Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 16:53
Verwijderd
Hallo!
Ik heb een vraagje... Ik ben al een paar maanden niet meer ongesteld geweest. De laatste keer was de laatste week in juni. Een jaar geleden kreeg ik, voor ik ongesteld werd, last van migraine. Die migraine had ik dan ongeveer twee dagen vantevoren en daarna werd ik ongesteld. Tussen juni en nu heb ik nog een keer migraine gehad, daarna niet meer. Ik ben niet zwanger, dat kan niet, aangezien ik nog maagd ben. Ik heb sindsdien ook geen buikpijn meer gehad, maar meestal had ik dat vantevoren. Mijn moeder zegt dat ik nog best even kan wachten met naar de huisarts gaan, maar ik vind het allemaal een beetje raar.
Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Caroline
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:08
Verwijderd
Ik weet niet hoe je gewicht is, maar door een te lage bmi kan het ook uitblijven.

Maar als je normaal al onregelmatig bent, is het niet heel vreemd.
Ben in februari gestopt met diane en ben sindsdien nog maar 3 keer ongesteld geweest ofzo. Bij mij is het heel normaal dat ik 2 of 3 maanden oversla.
Als ik jou was zou ik me nog maar niet teveel zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:34
Verwijderd
Ik ben zeker niet te licht. Ik ben ongeveer 1.70 lang en weeg rond de 70 kilo. Ik ben normaal ook niet onregelmatig. Wat wel was, is dat in het begin ik voornamelijk rond de 20e ongesteld werd. Dat werd steeds later, maar altijd op het einde van de maand. Ik ben ook niet aan de pil (ook nooit geweest) en ik ben niet radicaal van voedselpatroon veranderd. Stress heb ik ook niet, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hoe lang ben je al ongesteld? Als dat nog maar een jaar ofzo is kan het nog wel wat onregelmatig zijn. Sowieso, bij slaat het soms ook wel eens over. Ik zou nog een maandje ofzo wachten, en anders toch even naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:41
Verwijderd
Al vanaf mijn twaalfde, dus ruim vijf jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:49
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Sport je veel? Veel stress? Gebruik je medicatie? Heb je een chronische ziekte? Symptomen van een te langzaam werkende schildklier: moeheid, gewichtstoename, haaruitval, obstipatie etc?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:55
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 23-09-2006 @ 18:49 :
Sport je veel? Veel stress? Gebruik je medicatie? Heb je een chronische ziekte? Symptomen van een te langzaam werkende schildklier: moeheid, gewichtstoename, haaruitval, obstipatie etc?
Sport: nee
Stress: Nee
Medicatie: nee, hooguit af en toe een paracetemol
Chronische ziekte: Nee
Moeheid: Nee
Gewichtstoename: Niet extreem
Haaruitval: Ja, maar dat is een schimmelinfectie (ofzo) waar ik een shampoo voor heb die ik bijna niet gebruik. Van de huisarts
Obstipatie: Nee
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 18:04
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 23-09-2006 @ 18:55 :
Sport: nee
Stress: Nee
Medicatie: nee, hooguit af en toe een paracetemol
Chronische ziekte: Nee
Moeheid: Nee
Gewichtstoename: Niet extreem
Haaruitval: Ja, maar dat is een schimmelinfectie (ofzo) waar ik een shampoo voor heb die ik bijna niet gebruik. Van de huisarts
Obstipatie: Nee

Oke Nou ik zou dan even naar de huisarts gaan.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 18:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat kan een chronische ziekte voor invloed hebben op je cyclus dan? IK kan zo gauw niets bedenken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 18:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Elk 'verstorinkje' in je lijf kan invloed hebben op je cyclus, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 18:43
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-09-2006 @ 19:26 :
Wat kan een chronische ziekte voor invloed hebben op je cyclus dan? IK kan zo gauw niets bedenken
Elke chronische ziekte is een last voor het lichaam ondanks dat deze goed wordt behandeld. Maar ziekten zoals suikerziekte, nierproblemen en schildklierziekte geven een verhoging van je prolactine. Prolactine is een stof die de hormonen FSH en LH onderdrukt. Normaal zie je dit bij borstvoeding. Dat is ook de reden dat er geen cylcus is als een vrouw borstvoeding geeft.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 21:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb eenmaal gehad dat mijn menstruatie zomaar 11 weken uitbleef.. Dus belde ik voor een afspraak met de huisarts, vertelde de assistente dat je daar niet voor langs kunt komen want hij kan er toch niets aan doen. Hooguit een zwangerschapstest doen (ik was toen 17 of 18 jaar en had een regelmatige cyclus)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 01:45
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik zou ook langs de huisarts gaan. Ik heb het ook gehad, en dacht in eerste instantie dat ik zwanger was. Toen dat niet zo bleek te zijn dacht ik 'ah, komt vanzelf wel weer terug' maar na maanden vertrouwde ik het niet en toch maar met lood in mijn schoenen (heb een hekel aan de huisarts) gegaan. Wat bleek: In mijn geval is er echt is mis. Ik moet nu nog een inwendige echo gaan krijgen om precies te kijken wat er aan de hand is, maar.. je kunt dus maar beter toch even langs de huisarts gaan.
(Ben nu inmiddels sinds afgelopen december niet meer ongesteld geweest)
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:32
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik probeer je niet ongerust te maken ofzo, maar gewoon te zeggen dat je echt naar de dokter moet gaan:

Mijn zus had ik dit ook. Eerst best regelmatig ongesteld, toen is zij aan de pil begonnen, en op een gegeven moment is ze daarmee gestopt omdat de pil helemaal niet goed werkte bij haar. Maar nadat ze gestopt was, was ze ongeveer 9 a 10 maanden niet ongesteld. Dit vond ze zo raar dat ze toen naar de dokter is geweest. Die heeft haar doorverwezen naar de gynaecoloog en daar heeft ze een paar inwendige echo's gehad, en daar bleek dat ze het PCO-syndroom had. Dit is een syndroom in de eierstokken. Ik weet niet precies wat het inhoudt, maar ik weet in ieder geval wel dat het betekent dat je een kleinere kans hebt op een spontane zwangerschap. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het dan ook is om zwanger te worden. Toen hebben mijn zus en haar vriend ervoor gekozen om te proberen om zwanger te raken. Spontaan lukte dit echt niet, dus toen hebben ze het geprobeerd met hormonen, die er ook voor zorgden dat ze ongesteld werd. Na 2 maanden ongeveer is ze zwanger geworden, en sinds 20 augustus heeft ze een gezonde dochter!

Mocht iemand iets zeggen/opzoeken over de symptomen van het PCO-syndroom, overal op internet staat dat vrouwen met het PCO-syndroom vaak dik zijn en overmatige haargroei hebben op bijvoorbeeld de benen enzo. Maar dit alles was helemaal niet bij mijn zus, en toch heeft ze het..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid menstruatie blijft uit na map
kim5000
5 25-03-2016 10:07
Lichaam & Gezondheid Zwanger of niet
easybreezy
6 30-06-2009 19:48
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid menstratie blijft uit, oorzaken?
steefos
18 23-04-2005 18:29
Lichaam & Gezondheid (prik)pil?
aeris318
2 18-03-2002 16:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.