Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 12:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Voor degenen die wel eens Jenny Jones kijken, je kent het wel, van die vrouwen die vroeger gepest werden, vanwege pluizig haar, beugel, sproeten, bril enz. en die dan als ze volwassen worden hun borsten laten vergroten, hun haar blond verven en zichzelf in mini-rokjes hijsen (dit is een btje generaliserend).

Dan wordt er gezegd dat het goed voor hun is, omdat ze er bovenop zijn gekomen en dat het sterke vrouwen zijn.
Ik vind dat dat niet klopt. Als je zoveel moeite doet om "mooi" te zijn, is er iets mis met je, dan ontbreekt het je aan zelfvertrouwen, dus wil je jezelf in het hokje van stereo-type "mooie vrouw" plaatsen.

Dan kun je uiterlijk nog zoveel veranderd zijn, vanbinnen ben je niet wat je laat zien, vanbinnen ben je nog steeds het lelijke kind dat gespest werd..

Dit hield me een beetje bezig, wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 13:10
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ja je hebt gelijk, ze zijn er lang niet overheen.
allemaal verplicht zonder makeup en met joggingpak de straat op, dan haal je de vrouwen die er echt overheen zijn er zo uit
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 13:12
kleine wicca
kleine wicca is offline
je bent pas echt mooi als je tevreden bent met jezelf en je lichaam ook eens kan laten voor wat het is, dan straal je wat uit en dat is aantrekkelijk (als het maar niet te ver gaat en arrogant wordt, iedreen is wel eens ontevreden met zichzelf, dat hoort zo!)
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:24
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
sja wat is er nou mooier? Iemand die helemaal uit wanhoop zichzelf mooi laat maken of iemand die van nature misschien niet super knap is maar wel mooi is vanwege de uitstraling?? Nou doe dan mij maar het laatste!!!
__________________
We all share the same air
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:50
FB
Avatar van FB
FB is offline
Iemand de film Death Becomes Her weleens gezien?

Goldy Hawn en Meryl Streep drinken een magisch drankje waardoor ze voor eeuwig jong en mooi blijven/worden... Ze denken meteen dat als ze mooi zijn ze automatisch ook gelukkig zijn...

Onzin dus.

Het zijn vaak de lelijkste mensen (niet beledigend bedoeld) aan de buitenkant die van binnen het mooist zijn.

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:36
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ben het met je eens. Vind het alleen maar extra schrijnend om dat soort mensen daar te zien, omdat ze eigenlijk nog gewoon gruwelijk met zichzelf in de knoop zitten, terwijl ze menen van niet. Als ze er echt overheen waren, accepteerden zichzelf als gewone normale mensen. Nu moeten ze perse aan de 'buitenwereld' laten zien dat ze helemaal niet zo stom zijn als anderen altijd dachten >> kortom: ze zitten nog steeds vast aan het feit dat ze 'stom' zijn en doen alles om het 'tegendeel' te bewijzen. Terwijl als ze zeker van zichzelf waren, ze helemaal geen 'bewijzen' nodig zouden hebben. Ze hebben het gewoon nog lang niet 'losgelaten'.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 14:39
An
Avatar van An
An is offline
kheb eigenlijk niej meer te zeggen dak heelmaal met je eens ben, psies wat ik d8 als ik die afleveringen kijk wel eens.
ik vroeg me ook wle eens af wat het doet met die zogenaamde pestkoppen, denk juh dta ze zich er druk om maken of dta het ze eigenlijk niks doet dat die persoon zogezegd zoveel veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:20
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
An schreef:
kheb eigenlijk niej meer te zeggen dak heelmaal met je eens ben, psies wat ik d8 als ik die afleveringen kijk wel eens.
ik vroeg me ook wle eens af wat het doet met die zogenaamde pestkoppen, denk juh dta ze zich er druk om maken of dta het ze eigenlijk niks doet dat die persoon zogezegd zoveel veranderd is.
Die pestkoppen lopen denk ik met hetzelfde bord voor hun kop als degenen die "veranderd" zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:05
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
FB schreef:
Iemand de film Death Becomes Her weleens gezien?

Goldy Hawn en Meryl Streep drinken een magisch drankje waardoor ze voor eeuwig jong en mooi blijven/worden... Ze denken meteen dat als ze mooi zijn ze automatisch ook gelukkig zijn...

Onzin dus.


F
jaaaaaaaaaa geweldige film
__________________
*MaskedMage fan*
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:31
Verwijderd
Je bent pas sterk als het je geen hol meer kan schelen. Dan kun je best moeite doen om er mooi uit te zien, maar dan kun je het ook hebben dat je een dagje gewoon in je pyjama blijft rondsjouwen, zelfs als er bezoek komt.

Mh...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 69 #3
Verwijderd
500 07-06-2010 20:21
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer
Ieke
0 11-04-2005 17:42
Liefde & Relatie zijn ze er nog? of ben ik scheel?
Mr.Gibson
41 30-10-2003 19:15
ARTistiek [tekeningen] zieke strips
MrT
55 29-06-2003 15:59
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.