Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2006, 13:17
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik ben sinds gisteren officieel over naar 5vwo met het profiel C&M. Nou had ik afgelopen jaar in mijn keuzeruimte biologie 1 en aardrijkskunde. Nu heb ik biologie 1 afgesloten, maar dat vind ik eigenlijk heel erg jammer. Ik hoorde van een klasgenootje dat zij er volgend jaar biologie 2 bij kiest en eigenlijk wil ik dit ook heel graag (het is zeer waarschijnlijk roostertechnisch wel mogelijk volgens mijn coördinator). Maar nou heb ik toch een paar vragen, sluit ik het dan na het 5e jaar af, of is het dan een examenvak voor in de 6e? Kan iemand me vertellen wat voor onderwerpen er veel aan bod komen, zijn het vooral verdiepingen van biologie 1? Ik heb gehoord dat het vooral heel erg veel theorie is en heel weinig praktijk met practica enz. (vergeleken met biologie 1) is dat echt zo?

Als er nog meer mensen zijn die dit hebben of hebben gedaan, wat vind je er nu van? En wat vinden jullie, ik ben namelijk nogal aan het twijfelen. Het is niet mijn allerbeste vak, maar ik vind het wel ontzettend leuk en ben bereid er hard voor te werken..!

Alvast bedankt!
Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2006, 13:23
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ik heb het ook gedaan en ik ben erg blij dat ik het gekozen heb. Als je Biologie 1 een leuk vak vond en je haalde er goede cijfers voor, zou ik zeker Biologie 2 kiezen als je dat leuk lijkt. Het is misschien soms wat moeilijker (denk aan fotosynthese, koolstofassimilatie etc.), maar best goed te doen. Ik denk dat de invulling qua practica vooral aan de school ligt. Wij hebben dit jaar één keer een fotosynthese practicum gehad waarbij studenten uit Wageningen kwamen helpen, en we moesten tekeningen van planten maken.

De onderwerpen die ik dit jaar gehad heb, zijn: Evolutie en Ordening, Energie, Planten, Ecologie/Mens en Milieu.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:23
Morri
Morri is offline
Volgens mij wordt het gewoon een CE als je biologie2 kiest.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:54
Verwijderd
waarom zou je het eigenlijk niet doen?
(want dat schrijf je niet , dus ik zou er gewoon voor gaan, mocht het te moeilijk zijn oid.. dan kan je stoppen.)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 18:02
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Waarom ik het niet zou doen (oh ja, ) : ik vind het hoe leuk ook, een moeilijk vak. Ik haal mijn PO's altijd dik voldoende en twee SE's ook, maar ik heb ook een SE een 4.8 gehaalt, terwijl ik daar wel hard voor heb gewerkt. Dus ik twijfel nog even of ik het kan, dat hangt ook deels van de onderwerpen af en van de verhouding tussen praktijk en theorie.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 18:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als je echt een goede keuze wilt maken, zou ik een afspraak maken met je biologiedocent (of eventueel met een andere op jouw school). Dan kun je samen met je toetsen voor Bio1 bekijken hoe het tot nu toe gegaan is en kun je je vragen stellen over wat nog gaat komen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:06
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ja, het wordt wel een CE-vak trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:46
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 28-06-2006 @ 19:02 :
Waarom ik het niet zou doen (oh ja, ) : ik vind het hoe leuk ook, een moeilijk vak. Ik haal mijn PO's altijd dik voldoende en twee SE's ook, maar ik heb ook een SE een 4.8 gehaalt, terwijl ik daar wel hard voor heb gewerkt. Dus ik twijfel nog even of ik het kan, dat hangt ook deels van de onderwerpen af en van de verhouding tussen praktijk en theorie.
hoi.
Ik heb ook bio als eindexamenvak gedaan (wel op de havo, maar goed), en het verschilde echt enorm per hoofdstuk wat ik haalde. Soms haal de ik met gemak een 8, een andere keer met moeite een 5. Voor het CE een 7,3 ofzo?
Dus dat je 1 x een 4.8 had zegt niet iets over het algemeen, en al helemaal niet over hoe je het examen doet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Gewoon doen hoor, je kan het toch nog laten vallen. Laat je niet al te onzeker maken door gepraat van leraren die zeggen dat je het niet kan. Nooit geschoten is altijd mis!

maareh, wel braaf zijn tijdens de les! Ik werd altijd helemaal gek van die CM'ers die nog nooit een reactievergelijking hadden opgesteld en wie de lenzenformule 100x moest worden uitgelegd, terwijl ik al een kwartier naar het plafond staarde. En maar praten tijdens de les, en lachen, tsja CM he?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:41
Debbelien
Avatar van Debbelien
Debbelien is offline
Ik zou eens met je decaan ofzo gaan praten. Niet op elke school is de invullen van de vakken hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 28-06-2006 @ 19:02 :
Waarom ik het niet zou doen (oh ja, ) : ik vind het hoe leuk ook, een moeilijk vak. Ik haal mijn PO's altijd dik voldoende en twee SE's ook, maar ik heb ook een SE een 4.8 gehaalt, terwijl ik daar wel hard voor heb gewerkt. Dus ik twijfel nog even of ik het kan, dat hangt ook deels van de onderwerpen af en van de verhouding tussen praktijk en theorie.
Iedereen haalt wel eens een laag cijfer, dat is geen maatstaf. Gewoon doen zou ik zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.