16,
ws denk ik er niet eens over na.

Plus dat 9 maanden idd vrij kort is.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mn ex-buurvrouw was 32 en had een beugel.
dus 16 is niet te oud.
bovendien valt het mij nooit op dat iemand een beugel heeft en als jongens daarop afknappen zijn ze veel te oppervlakkig en je helemaal niet waard!!!

liefs, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:20
Luego
Luego is offline
9 maanden is echt heel kort.

absoluut doen.

ik ging op mn 13e ofzo naar de ortho, bleek ik eerst geopereerd te moeten worden.... daarna moes k een jaar wachten voor t weer sterk genoeg was dus ik ben nu ook 16 en moet nog een half jaar met dit ding.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zal wel raar zijn maar ik vind het er altijd wel leuk uitzien: een beugel bij mensen. Ik zit nu in de 6e en er zijn bij mij in de klas nog mensen die een beugel hebben dus 16 is niet overdreven oud ofzo hoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:28
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-09-2003 @ 21:04:
Ontzettend lelijk. Ik zou iedere dag langs haar huis fietsen en eieren naar haar raam gooien.
geweldig

als ik jou was zou het doen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:40
Sonnebloem
Avatar van Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Wou dat ik, toen ik me beugel had, dat ding maar 9 maanden hoefde...
ik heb m op zich ook niej super lang gehad, iets van 1,5 jaar, maar 9 maanden is best erg kort
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:52
WijfMan
WijfMan is offline
Een wijf met een lelijk gebid is erger dan 9 maanden lang een beugel.
Maar goed, je zult er eens 9 maanden slecht uit zien OMG, de wereld vergaat. SNEL, naar de schuilkelders, balloon heeft een beugel
*valt dood neer bij het idee alleen al*

De logica van sommige mensen...
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:52
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline


deze staat al op onzin
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:56
BaLLooN
Avatar van BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 12-09-2003 @ 00:22:


deze staat al op onzin
Sssssssttttttt..... moet je nie zegguh
__________________
Those who try to be different, are all the same...!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:05
the tourist
the tourist is offline
Gewoon doen.

Beter 9 maanden met een beugel lopen dan de rest van je leven met scheve tanden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:20
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 11-09-2003 @ 21:02:
Ik ben byna 16, en de tandarts heeft altijd gezegt dat m'n tanden weer recht groeien. NOU NIET DUZ! En als ik ze nou recht wil hebben moet ik 9 maanden met slotjes lopen. Doen of niet doen? van vinden de jongens onder ons hier van? Wijf met beugel lelijk?
ik vind meiden met plaatjes niet lelijk.. of ja.. het ligt eraan.. soms kan het heeeel lelijk uit zien.. en soms ook gewoon leuk.. maar meestel is het helemaal niet zo speciaal
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:21
Rensjuh
Avatar van Rensjuh
Rensjuh is offline
Ik heb sinds een maandje ook een beugel.. tis gelukkig maar voor 6 maanden. Zat eerst ook heel erg te twijfelen of ik het moest doen, me tanden stonden op zich niet heel erg scheef ofzow. Maar ben nu blij dat ik het gedaan heb! En jah je hebt er later wel plezier van denk ik...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2003, 23:04
Atje85
Atje85 is offline
ik ben 18 en heb ook een beugel, naja liever nu dan op mn 40e

en meisjes met beugel zijn niet lelijk, soms maakt t ze zelfs mooier, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 07:10
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
gewoon doen beter nu een beugel dan over weet ik veel hoeveel jaar....
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:42
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik ben 17 en ik wíl een beugel (mijn tandarts zegt nog steeds dat mijn tanden wel recht groeien.. hebben ze ook gedaan, maar ze staan nog steeds schreef)..

Ik zou er niet zo om geven, de pijn is erger. 9 maanden met een beugel en daarna de rest van je leven mooie tanden! En wat is nou 9 maanden? Ik ken mensen die er 3 jaar mee moeten lopen (ik durf te wedden dat ik dat ook zou moeten.. In dat geval bekijken ze het maar)..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:47
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-09-2003 @ 21:25:
Ik zal wel raar zijn maar ik vind het er altijd wel leuk uitzien: een beugel bij mensen. Ik zit nu in de 6e en er zijn bij mij in de klas nog mensen die een beugel hebben dus 16 is niet overdreven oud ofzo hoor.
Dat heb ik ook en ik ben een jongen. Dus maak je geen zorgen over wat jongens ervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:48
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
op een of andere manier vind ik het wel iets sexys hebben
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:49
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bij mij in de klas zit een meisje van 17 met een slotjesbeugel....nou staat niet verkeerd hoor. Zij vindt 'natuurlijk' dat t vandaag op de schoolfoto lelijk was, maar dat terzijde.

Ik zou het wel doen als ik jou was, zoals de anderen al zeggen, daarna heb je er veel meer plezier van.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:33
BBEM
BBEM is offline
de 'leukere jongens' zal het echt een worst uitmaken of je een beugel hebt of niet. En 9 maanden zo'n ding voor een leven lang mooie tanden ?
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2003, 18:38
Verwijderd
haha doeen hoowr

ik heb ok een beugel ( ) maar eigenlijk merk ik er niet zo veel van hoowr , en ik heb ook niet de indruk dat de jongens echt afkanppen op me omwille van mun beugel , enja ook al ben ik geen 16, velen denken toch dt ik 16 ben hoowr ,
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:42
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben 17, heb net een maand slotjes, en moet nog een jaar. Ik heb ook ontzettend getwijfeld, maar ik heb liever mooie tanden. Zolang ze er maar uit zijn voordat ik naar de universiteit ga.


Pssst. Tip: vraag je ortho ns naar de zogenaamde 'witte' slotjes. Die heb ik ook, en je zier er veel minder van. Maar er zijn wel nadelen aan verbonden...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:56
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb er een paar jaar meegelopen dus 9 maanden valt wel mee. En trouwens wat is 16 nou? Je ziet tegenwoordig ook nog mensen van 40 met een beugel lopen. Dan kun je het beter nu maar doen, voordat je er spijt van krijgt. (nu krijg je het nog vergoed )
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:00
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Beugels zijn kewl!
Whiej... ik varieer altijd met de kleurtjes, heb nou haast alle kleurtjes gehad en nou mag de beugel er na 6 maanden ofzo bijna uit !
Ik zou zeker een beugel nemen! Je tanden gaan gewoon heel mooi staan, en anders moet je (zoals hier boven al vaak gezegd wordt) op je 40ste nog met zo'n ding gaan lopen!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 11:14
just_fun
just_fun is offline
Ik ben 18, m'n beugel is er vorige week uitgegaan (na een jaar) en oooo wat ben ik gelukkig met m'n nieuwe gebit!!
Echt hoor, t stelt niks voor, een jaartje slotjes gaat zo voorbij, niemand die het merkt en jongens knappen er heus niet op af!! gewoon doen!!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 11:25
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Lol ben ook 17 (jongen) en draag ook nog een halfjaar een beugel dan ben ik er vanaf, je moet het voor jezelf doen niet voor andere, dus boeiend wat die andere ervan vinden, het gaat om het resultaat!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 12:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-09-2003 @ 21:42:



Pssst. Tip: vraag je ortho ns naar de zogenaamde 'witte' slotjes. Die heb ik ook, en je zier er veel minder van. Maar er zijn wel nadelen aan verbonden...
En wat zijn die nadelen dan?
ZOu handig zijn als je dat ook ff vermeld dan
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 13:09
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
ik was 15 toen ik een beugel kreeg en liep er bijna 2 jaar mee. Terwijl ze zeiden dat het maar een jaar duurde, maarja toen ie eruit ging was ik zo happy en ik had gelijk een v@tte smile waar alle donnas voor plat gingen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 13:52
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Gewoon doen, kan alleen maar goed aflopen, 6 maanden slotjes is niet erg... ik reken er een meisje er niet op af...

Behalve als ze het niet schoonhouden en er troep achter zit maar dat heb je ook zonder beugel...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:24
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-09-2003 @ 21:42:
Pssst. Tip: vraag je ortho ns naar de zogenaamde 'witte' slotjes. Die heb ik ook, en je zier er veel minder van. Maar er zijn wel nadelen aan verbonden...
slim idee, maar ik heb geen witte tanden.. Dus eigenlijk geen slim idee

He maar een vraagje he, ik ben niet zo kleinzerig ofzo (mijn tandarts heeft pas nog twee stukken kies uit mijn kaak getrokken zonder verdoving ), maar een oude vriendin van mij kon nooit eten van de pijn. Doet het nou écht zo'n zeer?

ik ben wel bang dat als ze het strak draaien dat je dan in eens *krak* voelt en dat je dan een tand kwijt bent
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:51
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Jezus wat een domme post, heb geeneens zin om normaal te reageren. Waar maaaak je je druk om
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-09-2003, 16:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als jij de rest van je leven een lelijk gebit wilt hebben, moet je je nu vooral druk maken om hoeveel gozers je nu kan pakken
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:35
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 11-09-2003 @ 21:02:
Ik ben byna 16, en de tandarts heeft altijd gezegt dat m'n tanden weer recht groeien. NOU NIET DUZ! En als ik ze nou recht wil hebben moet ik 9 maanden met slotjes lopen. Doen of niet doen? van vinden de jongens onder ons hier van? Wijf met beugel lelijk?
een vriendin van me die is 16 en die heeft nog slotjes, dat maakt haar alleen g****r

nej het maakt geen flikker uit
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:54
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
vriend van me is 19 en die heeft nog een blokjesbeugel

je kan ook vragen of je witte blokjes krijgt, heeft hij ook

enne mensen van 60 hebben soms ook nog een beugel
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 17:57
Sonnebloem
Avatar van Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-09-2003 @ 16:24:
slim idee, maar ik heb geen witte tanden.. Dus eigenlijk geen slim idee

He maar een vraagje he, ik ben niet zo kleinzerig ofzo (mijn tandarts heeft pas nog twee stukken kies uit mijn kaak getrokken zonder verdoving ), maar een oude vriendin van mij kon nooit eten van de pijn. Doet het nou écht zo'n zeer?

ik ben wel bang dat als ze het strak draaien dat je dan in eens *krak* voelt en dat je dan een tand kwijt bent

bij mij deed t alleen pijn als ik net nieuwe elastiekjes had of als ie weer iets strakker had aangedraaid
en in t begin...
maar is eerder irri gevoel niej eg pijn....
__________________
In love and always be
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:41
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-09-2003 @ 13:34:
En wat zijn die nadelen dan?
ZOu handig zijn als je dat ook ff vermeld dan
Ok:

1. Het kost 10 euro extra per slotje. Meestal doen ze alleen de voorste 6 slotjes van je bovenkaak, omdat je de rest toch bijna niet ziet, dus dat komt neer op 60 euro extra.
2. Je kunt er minder druk op uitoefenen, omdat ze minder sterk zijn, en de kans bestaat dus dat je langer met je slotjes zit.
3. Het kan niet bij iedereen.
4. De elastiekjes die eromheen zitten beginnen na twee weken geel te worden.
5. Het kost veel meer moeite om ze eraf te halen dan met gewone slotjes.

En ja het doet pijn. Ik heb een week alleen maar yoghurt gegeten toen ik ze kreeg. En maandag moet ik weer... Voor de eerste keer nieuwe elastiekjes....
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:45
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik ben achttien en ik heb ook een beugel. En ik heb ook doorzichtige slotjes en elastiekjes, omdat ik zo'n plaatjesbeugel echt ontzettend lelijk vind. 't Is wel oppassen met eten enzo (ik eet bijvoorbeeld geen kerrie meer, omdat de elastiekjes daar gelijk geel van wordne). Met een beetje behendigheid kan je die elastiekjes trouwens zelf best ook vervangen.

En ik mag gratis naar het Utrechtse museum.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 19:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, als je het nu doet heb je er de rest van je leven profijt van, hé, dus ik zou het maar doen...
Succes er in ieder geval mee, want het doet reuze pijn en je zult er nog wel spijt van krijgen als je het doet, maar als het eenmaal goed staat dan is dat ook echt geweldig mooi!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:17
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
waar mensen zich toch al druk om kunnen maken he...
Je bent 16, lelijk is het niet, maar als mensen dat dan toch vinden, ben je op je 17e een stralende schoonheid omdat je slotjes eruit zijn... Dan kun je nog tot je dood jongens gaan versieren hoor!!! (of zij jou natuurlijk) Maar als je ondertussen een relatie krijgt moet je natuurlijk wel je handjes thuishouden
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:37
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Multilot schreef op 13-09-2003 @ 23:17:
waar mensen zich toch al druk om kunnen maken he...
Je bent 16, lelijk is het niet, maar als mensen dat dan toch vinden, ben je op je 17e een stralende schoonheid omdat je slotjes eruit zijn... Dan kun je nog tot je dood jongens gaan versieren hoor!!! (of zij jou natuurlijk) Maar als je ondertussen een relatie krijgt moet je natuurlijk wel je handjes thuishouden
Weet je wel wat je zegt? 9 maanden lelijk zijn, dat kan echt niet hoor.
Dan heb ik nog liever mijn hele leven een slecht gebit. Maar 9 maanden met een beugel? DAT NOOIT!!!!!
Over mijn lijk!!!!!

Dit topic lijkt steeds dommer te worden, en dan bedoel ik het onderwerp
__________________
Im Not Here To Mingle. Im Here To Annoy.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:38
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Zeker doen!!

Het is echt niet lelijk en je word er alleen maar mooier van!

Echt doen.
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:43
Verwijderd
Ik ben sowieso nogal een tegenstander van het snel zetten van beugels. Een kennis van mijn ouders is orthodontist en zei het tien jaar geleden al: er komen hier ouders die een beugel willen voor hun kinderen, en die kinderen hebben nog mooiere tanden die mijn eigen'.

M.a.w. er wordt veel te snel gegrepen naar de beugel om het kleinste afwijkinkje te corrigeren. Wees gewoon tevreden met je eigen gebit, laat alleen zo'n ding zetten als je echt een vreselijk fietsenrek hebt. Voor het overige kun je je het geld besparen (of de maatschappij het geld besparen, als je fondspatiënt bent).
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:46
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
WijfMan schreef op 13-09-2003 @ 23:37:
Weet je wel wat je zegt? 9 maanden lelijk zijn, dat kan echt niet hoor.
Dan heb ik nog liever mijn hele leven een slecht gebit. Maar 9 maanden met een beugel? DAT NOOIT!!!!!
Over mijn lijk!!!!!

Dit topic lijkt steeds dommer te worden, en dan bedoel ik het onderwerp
op een of andere manier geloof ik jou niet
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:06
nielsbothof
nielsbothof is offline
Wat jongens denken: Beugel=jong=magd=lekker strak= ++ = Lekker ding... neehoor, niet alle jongens denken zo.
Het is sexy voor jongens, maar probeer niet een man te versieren met een beugel, tenzij je ECHT interessante en relevante gedachtes koesterd binnenin je beugelbekkie ;-)
__________________
Turkenland, waar anders?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 10:11
BaLLooN
Avatar van BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
nielsbothof schreef op 14-09-2003 @ 02:36:
Wat jongens denken: Beugel=jong=magd=lekker strak= ++ = Lekker ding... neehoor, niet alle jongens denken zo.
Het is sexy voor jongens, maar probeer niet een man te versieren met een beugel, tenzij je ECHT interessante en relevante gedachtes koesterd binnenin je beugelbekkie ;-)
Ooooooh... maar ik koester genoeg intressante en relevante gedachtes
__________________
Those who try to be different, are all the same...!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Lingerie enquete ! Help jij me ? (moet er 40 hebben !!!!)
Debora v Hoven
31 09-04-2008 15:19
Algemene schoolzaken Cupmaat D en/of groter Help me en vul mijn enquete in !!!!
Debora v Hoven
1 10-03-2008 17:48
Lifestyle Lingerie enquete ! Help jij me ?
Debora v Hoven
3 05-03-2008 17:28
Films, TV & Radio Gtst #21
Verwijderd
500 19-11-2006 09:01
Lichaam & Gezondheid beugel op latere leeftijd
druiveke
36 20-10-2005 11:57
Lichaam & Gezondheid Beugel
alpha
4 09-07-2002 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.