Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 09:37
anoniem17
Avatar van anoniem17
anoniem17 is offline
Stelling: Mensen die MBO doen zijn geen student

Zijn jullie het daarmee eens of oneens

de reden dat ik dit vraag, is omdat er een disco in Leiden is, waar ze alleen studenten binnenlaten. HBO mag wel naar binnen, maar MBO niet. Dit vind ik zelf nergens op slaan en vroeg me af wat jullie daar van vinden.

en nogmaals, als je deze discussie zat bent, REAGEER DAN NIET!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
hope dies last

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 20:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2004, 09:47
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Oneens. Mensen die mbo doen kunnen misschien niet zo goed leren of willen niet leren. Maar ze hebben hun mavo diploma gehaald en zijn dus van de middelbare school af. Ze zijn daarom geen scholieren meer, maar studenten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ze mogen zich best student noemen. Andere benamingen zijn namelijk nog erger.
Maar ipv studeren kunnen ze best zeggen dat ze een opleiding volgen. Dat klinkt niet veel stommer of wat dan ook en maakt toch het verschil duidelijk.
Hetzelfde geldt overigens voor HBO.

Alleen ik vrees dat dit weer een discussie zonder einde gaat worden.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:28
Verwijderd
Bij MBO vind ik eigenlijk van niet.
Bij HBO kan ik er niet echt mee zitten.

In het titel staat "poll" dus dan open je het topic, heb je niet eens een poll
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
pff niet alweer deze discussie...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-05-2004 @ 11:35 :
pff niet alweer deze discussie...
Idd.

Maar ik ben een MBO student, en ik volg de opleiding bla bla bla.

Studenten krijgen stufi, scholieren niet.

En waar is de poll?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:21
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Het is maar net of dat je student voelt of niet.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:24
Verwijderd
Als mbo'er krijg je studiefinanciering en geen tegenmoetkoming scholieren, dus ik neem aan dat ke dan toch een student bent en geen scholier.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 15:40
anoniem17
Avatar van anoniem17
anoniem17 is offline
de reden dat ik deze stelling heb neergezet, is omdat ze in Leiden bij een discotheek heel moeilijk doen. Alleen studenten mogen daar naar binnen, maar ze beschouwen MBO'ers niet als studenten, dus die mogen niet naar binnen. Ik zelf doe HBO en mag wel naar binnen, maar vrienden van me doen MBO. Ik vind dit echt een achterlijke regel. Vandaar dat ik aan jullie vraag wat jullie vinden.

en btw, als je geen zin heb in weeeer zo'n discussie, reageer dan gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
hope dies last
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 15:47
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Wat een onzin dat je als mbo'er niet naar binnen mag en als hbo'er wel. Dat slaat echt nergens op. Iemand die op het mbo zit is net zo goed een student, want hij/zij ontvang studiefinanciering. Ik vind het een nogal lage regel van die discotheek.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:08
ofniet
ofniet is offline
Citaat:
sensual schreef op 23-05-2004 @ 16:47 :
Wat een onzin dat je als mbo'er niet naar binnen mag en als hbo'er wel. Dat slaat echt nergens op. Iemand die op het mbo zit is net zo goed een student, want hij/zij ontvang studiefinanciering. Ik vind het een nogal lage regel van die discotheek.
Mee eens.
__________________
ja sukkel
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:17
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:21
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Hoe vaak is deze discussie nou niet gevoerd?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:26
Verwijderd
't Kan me eigenlijk niets schelen, als je het een scholier vindt, best.. als je het een student vind, ook best. Je mag van mij een peuter op de peuterspeelzaal een student noemen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 22:52
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-05-2004 @ 19:26 :
't Kan me eigenlijk niets schelen, als je het een scholier vindt, best.. als je het een student vind, ook best. Je mag van mij een peuter op de peuterspeelzaal een student noemen.
Tjeetje.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 10:24
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
ze vertonen iig wel symptomen van studenten: bereiden zich voor op de arbeidsmarkt, hebben ov, stufi enz... alleen bundelen zich nog niet zo vaak (of niet ) in studentenverenigingen. Dus t zijn n beetje semi-studentjes.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 10:58
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zelf zit nu ook op het mbo en ik vind het zelf altijd een beetje moeilijk

Als mensen aan me vragen wat ik doe dan zeg ik dat ik leer voor onderwijsassistent.. niet dat ik studeer hiervoor. Kvinnet zo niet klinken eigenlijk.

Maar ik beschouw mezelf echt niet als minder dan een hbo student.. ik kan net zo goed leren, ik doe net zo hard me best. Ik vind mezelf wel een student.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:04
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tis altijd een beetje moeilijk... ik zeg altijd maar van ja ik die een mbo opleiding... of ik doe dierverzorging op het mbo.. zoiets
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
LoeLoe schreef op 24-05-2004 @ 11:58 :
Maar ik beschouw mezelf echt niet als minder dan een hbo student.. ik kan net zo goed leren, ik doe net zo hard me best. Ik vind mezelf wel een student.
Waarom doe je dan geen HBO?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:45
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2004 @ 16:23 :
Waarom doe je dan geen HBO?
Hmm om een lang verhaal kort te maken:

Heb 2 jaar vwo gedaan.. door omstandigheden thuis teruggezet naar het vbo. Daarvoor me diploma gehaald.

Maar met een vbodiploma kom je niet zomaar op het hbo.. moet je eerst mbo voltooien.

Dus
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ten eerste maakt het mij echt niet uit of ik nou een leerling of student ben.

Ten tweede zou ik sowieso nooit naar zo'n tent gaan waar alleen maar 'studenten' komen. Eigenlijk ook best wel triest om zo je klanten te kiezen. Een disco wordt er niet populairder op.
Overgens had ik nog nooit van die disco gehoord.

Maar goed, om even ontopic te gaan, ik vind nog steeds dat mensen die MBO en HBO doen een een beroep leren en mensen die WO doen een vak studeren. Alleen moeten mensen niet zo snel waarde hechten aan het woord student.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mag een discotheek uberhaupt mensen weigeren op basis van hun opleiding ? kdenk t nl niet, en dan maakt het niet uit of je een mbo-er nu student noemt of niet. sowieso rare regel van die disco; de meeste bedrijven zijn juist blij met hun klanten....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ff oftopic : waarom heet dit een poll ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:40
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-05-2004 @ 17:36 :
mag een discotheek uberhaupt mensen weigeren op basis van hun opleiding ? kdenk t nl niet, en dan maakt het niet uit of je een mbo-er nu student noemt of niet. sowieso rare regel van die disco; de meeste bedrijven zijn juist blij met hun klanten....
Volgens mij mag die discotheek ook geen mensen weigeren op basis van hun opleiding. Dat is toch discriminatie? Maar wat kun je er aan doen..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:44
Verwijderd
Dat mag best, een discotheek mag regels stellen mbt. de mensen die binnenkomen, zolang dat maar niet (ernstig) in strijd komt met bepaalde gelijke-behandelingswetgeving.

Zo zal een discotheek die negers weigert, of vrouwen, al snel problemen krijgen. Maar een discotheek die sportschoenen weigert omdat ze een classy uitstraling wil houden, of een discotheek die MBO'ers weigert omdat het een studentendisco wil blijven, mogen dat best doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 16:46
NN
NN is offline
Citaat:
anoniem17 schreef op 23-05-2004 @ 10:37 :
Stelling: Mensen die MBO doen zijn geen student

Zijn jullie het daarmee eens of oneens

Ik ben het er mee eens.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:13
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Tja, idd discussie zonder einde, maar goed.
Ik ben het met de stelling eens. Het is Middelbaar Beroeps Onderwijs en dat zie ik als een opleiding voor een beroep. In mijn ogen geldt hetzelfde voor het HBO als is dat niveau natuurlijk hoger. Deze vormen van onderwijs zijn ook veel meer praktijkgericht.

In mijn ogen ben je alleen een student als je een universitaire 'studie' doet, omdat je in dit geval op een wetenschappelijke manier leert analyseren en zelf oplossingen voor problemen dient aan te dragen. Er wordt van je verlangd dat je eigen inzichten ontwikkeld en op een zelfstandige manier te werk gaat.

En om mezelf alvast ff in te dekken voor mensen die zich nu op de teentjes voelen getrapt en mij natuurlijk weer verschrikkelijk arrogant vinden: dit is mijn mening, als jij een andere hebt, so be it. We leven in een vrij land.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2004 @ 17:44 :
Dat mag best, een discotheek mag regels stellen mbt. de mensen die binnenkomen, zolang dat maar niet (ernstig) in strijd komt met bepaalde gelijke-behandelingswetgeving.

Zo zal een discotheek die negers weigert, of vrouwen, al snel problemen krijgen. Maar een discotheek die sportschoenen weigert omdat ze een classy uitstraling wil houden, of een discotheek die MBO'ers weigert omdat het een studentendisco wil blijven, mogen dat best doen.
Maar hoe zien ze dan het verschil tussen iemand die MBO doet en HBO doet. Dan zou iedereen z'n studentenpas moeten meenemen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 24-05-2004 @ 22:13 :
Tja, idd discussie zonder einde, maar goed.
Ik ben het met de stelling eens. Het is Middelbaar Beroeps Onderwijs en dat zie ik als een opleiding voor een beroep. In mijn ogen geldt hetzelfde voor het HBO als is dat niveau natuurlijk hoger. Deze vormen van onderwijs zijn ook veel meer praktijkgericht.

In mijn ogen ben je alleen een student als je een universitaire 'studie' doet, omdat je in dit geval op een wetenschappelijke manier leert analyseren en zelf oplossingen voor problemen dient aan te dragen. Er wordt van je verlangd dat je eigen inzichten ontwikkeld en op een zelfstandige manier te werk gaat.

En om mezelf alvast ff in te dekken voor mensen die zich nu op de teentjes voelen getrapt en mij natuurlijk weer verschrikkelijk arrogant vinden: dit is mijn mening, als jij een andere hebt, so be it. We leven in een vrij land.
Maar op het hbo, en ook op het mbo, leer je net zo goed om zelf oplossingen voor problemen aan te dragen en eigen inzichten te ontwikkelen en zelfstandig te werk te gaan (oke, je leert volgens mij niet om wetenschappelijk te analyseren, hoewel ik dat niet zeker weet).
En ik studeer dan geneeskunde, en ja, dat is zeker wel praktijkgericht, maar het is wel universitair. Zijn mensen die geneeskunde studeren (of de opleiding geneeskunde volgen) studenten volgens jou?

(dit is overigens geen op mijn teentjes getrapte reactie, en ik vind je ook niet verschrikkelijk arrogant)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 24-05-2004 @ 22:24 :
Maar hoe zien ze dan het verschil tussen iemand die MBO doet en HBO doet. Dan zou iedereen z'n studentenpas moeten meenemen.
Bij dergelijke discotheken wordt dan ook altijd om je collegepas gevraagd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:43
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-05-2004 @ 10:58 :
(...)Zijn mensen die geneeskunde studeren (of de opleiding geneeskunde volgen) studenten volgens jou?

(dit is overigens geen op mijn teentjes getrapte reactie, en ik vind je ook niet verschrikkelijk arrogant)
Haha, zoals ik al zei: ik vind dat als je een universitaire studie doet, je een student bent. Dus ook geneeskunde

En je tweede punt: pfieuw, gelukkig zijn die mensen er ook nog op dit forum als je een dergelijke reactie plaatst )
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio IQ test 2007
Love & Peace
112 30-01-2007 18:00
De Kantine Ben jij slimmer dan (één van) je ouders?
Rodion
83 18-12-2005 16:14
Algemene schoolzaken Wanneer studeer je eigenlijk??
DP17
88 13-08-2005 12:53
De Kantine wat is je iq? serieus graag
sexylexy
321 31-07-2004 12:45
De Kantine poll: Ben jij wel een scholier?
Verwijderd
57 26-05-2003 12:42
De Kantine Klein onderzoekje naar bier en niveau
meastrecks
38 05-04-2003 08:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.