Advertentie | |
|
08-07-2009, 20:58 | |
Ik weet dat ik me weer op een schuine helling ga bevinden maar wederom zou heel dit probleem niet bestaan als basiskennis van het Nederlands en enige kennis van de nederlandse historie vereisten zouden zijn alvorens je een paspoort uitdeelt.
08-07-2009, 21:08 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo werd in die klas groep 6 zelfstandig aan het werk gezet waarna de juf/meester dan ging uitleggen bij groep 7. Maar omdat bij groep 7 de uitleg langzaam verliep (omdat het de zwakkere leerlingen waren) kregen de leerlingen uit groep 6 dat ook mee. En ik moet zeggen dat daardoor mijn lessen interessanter waren en ik in groep 7 dus de helft van de stof al wist, waardoor ik weer meer aandacht voor de lessen van groep 8 had - weer een combinatieklas. Het enige nadeel hiervan is waarschijnlijk wel dat er op die manier in groep 8 uiteindelijk wel een hele grote kloof is tussen de zwakkere en de betere leerlingen, maar ik heb hier nooit veel last van gehad, omdat de betere leerlingen altijd zelfstandig aan de slag werden gezet met veel moeilijkere opgaven en zo. Ik ben in ieder geval blij dat ik (en de rest van mijn groepje) niet werden meegesleurd werden in de saaie lessen van de rest van de klas. Beetje offtopic dit; sorry. |
08-07-2009, 21:18 | |
mjuh op het jenaplan onderwijs waar ik mn laatste basisschool jaren heb doorgebracht was dat ook prima geregeld, enige negatieve opmerking die ik kan maken is dat de taalkaarten uit 1987 stamden.
M'n leraar had toen alvast een havo wiskunde lesboek geregeld voor me om in te werken . het zijn van die kleine dingen, maar het blijft lastig zeker als je op een gegeven moment grotere klassen hebt (op die basischool die ik net noem was het amper 20 man de klas en een kleine school), daardoor kan het zoals je zegt dat er altijd een kloof is. In essentie zou het niet uit hoeven te maken als langzame leerling er langer over zouden mogen doen, maar dat kost geld en dat is T niet bereid te betalen omgekeerd zouden snelle leerlingen tussentijds moeten kunnen doorstromen naar de volgende klas of extra stof beschikbaar gesteld moeten krijgen (iets wat met internet vandaag de dag niet moeilijk zou moeten zijn). maar ik denk dat leraren eigenlijk hierover nog de meest gefundeerde mening kunnen vormen en naar wat ik hoor zijn de meeste daarvan niet blij met de hervormingen van de laatste jaren, en dan niet in de laatste plaats de snelheid waarmee de hervormingen door overigens weet ik niet of deze problemen voornamelijk in het VMBO spelen want dan zou het ook kunnen liggen aan het samenvoegen van het vroegere mavo en vbo. ik heb het idee dat het op havo en vwo minder speelt, maar dat kan aan mij liggen
08-07-2009, 21:33 | ||
Citaat:
08-07-2009, 22:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-07-2009, 22:47 | ||
Citaat:
itt. wonen in een land is voor vakantie in een land de taal goed genoeg kunnen spreken geen redelijke vereiste. echter als ik asiel aanvraag in de VS en graag een amerikaans paspoort wil dan lijkt het me redelijk dat de VS van me verlangd dat mijn
09-07-2009, 00:53 | ||
Citaat:
09-07-2009, 01:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-07-2009, 01:14 | |||
Citaat:
Citaat:
09-07-2009, 01:15 | ||
Citaat:
09-07-2009, 01:23 | ||
Citaat:
09-07-2009, 01:24 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
09-07-2009, 01:25 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-07-2009, 01:42 | |||||
Citaat:
Onderzoek wijst dan ook uit dat allochtone leerlingen vaak niet aan kunnen sluiten doordat ze niet genoeg Nederlands kennen. Ouders spreken thuis de taal van het land waar ze vandaan komen, en hoppa, te kleine woordenschat, geen taalbegrip, en het leren lezen en schrijven mislukt. En aangezien je kind elke avond met Sesamstraat voor de buis planten al helpt, vind ik het prima om ouders die zelfs daar te lamlendig voor zijn te straffen. Anderen benadelen vanwege zulke vergaande nalatigheid van anderen is uiteraard al helemaal not done. Citaat:
Citaat:
Citaat:
09-07-2009, 01:56 | |||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
09-07-2009, 02:03 | ||
Citaat:
09-07-2009, 02:05 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe zou je ouders niet kunnen bestraffen voor geen Nederlands spreken?
09-07-2009, 02:26 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-07-2009 om 02:50. |
09-07-2009, 08:06 | |||
Citaat:
Citaat:
09-07-2009, 11:28 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-07-2009, 11:39 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-07-2009, 11:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dan nog, het is voor een volwassene nagenoeg onmogelijk om na 6 jaar Nederlands te kunnen op het niveau van een Nederlander indien ze uit een standaard minderhedenland als Turkije en Marokko komen. |
09-07-2009, 21:44 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-07-2009, 22:37 | ||
Citaat:
10-07-2009, 08:43 | |
Verwijderd
|
Idioot systeem. Dat allochtonen slechter zijn in Nederlands dan autochtonen is logisch. Op deze manier lijkt het alsof ze de taal even goed of beter beheersen, terwijl dat niet het geval is. Laat allochtonen leerlingen anders gewoon een extra uur Nederlands per week krijgen als het taalniveau slechter is dan van autochtonen leerlingen. Dan los je het probleem namelijk echt op, ipv dat je net doet alsof er geen probleem is.
|
10-07-2009, 09:47 | ||
Citaat:
Maar er zijn wel meer allochtonen idd.
10-07-2009, 09:48 | |||
Citaat:
Citaat:
10-07-2009, 09:49 | ||||
Citaat:
als je het over dit probleem hebt dan is Nederlands onderwijs een maatregel achteraf, het is dus niet de wortel, de wortel zit hem al bij het toekennen. Citaat:
en uit welk land ze komen is irrelevant. Citaat:
10-07-2009, 09:52 | ||
Citaat:
10-07-2009, 09:56 | ||
Citaat:
10-07-2009, 10:00 | ||
Citaat:
Onder dezelfde noemen valt nederlands op straat spreken maarja.. dat komt weer op de persoon aan en daarin zie je ook het verschil terug.
10-07-2009, 10:07 | ||
Citaat:
10-07-2009, 10:42 | |
Als een bepaalde bevolkingsgroep niet hoeft te voldoen aan het vastgestelde niveau waaraan men zou moeten voldoen, wat is dan de nut van het vaststellen van zo'n niveau?
10-07-2009, 13:53 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind gewoon dat iedereen gelijk behandeld moet worden, behalve mensen met aandoeningen (zoals dyslexie). <- Deze zin komt heeeeel fout over, maar je begrijpt wat ik bedoel. Het niet goed beheersen van de Nederlandse taal is geen aandoening. Het 'pas 10 jaar in Nederland zijn' is geen aandoening. |
10-07-2009, 16:07 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
10-07-2009, 16:35 | ||
Citaat:
10-07-2009, 16:36 | ||
Citaat:
10-07-2009, 16:49 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom inderdaad: niet kloten met een normering: iedereen gelijk behandelen. Oh, en met die extra tijd bedoelde ik tijdens toetsen enzo. Leerlingen met bijvoorbeeld dyslexie mogen er langer over doen. |
10-07-2009, 16:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed.. het zal wel aan mij liggen, haha. |
10-07-2009, 22:27 | |
Verwijderd
|
Er wordt idd heel weinig aandacht aan besteedt. (kijk! twee keer goed!) In het tweede gaat het er hoogstens drie weken over. Voor de rest bestaat Nederlands meer uit gedichten schrijven en tijdschriften maken.
De reden dat ik de regels ken is heuh, dit forum. Ofja, ik kende ze wel, maar ik deed /care. Dat is denk ik het grootste probleem. |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|