Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2008, 19:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, dat heb je altijd bij dergelijke instellingen. Bij Ymere-Oost hadden ze een soort hotline met de politie voor dergelijke gevallen. Desondanks hebben ze alles van schelden tot in een gesprek dreigen vuurwapens mee mogen maken.

En hoewel ik tijdens mijn tijd daar eenmaal niet geheel zonder genoegen met twee anderen een agressieve huurder die beweerde bewapend te zijn eruit gooide, ben ik toch wel blij dat ik op een andere afdeling was toen die debiel met een pistool ging zwaaien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2008, 20:26
Verwijderd
Dat heb ik ook een keer gehad en ik werkte in een restaurant.
Iemand werd erg 'aanhankelijk/seksitisch' en na een tijdje is er gewoon gezegd dat als hij nu niet ophield, we hem er uit zouden zetten (drank kreeg hij sowieso al niet meer) toen stond hij ineens met zijn gigantische lijf vlak voor mijn neus, dat hij me wel even zou slaan!!!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 16:30
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Ik werk zelf bij een IKEA en daar waar half Rotterdam-Zuid komt is het natuurlijk wel es chaos..
Een keer had een vrouw haar spullen afgerekend maar was ze het eea vergeten vanaf de lopende band. Dus zij boos terug naar de cassiere, die haar doorverwees naar de gevonden voorwerpen of het daar miscshien lag. Helaas, het lag daar niet dus de spullen waren gewoon door iemand anders meegenomen.
Nou, dat ging er niet in bij haar. Eerst wilde ze de manager spreken. Nja prima, dus hij komt er bij staan. Dus hij legt het uit en zegt ja hoe vervelend ook, nadat u de spullen heeft betaald zijn ze van u en is het dus uw eigen verantwoordelijkheid geworden. Dat ging er niet helemaal in bij die klant, waarop ze maar de politie belde . Dus even later kwam ook de politie, die hoorde het verhaal aan en kon niet anders concluderen dat mevrouw helaas pech had.
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 16:34
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
nu schiet me er nog 1 te binnen.

Een klant liet spullen bezorgen. Bij het nalopen van de order (toen de klant al lang naar huis was) kwamen wij erachter dat er een paar artikelen niet gescand, en dus niet betaald waren. Vervelend, maar de klant moet dus terugkomen naar de winkel om te betalen mits hij/zij de spullen nog wil hebben. Wij de klant gebeld, maar de klant wilde niet meer komen maar vond wel dat de spullen zijn eigendom waren en wilde dus ook dat deze bezorgd werden. Dat gebeurde dus niet, want ze waren niet betaald. Het ging om een bedrag van €200 wat er nog betaald moest worden overigens.
Toen schreef de klant een brief die en volstond van de zinsfouten en opeens met overdreven dure woorden vol was geschreven. In de redenatie van de klant was het als volgt:
Ik haal spullen bij Ikea. Ik moet dan de hindernis, de kassa, passeren. Alle goederen die ik ongezien en onbetaald langs de kassa weten te krijgen zijn dan mijn eigendom. Ik heb ze wel niet betaald, maa rik had ze wel bij me en het is niet mijn probleem als de cassiére ze niet inscant, want als ik de kassa ben gepasseerd zijn "de artikelen juridisch mijn eigendom". Hij verwerkte er ook nog de zin "Kom langs Start, betaal €200" in
We hebben er lang over na moeten denken hoe we die klant een beleefde brief konden sturen waarin we uit gingen leggen dat hij toch echt pech had en juridisch geen enkele poot om op te staan
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 17:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Oh ja. Een huurder stuurde een ansichtkaart van Algiers, gestempeld in Algerije, met achterop de mededeling dat we het bij het verkeerde eind hadden, en hij niet in het buitenland was, en zeker weten in zijn huis in Amsterdam woonde op dat moment. Dat was dus net nadat je er bent geweest en vier zeer niet Algerijns uitziende studenten aantrof die zelfs geen idee hadden waar de pannen lagen, maar wel beweerden huurder te zijn.
We hebben het ding maar met een glimlach in het deurwaardersdossier voor de uitzettingsprocedure gestopt.


Dus dan heb je op een gegeven moment Hans Teeuwen een sketch over hoersubsidie zien maken met een geïmmiteerd accent, en dan belt er een man op. 'Ja meneer, probleem, mijn vrouw die hoer niet betalen, en nu aanmaning'.

Tja, m'n beste, dat je vrouw de hoer niet voor je betaald kan ik wel enigszins begrijpen, maar laten we het hebben over een betalingsregeling.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 02:53
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
nu schiet me er nog 1 te binnen.

Een klant liet spullen bezorgen. ....
Had hij die spullen dan bij zich, en meegenomen, of had hij ze alleen (niet) betaald en laten bezorgen? Als hij ze al thuis had, zou ik ze ook willen houden . Nouja, niet na een brief, maar het is toch zeker wel de fout van de cassiere.
Wij hebben ook een kleed thuis wat niet betaald is. We hebben het alleen niet laten bezorgen en zelf meegenomen. Het was niet met opzet, maarja, eigen schuld.. Hoe kan je nou een vloerkleed van 3*3 niet opmerken, zelfs met een paar andere grote meubels.

OT: ik heb niet zoveel gewerkt in mijn leven, en ook niet zoveel meegemaakt
Ik weet wel dat directeuren en managers volgens secretaresses altijd meteen 'in bespreking' zijn. Tenzij de secretaresse zelf ook weet waar het over gaat. Logisch voor reclamebellen; maar ik werkte voor een bedrijf dat alleen mensen belden die ook daadwerkelijk iets met een situatie te maken hadden en niet commercieel, maar op onderzoeksgebied. Waarbij ook vaak het bedrijf al had toegezegd mee te willen werken, maar dat een aantal weken later natuurlijk vergeten is. 100x dit gesprek: "kan ik meneer X spreken?" "nee, die is in bespreking.. " "weet u wanneer ik hem wel kan bereiken?" "nou hij is heel erg druk vandaag.. ik weet niet of dat gaat lukken" "zou het op een andere dag beter uitkomen?" "waar gaat het precies over?" *uitleg* "oh okee, ik verbind u door"

en toen ik in walibi werkte was het een hete zomer. Helaas stond ik vaak bij kraapjes die ook slush puppie verkochten. Dat werd veel verkocht en was dus vaak net bijgevuld en nog niet bevroren (dat duurde op de heetste dagen wel een half uur). Dan altijd toch mensen die het willen hebben, waarbij ik zeg dat het nog niet goed is, en daarna op me gaan schelden omdat het niet bevroren is...
Hmm en toen ik daar bij mijn vakantievriendje bleef slapen op het bungalowpark was ik 5 minuten te laat; maar blijkbaar gaan roddels ook snel als je je niet met dat soort mensen bezig houdt, dus toen stonden er 2 leidinggevenden op de deur te bonken of ik er was, en dat ik te laat was..
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 08:18
Verwijderd
Vooral bizar:

Bij mijn vader op kantoor - jaren geleden - zat ik rustig achter mijn pc. Ik keek recht uit op ingang van het gebouw, waar glazen schuifdeuren waren en ook vaststaande ramen die als een soort van sluis werkten om de warmte binnen te houden (dus je moest 2 keer langs een glazen deur).

Anyway, ik zag dus hoe iemand - zich haastend met telefoon aan zijn oor - dwars door de ruiten liep Het vaststaande gedeelte - dat zich in het midden bevond - hebben ze later beplakt met een stikker zodat mensen er niet meer doorheen liepen, omdat het weleens vaker gebeurd was

..

Bij mijn vorige werkgever leerde ik een andere computernerd kennen. Echt archetypisch, beetje dik, puisten in zijn gezicht, lang haar, onverzorgd en bril. Hoort erbij.. totdat het nieuws kwam dat hij besloot vrouw te worden en later dus in een bloemetjes jurk op het werk verscheen etc (op hakken, make-up op, you get the picture). Ik moest echt vaak weglopen naar de wc omdat ik mijn lach niet meer kon inhouden Heel fout, maar ik kon er gewoon niks aan doen

Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 08:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.