Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2008, 13:34
Bloementje
Avatar van Bloementje
Bloementje is offline
Morgen vertrek ik voor iig het komende jaar naar het buitenland. Nou heb ik de hele zomervakantie tot twee weken terug keihard gewerkt om er voor te sparen.

Nou meldde mijn moeder gisterochtend dat een mevrouw, waarschijnlijk m'n manager, voor mij had gebeld, over dat er teveel loon gestort zou zijn of zo iets. Mijn moeder gaf mijn mobiele nummer door zodat ze me daar op kon bereiken. Maar ze heeft me tot nu toe nog niet gebeld....

Nuja, ik zou inderdaad gister of eergisteren mijn laatste loon gestort gekregen moeten hebben, dus ik snel even internetbankieren, het bedrag dat gestort was was niet overduidelijk te groot, maar even snel terug denken hoeveel ik in de maand augustus gewerkt heb zou het inderdaad wel iets te veel kunnen zijn. Helaas liggen de loonbriefjes altijd op het werk, en heb ik niet meer de mogelijkheid om daar heen te gaan om het te checken (ben inmiddels verhuisd, en vertrek morgenvroeg)

dus; ik heb te veel loon gekregen, mn baas wil dat waarschijnlijk terug, heeft tot nu toe geen contact weer gezocht, en vanaf morgen kan dat niet meer.
Ben ik nu domweg de gelukkige met wat extra geld of kan ik hier nog narigheden mee krijgen?
__________________
hoe grote mensen molenaren, te zwiepen met hun wieken. Te schreeuwen na een tik; ze worden nooit meer normaal. En hoe ze tegen deuren lopen! geniaal!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2008, 13:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tuurlijk kun je hier narigheid mee krijgen. Maar ze heeft toch al contact opgenomen met je moeder? Dat kan ze opnieuw doen als je nummer niet meer geldig is en ze je nieuwe nummer wil hebben. Dat dat dan een internationaal gesprek wordt is haar probleem, en met internetbankieren hoef jij geen enkel probleem te hebben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 14:20
Bloementje
Avatar van Bloementje
Bloementje is offline
Het nummer waar ze naar toe had gebeld was van mijn oude telefoon die ergens op de kast ligt leeg/dood te gaan (toevallig was mijn moeder gisteren aan het stofzuigen daar). mijn huidige nummer moet ze weten want werd altijd keurig door iedereen van m'n werk op dat nummer gebeld. Helaas neem ik dit nummer niet mee, neem een italiaanse simkaart.

Als het nu niet zo was dat ik morgen zou vertrekken was ik er zelf wel achteraangegaan; ik zou mijn loonbriefje gaan halen en narekenen, en als ik dan wist hoeveel ik te veel zou hebben gehad, dan pas zou ik het terug storten. Maar op dit moment heb ik gewoon geen bewijs, behalve dat het aan de hoge kant is.

wat kan zij nog doen als ze me vandaag nog niet heeft weten te bereiken? Al mijn contact gegevens lijken verloren, m'n nummer straks, zelfs mijn destijdse adresgegevens, kloppen niet meer.
__________________
hoe grote mensen molenaren, te zwiepen met hun wieken. Te schreeuwen na een tik; ze worden nooit meer normaal. En hoe ze tegen deuren lopen! geniaal!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 14:25
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Je kunt hun toch even opbellen over hoe het nou precies zit? Desnoods vraag je ze om je loonstrookje naar je nieuwe adres op te sturen. Je moet -als ze idd teveel hebben overgemaakt- dat geld in elk geval wel terugstorten, want dat is niet van jou.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 14:49
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
neem zelf contact op met haar
ipv te wachten totdat ze jouw belt

dan kun je het allemaal bespreken met haar
hoe het moet en hoeveel je terug moet boeken
enz enz
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 16:22
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Desnoods stuur je een brief als je niet kunt bellen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 18:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Stuur een briefje, een mailtje, laat een voicemail achter.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 21:11
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Gewoon even zelf bellen natuurlijk, of heb je een sociale stoornis?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 22:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Geachte bla,

i.v.m. niet telefonisch bereikbaar in het buitenland zie ik uw brief met berekening van gewerkte uren en loon graag tegemoet op buitenlands adres x, zodat ik vandaar een eventuele terugboeking uit kan voeren.

hoogachtend,

bla


Dat was niet moeilijk, toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 02:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Desnoods stuur je een brief e-mail als je niet kunt bellen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:03
Poller
Poller is offline
Het bedrijf zal je waarschijnlijk een soort factuur opsturen waarin verzocht wordt om een bepaald bedrag terug te betalen. Waarschijnlijk staat jou bazin hier mee in haar recht. Als ze verzoekt om de betaling, reken dan even uit of het bedrag waarom gevraagd wordt wel juist is. Als dat zo is, betaal het dan netjes terug om gezeur te voorkomen
__________________
"To be or not te be", is that really the question?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:26
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ben ik nu domweg de gelukkige met wat extra geld of kan ik hier nog narigheden mee krijgen?
Kwam het überhaupt bij je op om dat geld te houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Biologisch
Verwijderd
44 28-01-2008 16:54
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #48
miekmuis
500 14-11-2006 14:37
Werk, Geld & Recht Te veel salaris gekregen
Nomen Est Omen
42 06-02-2006 09:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vof nv bv
FerryJoosten
9 16-09-2005 06:06
Lifestyle het grote + - topic
justakid
500 29-08-2004 15:36
Drugs & Alcohol Maatregelen door de overheid
silje
34 22-04-2003 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.