Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 17:12
Verwijderd
'k Zal eerst even zeggen dat ik hier nieuw ben, maar goed...

Ik heb een vraagje...:

Wat vinden jullie van keuzewerktijd?

Want dat wil de directie van onze school invoeren, alleen liggen de meningen nogal verdeeld. 't Is ongeveer Beta versus Alfa.

Ik zelf heb een NG-profiel met wiskunde B12. Ik vind zelf die keuzewerktijd maar helemaal niks, want er gaan NOG meer uren van de exacte vakken af. Ik heb bijvooorbeeld maar twee uren natuurkunde en twee uren scheikunde. Daar kan echt niks meer van af, omdat het boek erg slecht is, vind ik (Natuurkunde Overal en Chemie Overal) en daarom moeten we wel uitleg in de klas hebben, op 't bord... Maar als we dan KWT krijgen... Dat zie ik niet zitten...

Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie 't al op school, of hebben jullie 't juist NIET op school... en waarom wel/niet, bevalt 't wel/niet...?

En zo'n programmaatje waar je in moet vullen hoe je je uren besteed hebt... die is toch zo te kraken, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2003, 17:48
Mariebel
Mariebel is offline
Wij hebben ook keuzewerktijd, maar het is meer keuzenietsdoentijd. Het werkt echt totaal niet en ik vind idd dat ze je of beter vrij kunnen geven zodat je thuis wat kunt doen (word je niet afgeleid enz.) of een echte les kunnen geven, want hier heb je echt niets aan!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:56
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Wat is keuzewerktijd? Studie uren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:26
Verwijderd
Weet je niet wat KeuzeWerkTijd is...?
Je mag blij zijn!

Ja, nou, zo denk ik er nou ook net over, in de mediatheek of stilteruimte zitten werkt niet, daar is 't toch niet stil. Ik moet daarom ook steeds thuis werken voor school... Dus die uren worden bij mij toch niks...

Net zoals tussenuren... dan moeten we eigenlijk op school blijven, maar ik knar op me fietsje lekker gauw naar huis...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
sportbabe schreef op 15-03-2003 @ 18:56:
Wat is keuzewerktijd? Studie uren ofzo?
tijd waarin je verplicht in de bieb of een andere studieruimte zit, en waarvan 't de bedoeling is dat je hem aan studeren besteedt (maar bij ons tellen sommige andere projecten bv. de licht en geluidgroep bij ons op school ook mee of bv. extra les frans, wat ik zelf volg )

Ik vind kwt niet zo leuk/handig/etc. Ik studeer wel wanneer ik dat wil, bovendien doe ik dat liever thuis en heb 'k liever een extra vak omdat er zoveel vakken zijn die me wel aanspreken.
Op dit moment heb 'k geen verplicht kwt (nu ja, ik volg wel kwt-uur frans dus ..) omdat ik latijn volg en dan is daar geen ruimte meer voor

bij ons krijg je een handtekening van de toezichthouder op een of andere kaart, die je mentor dan weer controleert.

Overigens breng ik wel regelmatig tijd door in de bieb of in de computerruimte, maar dat is geen 3/4 uur achter elkaar (wat wel zou moeten voor kwt-punten) en op momenten dat ik dat wil.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Kris schreef op 15-03-2003 @ 19:26:
... daar is 't toch niet stil.
stom. Bij ons zijn diegenen die in de stilteruimte zitten zelf wel stil (en anders wordt je weggehaald door de toezichthouders) alleen bevindt de ruimte zich direct boven/naast de aula...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:05
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
KWT =
zwaar kl*te, ik zit in de eerste en heb het nu al
waarom we het hebben? ze denken dat wij er wat van gaan leren , niemand heeft er zin in maar het moet toch echt onzin, allemaal dingen die we ale gehad hebben...
__________________
signature.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:21
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 15-03-2003 @ 19:42:
stom. Bij ons zijn diegenen die in de stilteruimte zitten zelf wel stil (en anders wordt je weggehaald door de toezichthouders) alleen bevindt de ruimte zich direct boven/naast de aula...
Bij ons wordt je al uit de mediatheek gezet als e alleen al naar je mobiel kijkt.

Maar KWT hebben we niet, wel activiteitenuren. Das verplicht het 6de vrij, en daarin kunnen docenten lessen plannen enzo. Of een leuk mentorgesprek.. Maar goed, je moet er niet aan denken dat je 4x per week een uur eerder thuis had kunnen zijn, want dan draai je echt totaal door..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:24
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik vind KWT helemaal , want ik heb het op dinsdag 2 uur, en verder heb ik die hele dag geen andere lessen, dus ik moet voor 2 uur KWT verplicht naar school komen, ik mag het niet naar andere dagen verplaatsen en ik doe 2 uur lang bijna niks...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:55
Verwijderd
bij mij komt het meestal neer op een uurtje forummen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:51
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Wij hebben ook KWT op school (nouja, ik ben bijna van school af maar toch).. ehm tsja, soms is het wel handig, als je bijvoorbeeld een werkstuk met zn 2en moet maken of je kan na school niks doen, nou dan doe je dat gewoon op school, in KWT dus. Maargoed, driekwart van de tijd is het een uur waarin je constant op je horloge kijkt en tekeningetjes maakt in je schrift... oftwel, je verveelt je rot.
OF je hebt van tevoren tussenuur en sneakt em er tussenuit naar et centrum (bij ons staan tijdens KWT beveiligingsmannen voor de poorten om te controleren of er niemand weggaat (nee, is best normaal hoor... school aka jeugdgevangenis)
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 22:58
Verwijderd
KWT = tussenuur = ff kaarten =
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 23:03
PV
PV is offline
mwah wij hadden t op de middelbare school ook inderdaad.. het ligt er maar net aan hoe je het zelf op wil vullen.. de een gaat in de kantine kaarten (als je school dat toelaat tenminste) en de ander kiest ervoor naar n les te gaan en zelf uitleg te vragen bij dingen die ie niet snapt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 08:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In de 4e, 5e en 6e klas werd er bij ons op school ook 'ge-KWT-d'. Dit hield in eerste instantie in dat iedereen verplicht een paar ingeroosterde uren in de aula moest zitten, met 2 docenten als begeleiding, en dan moest je daar huiswerk maken. Het moest stil zijn, etc etc etc. Dit verschoof steeds meer naar kletsuurtje, tot er op een gegeven moment zelfs piano gespeeld werd en de helft van de klas mee zat te zingen . Kortom: geen succes.
Later moest je van te voren inschrijven voor of de aula, of de bieb, of het computerlokaal, en dan daar aan het werk gaan. Dit schoot ook niet op: heel veel mensen nokten 'm gewoon naar huis; is ook erg aantrekkelijk als dat je laatste lesuur van die dag is...
Toen werden de verspringende KWT-uren ingesteld: iedere week vielen er 2 lessen uit, en daarvoor in de plaats had je dan KWT. Je moest je melden bij de docent die je eigenlijk had, en dan zeggen waar je heen ging. Dit systeem hebben ze uitgetest totdat ik van school ging, dus ik zou niet weten of ze intussen weer een nieuw systeem hebben.

Het enige wat ik wel weet is dat KWT-uren op zich best nuttig kunnen zijn, maar dan moet je wel alle middelen ter beschikking hebben die je nodig hebt (computer, rustige werkplek, een docent om iets aan te vragen, etc etc), anders werkt het voor geen meter!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 12:46
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben ook kwt op school, 5 uur in de week, en ik vind het wel handig.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 15-03-2003 @ 19:42:
stom. Bij ons zijn diegenen die in de stilteruimte zitten zelf wel stil (en anders wordt je weggehaald door de toezichthouders) alleen bevindt de ruimte zich direct boven/naast de aula...
Nouja, oke, maar bij ons hebben we geeneens toezicht. Naast de stilteruimte zit wel een lerarenruimte. Leraren kunnen in de stilteruimte kijken, maar de leerlingen kunnen ook bij de leraren inkijken... DUS: Mensen kunnen zien of er toezicht is. Wanneer er GEEN leraren zitten, is er GEEN toezicht. Dus kan iedereen beginnen te keten daaro en is 't niet stil.
Mensen houden er zelf pauze en kletsen gezellig bij. EN, omdat de leraren ons in de stilteruimte de stilte gunnen, kunnen wij hen niet horen door dat (speciale?) glas, maar de leraren kunnen de schreeuwers dus ook niet horen!

Dus wat moet je met zo'n 'stilte'ruimte?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 16-03-2003 @ 13:46:
Wij hebben ook kwt op school, 5 uur in de week, en ik vind het wel handig.
Waarom vind je het handig dan?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:27
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik ben blij dat ik het maar 2 uur per week heb, het heeft echt totaaaaaaaaaaal geen nut
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2003, 20:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik had het in de 1e, 2e en 3e. Toen beviel het wel. Je kon zo mooi met mensen uit andere klassen toch in één klas zitten en kletsen. Soms is het ook handig als je nog ff wat wilt vragen, of wat huiswerk moet maken. maar dat gebeurde maar heel soms.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:42
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Handig! Na school geen tijd om te leren voor toets, dan de volgende dag in KWT, vind het wel praktisch, evt. ook om toetsen in te halen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 16-03-2003 @ 21:14:
... Je kon zo mooi met mensen uit andere klassen toch in één klas zitten en kletsen.
En daarom werkt het niet!!! Dan word je afgeleid...

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Veenbes schreef op 17-03-2003 @ 17:42:
Handig! Na school geen tijd om te leren voor toets, dan de volgende dag in KWT, vind het wel praktisch, evt. ook om toetsen in te halen.
En kan dat dan?
Hebben jullie toezicht? Beschikken jullie over alle middelen die jullie nodig hebben? Is het stil? ...?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:20
hi
hi is offline
Beter dat wij niet van die gekke verplichte uren hebben dat zou hyeel die gekke 2de fase nog raarder maken maar als ik een tussenuur heb dan praat ik wat, gaan we wat leuks doen of tv ik. Ik dacht dat onze school een concentratiekamp was maar het kan erger sorry!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:05
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Onze kantine wordt ook gebrukt als studieruimte (ruimtegebrek idd ). En tijdens gewone uren zitten daar meestal docenten te surveilleren, ne van de meesten mag je niet eens de kruiswoord uit de metro maken.. --> wordt je de kantine uitgeflikkerd. Ik ga dr dan ook alleen zitten als het te koud is buiten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:43
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Kris schreef op 17-03-2003 @ 22:09:
En kan dat dan?
Hebben jullie toezicht? Beschikken jullie over alle middelen die jullie nodig hebben? Is het stil? ...?
Ja, over het algemeen is het 'fluisterstil' in de kwt-lokalen (hangt van betreffende toezichthoudende leraar af), wanneer iemand een toets inhaalt wordt het vaak een 'stilte-kwt'... benodigde middelen zijn er in de mediatheek en practicumlokalen en wanneer je echt rustig wilt leren is er een stilteruimte, maar die zit nogal snel vol.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2003, 16:49
sas
Avatar van sas
sas is offline
bij onze heten dat VKW uren (verplicht keuzewerkuur) Je zit of in de stilteruimte (waar je niet naast elkaar mag zitten) of in de samenwerkingsruimte of in de mediatheek. Daar mag je zachtjes praten en kan je achter de computer. Je zit daar dan met je hele jaar bijv. heel 4HAVO of 5VWO.
De mensen van de mediatheek zijn bijzonder streng en ook zijn er nog heel wat lerearen die rondlopen of je wel echt aan het werk bent.
Toch vind ik het wel makkelijk, want zo kan je mooi nog ff snel je huiswerk maken of een so of proefwerk leren.
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:26
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Kris schreef op 16-03-2003 @ 18:05:
Waarom vind je het handig dan?
Omdat ik er meestal toch wel wat doe (meer dan thuis iig), en als je hulp nodig hebt kan je het vragen, je kan makkelijk ff naar de mediatheek, op de computer, enz. En als je ff geen zin hebt om iets te doen, kan je meestal wel met mensen praten enzo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:44
Verwijderd
Hm, oké... het kán dus wel werken...

Maar bij jullie zijn ze dus redelijk streng, maar bij ons gaat 't dan NIET werken, want bij ons is er vaak OF geen toezicht OF geen werkplek OF geen beschikbare spullen OF totaal geen strengheid...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:49
xGurlyx
xGurlyx is offline
Bij ons op school was er eerst verplicht keuzwerktijd waarin wij vaak helemaal niks deden omdat we gewoon niks te doen hadden.. Nu hebben we nog wel keuzewerktijd alleen het is niet meer verplicht.. Je kan er dus heen gaan als je iets van een bepaald vak niet snapt ofzo en dat is bestwel handig, en omdat het niet meer verplicht is zijn er ook geen mensen die er niet willen zijn en de hele tijd vervelend gaan zitten doen, zodat de mensen die er wel komen rustig kunnen werken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
xGurlyx schreef op 19-03-2003 @ 19:49:
... Nu hebben we nog wel keuzewerktijd alleen het is niet meer verplicht.. Je kan er dus heen gaan als je iets van een bepaald vak niet snapt ofzo en dat is bestwel handig, en omdat het niet meer verplicht is zijn er ook geen mensen die er niet willen zijn en de hele tijd vervelend gaan zitten doen, zodat de mensen die er wel komen rustig kunnen werken
Das wel een idee...!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:49
Verwijderd
Ik heb 3 jaar KWT gehad en wij konden intekenen in de bieb, de stilteruimte, de media of bij vakdocenten.
Bij sommige leraren wast wel gezellig en bij anderen moesten we persee aan het werk. In de media zaten we meestal te msnen, tot het niet meer mocht, maar toen deden we t alsnog stiekem tot er iets van gezegd werd.
Er zijn wel uren dat ik lekker aan t werk was, maar meestal wast gewoon ff een uurtje kletsen!
Als je een vak niet snapt ist soms wel handig want dan ging je bij die leraar zitten!
Maar ik heb vorige week mn laatste uurtjes gehad!! Nu alleen nog maar hoofdvakken

We moesten eerst 5 KWT uren, maar als je boven een bepaald aantal lesuren per week kwam werden het er 4! En dit jaar mocht je op de randuren wegblijven, dus als er iets uitviel en KWT was t laatste of eerste uur mochten we gewoon wegblijven!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 22:02
Verwijderd
Hier staat dus ook wat over kwt, 'verisme'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken en hoe is je rooster?
Verwijderd
157 28-09-2003 22:39
Algemene schoolzaken Kwt
Sjoukie
38 19-05-2003 18:33
Algemene schoolzaken wat is het verschil tussen kwt en kwt+?
Verwijderd
19 04-04-2002 16:20
Algemene schoolzaken Spijbelen
Demi
56 23-02-2002 19:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Neemt jouw school klassieke talen nog serieus?
de abt van sion
24 17-02-2002 20:05
Algemene schoolzaken probleempjes in 2e fase
secretgirl
7 10-11-2001 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.