Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 15:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
__________________

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 20:01.
Advertentie
Oud 12-06-2003, 15:09
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb een livejournal

Nog nooit ongevraagd iemand z'n dagboek gelezen, ook de kans nog nooit gehad. Maar ik vind dat er de doodstraf op mag staan, inbreken in iemand z'n gedachtes.
Oud 12-06-2003, 15:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij? niet meer...

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen? ik deed het op de computer ja.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken). nee, behalve een dagboekdeeltje van Anne Frank in het achterhuis.

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen? Ik zou niet zonder toestemming in het daboek van iemand lezen.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is? ja dus, die van Anne Frank heb ik wel gelezen (een paar regels, in hoeverre dat mogelijk was)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 12-06-2003, 15:22
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is?
jah, schrijf alleen vervelende dingen op die zijn gebeurd of hoe k me voel, hmm het is gewoon een schrift(heb dr nu 10 vol!!) nee, k laat ze niet aan iemand lezen, wel eens aangedacht om dat te doen, kon ze gelijk zien hoe het echt ging.
k heb nog nooit iemand anders dagboek gelezen, zonder dat diegene dat wist.. das echt lullig om te doen..

kuzz mir
Oud 12-06-2003, 15:40
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Naja, niet echt een dagboek, meer iets waar ik alleen in schrijf als er iets is gebeurt...

Gewoon in een schriftje...

Neej, alleen Wendy (.... ; ) op t forum) heeft er wel eens een stukje uit gelezen.

Ik heb ook een stuk van Wendy gelezen, die heeft ze me toen gemaild...

Jah, ik vind het nooit goed als iemand dat ongevraagd doet, het is en blijft iets voor jezelf, daar hoeven andere mensen niet in te lezen, hoe oud dat ding ook is! Punt!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 12-06-2003, 15:46
Sysy
Avatar van Sysy
Sysy is offline
Hou je een dagboek bij? Jep

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft) Op t moment een klein notitie boekje, maar heb ook gewoon schriftjes of met slotjes...

Laat je daar mensen wel eens in lezen? No never... dat zijn mijn gedachtes die niemand hoeft te weten....

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Ja ben er niet trots op, ik was een jaar of 11 12 denk ik, het dagboek van mn broer...

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen? Ja zeker...
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is? Alleen als degene van wie het dagboek is het ook niet erg vind...
__________________
Creecraw Toad's foot Geese walk Barefoot
Oud 12-06-2003, 15:55
Verwijderd
Net als Black Rainbow heb ik een Livejournal en daar kan in principe dus iedereen lezen, behalve de gesloten posts, dat kunnen alleen mensen die ook een livejournal hebben en als mijn friend gelist staan lezen..

Ik heb wel altijd een soort vorm van uiting via schrijven nodig, maar alleen tegen mezelf 'praten' werkt niet ofzo.. Het daar neerplanten en mezelf voorhouden dat andere mensen met me mee leven, is toch fijner

Ik heb wel eens ongevraagd iemands dagboek gelezen, namelijk dat van mn moeder. Dat was echter volledig per ongeluk.. Ik was de studeerkamer aan het opruimen en vond oude schriften van mn moeder met verhaaltjes die ze vroeger op school geschreven had enzo.. Die ging ik toen lezen, was hardstikke leuk.. maar toen zat daar ineens een oud dagboek van haar tussen en pas na een tijdje besefte ik me dat het een dagboek was en ben ik meteen gestopt met lezen.. Heb het er met mn moeder nog over gehad, die vond het niet erg gelukkig.. Voelde me er wel heel schuldig over (ik was toen een jaar of 12).

Ook wel eens ongevraagd in een oud dagboek van mn ex gelezen maar dat was niet stiekem, we hadden samen het meeste al gelezen en ik zat daar en ging toen verder lezen.. Mocht gewoon van hem, dus telt eigenlijk niet.

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 17:05.
Oud 12-06-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is?
nee, niet meer..
kan niet meer schrijven.. heel irritant.
nee, en als t zo is dan speciale gevallen of dingen die ik niet kan vertellen en dan laat lezen zodat ze t toch weten.

nog nooit gedaan, maar als mn zusje 1 zou hebben zou ik t denk ik wel doen nu op dit moment voor haar eigen bestwil...

mijn mening verandert in verschillende omstandigheden
Oud 12-06-2003, 16:09
Verwijderd
Ik had vroeger een dagboek.. toen ik op de basisschool zat en ook de eerste paar jaar van de middelbare school.
Ik lees er bijna nooit in terug, maar als ik dat doe zit ik echt te janken. Ik zal het echt nooit aan iemand anders laten lezen, het is veel te persoonlijk. Het is ook op een hele vreemde manier opgeschreven allemaal.
Oud 12-06-2003, 16:10
Verwijderd
ik heb een dagboek ja, en ik vind het een k*tstreek als iemand in andermans dagboek zit te neuzen zonder dat diegene dat goed vind.
mijn ouders hebben dat ooit bij mij gedaan en ik ben echt heel woest geworden. ik snap wel dat ze het deden uit bezorgdheid maar dan nog, zoiets kan dus echt niet en ik zou dat ook nooit bij anderen doen.
Oud 12-06-2003, 16:11
CoolJessy
CoolJessy is offline
Hmm ik heb zoveel dagboeken bijgehouden dat ik de tel al kwijt ben, maar meestal schreef ik niet vaak / regelmatig of lang.
Ik heb echte en digitale dagboeken bijgehouden. Dagboeken voor elke dag, gedachten als ik me *** voelde, alles-en-nog-wat dagboeken, en zelfs een keer een dagboek waarin ik iedere keer schreef als ik degene op wie ik toen verlieft was (en ook mijn 1e vriendje werd) gezien had schreef.

Ik laat in die digitale dingen de meeste dingen open, zodat iedereen ze kan lezen. Het is wel eens voorgekomen dat ik mensen de link heb gegeven als ik ze iets wilde vertellen maar het daar al stond, maar dat is maar heel weinig. Mijn broertje heeft weleens mijn dagboek gelezen toen ik er niet was.. daar was ik heel pissig over. Ik lees soms verhalen van anderen in die online-dagboeken, vooral verhalen die gaan over iets waarmee ik zelf ook mee zit, maar echte dagboeken van mensen zou ik niet lezen als ik daar geen toestemming voor had. En van sommige mensen heb ik niet eens behoefte om ze te lezen. Ook niet als ik toestemming heb. Ik zou misschien wel een dagboek van iemand die al is overleden lezen (die dus ook geen toestemming meer kan geven) als dit iemand was die ik persoonlijk goed kende ofzo.. maar ook niet van iedereen.

mja -blaat- dat was mijn dagboek-verhaaltje
Op t moment heb ik trouwens weer zo'n digitaal ding waar ik zo af en toe in schrijf
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 12-06-2003, 16:38
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Hou je een dagboek bij?
-soort van, niet elke dag, eens in de zoveel tijd schrijf ik een update.

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
-ik schrijf op losse blaadjes, die ik dan weer in mijn mega oud dagboekje(vanaf mijn 9de jaar) stop, ik was op mijn 13e begonnen aan een soort van dagboek op mijn pc, maar die crashde, en ik had t niet opgeslagen, naja alles kwijt dus, dat doe ik ook niet meer.

Laat je daar mensen wel eens in lezen?
-nee

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
-ja, van beide zussen, (sorry )

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
-ja eigenlijk wel, toen ik die van mijn zussen las was ik nog erg jong, had ik weinig besef van wat het inhield, ze lazen de mijne trouwens ook...

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is?
-ik denk wel dat je hele oude dagboeken mag lezen, of tenmniste, dat zou ik mezelf vertellen want ik zou me niet kunnen inhouden
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Oud 12-06-2003, 16:42
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Heb een LiveJournal.

Irl heb ik ook een dagboek, maar dat gebruik ik meer
op momenten die veel indruk op me maken,
of als ik gewoon zin heb om te schrijven..
Is gewoon zo'n noteblok..

De dagboeken van m'n moeder heb ik voor een deel
gelezen. Een paar nadat ik uit huis gezet werd,
en een halve nadat ze overleed.
Heb er nog een paar (zeg maar gerust een doos),
maar durf/kan er niet echt in lezen. Heb er nu ook niet
zo de behoefte aan denk ik.

Voor de rest heb ik de LJ's van een paar vrienden
gelezen, en een heel klein stukje uit het dagboek
van een vriendin. (vroeg ze zelf om)

Ongevraagd een dagboek lezen zal ik niet snel doen,
ook omdat ik dat echt niet pik van een ander.
Dagboeken zijn privé, vaak het kwetsbaarste gedeelte
van iemand, daar ga je gewoon niet zomaar in zitten lezen.
Als iemand het vraagt, of als het mag, vind ik het best..
__________________
Drie.
Oud 12-06-2003, 16:58
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb livejournal.

ik heb ook een soort van dagboek waar ik gedichten in schrijf en tekeningen in zet. en ik vind het niet kunnen andermans dagboeken te lezen zonder dat diegene daar zelf toestemming voor heeft gegeven. al is het oud, al is diegene dood. dan nog kun je wel een beetje respect hebben voor iemands privacy.
Oud 12-06-2003, 17:57
zus
Avatar van zus
zus is offline
Hou je een dagboek bij?Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Ja, ik houd al 4 jaar een dagboek bij.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Nee, dat heeft een vriendin een x bij mij geflikt, toen wask zo kwaad, dus doek et ook nie bij anderen

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Jah, duhh, kijk maar naar de vorige vraag.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is?
Ja, zoals ... al zei, die van Anne-Frank lezen, vink nie zo erg,
__________________
Dare to fly!
Oud 12-06-2003, 18:17
Verwijderd
Hou je een dagboek bij?
soort van wel ja

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
soms op de compu, maar er ligt gewoon een schrift in mn nachtkastje waar ik in schrijf

Laat je daar mensen wel eens in lezen?
nee nooit, alles is daarin geheim, dat mag ook niemand weten

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
nee, dat vind ik dus echt zo erg, staan allemaal prive dingen in, niet gaan lezen

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
ja, duhu, ik vind dat dat niet kan hoor!

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is?
uuuhm, ligt eraan van wie die is en of die persoon nog leeft, van een vriendin ofzo en ze zou overleden zijn,en ze zou willen dat iemand het las, misschien wel.. kweetut niej
Oud 12-06-2003, 19:50
Verwijderd
Vraag erbij..

Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Oud 12-06-2003, 19:54
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 12-06-2003 @ 20:50:
Vraag erbij..

Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Neej, daar denk ik heel vaak aan. Dat mensen me dagboek vinden na me dood. Dat ik hem bjivoorbeeld ergens verstop. Het lijkt me wel leuk. Maar dan moeten het wel bekenden zijn of het moet een heeeeeeleboel jaar verder zijn. Niet dat ik het zou doen horr..
__________________
Dare to fly!

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 20:16.
Ads door Google
Oud 12-06-2003, 19:58
Verwijderd
Hou je een dagboek bij?
Niet meer.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Nee, zou ik ook nooit doen.

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Ja, dus.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is?
Ligt er aan...ik heb het dagboek van Anne Frank en Go Ask Alice gelezen...allebei toch 'echte dagboeken'...als iemand overleden is en zijn/haar dagboek ik boekvorm uitgegeven wordt, vind ik het denk ik wel een beetje anders...ook omdat ik die mensen niet echt ken ed.

Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Als het mensen zijn die me kennen/kenden zeker, anders weet ik niet...denk het wel.
Oud 12-06-2003, 20:47
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
ff offtopic, ik wil ook zo'n LiveJoernal maken, maar dan hebben ze t over zo'n code...
Kan iemand mij die toesturen ofzo die dat heeft?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 12-06-2003, 21:01
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij? Ik heb een dagboek... die bijhouden is een 2e
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Gewoon een blanco-boek. Zwarte kaft.
Laat je daar mensen wel eens in lezen?
Alleen een goeie vriendin die er altijd is om me te steunen... en soms een paar quotes eruit aan mijn mentor... als het weer eens slecht gaat.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Nee, inbreuk op privacy

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Ja
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?
Nee

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Nee, dan kunnen zij het niet meer gebruiken om mij te beledigen oid. Hoewel je daar natuurlijk anders over kunt denken [/B]
__________________
ik ben dood *hihi*
Oud 12-06-2003, 22:07
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

heb zo'n soort chinees dagboekje, rood, zonder slot... maar als het goed is leest niemand daar ooit in, niet dat ik weet tenminste... k heb ook een LJ maar daar lezen maar een stuk of 3 mensen in ofzo geloof ik, en ik heb em al heel lang niet ge-update... ben nu bezig om alles van mn LJ in mn gewone dagboek te zetten zodat ik weer verder kan... zou nooit zonder mn dagboek kunnen, dan zou ik helemaal gek worden... moet af en toe ff mn hoofd op orde krijgen en dat gaat alleen door te schrijven... pas dan heb k et gevoel dat ik "verder kan" in mn leventje...

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

nee, nooit gedaan...

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Het is altijd fout om andermans dagboeken ongevraagd te lezen, hoe oud ze ook zijn... een dagboek is iets heel privé's en ik wil niet dat mensen in de mijne lezen, dus waarom zou ik dan wel in die van hun mogen lezen? dat moet dan ook niet kunnen vind ik

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?

hm, dat weet ik eigenlijk niet... denk niet dat ik me er erg comfortabel bij zou voelen als ik het op een of andere manier zou kunnen weten... dat mensen opeens allemaal dingen van je lezen die je ze nooit hebt verteld, dat ze na je dood opeens een heel ander beeld van je krijgen... dat lijkt me niet zo'n fijn idee... maar het is minder erg dan dat mensen het lezen tijdens mn leven natuurlijk...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 13-06-2003, 00:31
JLC
Avatar van JLC
JLC is offline
Ik heb een soort dagboek, maar ik schrijf er niet elke dag in. Eens in de maand ofzo, dan schrijf ik wat ik allemaal gedaan en meegemaakt heb, vind ik leuk om later terug te lezen.
Maar ik schrijf er ook in als ik me klote voel, of juist als ik me heel gelukkig voel. Daarmee is het eigenlijk ook begonnen, een schrift waarin ik schreef als ik me rot voelde en het idee had dat ik er met niemand over kon praten. Het was dan een hele opluchting om te schrijven. Nu kan ik het gelukkig wel ergens kwijt, maar ik kan me toch nog steeds beter uitdrukken op papier dan iets rechtsstreeks te zeggen.
Ik heb er wel eens uit laten lezen, maar dan echt maar een heel klein stukje. Ik vind het best eng omdat het zo persoonlijk is.
Ik zou echt nooit van mijn leven een dagboek van een ander lezen zonder dat diegene het weet. Ik zou het zelf echt verschrikkelijk vinden als iemand dat bij mij zou doen, dat is echt zo prive! Gewoon de manier waarop het geschreven is... Maakt niet uit hoe oud of jong het dagboek dan is. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen denk ik om dat te lezen zonder dat die ander het weet...
Ik weet eigenlijk niet of ik het fijn zou vinden dat mensen mijn dagboek lezen als ik dood ben. Misschien de mensen die heel dicht bij me staan wel, maar dan hoop ik dat daardoor hun beeld van mij niet gaat veranderen. (Niet dat er overdreven opvallende, extreme dingen instaan, maar dan nog.)
Oud 13-06-2003, 14:16
June bug
June bug is offline
Hou je een dagboek bij?
Ja

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
een online dagboek (www.mydiary.nl/Dautje) en een gewone, in een schriftje...

Laat je daar mensen wel eens in lezen?
Mijn online dagboek is gewoon opengesteld, dus dat kan iedereen lezen, en in dat schriftje schrijf ik de echt persoonlijke dingen.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezonderd digitale dagboeken)
Nee, nog nooit.

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Ja heel erg. Mijn eigen dagboek (het schriftje, toen nog een ander, maargoed) is ooit gelezen, en daar heb ik me een week lang heel erg rot over gevoeld. Het was in een periode waarin ik dat echt niet kon hebben, dus ik zal het ook nooit doen. Weet hoe rot het is.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?
Nee absoluut niet. Hoe goed je iemand ook kent, iedereen heeft zijn eigen stukje, wat hij bewust niet wil delen. Daarom staat t ook in een dagboek, en vertelt hij/zij t niet aan iemand. Ik vind dat een oud of een nieuwer dagboek geen verschil maakt. Dagboek is dagboek, gevoel is gevoel, en privacy is privacy.

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Dat denk ik niet. Misschien kunnen ze dan meer te weten komen over me. Over hoe ik me voelde en hoe ik dacht ofzo. Ik ben dan toch verleden tijd, dus ik denk dat ik t niet erg zou vinden.
__________________
Shake your body like the dance//
Oud 14-06-2003, 12:41
non
non is offline
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)

jepz, kschrijf nu sinds 2 jaar collegeblokken vol... is n tijd geweest dak er 1 in 6 weken volschreef, nu doe k er ongeveer 3 maanden over
kschrijf nu ongeveer 1 keer in de week, eigenlijk te weinig
maja, en alsk echt lang niet schrijf (2 maanden) dan gaat het daarna eigenlijk niet goed met me omdat ik me niet bewust ben van mezelf ofzo...

Laat je daar mensen wel eens in lezen?
1 keer gedaan... is echt af te raden!!! hij begon helemaal te flippen omdat hij alles net iets anders opvatte dan ik het had bedoeld enzo... geen goeie manier dus om iemand iets te laten weten en je geen zin hebt het te vertellen (tenzij je het echt voor diegene geschreven hebt en niet voor jezelf)

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Nee... moet je echt niet doen! 1 je beschaamd iemands vertrouwen 2. je komt misschien (waarschijnlijk wel) achter dingen die je helemaal niet WILT weten..
nooit gedaan trouwens, maar wel n keer mailtjes van iemand anders... slecht bevallen, niet meer doen

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?
weeknie eigenlijk

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
neej, misschien wel n mooi of waardevol idee ofzo... wat moet je er anders mee al kan het anderen misschien wel veel pijn doen..?
__________________
wie schrijft die blijft...
Advertentie
Oud 14-06-2003, 13:30
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik heb wel een dagboek, soms schrijf ik dr heel veel in, soms heel weinig, ligt eraan hoe ik me voel. Sinds dat ik 12 was heb ik een dagboek.

Ik heb 1 keer iemand in mn dagboek laten lezen omdat ze erom vroeg, ik wou het eigenlijk niet, maarja. Ze vond het toch niet interessant, en dat deed me best pijn. Mijn moeder heeft wel een keer mn dagboek gelezen (een stukje) en alles verkeerd opgevat zodat ze zwaar bezorgd werd.

Andersmans dagboeken lezen is zwaar fout, ik wil ook niet dat ze de mijne lezen, dus dat zou wle hypocriet zijn als ik wel andersmans dagboek ga lezen.

Ik heb een dagboekje voor als ik dood ben, waarin precies staat hoe ik mijn begrafenis wil hebben enzo. Staat ook best wat over mn leven in. Ik zou niet willen hebben dat ze mn echte dagboek lezen, nouja, misschien dat hele goede vrienden dat zouden moegen, maar liever mn ouders niet.
__________________
you spread like peanut butter
Oud 14-06-2003, 18:43
Ninn
Avatar van Ninn
Ninn is offline
Citaat:
Hou je een dagboek bij?
Ja een digitaal.

Citaat:
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Nee, als ik er behoefte aan had dat andere mensen mijn gevoelens wisten, zei ik ze wel.

Citaat:
Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Nee, ik vind dat je die gevoelens van een ander moet respecteren.

Citaat:
Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Ja absoluut.

Citaat:
Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Ja, het zijn mijn persoonlijke gevoelens, daar heeft niemand wat mee te maken.
__________________
Sometimes, I wonder what it's all about
Oud 15-06-2003, 02:26
Verwijderd
Ja, 'k hou al van als ik 9 of 10 jaar was een dagboek bij.
Maar het is in perioden. 't Is nu weer al een heel eind geleden dat ik er in geschreven heb (enkele weken of zo).

En ja, 'k heb al eens stiekem in mijn zus haar dagboek zitten lezen (en dingen te weten gekomen die ik niet wou weten eigenlijk ).
'k Heb ook al eens het dagboek van een vriendin mogen lezen, we hebben hem eigenlijk samen zitten lezen. (Stonden ook dingen in die ik liever niet wist...).

Moest er iemand ongevraagd in mijn recentste dagboeken lezen zou ik helemaal freaken en het die persoon waarschijnlijk nooit vergeven.

Mijn kinderdagboekjes mogen ze helemaal lezen voor mijn part, er staat toch niets speciaals in.
Oud 15-06-2003, 12:08
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hou je een dagboek bij? Ja

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft) Hm het is meer een soort map, als ik zin heb om iets te schrijven neem ik een cursusblaadje en begin ik gewoon te schrijven, dat zit allemaal netjes opgebergd in een map die ik versierd heb met foto's, prentjes enz... en er zit een slotje op, heb ook wel eens een schrift geprobeerd maar dan moet ik dit overal meesleuren, vind het veel beter als ik kan schrijven waar ik wil, wanneer ik wil zonder dat het opvalt (dat heb ik echt wel nodig ).

Laat je daar mensen wel eens in lezen? Nee, klinkt mss dom maar ik denk wel es: moest iemand dit per ongeluk lezen dan zouden ze mss beseffen hoe ik me voel, want sommige mensen denken dat ik zo'n gelukkige meisje ben dat alles goed gaat in me leven, maar moesten ze me dagboek es lezen dan denk ik dat mensen zouden denken dat ik twee persoonlijkheden heb...

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken) nopes

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen? Wel ik ben héél nieuwsgierig, maar dan stel ik me in de plaats van die persoon ik zou het echt niet willen moest iemand mijn dagboek lezen.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)? Hm als ik de toestemming krijg dan zou ik geen minuut twijfelen en lezen natuurlijk...

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?Ik denk het niet, ik denk er wel dikwijls aan en dan word ik wel es bang dat mensen zich schuldig zouden gaan voelen om wat ik geschreven heb en dat wil ik ook niet, alleen zoals ik al vertelde zouden ze dan weten hoe ik me voel, maar het zou wel al te laat zijn...
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Oud 15-06-2003, 12:24
RomeoP
Avatar van RomeoP
RomeoP is offline
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)

Ja, want ik ben niet zo iemand die tegen iedereen over al mijn persoonlijke "problemen" en dergelijke praat. Dus op een gegeven moment dat m'n hoofd dus helemaal vol met allemaal gedachten enzo, dus toen en ik maar begonnen met het op te schrijven. Ik heb 'm niet zo lang, maar ik schrijf er nu toch wel veel in. Ik bedoel: "Het papier zegt nix trug" oftwel je kan schrijven wat je wilt, je wordt niet veroordeelt, wat je ook verteld. En als je 't gewoon irl zegt, dan is 't tog wel eng vin'k


Laat je daar mensen wel eens in lezen?
Nee. Ik had vroeger ook een dagboek, en daar heeft m'n broertje uit zitten voorlezen aan al zijn vrienden. Echt waar. Ik haatte 'm toen écht wel!

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Nee. Zou ik nooit doen. Ik vind 't zelf ook heel erg, dus zou ik 't nooit bij een ander doen.

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Ja. Zie vorige vraag

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?
Ik heb nooit zo'n dagboek gelezen. Dus ik zou 't ook niet weten.

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Misschien als iedereen die erin beschreven wordt dood is.
Oud 16-06-2003, 14:11
Verwijderd
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?


ja, in een boekje met een rode kaft en een Chinees teken. Ik laat NOOIT mensen erin lezen en ik hoop ook niet dat mensen dat doen.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

nee...want dat zou ik zelf ook niet leuk vinden

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?


ik vind het gewoon asociaal om ongevraagd iemands dagboek te lezen...

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?

nog nooit over nagedacht...aan de ene kant wel, want er staan dingen in die echt niemand weet en die schokkend zijn. Aan de andere kant niet, omdat ik het mijn familie wel gun.
Oud 16-06-2003, 16:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hou je een dagboek bij?

Jazeker

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)

Op het internet

Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Ja, mensjes die daar ook een dagboek hebben en nog een bijzondere vriendin van me.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Ja, die van mijn zusje, maar daar stond alleen in dat ze me stom vond

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?

Ja, natuurlijk, maar ik ben nieuwsgierig en jaloers op mijn zusje en ik moest toen wraak nemen. Dus ja.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Nee, niet. Iemand heeft ooit ongevraagd iets heel ouds uit mijn dagboek gelezen, hardop nog wel en dat was verschrikkelijk.

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?

Daar heb ik heel lang over na gedacht, maar mijn mening verandert er steeds over. Ik weet het dus niet.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-06-2003, 18:25
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Hou je een dagboek bij?

Nog wel, al moet ik zeggen dat het steeds minder wordt allemaal. Ik schreef er vooral in toen het erg slecht met me ging maar nu is dat eigenlijk niet echt meer. Ook heb ik nu een super lief vriendje aan wie ik alles kwijt durf en dat scheelt een hoop.

Zo ja, wat voor soort?

In een speciaal boekje dat ik ervoor had gekocht, rood met zwart en chinese tekens. Super vet boekie. Mijn oude was zo'n echt dagboek met slot

Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Mijn beste vriend heeft ooit een groot deel gelezen. Ook heeft mijn moeder ooit alles gelezen, toen vond ik dat een naaistreek maar nu ben ik haar daar dankbaar voor.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Nope

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?

Ja zeker weten; je bemoeit je met dingen waarmee je je niet mag bemoeien.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Alleen wanneer het familie was ofzo of een overleden vriend ofzo maar dan nog alleen als zijn/haar goedkeuring in het dagboek zou staan, er is altijd wel iemand die daar dan wel achterkomt.

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?

Nee kan me niks schelen, dan ben ik er toch niet meer en van mij mag iedereen dan precies weten wat ik over ze denk.... Alhoewel ze dat nu ook al wel zullen weten.
Oud 16-06-2003, 18:57
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij?

ja en behalve dat ook nog een schrift met dromen en een schrift met gedichten!

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)

Gewoon een dagboek waar je met pen in kan schrijven

Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Nooit!!!!

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Nee, dat vind ik echt niet kunnen.

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?

Ja dus.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Nee, alleen als die persoon het zelf goed keurt anders niet.

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?

Ik denk van niet,familie+vrienden zouden schrikken als ze lezen, hoe anders ik was als dat zij dachten.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 19:05.
Oud 16-06-2003, 20:03
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?
Ik heb een soort van digitaal dagboek en een tastbaar dagboek waar ik af en toe nog in schrijf. Maar het digitale dagboek hou ik meer bij.


Citaat:
Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
Ja, maar ik ga niet zeggen van wie Dan krijg ik slaande ruzie


Citaat:
Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?
Hmm, als je erg graag wilt weten wat er in iemands hoofd omgaat en diegene wil het je niet vertellen is het handig, maar je kunt er dan toch niet echt direct op aan sturen in een volgend gesprek omdat dan uitkomt dat je het dagboek hebt gelezen, dus echt veel helpt het niet. En wat niet weet wat niet deert.


Citaat:
Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Nee
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Oud 17-06-2003, 15:56
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Leuk topic, maar hier mijn antwoorden:
Ik houd al sinds mijn 10e jaar dagboeken bij, heb er nu een stuk of 7. Sinds vorig jaar doe ik het online op mijn site http://net.clubs.nl/smaak, hier zet ik niet mijn allerintiemste dingen in, die tiep ik vaak in een opwelling op de computer (en niet in een schrift, omdat schrijven nog langzamer gaat, mijn gedachten gaan te snel), maar ook hele persoonlijke dingen.
En dat kan idd iedereen lezen, maar niet iedereen weet van het bestaan van deze site af.

Ja, ik heb in dagboeken van anderen zitten neuzen. Daar schaam ik me nu wel degelijk voor, maar ik heb een vreselijke nieuwsgierigheid en ben altijd benieuwd of er dan wat interessants in staat. (over mij bv, of een geheim ofzo). Ik doe dit echter NIET meer.

En ik denk niet dat ik t erg zou vinden als mensen het lezen na mijn dood. Al staan er zeker wel een paar dingen in, mja, waarvan ik t toch liever niet heb.
Ads door Google
Oud 20-06-2003, 17:59
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ik houd een gewoon dagboek bij, niet digitaal. Er staan strepen op, voornamelijk blauw .
Ik laat er NOOIT mensen in lezen. Ik vind dat ik iets voor mezelf moet hebben waar ik alles in kwijtkan zonder iemand er iets van afweet.
Ik heb nooit in iemand anders dagboek gelezen.
Ja, is tegen m'n principes.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Nee niet zonder toestemming.

Licht eraan welke mensen. Gezin/goede vrienden wel, rest niet
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Oud 20-06-2003, 19:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-06-2003 @ 16:00:
Hou je een dagboek bij?
Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
Ik heb een soortvan dagboek waar ik heel soms wat dingen in schrijf, vooral omtrend mijn relaties en sociaal welvaren. Het staat online verborgen op www.marcade.net en ik ben het in 2000 begonnen vanwege liefde en ik alles op een rijtje wilde krijgen. Af en toe schrijf ik er nog wel is in.

Ik heb er in mijn leven 2 mensen in laten lezen. Ik ben voorlopig niet van plan iemand het te laten lezen.

Het is tegen mijn principes uberhaubt nu, dat je ooit iemand in je dagboek laat lezen, en zelf zou ik dus ook niet zomaar iemand's dagboek lezen.

Of het oud is of niet, maakt niet uit. Het is en blijft altijd iets persoonlijks.

..

Oh en dusjcript's vraag. Nee als ik dood ben mag het gelezen worden. Als ik met dingen zou zitten, zouden ze het daar in staan. BV dat ik spijt heb van dingen, en als ik dood ben, kan ik dat niet meer goedmaken. Maar als mijn dagboek dan gelezen zou worden, zouden mensen tenminste weten dat ik spijt heb van dingen ed. Het zou vragen kunnen beantwoorden voor mensen om wie ik geef die ze dan niet meer aan mij kunnen stellen.

Ik vind trouwens een Live Journal of publiekelijk online iets, iets *anders* dan een dagboek. Een Dagboek is iets persoonlijks; en dat is livejournal imho niet als iedereen erbij kan.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 19:22.
Oud 20-06-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 20-06-2003 @ 20:11:

..

Ik vind trouwens een Live Journal of publiekelijk online iets, iets *anders* dan een dagboek. Een Dagboek is iets persoonlijks; en dat is livejournal imho niet als iedereen erbij kan.
ligt eraan hoe je tegen een dagboek aankijkt. Een dagboek is op zich niet meer dan iets waar je je dagelijks leven in bijhoudt. Mijn Livejournal is echt wel iets persoonlijks, maar niet iets privé's. Het heeft voor mij dezelfde waarde wat een dagboek aan mezelf zou hebben. Ik hou geen dingen verborgen voor mensen, waarom zou ik? Als mensen iets willen lezen mogen ze van mij, schaden doet het mij toch niet.
Oud 20-06-2003, 19:27
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ik heb wat ik noem een 'denkschrift'. Ik schrijf er voornamelijk in als ik me kut voel-->als iemand het zou lezen zou ik waarschijnlijk meteen naar een psychiater gestuurd worden.
Ik schrijf er eigenlijk gewoon letterlijk in wat ik denk, en vaak mooie songteksten of tekeningen ofzo.

Ik heb heeeel vroeger wel eens het dagboek van mijn zusje gelezen
Maar ik vind niet dat je dat kan maken, ikzelf zou het verschrikkelijk vinden als iemand het las.
Al zou ik op zich wel iemand anders dagboek willen lezen, ben heeel erg nieuwsgierig
Vroeger had ik altijd van die 'echte' dagboeken, waarin ik schreef wat ik die dag had gedaan, maar eigenlijk schreef ik toen met tegenzin, ik dacht: misschien leuk voor later..?
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Oud 20-06-2003, 19:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 20-06-2003 @ 20:22:
ligt eraan hoe je tegen een dagboek aankijkt. Een dagboek is op zich niet meer dan iets waar je je dagelijks leven in bijhoudt. Mijn Livejournal is echt wel iets persoonlijks, maar niet iets privé's. Het heeft voor mij dezelfde waarde wat een dagboek aan mezelf zou hebben. Ik hou geen dingen verborgen voor mensen, waarom zou ik? Als mensen iets willen lezen mogen ze van mij, schaden doet het mij toch niet.
Das waar. Maar als ik aan dagboek denk, denk ik aan zo'n boekje dat een lief meisje heeft, waar ze in schrijft, en dan slotje opzet en onder haar matras legt. Dat beeld heb ik.

Ik vind ook dat je toch sommige dingen persoonlijk moet houden en verborgen moet houden. Je hoeft niet gelijk je hele ziel open en bloot voor iedereen neer te leggen.

Als je dat echt doet, zou dat betekenen dat er veel mensen zomaar in je leven zouden kunnen stappen en je grof pijn zouden kunnen doen met allemaal uiterst persoonlijke dingen.

..

Ik denk even aan iemand die bv. een mismaakte vagina heeft en erover schrijft en spontaan allemaal jongens op MSN krijgt die haar met de meest bizarre originele namen uitschelden. Ik zou zoiets niet in een LJ zetten.
Oud 20-06-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 20-06-2003 @ 20:29:
Das waar. Maar als ik aan dagboek denk, denk ik aan zo'n boekje dat een lief meisje heeft, waar ze in schrijft, en dan slotje opzet en onder haar matras legt. Dat beeld heb ik.

Ik vind ook dat je toch sommige dingen persoonlijk moet houden en verborgen moet houden. Je hoeft niet gelijk je hele ziel open en bloot voor iedereen neer te leggen.

Als je dat echt doet, zou dat betekenen dat er veel mensen zomaar in je leven zouden kunnen stappen en je grof pijn zouden kunnen doen met allemaal uiterst persoonlijke dingen.

..

Ik denk even aan iemand die bv. een mismaakte vagina heeft en erover schrijft en spontaan allemaal jongens op MSN krijgt die haar met de meest bizarre originele namen uitschelden. Ik zou zoiets niet in een LJ zetten.
Ja, dat soort dingen zet ik er ook niet in uiteraard. Ik schrijf over gevoelens en dingen die ik beleef, precies zoals ik in mijn dagboek zou schrijven (alleen dan wat anoniemer over andere personen, gezien ik niet andermans leven ook online ga zetten uiteraard).

Maar in een gesloten dagboek zou ik het ook niet hebben over mijn misvormde vagina. Over dat soort dingen heb ik sowieso weinig te zeggen dan.

Daarbij heeft Livejournal de mogelijkheid slotjes te zetten op posts waardoor alleen mensen die jij als friend hebt toegevoegd het kunnen lezen, waarin je dan ook weer verschillende groepen kunt maken. Je kunt zelfs posts 'Private' maken, dan ben je zelf de enige die het kan lezen..
Oud 20-06-2003, 19:53
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 20-06-2003 @ 20:43:
Ja, dat soort dingen zet ik er ook niet in uiteraard. Ik schrijf over gevoelens en dingen die ik beleef, precies zoals ik in mijn dagboek zou schrijven (alleen dan wat anoniemer over andere personen, gezien ik niet andermans leven ook online ga zetten uiteraard).

Maar in een gesloten dagboek zou ik het ook niet hebben over mijn misvormde vagina. Over dat soort dingen heb ik sowieso weinig te zeggen dan.


Een ander verschil is met online en IRL, online kan je het 'tig keer aanpassen. Of verwijderen.

Maar ja.

..
Oud 20-06-2003, 20:14
Verwijderd
heel af en toe als er echt iets noemenswaardigs gebeurt dan type ik dat ergens op m'n pc in een tekstdocument (bewust gebruk ik geen word ofzo geen idee waarom)
dat doe ik sinds een anderhalf jaar geleden, toen ik ineens best wel kritiek had op de manier hoe de wereld in elkaar steekt.. ik ben dat dus blijven doen, maar ik schrijf er lang niet iedere dag wat in.. puur als ik iets bijzonders meemaak of als er gewoon op de wereld iets belachelijks gebeurt waar ik dan even over kan ranten.
het is nu ongeveer 50 pagina's denk ik

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?

Nee, ook niet als ze het nu doen. Ik loop wel eens m'n kamer uit en laat dan soms dat document gewoon geopend als ik er dan net mee bezig was.. er staan op zich wel persoonlijke dingen in en ook iets heel zieks wat ik heb ingetypt toen ik ontzettend pissed off was, maar van mij mag iedereen het lezen
Oud 20-06-2003, 20:36
Verwijderd
Ik hou een online dagboek bij. Dus ja, iedereen kan een deel lezen. Er zijn een paar stukken die helemaal niemand kan zien en de rest is voor mensen die ik vertrouw.

Ik heb nooit in andermans dagboek gelezen en ik zou het ook niet op prijs stellen als bijvoorbeeld mijn moeder mijn dagboek zou lezen.

Ik vind dat je een dagboek mag lezen als iemand dood is. Verder alleen als je toestemming hebt.

Ik zou het fijn vinden als mijn naasten mijn dagboek lezen na mijn dood. Het staat nog in de planning om mijn oude stukjes uit te printen.
Oud 20-06-2003, 21:59
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Hmm ik zou het echt erg vinden als mijn ouders ofzo mijn dagboek zouden lezen als ik nu dood zou gaan.
Komen ze er ineens achter dat ze me totaal niet kennen..
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Oud 21-06-2003, 08:39
Sysy
Avatar van Sysy
Sysy is offline
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 20-06-2003 @ 22:59:
Hmm ik zou het echt erg vinden als mijn ouders ofzo mijn dagboek zouden lezen als ik nu dood zou gaan.
Komen ze er ineens achter dat ze me totaal niet kennen..
ja dat heb ik idd ook, dan komen ze opeens achter dingen die ik ze nooit verteld heb en die ze nooit achter me gezocht hadden...
__________________
Creecraw Toad's foot Geese walk Barefoot
Oud 21-06-2003, 18:05
Verwijderd
toen ik klein was had ik een heel schattig dagboekje, waar ik probeerde elke dag in te schrijven, alleen hield ik dat precies 6 dagen vol *hmm*

een tijdje geleden heb ik mezelf uitgeleefd op mn computer, om precies te zijn in Word, om alles kwijt te raken. ben ik nu weer mee begonnen.
Oud 21-06-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 21-06-2003 @ 19:05:
toen ik klein was had ik een heel schattig dagboekje, waar ik probeerde elke dag in te schrijven, alleen hield ik dat precies 6 dagen vol *hmm*

een tijdje geleden heb ik mezelf uitgeleefd op mn computer, om precies te zijn in Word, om alles kwijt te raken. ben ik nu weer mee begonnen.
wouw mies, dat vind ik goed van je dat je gaat opschrijven!!! het lucht op, echt waar..
ik doe het ook, heel vaak eigenlijk, je bent het gewooon kwijt dan..en ds zo lekker!!
Oud 21-06-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 21-06-2003 @ 20:11:
wouw mies, dat vind ik goed van je dat je gaat opschrijven!!! het lucht op, echt waar..
ik doe het ook, heel vaak eigenlijk, je bent het gewooon kwijt dan..en ds zo lekker!!
Mja, moet het toch bij iets kwijt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 10:16
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheids topic # 52
Verwijderd
500 16-05-2005 20:23
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheids topic # 51
Daantje_0705
500 11-05-2005 18:45
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #50
Mara
500 06-05-2005 21:23
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #49
Verwijderd
498 03-05-2005 10:23
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.