Oud 07-05-2003, 10:54
GroteOneindig
Avatar van GroteOneindig
GroteOneindig is offline
op 4 mei is het dodenherdenking voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog, maar wat zouden jullie vinden als 6 mei als herdenking kwam voor de moord op Fortuyn. niet zozeer om pim te herdenken, maar als nationale dag tegen zinloos geweld?
__________________
i'll take responsibility for what i do, but not for what i am----NOFX "don't call me white"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 11:00
BiL@L
BiL@L is offline
Lijkt mij geen goed plan. Naast het feit dat het dan net lijkt dat we zinloos geweld pas gaan herdenken wanneer er iemand om het leven komt die hoog op de maatschappelijke ladder staat, moet zinloos geweld gewoon altijd direct na het delict herdacht en verafschuwt worden. Een jaarlijkse herdenking zal na verloop van tijd afzwakken (zie genocide in Israel/Bosnie), terwijl een directe herdenking de mensen langer zal bij blijven en beter zal inwerken. Je moet uitkijken dat dergelijke zaken geen rituele dingen worden waar na verloop van tijd eigenlijk niemand meer werkelijk staat voor het voorkomen van dergelijk geweld maar meer van, kijk mij, ik herdenk. Dan krijg je na 10 jaar weer allemaal bandjes die dan willen gaan optreden, wat tentjes met consumptie goederen en voor je het lijkt het een feestje onder het mom van herdenking.

Nee, het lijkt mij verstandiger de straffen te verzwaren en direct na ieder delict je afgunst te betonen middels herdenking ed.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:01
Tóney
Tóney is offline
Vind ik een beetje onzin. De moord op Fortuyn is nou niet echt een sprekend voorbeeld van zinloos geweld.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:06
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Tóney schreef op 07-05-2003 @ 11:01:
Vind ik een beetje onzin. De moord op Fortuyn is nou niet echt een sprekend voorbeeld van zinloos geweld.
Maar deze uitspraak wel een voorbeeld voor een zinloze discussie.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Tóney schreef op 07-05-2003 @ 11:01:
Vind ik een beetje onzin. De moord op Fortuyn is nou niet echt een sprekend voorbeeld van zinloos geweld.
Zou je die uitspraak kunnen onderbouwen? Dat maakt een discussie wat makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:09
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
Fortuyn is niet eens vermoord door zinloos geweld. hij is vermoord met een reden mensen

Aanhangers van hem weten ook niet wat ze willen : eerst is het overduidelijk een politieke moord en dan opeens is het weer zinloos geweld.. Ik vind daar toch een heel groot verschil tussen zitten
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
mleen schreef op 07-05-2003 @ 11:09:
Fortuyn is niet eens vermoord door zinloos geweld. hij is vermoord met een reden mensen

Aanhangers van hem weten ook niet wat ze willen : eerst is het overduidelijk een politieke moord en dan opeens is het weer zinloos geweld.. Ik vind daar toch een heel groot verschil tussen zitten
pff...dan kan ik ook zeggen dat het geen zinloos geweld is als ik met iemand ruzie heb en hem daarna in vermoord...
maar ik geloof dat dat soort dingen over het algemeen wel ook onder zinloos geweld vallen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 12:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 07-05-2003 @ 11:53:
pff...dan kan ik ook zeggen dat het geen zinloos geweld is als ik met iemand ruzie heb en hem daarna in vermoord...
maar ik geloof dat dat soort dingen over het algemeen wel ook onder zinloos geweld vallen.
Daar zou ik me nog íets bij voor kunnen stellen, maar als er íets geen zinloos geweld is, dan is dit het wel. Meneer Volkert heeft er toch een hoop mee gedaan? Als we de Fortuyn aanhangers mogen geloven was het hier anders nu een Fortuyn paradijs geweest.

Verder, natuurlijk maken we daar geen nationale herdenking van, om een zo'n jan lul.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 12:48
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 07-05-2003 @ 12:01:
Daar zou ik me nog íets bij voor kunnen stellen, maar als er íets geen zinloos geweld is, dan is dit het wel. Meneer Volkert heeft er toch een hoop mee gedaan? Als we de Fortuyn aanhangers mogen geloven was het hier anders nu een Fortuyn paradijs geweest.

Verder, natuurlijk maken we daar geen nationale herdenking van, om een zo'n jan lul.
Dus we willen nu op deze manier Pim Fortuyn als een enkel persoon gelijk stellen aan al die miljoenen doden in de 2e wereldoorlog?

Ze worden wel steeds maffer die PF aanhangers.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:35
huytuneng
Avatar van huytuneng
huytuneng is offline
Nee, ik vind deze moord geen voorbeeld van zinloos geweld, Pim Fortuyn niet zo belangrijk om er een dag aan te wijden en zoals Bilal al zei, het kan snel vervallen tot iets wat er totaal niets mee te maken heeft.
__________________
läheb mööda...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:38
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-05-2003 @ 11:08:
Zou je die uitspraak kunnen onderbouwen? Dat maakt een discussie wat makkelijker.
Onder zinloos geweld valt naar mijn idee meer het in elkaar/dood slaan/schoppen van willekeurige personen, zoals dat in het verleden is gebeurd bij bijvoorbeeld Meindert Tjoelker en Joes Kloppenburg.
De moord op Fortuyn is, zoals het woord al zegt, een moord. Doelgericht op het doden van Fortuyn, waarvoor de moordenaar naar zijn idee duidelijk een goede reden voor had.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:40
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Tóney schreef op 07-05-2003 @ 11:01:
Vind ik een beetje onzin. De moord op Fortuyn is nou niet echt een sprekend voorbeeld van zinloos geweld.
Helemaal mee eens, als je dan zinloos geweld wilt herdenken elk jaar doe dat dan op een andere dag die wat meer met zinloos geweld te maken heeft.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:30
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Fortuyns sterfdag is nietig vergelijken met de gewichtigheid van 4 en 5 mei. Daarnaast is zo'n dag tegen zinloos geweld zinloos, omdat we op 4 mei al het geweld reeds herdenken. Vrijheid van meningsuiting, wat hij zo hoog in het vaandel had staan, herdenken is overdreven, aangezien we de dag ervoor stilstaan bij vrijheid.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 07-05-2003 @ 12:01:
Daar zou ik me nog íets bij voor kunnen stellen, maar als er íets geen zinloos geweld is, dan is dit het wel. Meneer Volkert heeft er toch een hoop mee gedaan? Als we de Fortuyn aanhangers mogen geloven was het hier anders nu een Fortuyn paradijs geweest.
nee, dan zijn al de meeste andere dingen, waarbij op het journaal over zinloos geweld wordt gesproken, óók niet zinloos. Er zit altijd wel een reden achter, als is het maar dat iemand het niet kan uitstaan dat een ander hem op z'n fouten wijst.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:52
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
ik geloof, dat de meeste nederlanders toch fortuyn wel hebben herdacht gisteren, ik niet trouwens want ik was geen voorstander van deze man!

dus om nou een nationale pim-herdenking in te voeren, dat is naar mijn mening klink klare onzin!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:07
Verwijderd
Een perfect initiatief, meer vergelijkbaar met pasen dan met vier mei trouwens
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:10
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 07-05-2003 @ 15:07:
Een perfect initiatief, meer vergelijkbaar met pasen dan met vier mei trouwens


Ik zal dan de "Mat Herben Passion" vast schrijven.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:20
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
GroteOneindig schreef op 07-05-2003 @ 10:54:
op 4 mei is het dodenherdenking voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog, maar wat zouden jullie vinden als 6 mei als herdenking kwam voor de moord op Fortuyn. niet zozeer om pim te herdenken, maar als nationale dag tegen zinloos geweld?
Ik weet niet wat jij voor een onzin hier zit te zwammen maar Pim Fortuyn heeft wel iets minder slachtoffers gebracht dan de tweede wereld oorlog en is toch wel even wat anders.
Het tegen zinloos geweld zou ook op bijvoorbeeld de dag kunnen dat er iemand anders door zinloos geweld is omgekomen dus dat het dan perse op zes mei zou moeten zijn is echt ONZIN
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2003, 15:57
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij heeft Pims dood niet veel met zinloos geweld te maken. Okee, geweld is zinloos, maar er veel meer jongeren omgekomen door zinloosgeweld (en dan ook echt zonder reden).
Daar gaan we toch ook geen herdenkingsdag van maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Geen goed voorbeeld van zinloos geweld nee. EPimverheerlijking staat me al helemaal niet aan
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Tóney schreef op 07-05-2003 @ 13:38:
Onder zinloos geweld valt naar mijn idee meer het in elkaar/dood slaan/schoppen van willekeurige personen, zoals dat in het verleden is gebeurd bij bijvoorbeeld Meindert Tjoelker en Joes Kloppenburg.
De moord op Fortuyn is, zoals het woord al zegt, een moord. Doelgericht op het doden van Fortuyn, waarvoor de moordenaar naar zijn idee duidelijk een goede reden voor had.
Dat is een argumentatie. En ik ben het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 07-05-2003 @ 14:41:
nee, dan zijn al de meeste andere dingen, waarbij op het journaal over zinloos geweld wordt gesproken, óók niet zinloos. Er zit altijd wel een reden achter, als is het maar dat iemand het niet kan uitstaan dat een ander hem op z'n fouten wijst.
Daniël van Cotthem heeft anders niets gedaan dat agressie opwekte.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:49
Verwijderd
Zinloos geweld is het plegen van geweld zonder aanleiding (eigenlijk heeft alle geweld wel een aanleiding, maar zonder logische aanleiding). Iemand zomaar in een café in elkaar schoppen omdat hij te lang naar je kijkt, is zinloos geweld. Iemand doodschieten omdat hij in jouw ogen een serieuze bedreiging vormt voor de samenleving, is geen zinloos geweld. 'Nuff said.

En over die herdenkingsdag: dat is niet nodig. Pimaanhangers gebruik het 'zinloos geweld'-excuus gewoon als smoes om een nationale Pimdag te krijgen. En dat is niet noodzakelijk.

Dodenherdenking op 5 mei is wenselijk omdat WO II de na-oorlogse samenlevingen en verhoudingen in Europa en de wereld ingrijpend heeft veranderd. Pimherdenking is niet wenselijk omdat het hier gaat om één persoon, die niets concreets heeft gedaan voor de samenleving en wiens 'heldendom' überhaupt zeer ter discussie staat.

Zeg dan gewoon dat je een extra vrije dag wilt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:35
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
nee we moeten er geen nationale rouw dag of zinloos geweld dag van maken op 6 mei, want niet iedereen zal rouwen om zijn dood. Er zijn nou eenmaal mensen die liever Bos hebben om een duistere reden.
persoonlijk vond ik Pim Fortuyn een bijzonder begaafde en getalenteerde man. Trouwens geweld is vaak niet zinloos, als ik bestolen word vind ik dat ik het recht heb diegene desnoods met geweld dat ik dit niet tolereer. Ik bedoel hier niet mee dat je zomaar mensen moet gaan slaan maar mensen moeten eens stoppen met zeggen dat al het geweld zinloos is want geweld is gewoon een middel en zal het altijd blijven, het zin in mensen of jullie mooipraters het nou willen of niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:39
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
Als 1 van jullie wil reageren onderbouw dan alsjeblieft je betoog, en ga geen losse strijdkreten of idieele ideen schrijven want hier daar heeft niemand iets aan en het bevordert het verloop van de discussie ook niet echt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 18:39:
Als 1 van jullie wil reageren onderbouw dan alsjeblieft je betoog, en ga geen losse strijdkreten of idieele ideen schrijven want hier daar heeft niemand iets aan en het bevordert het verloop van de discussie ook niet echt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:44
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik denk er niet eens serieus over na zo'n onzin vind ik het. Wat heeft die man nou betekent, ik vind dat standbeeld al onzin (jammer dat ik niet in rotterdam woon )
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 07-05-2003 @ 19:44:
ik vind dat standbeeld al onzin (jammer dat ik niet in rotterdam woon )
Vandalisme is strafbaar, dat linkse tuig toch altijd.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:53
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
als je er niet eens serieux over na wilt denken waarom zit je dan op dit forum?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 19:53:
als je er niet eens serieux over na wilt denken waarom zit je dan op dit forum?
Je hebt wel heel snel je oordeel klaar hè? Of lees je dit forum al lange tijd?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:01
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
soms kan ik mn oordeel inderdaad vrij snel klaar hebben maar ik reageer zo omdat je niet eens argumenten geen of je mening op welke manier dan ook onderbouwd, als je een bepaalde mening hebt best... maar zeg dan wel waarom
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:01
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 19:53:
als je er niet eens serieux over na wilt denken waarom zit je dan op dit forum?
Omdat Pim F. voor mij een grote grap was!

we zullen het maar de gay parade noemen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:03
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
nou fijn onderbouwen is dat.....
is toch geen argument.. omdat pim een grap was..?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:06
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
wat heeft het er nou weer mee te maken dat hij homo was???
slaat echt nergens op...heb je iets tegen homos ofzo?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:06
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Die discussie is al zo vaak gevoerd, had je hier maar eerder moeten komen
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:07
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 20:06:
wat heeft het er nou weer mee te maken dat hij homo was???
slaat echt nergens op...heb je iets tegen homos ofzo?
Nee heb helemaal niks tegen homo's heeft er ook niks mee te maken, alleen zijn manier van gedragen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2003, 20:12
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 07-05-2003 @ 20:01:
Omdat Pim F. voor mij een grote grap was!

we zullen het maar de gay parade noemen.

Ik vind trouwens dat als je iemand als Pim Fortuyn als grap ziet jezelf ook tekort doet omdat je waarschijnlijk nog niet half hebt berijkt wat hij heeft berijkt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:16
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 07-05-2003 @ 20:07:
Nee heb helemaal niks tegen homo's heeft er ook niks mee te maken, alleen zijn manier van gedragen.

zijn manier van gedragen..? eerst zit iedereen van de pvda te zeuren dat de politiek een one men's show wordt en dat je eigenlijk alleen naar de inhoud van het programma moet kijken en daarna ga jij zeggen dat hij zich raar gedraagt.... duz eerst mag er niet op de man worden gespeelt en dan ineens weer wel..?? toevallig omdat hij anders was... is ie ineens fout..?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:23
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
misschien is deze discussie wel dom, omdat het niet zoveel meer uitmaakt want de goede man is wel dood
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:26
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
maar als deze discussie dom is en ik ben deelnemer...... maak ik uit van de dommigheid
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Sorry, maar ik vind dhr. Fortuin een incompetente would-have-been-politicus omdat:

1) Hij de maatschappelijke tegenstellingen in het land zou vergroten
2) Hij geen uitgewerkte ideen had
3) Hij dacht dat hij binnen een maand een goede politieke partij kon opzetten
4) Hij inspeelde op de onderbuikgevoelens van de bevolking

O, en verder was ik het nu eenmaal volstrekt niet eens met zijn ideen, omdat ik links tuig ben!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 20:03:
nou fijn onderbouwen is dat.....
is toch geen argument.. omdat pim een grap was..?
Lul niet zo over onderbouwen alsof je zelf Socrates bent. Iemand die berijkt met een ij schrijft neem ik niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:55
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
Citaat:
Joostje schreef op 07-05-2003 @ 20:41:
Sorry, maar ik vind dhr. Fortuin een incompetente would-have-been-politicus omdat:

1) Hij de maatschappelijke tegenstellingen in het land zou vergroten
2) Hij geen uitgewerkte ideen had
3) Hij dacht dat hij binnen een maand een goede politieke partij kon opzetten
4) Hij inspeelde op de onderbuikgevoelens van de bevolking

O, en verder was ik het nu eenmaal volstrekt niet eens met zijn ideen, omdat ik links tuig ben!
would have been indedaad omdat inderdaad linkse mensen hem die kans niet eens hebben gegund.

1) hij wilde inderdaad de kloof tussen arm en rijk vergroten, en het is heel moeilijk voor jullie leeskeesjes te begrijpen maar dit is goed.
2) hij had zeer uitgewerke ideen maar kreeg niet eens de kans om ze te bewijzen
3) ja in zon korte tijd een politieke partij oprichten is niet goed mogelijk en misschien was dat wel fout van hem... maar ik denk dat het eerder de fout van zn achterban was
4) wat bedoel je nou weer met onderbuik gevoelens?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:59
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2003 @ 20:54:
Lul niet zo over onderbouwen alsof je zelf Socrates bent. Iemand die berijkt met een ij schrijft neem ik niet serieus.



haha je onderbouwd gewoon je mening niet ....en omdat je helemaal woorden tekort hebt ga je maar schelden en over spelfouten zeuren?? haha echt zwak meen ik echt ... echt zwak
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:05
mostofudontknow
mostofudontknow is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2003 @ 20:54:
Lul niet zo over onderbouwen alsof je zelf Socrates bent. Iemand die berijkt met een ij schrijft neem ik niet serieus.

Socrates heeft hier trouwens vrij weinig mee te maken
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:23
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
GroteOneindig schreef op 07-05-2003 @ 10:54:
op 4 mei is het dodenherdenking voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog, maar wat zouden jullie vinden als 6 mei als herdenking kwam voor de moord op Fortuyn. niet zozeer om pim te herdenken, maar als nationale dag tegen zinloos geweld?
Ik zie liefer een herdenking op 8 oktober....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:54
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 20:55:
would have been indedaad omdat inderdaad linkse mensen hem die kans niet eens hebben gegund.

1) hij wilde inderdaad de kloof tussen arm en rijk vergroten, en het is heel moeilijk voor jullie leeskeesjes te begrijpen maar dit is goed.
2) hij had zeer uitgewerke ideen maar kreeg niet eens de kans om ze te bewijzen
3) ja in zon korte tijd een politieke partij oprichten is niet goed mogelijk en misschien was dat wel fout van hem... maar ik denk dat het eerder de fout van zn achterban was
4) wat bedoel je nou weer met onderbuik gevoelens?
1:
Leg mij eens uit hoe het goed kan zijn de kloof verder te vergroten? Want eerlijk gezegd voel ik er weinig voor om dadelijk aan de verkeerde kant van de kloof te komen en dan lekker onderdrukt te gaan worden door de rijken. (dat ging in vroeger tijden op den duur ook fout met opstanden)
2:
Als die ideeën zo goed uitgewerkt waren waarom werd hij dan bij alles wat ik op TV zag zo enorm uitgeluld?
3:
Het is een fout gewoon. En dat hebben we achteraf wel gezien. Wat een zooitje
4:
En hij bedoeld dat het vrij makkelijk is dingen te gaan lopen roepen die de mensen willen horen. Ze uitvoeren is daarentegen een heel stuk lastiger;.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]mostofudontknow schreef op 07-05-2003 @ 20:55:
would have been indedaad omdat inderdaad linkse mensen hem die kans niet eens hebben gegund.

1) hij wilde inderdaad de kloof tussen arm en rijk vergroten, en het is heel moeilijk voor jullie leeskeesjes te begrijpen maar dit is goed.


Leg het uit dan. Dat het voor ons leeskeesjes moeilijk te begrijpen is, lijkt me niet echt een goed argument.

2) hij had zeer uitgewerke ideen maar kreeg niet eens de kans om ze te bewijzen

Waar heeft hijze dan op alle terreinen uitgewerkt?

3) ja in zon korte tijd een politieke partij oprichten is niet goed mogelijk en misschien was dat wel fout van hem... maar ik denk dat het eerder de fout van zn achterban was

De achterban heeft m niet opgericht

4) wat bedoel je nou weer met onderbuik gevoelens?

1) Demagogie
2) Racisme

/QUOTE]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:42
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
GroteOneindig schreef op 07-05-2003 @ 10:54:
op 4 mei is het dodenherdenking voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog, maar wat zouden jullie vinden als 6 mei als herdenking kwam voor de moord op Fortuyn. niet zozeer om pim te herdenken, maar als nationale dag tegen zinloos geweld?
nee.




Meem als dag tegen zinloos geweld (als die er er moet komen, lijkt me niet nuttig) dan een willekeurige datum. Niet die van de moord op een rechtse populist.
Dit idee kwam trouwens vooral van Pim aanhangers en die willen hun leider graag herdenken en hebben volgens mij niet zoveel problemen met zinloos geweld over t algemeen. (Aan die koppen gister te zien ten minste)
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 14:20
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Hoe ik de politieke moord op Fortuyn betreur en dan vooral om het feit dat het een politieke moord is, is nog geen reden om een nationale gedenkdag in het leven te roepen.

Over of het zinloos geweld is? In weze is elk geweld zinloos, maar dit woord is gegeven aan alle keren dat er geweld gebruikt wordt zonder voorbedachte rade. Bijv. iemand in elkaar slaan in het café omdat diegene op je kruk was gaan zitten. Of dat geval in Venlo waar iemand doorgemaakt werd omdat diegene iets zei van die jongens die met scooters op de stoep reden.

De moord op Fortuyn was weldegelijk van te voren bedacht en valt dus ook niet onder "zinloos geweld"
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.