Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 15:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hey,

ik zit in 4havo, en zoals sommige van jullie wel weten, moet je toch redelijk wat werkstukken / praktische opdrachten / onderzoeksopdrachten maken.

bij ons is het zo dat die dingen vaak samen gemaakt moeten worden.

vorige keer was ik met een meisje, maar ze heeft er nix aan gedaan. Toch haar naam erop gezet, we hadden een G met 15 bonuspunten, we zouden dus voor de volgende 0,5 pnt erbij krijgen.

ondertussen zijn we bij dat volgende werkstuk beland.
ze vroeg me (tijdje geleden) om samen te gaan.
ik twijfelde, omdat ze vorige keer niks had gedaan.
maar ze beloofde me, er dit keer tijd aan te besteden.

nu is het zo dat 26 mei dat ding ingeleverd moet worden. maar ze kan iedere keer niet samenwerken. want, de ene keer oppassen, de andere keer trainen, dan weer uit eten

allebei apart een gedeelte maken gaat ook niet, want dat wil ze niet.

wat moet ik nu? gewoon weer alleen maken?
kennen jullie dit probleem? hoe hebben jullie dat opgelost?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2003, 16:02
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Wij moesten ook een logboek bijhouden en ook dingen van hoe de samenwerking verliep. Gewoon eerlijk zijn. Misschien dat je je leraar kan inlichten erover?

Als ik in zo´n situatie terecht zou komen, zou ik het werkstuk verder alleen maken, het is toch niet eerlijk als jij je te pletter werkt en jullie een goed cijfer halen, terwijl zij er nix aan doet?

Kheb zelf gelukkig nooit gehad dat de samenwerking stroef verliep. Ieder deed zijn eigen taken en werkte er evenveel aan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
LacunaCoil schreef op 12-05-2003 @ 17:02:
Wij moesten ook een logboek bijhouden en ook dingen van hoe de samenwerking verliep. Gewoon eerlijk zijn. Misschien dat je je leraar kan inlichten erover?
Idd.

En dat meisje voor het blok zetten: of verdelen (dus ieder een deel maken) of die en die dag er aan werken. Of je zegt gewoon 'we verdelen het' en je verdeelt het en maakt jouw deel, dan heb je iig iets af en kun je dat ook aan de docent laten zien.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:35
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-05-2003 @ 17:27:
Idd.

En dat meisje voor het blok zetten: of verdelen (dus ieder een deel maken) of die en die dag er aan werken. Of je zegt gewoon 'we verdelen het' en je verdeelt het en maakt jouw deel, dan heb je iig iets af en kun je dat ook aan de docent laten zien.
ja, maar dan zegt de leraar, maar jullie doen het toch samen, dan moeten jullie het ook zelf regelen of was maar eerdere gekomen.


ik heb btw dat werkstuk maatschappijleer met z'n 3en gemaakt want err was anders niemand meer (die ik aardig vond) en bij een ander werkstuk heb ik gevraagd of ik het alleen mocht doen omdat ik zulke dingen als die jij nu hebt haat. Sowieso het telkens afspreken enzo. maarja daar valt voor jou nu ook niks meer aan te veranderen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
mleen schreef op 12-05-2003 @ 17:35:
ja, maar dan zegt de leraar, maar jullie doen het toch samen, dan moeten jullie het ook zelf regelen of was maar eerdere gekomen.
Dat ze nu al kon gaan stond in het stukje dat ik gequote had. En vaak zeggen docenten minder snel dat je het samen uit had moeten zoeken/eerder had moeten komen als je zelf iets af hebt dan wanneer je niets af hebt. Maar idd, zeg het nu en als er niks veranderd, begin dan wel gewoon vast, anders heb je alleen nog maar meer 'pech', denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 18:05
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Ga naar de leraar of spreek af dat zij nu het hele werkstuk maakt aangezien jij dat de vorige keer hebt gedaan.
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:22
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik heb hem ook alleen gemaakt en het was eigenlijk zo klaar, als je zorgt dat je een onderwerp neemt dat je zelf ook echt interressant vindt, en waar veel over te vinden is dan is hij zo af

maar kopieeer NIETS van internet, bij mij scande hij regel per regel met google :/
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:27
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 12-05-2003 @ 21:22:
maar kopieeer NIETS van internet, bij mij scande hij regel per regel met google :/
goh, als ze dat bij mij gaan doen.....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo heb ik mijn profielwerkstuk ook moeten maken... met een meisje wat er 0,0 aan deed, alleen het practicum heeft ze meegedaan (omdat de leraar daar bij aanwezig was)...
Ik heb telkens geklaagd bij die leraar, maar hij zei dat ik me niet aan moest stellen en dat het best meeviel. Ook een paar keer geklaagd bij mijn mentor, die zei precies hetzelfde. Op een gegeven moment was ik het ZO zat dat niemand mij geloofde, dat ik een keer bij mijn mentor in tranen uit ben gebarsten . Sinds toen is dat meisje strenger aangepakt, ze kreeg bepaalde delen als opdracht, en die moest ze laten zien aan de docent voordat ik ze ook maar mocht lezen en in mocht voegen in het werkstuk...
Klagen helpt dus toch, al duurt het soms lang...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:25
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-05-2003 @ 14:05:
Zo heb ik mijn profielwerkstuk ook moeten maken... met een meisje wat er 0,0 aan deed, alleen het practicum heeft ze meegedaan (omdat de leraar daar bij aanwezig was)...
Ik heb telkens geklaagd bij die leraar, maar hij zei dat ik me niet aan moest stellen en dat het best meeviel. Ook een paar keer geklaagd bij mijn mentor, die zei precies hetzelfde. Op een gegeven moment was ik het ZO zat dat niemand mij geloofde, dat ik een keer bij mijn mentor in tranen uit ben gebarsten . Sinds toen is dat meisje strenger aangepakt, ze kreeg bepaalde delen als opdracht, en die moest ze laten zien aan de docent voordat ik ze ook maar mocht lezen en in mocht voegen in het werkstuk...
Klagen helpt dus toch, al duurt het soms lang...
Gelijk heb je hoor, een vriendin van me moest ook samen met een ander meisje een PWS maken, maar die deed er niet echt wat aan. Die vriendin van me is toen naar de leraar toegestapt en die deed er gelukkig voor haar meteen wat aan. Dat ene meisje ging meteen goed meewerken en uiteindelijk haalden ze een "goed" voor hun PWS.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
LacunaCoil schreef op 13-05-2003 @ 14:25:
Gelijk heb je hoor, een vriendin van me moest ook samen met een ander meisje een PWS maken, maar die deed er niet echt wat aan. Die vriendin van me is toen naar de leraar toegestapt en die deed er gelukkig voor haar meteen wat aan. Dat ene meisje ging meteen goed meewerken en uiteindelijk haalden ze een "goed" voor hun PWS.
"Wij" (ik) had(den) ook een Goed voor ons PWS. Op zich wel fijn... Ik wist nu tenminste dat IK op het gewenste niveau kan werken...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
LacunaCoil schreef op 12-05-2003 @ 17:02:
Wij moesten ook een logboek bijhouden en ook dingen van hoe de samenwerking verliep. Gewoon eerlijk zijn. Misschien dat je je leraar kan inlichten erover?

dit moeten wij inderdaad ook doen....
ik weet nog niet hoor, of ik het nou eerlijk op moet schrijven, of gewoon net doe of zij ook bepaalde dingen heeft gedaan
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-05-2003 @ 14:43:
"Wij" (ik) had(den) ook een Goed voor ons PWS. Op zich wel fijn... Ik wist nu tenminste dat IK op het gewenste niveau kan werken...
dat idee had ik inderdaad ook bij onze vorige praktische opdracht.

oja, even een aanvulling:

ik heb haar nu 2 (van de 5) deelvragen gegeven die zij moet maken. MOET ja... Ik zei dus van; ik heb de inleiding geschreven en deelvraag 1 en 2 gemaakt, jij maakt 3 en 4 maar en dan doe ik 5 nog wel en de hoofdvraag samen. Ik heb ook (een beetje subtiel) gezegd dat ik wil dat ze het dinsdag afheeft.

*jeej, ik moest zelfs de i-net adressen voor haar op gaan schrijven *
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij moeten nu dus een PO voor scheikunde maken met zn drieen, maar ik doe dat dus met mn beste vriendin en met nog een vriendin maar ik dan sinds een week ofzow mijn beste vriendin niet meer uitstaan en ik loop dus ook best wel op haar te katten enzo, best lullig voor mn andere vriendin eigenlijk maar het wil dus ook niet echt lukken. Ik heb in het verleden heel vaak problemen gehad met werkstukken en PO's maar ik vertrouw niemand en doe het liefste alles zelf omdat ik dan zeker weet dat ik vind dat het goed gebeurd, best lullig eigenlijk maar ik wilde altijd zelf het uiteindelijke werk samenvoegen en kijken of alles klopt enzo omdat ik dat niemand toevertrouwde, dit jaar heb ik dat een aantal keer niet gedaan en iedere keer weer miste er iets of klopte er iets niet dus ik ga het denk ik toch maar weer zelf doen.... (het PO van scheikunde moet morgen af zijn en dat word nog een ramp want ik heb alles al af maar mn groepsgenoten moeten nog heel veel doen en mn beste vriendin moet ook theorie-examen doen voor de muziek vanavond en morgen haar SE wiskunde herkansen, dus ik heb zo'n vaag vermoeden dat er iets mis gaat en ik alles mag gaan doen, omdat ik vanavond niets anders te doen heb)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Daantje_0705

ja, het gaat er bij mij vast ook weer op uit draaien dat ik alles alleen mag gaan doen. ik bedoel, ik heb nu 4 deelvragen en de inleiding gedaan, zij nog niks... maar ik wil gewoon dat ze het dinsdag afheeft.

wat betreft dat nachecken, dat heb ik ook altijd.
niet bij iedereen, van sommige mensen weet ik gewoon dat ze het goed doen. maar bij iig 2 van mn vriendinnen wil ik dit nachecken, altijd gewoon... en bij 2 anderen, kan je er wel op aan dat het goed in elkaar steekt toch controleer ik het altijd ff, voor mezelf gewoon.

-xxx- wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 11:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
... schreef op 18-05-2003 @ 11:38:
@ Daantje_0705

ja, het gaat er bij mij vast ook weer op uit draaien dat ik alles alleen mag gaan doen. ik bedoel, ik heb nu 4 deelvragen en de inleiding gedaan, zij nog niks... maar ik wil gewoon dat ze het dinsdag afheeft.

wat betreft dat nachecken, dat heb ik ook altijd.
niet bij iedereen, van sommige mensen weet ik gewoon dat ze het goed doen. maar bij iig 2 van mn vriendinnen wil ik dit nachecken, altijd gewoon... en bij 2 anderen, kan je er wel op aan dat het goed in elkaar steekt toch controleer ik het altijd ff, voor mezelf gewoon.

-xxx- wendy
Vervelend he? En eigenlijk kan je er niets aan doen omdat docenten vinden dat je het zelf op mag lossen en ze vinden vaak ook dat je zelf je groepje hebt gekozen enzo, echt een baalsituatie is dit. Ik hoop voor je dat ze het dinsdag afheeft maar ik heb er na jouw verhaal eigenlijk weinig vertrouwen in. Het werk dat ze levert is dat van goede kwaliteit of kan je er zelf nog vanalles aan zitten verbeteren???

Ons PO van scheikunde is nog afgekomen maar ik ben er zelf niet tevreden over, we hebben niets over veiligheid, geen inhoudsopgave, geen nummering en er zitten geen gaatjes in de bladzijden (het PO zit in een elastomap) dus als mn leraar het door elkaar gooit kan ie nooit meer terug vinden wat de goede volgorde is. Ik heb niet meer zo'n ruzie met mn vriendin maar gezellig is anders, maar ach, ik hoop dat het betert en anders dan is het jammer, ze blijft waarschijnlijk toch zitten dus dan zie ik haar volgend jaar toch minder.

Suc6 nog verder en ik hoop voor je dat het goedkomt (hoewel, als het niet goedkomt heb je we een goede reden om te zeggen dat jullie samenwerking niet goed verloopt en je kan ook aantonen dat jij er genoeg aan gedaan hebt)

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 12:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik doe altijd alles met dezelfde persoon. dan is het wel eens zo dat de één praktisch heel het werkstuk heeft gemaakt, maar aangezien het m'n beste vriendin is kunnen we erop vertrouwen dat de ander dan het volgende werkstuk bijna helemaal maakt.
in zo'n logboek doen we dan uiteraard wel of we allebei evenveel gedaan hebben.

maar in het geval van jou zou ik gewoon eerlijk zijn in dat logboek. Ook moeten we altijd een conclusie maken waarin je ook zet hoe het verlopen is. ik zou dan voorstellen aan dat meisje dat je ieder een eigen gedeelte maakt. en in jouw gedeelte van de conclusie zet je dan dus dat je vindt dat de samenwerking niet goed verlopen is en dat je ook vindt dat je onvoldoende steun hebt gehad van de docent (als hij dus gezegd heeft dat je het zelf maar uit moet zoeken). De meeste docente waarderen het juist als je eerlijk bent en niet zo'n slijmerig standaardtekstje neerzet.

@t Daantje_0705: wij controleren standaard heel het werkstuk of het wel goed loopt en of er niks mist. We lezen het dus allebei en hebben afgesproken dat je mag veranderen wat je wilt (tenzij het grote dingen zijn, dan overleg je eerst). Maar als jij dat nou ook doet en zorgt dat jij als láátste controleert heb je er toch nog de controle over, maar is het niet alsof je ze niet vertrouwd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 14:07
Verwijderd
Hev niet alle reacties gelezen, maar als ik jou was, dan zou ik nee zeggen. Eigenlijk is samenwerken nutteloos, het is zovaak het geval dat de ene alles doet en andere nix... *ervaring*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.