Oud 29-08-2003, 15:52
Verwijderd
Heb net wel op de site van de IB-groep gezocht en een vraag gestuurd, maar dat duurt me te lang, misschien kan iemand me hier helpen:

Morgen heb ik een herexamen, 3de tijdvak dus. Morgen ja, inderdaad; lekker laat. Nu begint mijn gewenste vervolgopleiding maandag al. Als ik slaag wil ik dolgraag maandag beginnen, maar dat zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. Ik heb geschreven met de uni, gebeld, gemaild, maar nooit contact gehad. Lekker goed geregeld dus.
Nu sta ik ook al ingeschreven voor studiefinanciering. Als ik maandag kan beginnen is alles helemaal in orde; dan krijg ik meteen m'n stufi en klopt het dus. Maar nu is de kans dus klein dat dat gaat lukken, áls ik slaag, begin ik waarschijnlijk pas op 1 oktober (elke eerste van de maand volgens de site van de uni). Nou ja, zo erg vind ik dat niet, heb ik toch nog vakantie. Maar ja, hoe zit dat nu met m'n stufi dan? Ik neem aan dat ik dan pas vanaf oktober recht heb op m'n stufi... en ook pas vanaf oktober op m'n OV. Of zie ik dat verkeerd? Kan ik die begindatum van de studiefinanciering veranderen? Of is dat niet mogelijk?

Hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen...

'k Vind het overigens wel erg slecht geregeld, dat derde tijdvak... Er zijn ook nog examens op 6 september, ja wat moet je dan nog doen? En de IB-Groep regelt die examens zelf... Erg slim geregeld allemaal hoor, kan ik een maand van mijn opleiding missen... bah... (Ben er echt flink pissed over... )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 16:09
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Slecht geregeld idd.

Volgens mij krijg je pas stufi vanaf de datum dat je ingeschreven staat bij een opleiding. Dat is in jouw geval dus 1 okt. als ik het goed begrijp. Dan krijg je je eerste stufi rond de 20e oktober.
OV-kaart is dan waarschijnlijk voor jou geldig vanaf 1 okt.
Of je moet 6 weken wachten op je OV nadat je um aangevraagd hebt.

Edit: succes met die herkansing
Oud 29-08-2003, 16:12
Verwijderd
Dus als ik m'n OV in oktober ga halen, en zo een formulier op stuur om die datum te veranderen, dan is het 'goed'?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:05
autodropje
autodropje is offline
Ik zou het niet weten, maar ik moet wel ff kwijt dat ik het echt ontzettend stom vind dat die herexamens nu pas zijn.

Maar kun je niet gewoon naar de uni of de IB bellen?
Oud 29-08-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 29-08-2003 @ 18:05:
Ik zou het niet weten, maar ik moet wel ff kwijt dat ik het echt ontzettend stom vind dat die herexamens nu pas zijn.

Maar kun je niet gewoon naar de uni of de IB bellen?
Ik heb het antwoord van de IBG al gekregen, precies wat DeVeroorzaker zegt

Ik probeer alsnog maandag te beginnen wanneer ik slaag, mocht dat niet lukken, dan stuur ik een boze brief naar de IBG over hoe slecht de herexamens van de staatexamens wel niet geregeld zijn blablabla, dat ik echt flink boos ben omdat ik nu een maand later moet beginnen met m'n opleiding. Ik ga er zeker weten nog over door drammen, 't gewoon stom zo.. Mis ik een maand aan stufi en onderwijs buiten mijn schuld op, bah!

Maar goed, misschien lukt het dus wel maandag Ik ga gewoon drammen daar bij de inschrijfbalie
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:34
Iwein
Iwein is offline
yeeeeeha ik ben geslaagd!

damn veel mensen gezakt :/

hopen dat jij het ook haalt...... in het rijtje van 7 ofzo die met mij opgeroepen werden was ik volgens mij enige ofzo die geslaagd was :/

suc6
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:34
Verwijderd
Mja, ik ben gezakt. Zag het wel aankomen eigenlijk. M'n schriftelijk ging niet super, mondeling ook niet.. Maar goed, jaartje 4 vakken doen (doe er dus twee extra) en werken, 'k kom er wel (Ben wel flink teleurgesteld hoor, maar ja... er is niemand gestorven ofzo )

Mja, zat voor de heraxemens ook wel met andere zaken (ouders die zijn gaan scheiden, oma overleden).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:41
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-08-2003 @ 21:34:
Mja, ik ben gezakt. Zag het wel aankomen eigenlijk. M'n schriftelijk ging niet super, mondeling ook niet.. Maar goed, jaartje 4 vakken doen (doe er dus twee extra) en werken, 'k kom er wel (Ben wel flink teleurgesteld hoor, maar ja... er is niemand gestorven ofzo )

Mja, zat voor de heraxemens ook wel met andere zaken (ouders die zijn gaan scheiden, oma overleden).

van al die anderen voor me en na me was ik volgens mij echt de enige die geslaagd was..... en zag vóór ik opgeroepen werd ook al een aantal treurige gezichten :/

ze zijn best streng daar bij t IBG

sterkte en succes iig
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-08-2003 @ 21:34:

Heej wat jammer nou, heb echt nog wel aan je gedacht vandaag toen ik dit topic zag staan. Je hebt ook niet echt de omstandigheden mee dus waarschijnlijk gaat het volgend jaar beter. Succes iig!

Groetjes Dana
Oud 31-08-2003, 13:05
Verwijderd
Ik ga me morgen inschrijven bij een ROC hier vlakbij, doe mijn overige vakken (moet er nog 2, ga er 4 doen) dus via een school, zodat ik geen gekke mondelingen en rare tijden voor examens heb En zodat ik een beetje aanspraak heb

*is gek genoeg vrij vrolijk*
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 15:55
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-08-2003 @ 13:05:
Ik ga me morgen inschrijven bij een ROC hier vlakbij, doe mijn overige vakken (moet er nog 2, ga er 4 doen) dus via een school, zodat ik geen gekke mondelingen en rare tijden voor examens heb En zodat ik een beetje aanspraak heb

*is gek genoeg vrij vrolijk*
Succes komend jaar.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten