Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2010, 14:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mag ik dan even doen omdat je hem er steeds bij haalt?

Nou, zal ik het dan maar proberen?
Waarom in 's hemelsnaam zou DK maar op één topic kunnen lopen? Want dat gebeurt er nu. Vóór het WSZ draaide DK ook prima, dus waarom zou het dat nu opeens niet meer kunnen?

En volgens mij fixeert iedereen zich veel te veel op wat er gezegd wordt, en niet waar het nu werkelijk om gaat. Ja, het WSZ wordt afgeschaft, maar er komt een Hoe was je dag voor terug. En die titel moet je nu eenmaal niet te serieus nemen, want dat doe je met WSZ toch ook niet?
Het principe is gewoon dat er een net zo leuk en gezellig topic voor in de plaats komt, alleen dan zónder de onzin. En volgens mij zijn daar al genoeg voorbeelden bij gegeven.
Miekje, sorry, ik bedoel dit niet persoonlijk, maar deze post geeft wel gewoon aan dat je weinig van onze kritiek begrijpt en de plank misslaat.

Het hoe was je dag topic is (ik herhaal het maar weer eens) een oud idee dat al vaker geprobeerd is. Prima dat je het weer nieuw leven wil inblazen, maar het is niet hetzelfde als WSZ. Je schaft iets leuks en goed gewaardeerds af en je vervangt het met een zeer matig alternatief dat nooit het gat dat WSZ achterlaat kan opvangen.

De meerwaarde van WSZ is al vele malen benoemd in dit topic, en het verbaast me oprecht dat je dat niet snapt.
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Oud 02-05-2010, 14:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar wáárom moet er iets veranderen. Wát loopt er niet goed en wat is de toegevoegde waarde van deze wijziging?


Daar zitten de Onzinners en de DK'ers niet op te wachten.


Wat een ridicuul idee.


Dat wordt echt onhoudbaar en onmodereerbaar.
De toegevoegde waarde is dat het oorspronkelijke beleid van DK weer gehandhaafd gaat worden.

Nee, maar wat was er gebeurd als je het topic van het forum zou bannen?

Wat is ridicuul en waarom is het dan ridicuul?

Het is onmodereerbaar en onhoudbaar om een geleidelijke vernadering in te voeren in WSZ. Dan is het totaal niet duidelijk wat er nu wel of niet mag, en straks is dat wél duidelijk.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 02-05-2010, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Maar wáárom moet er iets veranderen. Wát loopt er niet goed en wat is de toegevoegde waarde van deze wijziging?


Daar zitten de Onzinners en de DK'ers niet op te wachten.


Wat een ridicuul idee.


Dat wordt echt onhoudbaar en onmodereerbaar.
+ dat je dan constant in de gaten moet houden of je posts ongemerkt misschien niet teveel richting spam gaan. Ook in dat geval is mijn zin om nog in het topic te gaan posten snel weg omdat ik dan teveel op m'n tellen zou moeten passen in iets dat gewoon een vrij praattopic hoort te zijn.

Maar nogmaals richting de FB's en FB+'en: er is dus helemaal geen probleem, de enige juiste manier van handelen is daarom ook alles bij het oude laten.
Oud 02-05-2010, 14:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat het me nogal logisch lijkt dat een verandering duidelijk moet zijn.

Overigens doet iedereen hier aan doemdenken. Ik zal even alles op een rijtje zetten wat er feitelijk nu gaat veranderen.
1) het WSZ wordt verplaatst naar Onzin
2) in de plaats van WSZ komt een topic met de titel: 'Hoe was je dag?'
3) in Hoe was je dag kun je het hebben over inhoudelijke zaken. Ja, in WSZ wordt het nu ook gedaan, maar er zit te veel onzin tussen en dat is iets wat niemand kan ontkennen, hoe hard hij ook zijn best doet.
WSZ kun je niet "verplaatsen", het is onlosmakelijk verbonden met DK. Wat je doet als je het "verplaatst" naar onzin is WSZ de nek omdraaien en een topic openen dat dezelfde naam draagt maar niet hetzelfde is.
__________________
you're not my demographic
Oud 02-05-2010, 14:04
Verwijderd
"Verandering betekent niet ontwikkeling."

pablo picasso stelde dit eens...
Doe er uw voordeel mee.
Oud 02-05-2010, 14:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is niet waar, want men gaat nog steeds veel te snel offtopic in andere topics. Weliswaar is er soms wel iemand die denkt: laten we dit naar WSZ verplaatsen, maar in het algemeen ben ik nog best veel bezig om offtopic reacties te verwijderen. Ik was er voor het WSZ ook al en ik kan niet zeggen dat de offtopic reacties in andere topics minder zijn geworden sinds die tijd. Ik ben ook best bereid om meer tijd in het forum te steken als dat kan en als jullie daardoor meer van saai kunnen houden. Maar ik heb het idee dat jullie niet goed luisteren als wij zeggen dat we nog steeds over de precieze inhoud van het HWJD zitten te praten en dat er best nog veel dingen wel in zijn toegestaan en dat het dus niet puur alleen over je dag gaat, wat de titel suggereert. Ik denk dat jullie meer van het saaitopic overhouden dan jullie denken. In principe wordt er natuurlijk ook wel vereist dat de moderatie beter wordt, want anders dan kan je het wel anders noemen, maar blijven die posts. Dus het is gewoon een verandering van het beleid (die posts mogen niet meer) en een verandering van moderatie (die moet beter worden). En dat is precies hetzelfde als wat sommige mensen hier ook opperen (dat we gewoon die onzinposts dan maar moeten verwijderen en strenger moeten modereren).
Waarom dan niet gewoon het saaitopic behouden en wat strengere modereren op DK en in het saaitopic zelf?
__________________
you're not my demographic
Oud 02-05-2010, 14:07
Verwijderd
Citaat:
De toegevoegde waarde is dat het oorspronkelijke beleid van DK weer gehandhaafd gaat worden.
Drogreden (beroep op traditie). Gaan jullie ook BZ en M&M weer samenvoegen tot feedback. V&V, W&F, WG&R, W&W allemaal afschaffen?
Oud 02-05-2010, 14:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Omdat het me nogal logisch lijkt dat een verandering duidelijk moet zijn.

Overigens doet iedereen hier aan doemdenken. Ik zal even alles op een rijtje zetten wat er feitelijk nu gaat veranderen.
1) het WSZ wordt verplaatst naar Onzin
2) in de plaats van WSZ komt een topic met de titel: 'Hoe was je dag?'
3) in Hoe was je dag kun je het hebben over inhoudelijke zaken. Ja, in WSZ wordt het nu ook gedaan, maar er zit te veel onzin tussen en dat is iets wat niemand kan ontkennen, hoe hard hij ook zijn best doet.



Bedankt voor het compliment, Kazet.
dus er komt een topic met voorgeschreven titel op onzin, het subforum waar spammen is toegestaan, waarin NIET gespamd mag worden?

dat wordt vast een zeer populair topic
Oud 02-05-2010, 14:08
Rationeel
Rationeel is offline
www.wszforum.nl is nog vrij...
Oud 02-05-2010, 14:08
Verwijderd
Citaat:
dus er komt een topic met voorgeschreven titel op onzin, het subforum waar spammen is toegestaan, waarin NIET gespamd mag worden?

dat wordt vast een zeer populair topic

Haha, briljante ontdekking eigenlijk... Een topic op onzin met een voorgeschreven titel
Oud 02-05-2010, 14:10
Verwijderd
Citaat:
De toegevoegde waarde is dat het oorspronkelijke beleid van DK weer gehandhaafd gaat worden.
Om er een leuker forum van te maken kan je beter het beleid veranderen dan deze wijziging doorvoeren. Sowieso vraag ik me af waarom dit niet binnen het huidige beleid zou vallen. DK is net als LS, D&A en Onzin een eigen community met eigen regels en gewoonten.

Citaat:
Nee, maar wat was er gebeurd als je het topic van het forum zou bannen?
Dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen omdat het niet gebeurd is. Het is daarom volstrekt irrelevant.

Citaat:
Wat is ridicuul en waarom is het dan ridicuul?

Het is onmodereerbaar en onhoudbaar om een geleidelijke vernadering in te voeren in WSZ. Dan is het totaal niet duidelijk wat er nu wel of niet mag, en straks is dat wél duidelijk.
Omdat het onmodereerbaar en onhoudbaar wordt is het ridicuul. Je kan niet verwachten dat je na anderhalf jaar opeens een knop omdraait en alle gebruikers gaan dan maar gewoon een nieuw ding doen. Het WSZ is veilig en fijn voor veel mensen en door dat naar Onzin te verplaatsen is die uitlaatklep gewoon verdwenen. Ik weet niet of je wel eens op Onzin geweest bent maar we zijn daar helemaal niet zo lief als de mensen op DK...
Oud 02-05-2010, 14:10
Verwijderd
Citaat:
www.wszforum.nl is nog vrij...
Ik heb gisteren ook al met het idee gelopen om, als dit zo door blijft gaan, maar een paar domeinnamen te registreren. Helaas beschik ik zelf niet over de technische kennis om een degelijk forum op te zetten.
Oud 02-05-2010, 14:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Haha, briljante ontdekking eigenlijk... Een topic op onzin met een voorgeschreven titel
Ja, en dan loopt dat topic 3 jaar, en dan wordt het weer afgeschaft omdat het in strijd is met het beleid van Onzin.
__________________
you're not my demographic
Oud 02-05-2010, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, en dan loopt dat topic 3 jaar, en dan wordt het weer afgeschaft omdat het in strijd is met het beleid van Onzin.
En dan moeten jullie naar een nieuw te vormen subforum: ik gok Mystiek....
Oud 02-05-2010, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gisteren ook al met het idee gelopen om, als dit zo door blijft gaan, maar een paar domeinnamen te registreren. Helaas beschik ik zelf niet over de technische kennis om een degelijk forum op te zetten.
Dat heb ik dan weer wel!
Oud 02-05-2010, 14:29
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb gisteren ook al met het idee gelopen om, als dit zo door blijft gaan, maar een paar domeinnamen te registreren. Helaas beschik ik zelf niet over de technische kennis om een degelijk forum op te zetten.
Citaat:
Dat heb ik dan weer wel!
Oud 02-05-2010, 14:44
Verwijderd
Grappig, gister had ik nog het gevoel dat er naar ons geluisterd werd & dat de fb's in overleg zouden gaan voor een oplossing. Als ik miekjes post zo lees, is dat weer van de baan & wordt het alsnog hoe was je dag & saai gaat naar onzin?
Oud 02-05-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Nou sorry hoor, maar wij worden voor vanalles uitgemaakt. Niet door iedereen, maar toch. Het getuigt niet echt van respect naar elkaar.
Voorbeelden aub. Als ik je heb uitgemaakt voor iets waardoor je je onheus bejegend voelt, bied ik daarvoor graag mijn excuses aan. Nu heb ik echter het vermoeden dat jij en andere fb's zichzelf maar al te graag een slachtofferrol aanmeten. Daar kan ik niks mee. Bovendien wordt ook niet op ons ingegaan als wij stellen ons niet serieus genomen te voelen, etc -wat ik dan weer als beledigend opvat-

Citaat:
WSZ kun je niet "verplaatsen", het is onlosmakelijk verbonden met DK. Wat je doet als je het "verplaatst" naar onzin is WSZ de nek omdraaien en een topic openen dat dezelfde naam draagt maar niet hetzelfde is.
Ik quote dit omdat men het blijkbaar nog steeds niet begrijpt/wil lezen.
Oud 02-05-2010, 15:16
Allure
Allure is offline
Dat WSZ niet strookt met het aanvankelijke doel van DK zegt niets over hoe het nu behoort te zijn. Alles is aan verandering onderhevig, zo ook een subforum. Als er veel problemen waren met WSZ dan was het wel eerder afgeschaft en niet nu ineens omdat er 1000 (goedlopende!) topics zijn.

Dit is vast al vele malen aangehaald, maar ik wilde het toch ook nog even kwijt.
Oud 02-05-2010, 15:20
Rationeel
Rationeel is offline
ik weet niet wíe het is, maar heeft degene die dit idiote plan heeft bedacht nu ondertussen niet zoiets van:

hmmm, als zoveel mensen het er niet mee eens zijn, dan misschien maar niet?


het is echt niet erg om in zo'n geval eens je verlies te nemen in plaats van je zin door te drijven.
Oud 02-05-2010, 15:27
Verwijderd
Misschien is het, nu we op pagina 9 zijn aanbeland, ook eens een keer tijd dat Missy reageert. Een reden voor de geplande wijziging zou ook mooi zijn, zodat we kunnen discussiëren over of dat een goede reden is.
Oud 02-05-2010, 15:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Misschien is het, nu we op pagina 9 zijn aanbeland, ook eens een keer tijd dat Missy reageert. Een reden voor de geplande wijziging zou ook mooi zijn, zodat we kunnen discussiëren over of dat een goede reden is.
Graag. Alles is van onze kant inmiddels wel gezegd, en nogmaals gezegd en toen nog een keer herhaald voor degene die het toen nog niet snapten. Die zijn er nog steeds maar het geeft bepaald niet het gevoel dat we verder komen. Missy is met dit alles begonnen, het is schandalig dat ze nog niet gereageerd heeft.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 02-05-2010, 15:33
Verwijderd
Ach, vanaf pagina twee worden alle argumenten tégen herkauwd daar waar het oorverdovend stil blijft aan de andere kant. Dan kun je maar net zo goed gewoon doorgaan, me dunkt.
Oud 02-05-2010, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Grappig, gister had ik nog het gevoel dat er naar ons geluisterd werd & dat de fb's in overleg zouden gaan voor een oplossing. Als ik miekjes post zo lees, is dat weer van de baan & wordt het alsnog hoe was je dag & saai gaat naar onzin?
Het is bijna voorspelbaar te noemen. Een beetje zoals de overheid ook te werk gaat (Euro, Europese Grondwet, zorgverzekering, drugsbeleid, etc.). Lekker doordrukken en slechts pretenderen dat ze luisteren naar tegenargumenten. Na een tijdje is men aan de nieuwe situatie gewend, legt iedereen zich er maar bij neer omdat verder klagen niet meer gehoord wordt.
Oud 02-05-2010, 15:53
Allure
Allure is offline
Citaat:
Het is bijna voorspelbaar te noemen. Een beetje zoals de overheid ook te werk gaat (Euro, Europese Grondwet, zorgverzekering, drugsbeleid, etc.). Lekker doordrukken en slechts pretenderen dat ze luisteren naar tegenargumenten. Na een tijdje is men aan de nieuwe situatie gewend, legt iedereen zich er maar bij neer omdat verder klagen niet meer gehoord wordt.
qft
Oud 02-05-2010, 15:55
Allure
Allure is offline
Citaat:
De toegevoegde waarde is dat het oorspronkelijke beleid van DK weer gehandhaafd gaat worden.
Waarom is het weer handhaven van een oorspronkelijk beleid van toegevoegde waarde? Verkrachting binnen het huwelijk was een aantal jaren geleden niet strafbaar, had dat beleid ook gehandhaafd moeten blijven?
Oud 02-05-2010, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Het is bijna voorspelbaar te noemen. Een beetje zoals de overheid ook te werk gaat (Euro, Europese Grondwet, zorgverzekering, drugsbeleid, etc.). Lekker doordrukken en slechts pretenderen dat ze luisteren naar tegenargumenten. Na een tijdje is men aan de nieuwe situatie gewend, legt iedereen zich er maar bij neer omdat verder klagen niet meer gehoord wordt.
Met als grote verschil dat het hier makkelijker is om weg te gaan
Oud 02-05-2010, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Met als grote verschil dat het hier makkelijker is om weg te gaan
En fb's niet democratisch gekozen worden.
Oud 02-05-2010, 16:03
Verwijderd
Inmiddels ben ik wel benieuwd geworden naar de uitkomst van het overleg? Of is dat soms gestopt?
Oud 02-05-2010, 16:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Het is bijna voorspelbaar te noemen. Een beetje zoals de overheid ook te werk gaat (Euro, Europese Grondwet, zorgverzekering, drugsbeleid, etc.). Lekker doordrukken en slechts pretenderen dat ze luisteren naar tegenargumenten. Na een tijdje is men aan de nieuwe situatie gewend, legt iedereen zich er maar bij neer omdat verder klagen niet meer gehoord wordt.
Dit klinkt erg deprimerend, vooral omdat dit precies voorspelt hoe het waarschijnlijk zal gaan. Er komt een HWJD-topic, die (als de DK'ers niet massaal weglopen, want ze voelen zich beledigd door internet) precies op WSZ gaat lijken. Dit zal 3 jaar goed gaan en dan komt er een Praat-hier-over-je-leven topic, die over weer 3 jaar vervangen wordt door iets dergelijks. Deze circel herhaalt zich eindeloos.

Ik zou er niet wakker van liggen als WSZ naar onzin verplaats zou worden, maar ik ben er wel tegen. Vooral omdat dit plannetje toch niet gaat lukken. Zoals iemand al zei, het is alleen in theorie haalbaar. In praktijk zal het het (nogmaals: als de DK'ers hun pride aan de kant kunnen zetten) weer worden zoals 'vroeger' (eigenlijk: nu).
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-05-2010, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het, nu we op pagina 9 zijn aanbeland, ook eens een keer tijd dat Missy reageert. Een reden voor de geplande wijziging zou ook mooi zijn, zodat we kunnen discussiëren over of dat een goede reden is.
Nee joh, het was tenslotte vijf maanden en drie dagen geleden oudejaarsavond
Oud 02-05-2010, 17:45
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Missy is niet zo van het verdedigen
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Oud 02-05-2010, 18:02
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Waarom is het weer handhaven van een oorspronkelijk beleid van toegevoegde waarde? Verkrachting binnen het huwelijk was een aantal jaren geleden niet strafbaar, had dat beleid ook gehandhaafd moeten blijven?
waarom zou je dan nog trouwen
__________________
Heroes last forever
Oud 02-05-2010, 19:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hallo balance naamzoek, ik vind het een beetje slapjes wat jij geloof ik probeert te zeggen is dat het met de naam van het topic al een onzin niveau heeft bereikt, paar posts over wat duits en daarna over Etma die vertelt dat ze iets met de schoolkrant heeft gedaan, daarna komt deadlock met discussie waardige dingen.
Maar wat ik niet snap en daarna eindigt de bladzijde weer met onzin opmerkingen over mij, ja een bladzijde een topic, dus dit is per definitie een SAAI topic?
Er zijn nog 100 topics die je zou kunnen bekijken en ja jij neemt er de slechste uit, tuurlijk dan kan je aan ons laten zien ZO HOORT het niet dit moet weg, maar je kan ook na een aantal onzin posts van mij of wie dan ook een warn sturen, zou ik niet erg vinden.
Er zijn geloof ik ook wel forumers geband toen het echt zwaar onzin-niveau werd.
Oh nee hoor, ik bedoelde niet dat de naam van het topic al Onzinniveau is. Ik bedoel meer dat 10 posts over hoe je het woord 'twee' in het Duits spelt, van het type slowchat zijn wat dan niet in zo'n HWJD topic zou passen. En dat geklets over jou (die geintjes) horen ook niet in zo'n topic. Dát noem ik onzinniveau, omdat het precies is wat je in een willekeurig spamtopic op Onzin ook volop ziet.
Maar sommige dingen passen juist uitstekend in zo'n HWJD topic en ik gaf een paar voorbeelden (de posts van etmakas, deadlock en tink*), gewoon om je een idee te geven van wat voor beeld je bij een HWJD kan krijgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-05-2010, 19:37
Verwijderd
Nee zo bedoelde ik het ook niet helemaal, maar alleen om een kleine stomme discussie die je overigens niet in elk saai topic ziet. Maar het leuke aan WSZ nu is dat iedereen gewoon kan posten om nog maar een keer te zeggen niet in elk ander praattopic op onzin is iedereen welkom het zijn wat kliekjes niet dat die erg zijn

Maar het is juist leuk en fijn ook voor nieuwe leden dat WSZ los is dat je vrijwel alles kan en mag posten, zou heel jammerlijk zijn na al die topics nu opens het licht te doven.
Kan men hier niet met argumenten of regels komen om het saai topic beter te handhaven en of mensen die de onzin posts verwijderen?

Overigens zou ik het dus ook niet erg vinden om waarschuwingen te krijgen als mijn posts 'onzin' zijn
Oud 02-05-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Oh nee hoor, ik bedoelde niet dat de naam van het topic al Onzinniveau is. Ik bedoel meer dat 10 posts over hoe je het woord 'twee' in het Duits spelt, van het type slowchat zijn wat dan niet in zo'n HWJD topic zou passen. En dat geklets over jou (die geintjes) horen ook niet in zo'n topic. Dát noem ik onzinniveau, omdat het precies is wat je in een willekeurig spamtopic op Onzin ook volop ziet.
drie van de vier fb's zijn het daar niet mee eens. Jij komt vrijwel nooit op dk, dus waarom wil je dit zo graag?
Oud 02-05-2010, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Oh nee hoor, ik bedoelde niet dat de naam van het topic al Onzinniveau is. Ik bedoel meer dat 10 posts over hoe je het woord 'twee' in het Duits spelt, van het type slowchat zijn wat dan niet in zo'n HWJD topic zou passen. En dat geklets over jou (die geintjes) horen ook niet in zo'n topic. Dát noem ik onzinniveau, omdat het precies is wat je in een willekeurig spamtopic op Onzin ook volop ziet.
Maar sommige dingen passen juist uitstekend in zo'n HWJD topic en ik gaf een paar voorbeelden (de posts van etmakas, deadlock en tink*), gewoon om je een idee te geven van wat voor beeld je bij een HWJD kan krijgen.
Wil je nu ook een keer antwoord geven op de vraag wat het doel is van het afschaffen van het WSZ-topic?
Oud 02-05-2010, 20:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
drie van de vier fb's zijn het daar niet mee eens. Jij komt vrijwel nooit op dk, dus waarom wil je dit zo graag?
Ik ben het niet eens met je bewering.
Daarbij doet mijn individuele mening er niet heel veel toe, deze beslissing is door het team genomen, niet door mij. Dus dat ik niet veel op DK kom (ik kom er overigens dagelijks, maar je bedoelt waarschijnlijk niet 'komt' maar 'post') maakt ook weinig uit.

@Kazet: ik heb dat al eerder verteld. Dat jij het geen goede reden vindt, betekent niet dat ik het keer op keer hoef te herhalen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-05-2010, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Daarbij doet mijn individuele mening er niet heel veel toe, deze beslissing is door het team genomen, niet door mij.
Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en ik mag toch hopen dat je je niet werkelijk wil verschuilen achter de abstractie van een team. En wanneer komt dat ''team'' dan eens met tekst, uitleg en intrekking van het voorstel? Heeft dat overleg nog niet lang genoeg plaatsgevonden?
Oud 02-05-2010, 20:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en ik mag toch hopen dat je je niet werkelijk wil verschuilen achter de abstractie van een team. En wanneer komt dat ''team'' dan eens met tekst, uitleg en intrekking van het voorstel? Heeft dat overleg nog niet lang genoeg plaatsgevonden?
Oh maar de motivatie van het team heb ik en meerdere fb's met mij, al diverse malen gegeven. Maar Sigmund vraagt nu specifiek naar waarom ík dit nu zo graag zou willen.
En dan geef ik aan dat mijn individuele mening er niet toe doet in dit topic.

En blijkbaar verkeer jij in de veronderstelling dat binnen 1,5 dag iedereen online is geweest, zowel dit topic als dat op Admin heeft doorgespit, geantwoord heeft en ook tot een uitkomst is gekomen. Sorry, dat is niet zo, dus dat overleg heeft nog niet lang genoeg plaatsgevonden nee.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-05-2010, 20:40
Verwijderd
Missy, komt er nog uitleg of blijf je in bed liggen?
Oud 02-05-2010, 20:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben het niet eens met je bewering.
Daarbij doet mijn individuele mening er niet heel veel toe, deze beslissing is door het team genomen, niet door mij. Dus dat ik niet veel op DK kom (ik kom er overigens dagelijks, maar je bedoelt waarschijnlijk niet 'komt' maar 'post') maakt ook weinig uit.

@Kazet: ik heb dat al eerder verteld. Dat jij het geen goede reden vindt, betekent niet dat ik het keer op keer hoef te herhalen.
Ik krijg toch de indruk van Tink*, Trimm Trabb en Miekje dat het allemaal niet echt hoeft, en dat wat hen betreft WSZ best kan blijven bestaan. Missy heeft haar mening hier nog niet met ons gedeeld. Daarnaast heb ik nog geen enkel lid dat regelmatig op DK post gezien dat het eens is met de afschaffing van het WSZ topic, sterker nog, iedereen is er zeer fel op tegen.

Ik vraag mij af waar we het hier over hebben als zeker 3/4 van de DK- forumbazen en alle DK regulars geen enkel probleem hebben met een topicvorm die al drie jaar prima werkt. Je zou het eventueel nog kunnen hebben over iets strengere moderatie in het topic om de échte spamexcessen tegen gaan, maar kom op, niemand wil het topic daar weg hebben. Laat het gewoon in de huidige vorm bestaan.
__________________
you're not my demographic
Oud 02-05-2010, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Oh maar de motivatie van het team heb ik en meerdere fb's met mij, al diverse malen gegeven. Maar Sigmund vraagt nu specifiek naar waarom ík dit nu zo graag zou willen.
En dan geef ik aan dat mijn individuele mening er niet toe doet in dit topic.
Wij bestrijden dus dat dat een geldige motivatie was, snap je. En juist individuele meningen doen ertoe, als mensen al niet meer voor zichzelf kunnen denken is het discussieniveau nog triester dan ik dacht.

Citaat:
En blijkbaar verkeer jij in de veronderstelling dat binnen 1,5 dag iedereen online is geweest, zowel dit topic als dat op Admin heeft doorgespit, geantwoord heeft en ook tot een uitkomst is gekomen. Sorry, dat is niet zo, dus dat overleg heeft nog niet lang genoeg plaatsgevonden nee.
Ok.
Oud 02-05-2010, 20:53
Verwijderd
Maar wat ik mij dan puur beleidsmatig afvraag...

Alle FB's hebben dus blijkbaar inspraak in alle fora. Ook al posten ze er nooit, hebben ze er geen FB skillzzz om de skepter mee te laten zwaaien, ze mogen wel besluiten nemen.

Waarom? Waarom moet DK de dupe worden van een FB die er nooit post, die er geen betrokkenheid bij heeft, die er de ballen vanaf weet, en die het ook geen sodemieter kan schelen?

Los van het feit dat het me alleen maar om de macht lijkt te gaan, lijkt het me ook een vreselijk onwerkbare situatie. Zoals nu. Iedereen moet zich ermee bezig houden op het schimmige ADMIN deel. Ik denk dat de FB's van DK het heel goed alleen hadden afgekund. Zonder inmenging van alle anderen.

Misschien een leuke tip voor een nieuw soort beleid? Snel en transparant?

Ik doe maar eens een positief voorstelletje
Oud 02-05-2010, 21:01
Verwijderd
Citaat:
@Kazet: ik heb dat al eerder verteld. Dat jij het geen goede reden vindt, betekent niet dat ik het keer op keer hoef te herhalen.
Tja, het gaat er niet om wat ik vind. Regels zijn geen doel. Regels zijn een middel om een doel te bereiken. Wat is het doel van de regel "in het beleid van DK past geen chattopic" c.q. "bij de identiteit van DK past geen WSZ"? Wat wil, algemeen gesproken, het beheer bereiken met de subfora, en wat specifiek met DK? En wat is, met het oog op deze doelstellingen, het doel van het sluiten van het WSZ-topic?

Laatst gewijzigd op 02-05-2010 om 21:07.
Oud 02-05-2010, 21:24
Verwijderd
Citaat:
@Kazet: ik heb dat al eerder verteld. Dat jij het geen goede reden vindt, betekent niet dat ik het keer op keer hoef te herhalen.
Maar het doel dat op dit moment het vaakst genoemd wordt is gebaseerd op de drogreden van traditie. Een ander genoemd doel: Het leuker maken van DK, is duidelijk niet gelukt en bovendien ongewenst en onnodig. Waarom zou je er dan aan willen vasthouden. Zeg dan gewoon: Het doel is de DK community op te schonen.
Oud 02-05-2010, 21:46
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
vraag me af wat er gaat gebeuren of deze reeks ook de 1000 topics gaat halen
__________________
Heroes last forever
Oud 02-05-2010, 22:20
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
vraag me af wat er gaat gebeuren of deze reeks ook de 1000 topics gaat halen
Ik denk het wel. En dan na 3 jaar zeggen ze "oh oeps sorry, dit was tegen ons beleid.. we verplaatsen deze reeks naar M&M!"... de ultieme straf
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 02-05-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
vraag me af wat er gaat gebeuren of deze reeks ook de 1000 topics gaat halen
Ik vraag me eerder af waarom de enige DK-fb die voor is nog steeds niet heeft gereageerd.
Oud 03-05-2010, 08:19
Verwijderd
Ik ben niet actief op DK, maar ik ben ook tegen het verplaatsen van het WSZ topic. De paar keren dat ik er een beetje in heb zitten lezen vond ik het een hartstikke gezellige sfeer hebben. Het is vrij duidelijk te merken dat de (meeste) mensen die in WSZ posten elkaar vrij goed kennen en dat het om een echte community gaat. Ik snap dat op dit forum (afgezien van onzin natuurlijk) spam niet gewenst is, maar ik denk dat het in dit geval te ver wordt doorgetrokken. Want waar is dit hele forum nou eigenlijk voor bedoeld? Om advies in te winnen? Over ervaringen te praten? Om geholpen te worden als je dingen niet snapt. Natuurlijk. Maar toch ook om plezier te hebben? Mensen te ontmoeten met wie je vriendschappen kunt sluiten? Mensen met wie je óók in community-verband moet kunnen ouwehoeren, zoals WSZ.

Als het handhaven van het zogenaamde 'oorspronkelijke beleid' van DK ervoor zorgt dat de vaste groep DK'ers het minder naar hun zin krijgen, hoe kun je dan in 's hemelsnaam praten over 'toegevoegde' waarde? Zelfs als buitenstaander kan ik 'voelen' hoe close deze groep mensen met elkaar is en kan ik de toegevoegde waarde van het WSZ-topic zien. Juíst omdat het onderwerp niet, zoals ieder ander topic, vastligt krijg je daar de relaxte sfeer die het nu heeft.

Ik snap werkelijk niet wie er in godsnaam last heeft van dat topic. Overigens moet ik er ook bij zetten dat het WSZ op Onzin onmogelijk gaat overleven. Voor zover ik het weet is er op beide fora een vaste groep mensen, en mixen die twee groepen nauwelijks. Dan krijg je bijna het idee dat jouw vaste tafeltje in jouw favoriete café opeens wordt verplaatst naar een ander café waar muziek wordt gedraaid waar je helemáál niet op zit te wachten, en dat de eigenaar dan zegt dat je geen vast tafeltje meer mag en dat je dan maar naar dat andere café moet gaan. En die mensen in dat andere café vinden het vast ook niet fijn dat er dan een groepje mensen met tegenzin hun vaste café in komt banjeren.

Laat alles toch lekker zoals het is. Bijna 1000 topics en nu wordt er opeens gezeurd? Ik vind het maar flauw. Niemand heeft er last van. En als er echt teveel gespammed wordt op bepaalde momenten, dan kan een FB dat ook in het topic zelf aangeven. Ik denk daarom dat dit eerder te maken heeft met de manier waarop er gemoderate (is dat een woord? ) wordt op DK dan met het WSZ-topic zelf.

Anyway, my two cents (maar wie ben ik, hè? )
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin II
Verwijderd
1 03-05-2010 09:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.