Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2008, 20:46
Skater13
Skater13 is offline
Mijn vader heeft huursubsidie en hierdoor is er voor mij een grens (aangezien ik inwonend ben) aan mijn bijverdiensten. Aangezien het voor mij dit jaar en zeker volgend jaar lastig is om onder die grens te blijven en mijn vader uiteraard zijn huursubsidie wil behouden, wat zijn mijn mogelijkheden? Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken om vanaf mijn 18e (half 2009) bij mijn Oma in te trekken op papier en bijv. daar 'op papier' kostgeld/huur betalen die ik dan gewoon weer terug krijg van mijn oma. Is dat een optie of is dat veel te ingewikkeld of zijn er betere suggesties?

(NB: zwart werken is in mijn geval geen optie)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2008, 21:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je controle van de IB over je heen wilt, moet je je zeker als uitwonend registreren bij iemand met dezelfde achternaam.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 21:27
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Waarom ga je niet gewoon op kamers? Doe het nou maar volgens het boekje, want de Belastingdienst heeft een fallus ter grootte van een parasol waarmee ze je genadeloos rectaal (en financieel) kunnen uitwonen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 00:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Daar kan ik me bij aansluiten lijkt me. Als je vader genoeg verdient voor huursubsidie, krijg je een enorme uitwonende beurs. Ik houd nog een tientje over van de stufi nadat de huur is betaald, maar wiens vader geen zelfstandig ondernemende smerige koelak is volgens de IB groep kijkt al gauw tegen veel betere huur vs stufi percentages aan. Wellicht is het voor jou meer dan lonend om uit huis te gaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 02:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Jup fraude vooral doen

je kan ook met je pa afspreken dat jullie allebei een deel van het huursubsidieverlies op jullie nemen, hoewel ik enige twijfel in de noodzaak heb zo met 2 inkomens.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 13:33
Skater13
Skater13 is offline
De grens voor huursubsidie ligt voor me vader op 4200 euro. Dit terwijl ik met mijn bijbaan nu al ongeveer 6000 euro verdien, gaat volgend jaar meer worden als ik meer werk. Hier vormt zich dus het probleem en daarom weet ik dus niet of het lonend is om uit huis te gaan wonen of een andere constructie te bedenken. Ik denk alleen dat mijn vader weinig zin heb om zijn huursubsidie op te geven omdat ik zo nodig moet werken..

Mijn vader is wel zelfstandig ondernemer btw T_ID

Hoeveel is de inwonende studiefinanciering dan precies, want misschien kan ik dat dan wel gewoon naar mijn vader storten als bijv. het kostgeld oid..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:29
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Basisbeurs (thuiswonend) 91,81
Aanvullende beurs (thuiswonend) 208,63
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:37
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
De grens voor huursubsidie ligt voor me vader op 4200 euro. Dit terwijl ik met mijn bijbaan nu al ongeveer 6000 euro verdien, gaat volgend jaar meer worden als ik meer werk. Hier vormt zich dus het probleem en daarom weet ik dus niet of het lonend is om uit huis te gaan wonen of een andere constructie te bedenken. Ik denk alleen dat mijn vader weinig zin heb om zijn huursubsidie op te geven omdat ik zo nodig moet werken..

Mijn vader is wel zelfstandig ondernemer btw T_ID

Hoeveel is de inwonende studiefinanciering dan precies, want misschien kan ik dat dan wel gewoon naar mijn vader storten als bijv. het kostgeld oid..
Dan betaal jij toch gewoon het bedrag van de huursubsidie aan je vader? Hoeft je vader geen inkomsten te missen en kun jij lekker zoveel verdienen als je wilt.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De grens voor huursubsidie ligt voor me vader op 4200 euro. Dit terwijl ik met mijn bijbaan nu al ongeveer 6000 euro verdien, gaat volgend jaar meer worden als ik meer werk.
Dat is ruim € 600 per maand en gaat dus nog stijgen. Waar hebben we het nu over?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 16:35
Skater13
Skater13 is offline
Ik zou dus op +-250 euro kunnen rekenen aan stuffi. Dit is precies wat me vader krijgt aan huursubsidie dus als ik dat dan aan hem geef moet het denk ik wel goedkomen... Of krijg ik de aanvullende beurs niet door mijn inkomsten? Bedankt voor jullie meedenken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 17:13
Nyawa
Naast je studiefinanciering mag je in 2008 € 12.916,17 verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering. Het gaat om het verzamelinkomen of het belastbaar loon.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 20:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ik zou dus op +-250 euro kunnen rekenen aan stuffi. Dit is precies wat me vader krijgt aan huursubsidie dus als ik dat dan aan hem geef moet het denk ik wel goedkomen... Of krijg ik de aanvullende beurs niet door mijn inkomsten? Bedankt voor jullie meedenken.
De aanvullende beurs hangt af van het inkomen van beide ouders.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 12:21
Skater13
Skater13 is offline
Hoe wordt dat dan berekend als ik bij me vader woon en me ouders gescheiden zijn.. wordt dan ook mijn moeders inkomen bijgeteld?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 12:26
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dat ligt eraan hoe ze het geregeld hebben. Wat betaalt ze voor jouw onderhoud?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 15:04
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Dat ligt eraan hoe ze het geregeld hebben. Wat betaalt ze voor jouw onderhoud?
Dat maakt volgens mij niets uit. Mijn vader woont in het buiteland, heeft nooit alimentatie betaald en ze kijken ook naar zijn inkomen...

Alleen als je vader of moeder je niet erkend heeft, er een ernstig verstoorde band is etc. wordt er niet naar dat inkomen gekeken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 15:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hoe wordt dat dan berekend als ik bij me vader woon en me ouders gescheiden zijn.. wordt dan ook mijn moeders inkomen bijgeteld?
Ja, ze gaan er vanuit dat je moeder toch ook gewoon mee betaald aan jouw onderhoud. Dus dat zij ook haar steentje bijdraagt aan jouw studiekosten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 20:43
Skater13
Skater13 is offline
Mijn moeder betaald voor zover ik weet niks voor me. En ik heb haar zoiezo sinds de scheiding 2 jaar geleden niet meer gezien dus noem dat maar een verstoorde band ja ..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 21:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn moeder betaald voor zover ik weet niks voor me. En ik heb haar zoiezo sinds de scheiding 2 jaar geleden niet meer gezien dus noem dat maar een verstoorde band ja ..
Daar houdt de IB Groep alleen geen rekening mee. Volgens de wet hoort zij gewoon bij te dragen aan jouw levensonderhoud, want wel of geen scheiding, het blijft je moeder. Dus ik vrees dat ze haar salaris toch mee gaan tellen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2008, 21:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn moeder betaald voor zover ik weet niks voor me. En ik heb haar zoiezo sinds de scheiding 2 jaar geleden niet meer gezien dus noem dat maar een verstoorde band ja ..
Dan kun je overwegen het formulier voor een diepgaand conflict met je ouders in te vullen. Geen contact meer hebben telt ook, en dat inkomen rekenen ze dan niet mee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 00:05
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Redenen om inkomen achterwege te kunnen laten:

-vanaf het twaalfde jaar geen contact meer met de ouder

-een ernstig, onverzoenlijk conflict hebben of langdurig verstoorde relatie

-geen erkenning

-de vastgestelde alimentatie langer dan 12 maanden niet betaald hebben

-als één van je ouders van het gezag is ontheven

Als je denkt dat je in aanmerking komt, kun je dit formulier invullen en opsturen naar de ib-groep:

http://www.ib-groep.nl/Images/8402A-SF-02_tcm7-357.pdf

Laatst gewijzigd op 22-09-2008 om 00:15.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 07:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
-de vastgestelde alimentatie langer dan 12 maanden niet betaald hebben
Dan had ik dus toch gelijk. Wanneer één van de ouders niets betaalt en jij geeft dit aan bij de IBG, zal zijn/haar inkomen niet van toepassing zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 09:13
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Dan had ik dus toch gelijk. Wanneer één van de ouders niets betaalt en jij geeft dit aan bij de IBG, zal zijn/haar inkomen niet van toepassing zijn.
Jij brengt het wel heel makkelijk. In werkelijkheid gaat er een hoop rompslomp aan vooraf hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 16:49
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Jij brengt het wel heel makkelijk. In werkelijkheid gaat er een hoop rompslomp aan vooraf hoor.
Dat zal best maar toch klopt het.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 20:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoe wordt dat dan berekend als ik bij me vader woon en me ouders gescheiden zijn.. wordt dan ook mijn moeders inkomen bijgeteld?
mwa er is een clausule die in een uitzondering voorziet dat is als je aan kan tonen dat je sinds lange tijd (12e jaar) geen contact hebt.

destijds had ik er 10 maanden en een hele hoop gezeik van de IBG voor over moeten hebben om het rond te krijgen, "ik ben er niet beter van geworden" is een understatement in deze.

overigens verwacht ik niet dat je een aanvullende beurs zou krijgen maar je kan wel lenen natuurlijk

maar deel de kosten huursubsidie gewoon sjezus...

Citaat:
Dat zal best maar toch klopt het.
in je dromen ja
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 24-09-2008 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 21:17
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Arpos, stfu.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Probleem memorycard Sony Ericsson k550i
Kingofthemall
1 06-12-2007 08:13
Software & Hardware [WINXP] CAB Files installatie probleem
Q
7 28-07-2004 11:17
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Games Probleem GTA VC
PGWR
17 01-03-2004 20:08
Psychologie wat is mijn probleem... - emigratie -
miep
4 14-01-2002 02:14
Software & Hardware Playstation2 probleem
Tidus Almasy
9 03-11-2001 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.